Gå til innhold

Rammemadrass kontra kontinental


2shy

Anbefalte innlegg

Er det forskjell på ferskt og mindre ferskt støv? :overrasket:

Aner ikke, jeg bare ser for meg at jeg som er notorisk lat med støvsugeren vil ha det bedre om jeg oppdager støvet etter noen uker enn om jeg først oppdager det etter noen måneder :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke, jeg bare ser for meg at jeg som er notorisk lat med støvsugeren vil ha det bedre om jeg oppdager støvet etter noen uker enn om jeg først oppdager det etter noen måneder :fnise: .

DET vil nok gjelde meg også! Så da er det rett og slett mer hygienisk med mørke grått trekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET vil nok gjelde meg også! Så da er det rett og slett mer hygienisk med mørke grått trekk?

Kommer sikkert an på hvor ivrig man ellers er med støvsugeren, men jeg innbiller meg at hos meg så vil jeg se støvet raskere på mørkt trekk og dermed brette opp ermene og gyve løs. Dessuten tror jeg at jeg synes den grå er finere enn den beige, så mulig jeg bare rasjonaliserer litt overfor meg selv ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så gal den Beige 460 heller. Det var kanskje den du mente? Jeg tenkte automatisk på den lys beige, men ser nå at den heter Natur470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert an på hvor ivrig man ellers er med støvsugeren, men jeg innbiller meg at hos meg så vil jeg se støvet raskere på mørkt trekk og dermed brette opp ermene og gyve løs. Dessuten tror jeg at jeg synes den grå er finere enn den beige, så mulig jeg bare rasjonaliserer litt overfor meg selv ;) .

Jeg er nok ikke den som er mest ivrig med støvsugeren selv, så jeg trenger noe som er fornuftig, men må jo være fint også. Jeg syns i prinsippet beige er en finere farge siden jeg foretrekker varme farger i heimen, men...da må jeg vente minst 3 uker fordi det er bestillingsvare. Spørsmålet er om jeg gidder det?

Ikke så gal den Beige 460 heller. Det var kanskje den du mente? Jeg tenkte automatisk på den lys beige, men ser nå at den heter Natur470

http://www.bohus.no/soverom/senger-og-madrasser/kontinentalsenger/ambassador-12-kontinental-150x200/

Leveres den i en annen beigefarge også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den gjør jo det, men den gir liksom ikke samme "jeg vil bare ligge i denne sengen for alltid" følelse slik Ambassadøren gjør :ler:

Jeg har tenkt å rydde opp i ALT jeg har av gamle ting, klær, osv, og selge det. Det gir fort inn noen tusenlapper skal jeg si deg, og det kan brukes på seng :)

Nå er spørsmålet, mørk grå eller lys beige trekk?

Jaaaa, prøveligg Jensen og du skjønner hvor feriepengene dine går :ler:

Jeg skal ikke ha hodegavl med det første, men det er kun fordi jeg er skrapa fant hvis jeg kjøper Jensen. Neste år! :)

Jeg er ram på å bruke feriepengene mine på ferie. :D Hvis jeg stikker innom Bohus og prøveligger er jeg redd jeg blir helt overbevist.

Beige eller grå er en smakssak igrunnen. Jeg tror jeg liker beige bedre enn grå, men det kommer an på resten av rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ram på å bruke feriepengene mine på ferie. :D Hvis jeg stikker innom Bohus og prøveligger er jeg redd jeg blir helt overbevist.

Beige eller grå er en smakssak igrunnen. Jeg tror jeg liker beige bedre enn grå, men det kommer an på resten av rommet.

Hehe, ja det er mange som er det :) Men å investerie i en Jensen er jo som å være på ferie hver natt :ler:

Hvitt klesskap, lyse vegger, nattbord i bombay serien, og en mørkbeiset kommode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt klesskap, lyse vegger, nattbord i bombay serien, og en mørkbeiset kommode.

Hva med den som heter Chocolate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer de lyse veggene best til beige eller grått? Eller sjokoladefarget, som foreslått over - hvis det ikke er for mørkt?

Valg og bestemmelser... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den som heter Chocolate?

Har du en link jeg kan se? Finner ikke. Er du sikker på at den leveres til Ambassadør/Diplomat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en link jeg kan se? Finner ikke. Er du sikker på at den leveres til Ambassadør/Diplomat?

Jeg har nettopp byttet ut min kontinental mot rammemadrass. Da vi fjerna senga fikk jeg sjokk over alt støvet under den. Er jo håpløst og løfte kontinentalmadrassen og støvsuge under der uten hjelp. Rammemadrassen kjøpte jeg med ben slik at jeg kan vaske under. Rammemadrassene er som regel hardere enn den andre. Sover bedre i den nye faktisk. Skulle ha bytta for lenge siden. Kjøpte min hos Bohus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her . Hvis du kommer inn på den siden som beskriver Ambassadør, så har du en oversikt over fargene i de små "fnuttene" nederst på siden. (Står "Ambassadør farger" så det er lett å se.)

Er imidlertid litt usikker på om linken sender deg til Ambassadør. Gjør den ikke det så går du inn på "sortiment" og så "kolleksjon Bohus" på linjen øverst. Der kan du velge Ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chokolat kan bli fin til mørkbeisede nattbord, sannsynligvis bedre enn dask grey hvis jeg skjønner deg rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp byttet ut min kontinental mot rammemadrass. Da vi fjerna senga fikk jeg sjokk over alt støvet under den. Er jo håpløst og løfte kontinentalmadrassen og støvsuge under der uten hjelp. Rammemadrassen kjøpte jeg med ben slik at jeg kan vaske under. Rammemadrassene er som regel hardere enn den andre. Sover bedre i den nye faktisk. Skulle ha bytta for lenge siden. Kjøpte min hos Bohus.

Har du hatt ben eller sokkel på sengen din? Med ben er det vel mulig å støvsuger under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer de lyse veggene best til beige eller grått? Eller sjokoladefarget, som foreslått over - hvis det ikke er for mørkt?

Valg og bestemmelser... :)

Akkurat det tror jeg blir ganske hippsomhapp altså. Jeg har ikke gardiner/rullegardiner (har ikke flyttet inn enda), så det blir som et blankt lerret sånn sett. Men jeg er ikke gira på å bytte ut resten av møblementet nå som jeg skal svi av så mye på seng, så nå går det mer på stilen jeg kan få til. De mørke møblene går egentlig veldig fint til mørkegrått som til beige, men velger jeg grått bør jeg kanskje ha litt lysere sengetekstiler/gardiner, mens med beige så kan jeg bruke mørkere?

Hvordan tror du det blir med bombay nattbord inntil mørkegrått, vil det funke? Også har man jo det berømte kappelakenet også. Orker jeg 3 uker uten seng i nye leiligheten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp byttet ut min kontinental mot rammemadrass. Da vi fjerna senga fikk jeg sjokk over alt støvet under den. Er jo håpløst og løfte kontinentalmadrassen og støvsuge under der uten hjelp. Rammemadrassen kjøpte jeg med ben slik at jeg kan vaske under. Rammemadrassene er som regel hardere enn den andre. Sover bedre i den nye faktisk. Skulle ha bytta for lenge siden. Kjøpte min hos Bohus.

Jeg skal ha føtter som er høye nok til at går fint å støvsuge under senga. Kommer ikke til å bruke sokkel nettopp pga støv (det kommer inn der uansett) og fordi det blir for dårlig luftsirkulasjon under madrassen.

Ja vet at rammemadrassen er hardere, men jeg vet ikke om jeg trenger så hard. Har snittvekt på 65 kilo, så for meg passer det best med en en seng som ikke er for hard.

Nå har jeg jo prøvd andre Jensen kontinentalsenger som ikke falt i smak, det er stor forskjel. Hvilken hadde du, og hvilken har du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er usikker på Bombay nattbord og mørkegrått, da tror jeg en av de andre fargene er bedre. Personlig hadde jeg ventet tre uker på trekk fremfor kappelaken, men det er meg. Da vil du få en fin helhet hvis du skal ha hodegavl etterhvert også.

Tre uker på madrasser på gulvet vil føre opplevelsen med ny seng enda bedre. Hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chocolate var veldig veldig fint! Egentlig tror jeg at de mørke møblene kan fungere uansett hvilken farge, men det avhenger jo helt av hva slags stil jeg ønsker å ha på soverommet. Litt kontraster er jo også fint. Det fine er at jeg må ikke bestemme meg i dag, jeg har mer enn nok med å besemme meg for om jeg faktisk skal slå ut fletta å kjøpe Ambassadør (som om jeg ikke har bestemt meg), om jeg ikke skal få opp pulsen enda mer med fargevalg. Ihvertfall i dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på Bombay nattbord og mørkegrått, da tror jeg en av de andre fargene er bedre. Personlig hadde jeg ventet tre uker på trekk fremfor kappelaken, men det er meg. Da vil du få en fin helhet hvis du skal ha hodegavl etterhvert også.

Tre uker på madrasser på gulvet vil føre opplevelsen med ny seng enda bedre. Hehe. :)

Ja du har nok rett i det, et blir en annen helhet hvis jeg velger sjokolade eller natur (den tredje likte jeg ikke). Jeg er ikke så knytta til disse brune møblene, kan jo såklart male dem hvite. Jeg ser for meg at det blir lunere hvis jeg velger brunt trekk, også får jeg større frihet med tanke på valg av gardiner og sengetøy. Rommet er heller ikke veldig stort, så greit å holde meg til et interiør som ikke gjør rommet mindre. Jeg bestemmer meg til fredag og kjøper evnt da, og da er det fortsatt 10 dager igjen til overtakelse. Må jo holde ut 10 dager på en madrass på gulvet for å få det perfekt :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilken bredde dere som deler seng har? Skal flytte og kjøpe ny seng, men har ikke så stort soverom. Blir 150 for smalt for to? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...