Gå til innhold

Veien til å bli frøken strøken


Cookiedough

Anbefalte innlegg

Hallo hallo!

Mitt navn er Rakel, jeg er ei jente på snart 20 år, snart fult voksen altså:) Går på høgskolen på østlandet, mitt første år.

Har hele mitt liv vært den lubbene jenta, og har blitt den beskjedne pga ord jeg har fått igjennom oppveksten, om vekta mi. Er nå lei av denne tittelen, og gjør noe med det! Begynte egentlig høsten 2012, men jeg kom ingen vei og mista motivasjonen. Begynte på igjen 7 januar, da var det på tide og komme seg inn i bunaden og se bra ut i bikini i sommer. Fant ut av hva jeg gjorde feil forrige gang og har gjort det "riktig" og har gått ned 14,5 kg til nå. :)

Jeg er ei høy jente generelt, 181 cm på sokkelesten. På mitt meste veide jeg utrolige 111kg, flaut og innrømme. Nå veier jeg 97,5. Mitt mål er 70kg, tror jeg. Men det ser jeg når jeg kommer så langt.. Har ikke trent før nå, så de 14,5 kg har jeg gått ned ved kosthold justeringer.

Har trent i en ukes tid bare, prøver å få en bra kondis og brenne fett. Trener hver dag, annenhver 1 minutt jogg og 1 minutt powerwalk, og dette på 5,5km. Dette fungerer veldig bra for meg. Sliter meg ikke helt ut, får mer motivasjon til å fortsette og kjenner det etterpå. Det er vell sånn det skal være?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Så flink du er! Å gå ned 15 kilo ved kosthold alene er jo fantastisk, da er du på rett spor! Jeg har kjempelyst til å følge med her, jeg er en sucker for nye treningsdagbøker..

Jeg personlig synes det er litt ekstremt å trene hver dag, spesielt som nybegynner. Det er vanlig at man får masse energi og løpelyst og treningsmotivasjon i begynnelsen, men etter et par uker er det vanlig å føle seg kjempeslapp og miste all motivasjon. Jeg ville nok tatt det roligere hvis jeg var deg - jeg har selv gått i den fella opptil flere ganger i året nemlig.. Huff!

Anbefaler forresten couch to 5 k-appen hvis du ikke har prøvd den :) Den passer på at du får nok hville mellom treningsøktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Å gå ned 15 kilo ved kosthold alene er jo fantastisk, da er du på rett spor! Jeg har kjempelyst til å følge med her, jeg er en sucker for nye treningsdagbøker..

Jeg personlig synes det er litt ekstremt å trene hver dag, spesielt som nybegynner. Det er vanlig at man får masse energi og løpelyst og treningsmotivasjon i begynnelsen, men etter et par uker er det vanlig å føle seg kjempeslapp og miste all motivasjon. Jeg ville nok tatt det roligere hvis jeg var deg - jeg har selv gått i den fella opptil flere ganger i året nemlig.. Huff!

Anbefaler forresten couch to 5 k-appen hvis du ikke har prøvd den :) Den passer på at du får nok hville mellom treningsøktene.

Oi, så rask respons! :) Okei, ja det skal jeg ta til meg. Har pause 1 dag hvis jeg blir støl også, og av og til bare går jeg for nytelsen sin skyld, høre på fugle sang osv. Jeg har aldri hørt om den før, men jeg skal sjekke den ut, takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfri idag. Delvis fordi jeg er sår og støl, men også for at jeg skal gi blod på sykehuset idag :) Det er første gang, og jeg grugleder meg litt. Men det går vell bra.

Ellers idag skal jeg bare kose sofaen og se på film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kribler i kroppen, nå vil jeg ut å løpe!! Skal ta den vanlige 5km turen min i dag også :) Begynner å bli lei den, men må finne en annen passende før jeg setter ut på tur, og det er visst ikke så enkelt her midt i byen. Skal bare fordøye frokosten og se bonanza så er det ut å svette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...