Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å prøve hennafarging, rød ofc. Jeg er naturlig redhead, og har gjort ALT for å få håret til å se sunt ut, men ingenting funker, har hørt at hennafarge er magisk på slike ting. Problemet er bare at jeg er usikker, fordi ved kjemisk farging med kobbertone blir håret midt brunt. Jeg har fått hørt av frisøren at pigmenter i rødt hår reagerer annerledes enn pigmenter i andre naturlige hårfarger.

Noen naturlige redheads som har prøvd å farge håret med rød hennafarge?

Del erfaringer med meg!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bruker hennafarge kan du ikke bruke vanlig hårfarge igjen.

Skrevet

Ja, jeg har prøvd og det funket for meg. Har ikke hatt problemer med å bruke vanlig hårfarge etterpå, men det var nok fordi det sikkert gikk et halvår eller mer etter hennafargingen.

Skrevet

Jeg har hørt at henna er skadelig for håret og kan fremkalle kreft, og derfor er trukket tilbake fra f.eks. Body Shop. Men sjekk gjerne opp i det, jeg vet ikke om det stemmer.

Ellers finnes det shampooer som kan få frem nyansene i hårfargen din. Det går også an å bruke te beregnet for rødt hår, eller juice. Litt alternative tips her, men jeg har prøvd en type shampoo beregnet for rødt hår med hell tidligere :-)

Skrevet

Jeg har hørt at henna er skadelig for håret og kan fremkalle kreft, og derfor er trukket tilbake fra f.eks. Body Shop. Men sjekk gjerne opp i det, jeg vet ikke om det stemmer.

Ellers finnes det shampooer som kan få frem nyansene i hårfargen din. Det går også an å bruke te beregnet for rødt hår, eller juice. Litt alternative tips her, men jeg har prøvd en type shampoo beregnet for rødt hår med hell tidligere :-)

Takk for svar! Prøvde john frieda sin for redheads, men den finnes ikke i Norge :( går sikkert an å bestille på nett!

Skrevet

Ja, jeg har prøvd og det funket for meg. Har ikke hatt problemer med å bruke vanlig hårfarge etterpå, men det var nok fordi det sikkert gikk et halvår eller mer etter hennafargingen.

Okei takk! :) Jeg vil ikke ha noen annen farge enn rød, men har hørt hennafarge er veldig intens, så er redd jeg blir skikkelig misfornøyd :P

Skrevet (endret)

Hennafarge er intens, så man må være villig til å ta en risk isåfall. Dessuten: hvis du mot formodning skulle farge håret hos frisøren med "vanlig" farge, kan håret bli fullstendig ødelagt. Kan være lett å glemme at man må vente til hennafargen er helt ute av håret før man kan farge det på vanlig måte...

Endret av student86
Skrevet

Jeg kan også anbefale deg å avslutte dusjen med så kaldt vann som mulig, det gjør håret mer glansfullt :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan også anbefale deg å avslutte dusjen med så kaldt vann som mulig, det gjør håret mer glansfullt :-)

Tuusen takk for superflotte svar! Aldri hørt om at te og tranebærjuice er bra, fantastisk (y) :D

Skrevet

idaho91: Bare hyggelig, hår engasjerer meg, merker jeg :)

Skrevet

idaho91: Bare hyggelig, hår engasjerer meg, merker jeg :)

Skulle ønske jeg hadde kjempelangt silkemykt hår! Jeg hater håret mitt, uansett hva jeg gjør så ser det slitt ut, hehe :P

Skrevet

Hennafarge er intens, så man må være villig til å ta en risk isåfall. Dessuten: hvis du mot formodning skulle farge håret hos frisøren med "vanlig" farge, kan håret bli fullstendig ødelagt. Kan være lett å glemme at man må vente til hennafargen er helt ute av håret før man kan farge det på vanlig måte...

Thats true.. kjemisk reaksjon som kan oppstå.

Noen er jo selvfølgelig heldige..så skjer det ingenting. Men you never know.. hvorfor riske håret sitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...