Gå til innhold

Når nesten ingen kommer i utdrikningslaget..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er en situasjon jeg skulle vært foruten..!

Som forlover arrangerer jeg utdrikningslag, fikk en liste med venner fra den spente bruden, og har rundt rundt og sendt sms og mail. Noen har takket ja, men flesteparten har svart ting som "nei, kjenner henne ikke godt nok, er ikke nær nok venn", noen sa til og med "hvem som skal ha det??".

Bruden er kjempesjenert og har vanskelig for kontakt med folk, men altså.. Trodde at disse venninnene på listen så på henne som like god venn som hun ser på dem som.

Hvordan skal jeg ta det opp med henne og forklare henne det? En liste på 10 personer har skrenket seg ned til bare 3, 5 med meg og bruden.

Hun hadde virkelig gledet seg til å feire med alle disse jentene, og nå som jeg har snakket med den siste av de og hun heller ikke kommer, har jeg i allefall listen klar, men hvordan fortelle bruden det..

Anonym poster: cd3b46406ee676e13dd23d121eff2fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et mareritt. Nå skal det sies at selv om det blir få jenter så trenger ikke det å bli en dårlig feiring fordiom. Da kan dere kanskje finne på noe annet enn det som var planlagt, f.eks. spa på hele gjengen eller en bedre middag. :) Så kan de som takker nei bare angre seg. :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruden er nok klar over at hun er sjenert/ikke har et bestevennforhold med disse jentene innerst inne.

Hun har nok bare håpet at de skal komme i kraft av at det er et utdrikningslag (mer "plikt" over å komme dit, enn på et vanlig vors).

Likevel, må du nesten bare være ærlig å si at dessverre er det bare 3-4 stk som kommer. Du trenger jo ikke å si at de sa at de ikke så på henne som en spesielt nær venn, men f.eks at de hadde travle perioder i livet sitt nå / de skulle på litt forskjellige ting som gjorde at det ikke passet.

Så kan du legge til at "men dette blir mer intimt og koselig, jeg gleder meg masse!!".

Jeg har også en slik venninne, som jeg veldig lett kan se for meg at havner i en lignende situasjon. Hun har gjennom hele livet ikke gitt noe særlig av seg selv til andre, vært stille, sittet med et steinansikt på diverse sammenkomster, og ikke brydd seg om andre i det hele tatt. Da kan du faktisk ikke regne med at folk stiller opp tilbake når det er hennes tur. Det er SÅ mange ganger hun har skuffet meg med å bare være tilstede uten å gi av seg selv, og dempe stemningen. Så det skulle bare mangle at hun ikke til slutt ser hva slikt resulterer i....

Som man sår, får man.

Dette er helt ærlig ikke ditt problem, det er din venninnes. Du er bare tilfeldigvis overbæreren av beskjeden.

Anonym poster: 5dafe816dc14ec82990a5e72d8ca0501

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en klem, si det som det er og fokuser på at dette blir en hyggelig ting uansett hvem som kommer og ikke. Og ikke prøv å pakk det inn i noe det ikke er, gjør det kort og greit. :)

Jeg tror anonym over meg har et poeng med at dette vet bruden om. Det er ikke alle som kan ha et kjempestort utdrikkningslag med mange involvert der alle gjør alt i sin verden for å komme, slik er det dessverre bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik venninne, som jeg veldig lett kan se for meg at havner i en lignende situasjon. Hun har gjennom hele livet ikke gitt noe særlig av seg selv til andre, vært stille, sittet med et steinansikt på diverse sammenkomster, og ikke brydd seg om andre i det hele tatt. Da kan du faktisk ikke regne med at folk stiller opp tilbake når det er hennes tur. Det er SÅ mange ganger hun har skuffet meg med å bare være tilstede uten å gi av seg selv, og dempe stemningen. Så det skulle bare mangle at hun ikke til slutt ser hva slikt resulterer i....

Som man sår, får man.

Anonym poster: 5dafe816dc14ec82990a5e72d8ca0501

Det der er det slemmeste jeg har lest på lenge. At en sjenert jente som sikkert sliter en del selv med at hun ikke tør å tre ut av komfortsonen sin, skal sees på slik av noen hun annser som en venninne. Du burde skamme deg. Du påstår at hun ikke bryr seg om andre i det hele tatt, men her kommer det tydelig frem at det er du som ikke bryr deg om andre, slik som du kan snakke om en "venninne". Du sier også at hun skuffer deg fordi hun ikke gjør mer ut av seg selv og deltar mer i samtaler o.l. men egentlig burde denne holdningen her gjøre deg skuffet over deg selv og din manglende medmenneskelighet! "Som man sår, får man" og jeg håper du får igjen for å være så slem mot en venninne som tydelig sliter i sosiale sammenkomster, og attpåtil blir sett ned på for det av blant annet deg.

Anonym poster: 98dde325bdcd3633d9902e57914efa0d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er det slemmeste jeg har lest på lenge. At en sjenert jente som sikkert sliter en del selv med at hun ikke tør å tre ut av komfortsonen sin, skal sees på slik av noen hun annser som en venninne. Du burde skamme deg. Du påstår at hun ikke bryr seg om andre i det hele tatt, men her kommer det tydelig frem at det er du som ikke bryr deg om andre, slik som du kan snakke om en "venninne". Du sier også at hun skuffer deg fordi hun ikke gjør mer ut av seg selv og deltar mer i samtaler o.l. men egentlig burde denne holdningen her gjøre deg skuffet over deg selv og din manglende medmenneskelighet! "Som man sår, får man" og jeg håper du får igjen for å være så slem mot en venninne som tydelig sliter i sosiale sammenkomster, og attpåtil blir sett ned på for det av blant annet deg.

Anonym poster: 98dde325bdcd3633d9902e57914efa0d

Nja, innlegget ditt bærer preg av at du ikke har hatt en slik venninne selv.

Har vært sammen med denne venninnen min i 10 år, så medlidenhet har jeg nok av.

Men du kan jo prøve selv, å ha en "venninne" som du treffer på kafe eller hjemme hos deg selv som aldri spør om hvordan det går med deg, eller et eneste spørsmål, selv om det er et halvt år siden sist. Å alltid kjøre enveis samtaler, å gi av deg selv uten å få noe igjen. Så kan vi se hvor lenge du holder ut. Jeg tipper jeg holdt ut lengre enn deg skal jeg si deg.

Og du kan jo selv forsøke å arrangere en overraskelsesfest for en slik venninne uten at du får noen som helst respons på det, ikke et smil engang.

Jeg snakker ikke her om normalt sjenerte folk, som er gode, snille og pratsomme så fort man kommer innpå dem. Snakker om ei du aldri kommer forbi innadvent/sjenert-stadiet med.

Du burde lære deg at alt ikke er svart og hvitt, det finnes mange gråsoner.

Det blir litt som at det ikke er lov å si at det er slitsomt med barn, siden man selv har valgt å få.

Ting er ikke så unyansert.

Når TS sier klart og tydelig at responsen fra de andre deltakerne faktisk er NEGATIV: som at; hvem er denne jenta? hun kjenner jeg ikke godt nok, osv. - Ja, da er det faktisk noe bruden har gjort feil, og det er ikke alltid det er synd på dem. Det er ikke sikkert hun har brydd seg så mye om andre. Sånn som den jenta jeg nevnte her, hun gratulerte for eksempel ikke en annen "venninne" av henne med graviditeten, spurte aldri hvordan det gikk med henne under svangerskapet, og ignorerte babyen da hun møtte henne i byen med vogn. Da kan hun ikke forvente at folk bryr seg igjen tilbake...............

Så hvis jeg er slem i dine øyne, så bryr det meg lite. Du manger dybde i mine.

Anonym poster: 5dafe816dc14ec82990a5e72d8ca0501

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er det slemmeste jeg har lest på lenge. At en sjenert jente som sikkert sliter en del selv med at hun ikke tør å tre ut av komfortsonen sin, skal sees på slik av noen hun annser som en venninne. Du burde skamme deg. Du påstår at hun ikke bryr seg om andre i det hele tatt, men her kommer det tydelig frem at det er du som ikke bryr deg om andre, slik som du kan snakke om en "venninne". Du sier også at hun skuffer deg fordi hun ikke gjør mer ut av seg selv og deltar mer i samtaler o.l. men egentlig burde denne holdningen her gjøre deg skuffet over deg selv og din manglende medmenneskelighet! "Som man sår, får man" og jeg håper du får igjen for å være så slem mot en venninne som tydelig sliter i sosiale sammenkomster, og attpåtil blir sett ned på for det av blant annet deg.

Anonym poster: 98dde325bdcd3633d9902e57914efa0d

Slemt... eller realistisk? Så lenge man ikke bor i en rosa såpebobleverden så er faktisk den brutale sannheten det at man får lite igjen hvis man aldri gir noe, og det gjelder i alle sammenhenger. Jeg tror de fleste kunne hatt godt av å lese denne, for den har noen knallpoenger. (Desverre er den også flere sider lang og har mange ord og sånt, så folk gidder ikke.)

Verden er ikke rettferdig. Vi har alle våre handicap, og de får konsekvenser. Mangler du en arm så kan du ikke forvente å bli med på basketballaget. Er du døv, så kan du ikke bli musiker. Og er du sosialt innadvent og usikker, så er det vanskelig å ha en stor vennekrets. Jeg tenker at det denne jenta er best tjent med er en reality check, også kan hun sette ekstra pris på de få vennene hun har. Som jeg vil tippe er gode venner, og det er jo strengt tatt mye bedre enn en stor gjeng med "bekjente" :)

Når det gjelder selve utdrikningslaget så tenker jeg at det ihvertfall er lurt å legge det opp sånn at det passer til en liten gjeng. 5 stk er nok til å fylle opp en bil - hva med en liten road trip? Hyttetur? Overnattingsfest sånn man hadde da man var liten, bare med champagne i tillegg? :fnise: Mulighetene er mange, mulig de forslagene her er helt på trynet når det gjelder akkurat denne bruden, men jeg kjenner henne jo ikke. Også tenker jeg litt: om hun er sjenert og innadvendt så er det kanskje denne typen utdrikningslag som kommer til å være best uansett? Selv om hun kanskje blir litt skuffa først.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts

det du beskriver her høred ut som min situasjon i fjor sommer før jeg giftet meg. Jeg hadde gitt min forlover en liste på over 20 jenter som jeg ønsket å invitere til utdrikningslaget mitt. Det ble satt dato for dagen rundt fire måneder før, og i samråd med de som gadd å engasjere seg på Facebook. Når dagen nærmet seg viste det seg at mange av de som svarte ja enten måtte jobbe, plutselig befant seg i utlandet eller av andre grunner ikke kunne komme likevel. Tror min forlover ble skikkelig fortvilet og irritert på disse jentene... Det endte med at hun fortalte alt dette til meg, og jeg ble selvsagt veldig lei meg og sa at vi bare kunne avlyse hele greia... følte det ikke var noen vits i å ha utdrikningslag med 4-5 gjester totalt. men det viste seg at min forlover og min kjære ikke synes det var noe stas at jeg ikke skulle få en koselig dag med de som faktisk ville komme. Så selv om jeg trodde det ble avlyst så overrasket de 4 som kunne komme meg med en tur på spa og en kveld på en fin restaurant, de hadde til og med lagt inn en quiz om min kjære og pakkeleken. Det ble en veldig bra kveld uansett om vi var få personer.

Det jeg er veldig glad for er at min forlover turte å si i fra til meg på forhånd selv om hun syntes det var trist og vanskelig. Det var uansett bedre at jeg var forberedt på at det var veldig få som kom i stedet for at jeg trodde det ble hele gjengen!

Lykke til med planleggingen, håper det blir bra uansett hvor mange gjester som kommer! :)

Anonym poster: ab7d7f5f3fb2e87adeb7ec3adae86fd9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si: "Desverre så var de fleste opptatt med noe annet og kunne ikke komme".

Anonym poster: cb116bef7349e361c8f10bf64e273031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger da ikke være over 10 personer for at det skal bli gøy! I mitt utdrikkningslag er vi 6 jenter som skal på tur med Kielbåten. Blir helt supert! Hvorfor skal jeg ha med fler bare fordi "man må være mange" kunne selvfølgelig fått med flere, men vil helst feire med mine nærmeste som også er invitert i bryllupet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de invitert i bryllupet da? Hvis ikke skjønner jeg godt at de sa nei. Vi inviterer kun de som er invitert i bryllupet til mitt utdrikningslag.

Anonym poster: 3d33e8d62ff3051a862fbbb6efcddcd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts

det du beskriver her høred ut som min situasjon i fjor sommer før jeg giftet meg. Jeg hadde gitt min forlover en liste på over 20 jenter som jeg ønsket å invitere til utdrikningslaget mitt. Det ble satt dato for dagen rundt fire måneder før, og i samråd med de som gadd å engasjere seg på Facebook. Når dagen nærmet seg viste det seg at mange av de som svarte ja enten måtte jobbe, plutselig befant seg i utlandet eller av andre grunner ikke kunne komme likevel. Tror min forlover ble skikkelig fortvilet og irritert på disse jentene... Det endte med at hun fortalte alt dette til meg, og jeg ble selvsagt veldig lei meg og sa at vi bare kunne avlyse hele greia... følte det ikke var noen vits i å ha utdrikningslag med 4-5 gjester totalt. men det viste seg at min forlover og min kjære ikke synes det var noe stas at jeg ikke skulle få en koselig dag med de som faktisk ville komme. Så selv om jeg trodde det ble avlyst så overrasket de 4 som kunne komme meg med en tur på spa og en kveld på en fin restaurant, de hadde til og med lagt inn en quiz om min kjære og pakkeleken. Det ble en veldig bra kveld uansett om vi var få personer.

Det jeg er veldig glad for er at min forlover turte å si i fra til meg på forhånd selv om hun syntes det var trist og vanskelig. Det var uansett bedre at jeg var forberedt på at det var veldig få som kom i stedet for at jeg trodde det ble hele gjengen!

Lykke til med planleggingen, håper det blir bra uansett hvor mange gjester som kommer! :)

Anonym poster: ab7d7f5f3fb2e87adeb7ec3adae86fd9

Var de 20 jentene invitert i bryllupet? Hvis ikke, hvorfor skal de da bruke penger på å drikke deg ut. Egoistisk tankegang.

Anonym poster: 3d33e8d62ff3051a862fbbb6efcddcd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de invitert i bryllupet da? Hvis ikke skjønner jeg godt at de sa nei. Vi inviterer kun de som er invitert i bryllupet til mitt utdrikningslag.

Anonym poster: 3d33e8d62ff3051a862fbbb6efcddcd1

Var de 20 jentene invitert i bryllupet? Hvis ikke, hvorfor ska....l de da bruke penger på å drikke deg ut. Egoistisk tankegang.

Anonym poster: 3d33e8d62ff3051a862fbbb6efcddcd1

Er de invitert i bryllupet da? Hvis ikke skjønner jeg godt at de sa nei. Vi inviterer kun de som er invitert i bryllupet til mitt utdrikningslag.

Anonym poster: 3d33e8d62ff3051a862fbbb6efcddcd1

.....var det noe vits å lage to nesten identiske innlegg samtidig???? :klo:

Anonym poster: 19019de4ca14fb450c11c69a8f157c6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.....var det noe vits å lage to nesten identiske innlegg samtidig???? :klo:

Anonym poster: 19019de4ca14fb450c11c69a8f157c6c

Spurte to forskjellige.

Anonym poster: 3d33e8d62ff3051a862fbbb6efcddcd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man fremlegger det som en trist greie, så blir det ofte det. Men ser man på det som en fin og intim vennefest med gode venner og er glad for de som kommer faktisk gjør det, så blir det slik :)

Når det gjelder de som ikke vet av bruden så tenker jeg at det sikkert er en partner til vennen av brudgommen kanskje? :vetikke:

Man trener ikke ha stakkarslige tanker, alle er ikke like. Noen har 2-3 nære gode venner, andre har 100-vis perifere venner, vet ikke hvem som har det verst av de jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart alle de 20 jentene var invitert i bryllupet. Jeg synes det er rart å invitere noen til utdrikningslaget men ikke i bryllupet. Riktignok kom de fleste i bryllupet, men synes fortsatt det er dårlig gjort å si ja til at en dato for utdrikningslag passer, og så melde avbud rett før...

Anonym poster: ab7d7f5f3fb2e87adeb7ec3adae86fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er en situasjon jeg skulle vært foruten..!

Som forlover arrangerer jeg utdrikningslag, fikk en liste med venner fra den spente bruden, og har rundt rundt og sendt sms og mail. Noen har takket ja, men flesteparten har svart ting som "nei, kjenner henne ikke godt nok, er ikke nær nok venn", noen sa til og med "hvem som skal ha det??".

Bruden er kjempesjenert og har vanskelig for kontakt med folk, men altså.. Trodde at disse venninnene på listen så på henne som like god venn som hun ser på dem som.

Hvordan skal jeg ta det opp med henne og forklare henne det? En liste på 10 personer har skrenket seg ned til bare 3, 5 med meg og bruden.

Hun hadde virkelig gledet seg til å feire med alle disse jentene, og nå som jeg har snakket med den siste av de og hun heller ikke kommer, har jeg i allefall listen klar, men hvordan fortelle bruden det..

Anonym poster: cd3b46406ee676e13dd23d121eff2fa3

Da er det din jobb å gjøre utdrikningslaget så trygt og attraktivt at alle har lyst å delta, og føler seg velkommen selv om de ikke er såå nær henne. Noe safe?

Først noe opplevelsesgreier som ikke er så personlig (en båttur, et show/standup?, konsert?) og avsluttes med en middag på en restaurant eller noe. Da er det ikke for "personlig" og folk føler ikke at de kommer inn i stua hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte to forskjellige.

Anonym poster: 3d33e8d62ff3051a862fbbb6efcddcd1

selvfølgelig, beklager! :)

Anonym poster: 19019de4ca14fb450c11c69a8f157c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lei og kinkig situasjon. Jeg opplevde det samme som forlover for mange år sida, hvor det tilslutt bare ble bruden, meg og en venninne til. Bruden var nok skuffa og det var jo jeg og etter å ha forsøkt å få med flere, men det skal sies at vi hadde det kjempegøy uansett.

Og hvem har sagt at et utdrikningslag må være stort og med en haug med venninner? Hvis man ikke har så mange venninner, så må det jo nesten bli et lite utdrikningslag, tenker jeg.

Jeg skal selv gifte meg i år og forventer meg ikke noe stort utdrikningslag. Jeg vet jo selv at jeg ikke har mange venninner, men noen få, nære som jeg er veldig glad for. Ikke noe nederlag i at vi evt. blir 4-5 stykker.

Anonym poster: 2a03644621a3ef23989c8982768a24a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange svar.

Ja, alle er invitert i bryllupet.

Jeg synes det er godt å lese at små utdrikningslag er velkomne de også, jeg har i allefall ringt rundt hele helgen og arrangert det jeg selv mener blir et sinnsykt artig utdrkningslag for oss 5 som deltar. Det blir, som noen mente, mer intimt og trivelig, håper jeg.

Jeg får bare overbringe det personlig og forsiktig.

Og til den diskusjonen om at man ikke gir noe så får man ikke, litt drøyt å dra dette inn i en situasjon som dette. Min venninne er sjenert og forsiktig, men hun byr på og gir mye av seg selv.

Feks en venninne av henne ødela bilen sin, min venninne bød på sin bil en hel uke, hun fikk tilbake bilen med oppbrukt spylerveske og bare kvart tank, og en stor takk, men likevel.

Min venninne er ikke en som tar av andre, hun er den som byr av seg selv og håper andre gir i gjengjeld. Denne venninnen ble invitert i utdrikningslaget men sa selv at hun ikke "følte grunn til å delta i noe når de ikke er så nære.". Men nære nok til å få låne bilen, det var de ja.

Lurer på hva de svarer på bryllupsinvitasjonen sin.

Min venninne har nok lagt mer i vennskap fra sin side enn hva mange av de andre har gjort fra sin side, det bunner vel i dårlig selvtilit, ønske om venner, overkompensering osv.

Synes det er litt respektløs å begynne å sammenligne min venninne med en person som aldri spør hvordan det går, som aldri bidrar i noe som helst, som bare ikke bryr seg.

TS

Anonym poster: 1a31cefd44af860b1acacf84a1666820

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...