Gå til innhold

Han ville ikke slippe meg først i køen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest nobilian

han kunne og dratt igår...

Nå tar du av. Den som har problemet er den som må løse det. Han hadde tatt seg tid, hun hadde ikke. Han gjorde det riktig, og hun gjorde det ikke.

Get your shit straight.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Nå tar du av. Den som har problemet er den som må løse det. Han hadde tatt seg tid, hun hadde ikke. Han gjorde det riktig, og hun gjorde det ikke.

Get your shit straight.

så firkantig du er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

å-vær-nå-ikke-så-nazi-på-den-køa. problemet er jo egentlig ikke at han ikke slapp henne forbi, men måten han svarte på.

Problemet er at hun A) forventa å komme forbi, B) spurte uten å ha en god grunn, C) spurte IGJEN etter å ha fått nei, D) syter på forum etterpå og E) at noen faktisk støtter henne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Problemet er at hun A) forventa å komme forbi, B) spurte uten å ha en god grunn, C) spurte IGJEN etter å ha fått nei, D) syter på forum etterpå og E) at noen faktisk støtter henne.

ok hun skulle ikke mast om det. Men likevel, jeg syns man kan være litt gentlemen/kvinner av og til og ikke bare fokusere på at"jeg har rett for jeg er først".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

ok hun skulle ikke mast om det. Men likevel, jeg syns man kan være litt gentlemen/kvinner av og til og ikke bare fokusere på at"jeg har rett for jeg er først".

Og jeg synes man skal akseptere at han nok hadde en grunn for sitt nei, i stedet for å fokusere på at han hadde bil. Det går ikke an å gå ut fra at han IKKE hadde norn grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det bare, da må du beregne bedre tid neste gang.

Det er selvsagt snilt når noen lar folk med lite varer slippe før i køen, men det er ikke noe man kan forvente.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Sånn er det bare, da må du beregne bedre tid neste gang.

Det er selvsagt snilt når noen lar folk med lite varer slippe før i køen, men det er ikke noe man kan forvente.

Og jeg synes man skal akseptere at han nok hadde en grunn for sitt nei, i stedet for å fokusere på at han hadde bil. Det går ikke an å gå ut fra at han IKKE hadde norn grunn.

ja det mener jeg og men jeg mener at man skal svare nei på en høflig måte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, man kommer lengre ved å være høflig, men dessverre mange som ikke har lært seg folkeskikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Så det er svaret hans du sliter med.. Nå synes jeg du er ganske "firkantig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Så det er svaret hans du sliter med.. Nå synes jeg du er ganske "firkantig".

det er vanlig folkeskikk å svare ordentlig, sånn er det bare. Jeg er kanskje firkantig når det kommer til veloppdragenhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en diskusjon. Man kan finne argumenter for og i mot og forsvare begges sider av saken, men hva er vitsen med å henge seg opp i en så liten detalj i hverdagen da?

Kjipt. Men move on. Kan da skje værre og viktigere ting som det i det minste er mer vits å skape blest om.

Anonym poster: fca4563e6770ac07c8a31ff818f8a511

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke sluppet deg frem hvis du hadde spurt nei. Jeg gjør det på mitt eget intinativ. Hva hvis mannen skulle noe hans også? Jeg syntes ikke synd på deg. Hvis jeg mister bussen, så må jeg vente en halvtime jeg også. Sånn er det bare.

Vær glad det ikke er annenhver time.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at folk flest i stadig mindre grad tar henysn til hverandre og at vi er i ferd med å bli et stadig mer egoistisk samfunn. Begrunnelser som at jeg trenger ikke andres hjelp dermed vil heller ikke jeg hjelpe andre, menes å være en akseptabel regel av stadig flere.

Selv har jeg vært rimelig heldig med både mentale og fysiske evner og har dermed i svært liten grad behøvd å være andre til last. Men jeg innser at mye av dette er genetisk og kulturell flaks og at jeg uansett bør være medmenneske ovenfor andre. Jeg har såpass mye ressurser at jeg aldri har behøvd å be om å få slippe foran i køen noen gang ved noen anledning i butikker. Men jeg har medmennskelighet nok til å forstå at andre ikke har det slik enten fordi de mangeler evnen til å organisere seg eller at de har en mye mer uforutsigbar hverdag.

Jeg slipper gjerne folk foran meg i køen i butikken. Jeg slipper også gjerne utrykningskjøretøyer forbi meg i trafikken selv om det egentlig for politiets og brannvesnets del bare er snakk om økonomi og manglende organisering som er grunnen til at de vil ha prioritet i trafikken. Jeg opplevde en gang å stå på en vikepliktsvei med rushtraffikk på hovedveien. Etter å ha stått der i over 15min og med 18 biler bak meg i kø signalerte jeg at jeg ønsket å "snike" meg inn på hovedveien. Trafikken i begge retninger var i møtekommende og stoppet helt opp for å slippe oss 18 biler inn fra den lille stikkveien.

Jeg synes også det er greit å være med å betale for folk som har blitt skadet fordi de kjører for fort, røyker, drikker eller ikke klarer å styre sitt seksualliv. Jeg innser at det er mye flaks bak at jeg er en ressurssterk person og jeg ønsker å være solidarisk med de som er dårligere stilt enn meg.Tilfeldigheter kunen ha medført at det var motsatt.

Anonym poster: cfb69895f1a0870037650cb4d9805508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...