Gjest Jepp123 Skrevet 25. februar 2013 #161 Del Skrevet 25. februar 2013 Forventes det alltid "ja" når noen spør om noe? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #162 Del Skrevet 25. februar 2013 Forventes det alltid "ja" når noen spør om noe? nei. det har da ingen sagt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flicka Skrevet 25. februar 2013 #163 Del Skrevet 25. februar 2013 fortell meg hvordan du kan rekke å handle for hele uka mens du hadde panikkangst? Da hadde du jo ikke følt du skulle rekke å handle så mye. Og hva om den bak deg hadde panikkangst? er din panikkangst verre enn andres? Her kommer du med et litt motstridende poeng, da. Ved å dra "er din angst verre enn andres" setter du hele kø-kulturen til side. Er TS sine fire matvarer viktigere enn mannens hele handlevogn? Er hennes tid viktigere enn hans? Da må man jo revurdere hele køa om man skal tenke sånn. Hvis vi fortsetter på scenarioet ditt, så ville det jo vært fullstendig rettferdig at den første i køa av de to med panikkangst ville fått gå først. Fordi begge to har det like fælt, og en av dem må uansett gå først. I køa gjelder ikke dine private behov, den som står først, har førsterett. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #164 Del Skrevet 25. februar 2013 Her kommer du med et litt motstridende poeng, da. Ved å dra "er din angst verre enn andres" setter du hele kø-kulturen til side. Er TS sine fire matvarer viktigere enn mannens hele handlevogn? Er hennes tid viktigere enn hans? Da må man jo revurdere hele køa om man skal tenke sånn. Hvis vi fortsetter på scenarioet ditt, så ville det jo vært fullstendig rettferdig at den første i køa av de to med panikkangst ville fått gå først. Fordi begge to har det like fælt, og en av dem må uansett gå først. I køa gjelder ikke dine private behov, den som står først, har førsterett. jamen en person som har stappa handlevogna full og det bare er to stk i køa og den bak bare skal ha en pakke bind så vil det uansett ikke være så stor forskjell i tid for han med den fulle handlevogna. Det er jo verre for hun med de få varene å stå å vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. februar 2013 #165 Del Skrevet 25. februar 2013 jamen en person som har stappa handlevogna full og det bare er to stk i køa og den bak bare skal ha en pakke bind så vil det uansett ikke være så stor forskjell i tid for han med den fulle handlevogna. Det er jo verre for hun med de få varene å stå å vente. Som noen har nevnt før, kan det faktisk ta tid selv om man bare skal ha en ting. Kortet kan slutte å virke, det kan være noe galt med kortterminalen, folk glemmer koden sin, folk klager på prisen, osv. Det er ikke gitt at det tar kort tid bare fordi man har få varer. Som regel tar det kortere tid, men man kan altså ikke vite. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #166 Del Skrevet 25. februar 2013 Som noen har nevnt før, kan det faktisk ta tid selv om man bare skal ha en ting. Kortet kan slutte å virke, det kan være noe galt med kortterminalen, folk glemmer koden sin, folk klager på prisen, osv. Det er ikke gitt at det tar kort tid bare fordi man har få varer. Som regel tar det kortere tid, men man kan altså ikke vite. det pleier som regel ikke å ta så mye tid da. Og det med kortet skjer ikke såå ofte heller. Og jeg er sjelden borti at folk klager på prisen på butikken. Du bare dikter opp mulige problemer som KAN dukke opp men som sjelden gjør det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. februar 2013 #167 Del Skrevet 25. februar 2013 det pleier som regel ikke å ta så mye tid da. Og det med kortet skjer ikke såå ofte heller. Og jeg er sjelden borti at folk klager på prisen på butikken. Du bare dikter opp mulige problemer som KAN dukke opp men som sjelden gjør det. Jeg jobber i butikk selv, og tro meg de scenarioene jeg har kommet med skjer titt og ofte. Dessuten så er ikke hennes tid mer verdifull en hans. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #168 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Jeg jobber i butikk selv, og tro meg de scenarioene jeg har kommet med skjer titt og ofte. Dessuten så er ikke hennes tid mer verdifull en hans. matbutikk eller annen butikk? Det er giga forskjell på hvordan kundene oppfører seg i en klesbutikk enn de gjør på rema Endret 25. februar 2013 av BettyBoop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #169 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg jobber i butikk selv, og tro meg de scenarioene jeg har kommet med skjer titt og ofte. Dessuten så er ikke hennes tid mer verdifull en hans. Nei men han kom seg lettere hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 25. februar 2013 #170 Del Skrevet 25. februar 2013 fortell meg hvordan du kan rekke å handle for hele uka mens du hadde panikkangst? Da hadde du jo ikke følt du skulle rekke å handle så mye. Og hva om den bak deg hadde panikkangst? er din panikkangst verre enn andres? fortell meg hvordan du kan rekke å handle for hele uka mens du hadde panikkangst? Da hadde du jo ikke følt du skulle rekke å handle så mye. Og hva om den bak deg hadde panikkangst? er din panikkangst verre enn andres? fortell meg hvordan du kan rekke å handle for hele uka mens du hadde panikkangst? Da hadde du jo ikke følt du skulle rekke å handle så mye. Og hva om den bak deg hadde panikkangst? er din panikkangst verre enn andres? Når det skjer med meg så har jeg måttet ty ti en taktikk og det er å rase gjennom butikken og ta med det jeg MÅ ha med meg, klarer jeg å ta med noe mer er det en bonus for meg. Nå må jeg alltid handle minst 2 ganger i uka uansett for å få med meg alt hjem, vi er to barn og to voksne. Men det har også hendt at jeg har måttet satt fra meg vogna og gått ut på det verste. Jeg har også tatt pause og gått inn igjen, jeg flere ganger i panikk måttet bedt om å låne doen på kiwi blant annet, heldigvis aldri noe problem og jeg får handlet videre og kommet meg hjem. Selv om jeg får dette må jeg finne en måte og håndtere det på og få med meg det viktigste hjem. Jeg kan jo ikke vite om den bak meg har panikkangst også, eller har en eller annen grunn til å være i hast. Det går begge veier. Men er jeg først i køen og MÅ bli ferdig fort, slipper jeg ikke andre foran meg. Når jeg har god tid, ikke stappa med angst har jeg ingen problemer med å slippe noen foran meg hvis de har få ting og dårlig tid. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. februar 2013 #171 Del Skrevet 25. februar 2013 matbutikk eller annen butikk? Det er giga forskjell på hvordan kundene oppfører seg i en klesbutikk enn de gjør på rema Nei, det er ikke det. Idioter er idioter uansett hvor de er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. februar 2013 #172 Del Skrevet 25. februar 2013 Dette må jo snart seile opp på lista over de mest idiotiske trådene her på KG. Normal folkeskikk var brått blitt frekt og frekkhet er normal folkeskikk? Jeg gir opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #173 Del Skrevet 25. februar 2013 Nei, det er ikke det. Idioter er idioter uansett hvor de er. ja man spør høflig om å få slippe fram i køa. da er man idiot jaja. men jag handler ofte på dagligvare butikk og de scenarioene du beskriver som kan få folk til å bruke lengre tid i kassa skjer svært sjeldent. Og i klesbutikker er det annerledes. Der er køa hulter i bulter og ofte opplever man at den bak kassa slipper andre bak foran fodi det er en person de kjenner. Dette har jeg opplevd mange steder med dårlig service. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 25. februar 2013 #174 Del Skrevet 25. februar 2013 Her skjer det ofte (på matbutikken) Noen som glemmer noe og går og henter det etter at de har lagt opp alle varene, diskusjoner og ikke minst...kort som ikke fungerer. Så irriterende 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #175 Del Skrevet 25. februar 2013 Nei men han kom seg lettere hjem. Det aner du faktisk ingenting om, du vet ikke om han skulle hjem eller andre steder, om han skulle rekke noe eller ikke. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. februar 2013 #176 Del Skrevet 25. februar 2013 ja man spør høflig om å få slippe fram i køa. da er man idiot jaja. men jag handler ofte på dagligvare butikk og de scenarioene du beskriver som kan få folk til å bruke lengre tid i kassa skjer svært sjeldent. Og i klesbutikker er det annerledes. Der er køa hulter i bulter og ofte opplever man at den bak kassa slipper andre bak foran fodi det er en person de kjenner. Dette har jeg opplevd mange steder med dårlig service. Det har jeg aldri hevdet. Det har ingenting for seg å diskutere dette med deg om du skal vri på ordene mine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 26. februar 2013 #177 Del Skrevet 26. februar 2013 Det har jeg aldri hevdet. Det har ingenting for seg å diskutere dette med deg om du skal vri på ordene mine. hørtes sånn ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #178 Del Skrevet 26. februar 2013 Mener dere at dere også hadde sagt nei til en jente som spurte pent og som hadde noen få ting bare? I tillegg til å ha en god grunn? Jeg hadde aldri i livet sagt nei, merkelig at alle tar mannens parti. Skjønner at man ikke kan forlange det og alt det der, men jeg hadde hvertfall blir sjokkert hadde jeg vært vitne til den hendelsen. Jeg er vant til at folk slipper andre som har mye mindre foran seg i køen jeg, nesten vanlig folkeskikk spør du meg:) Man tar selvsagt parti med mannen fordi det er mest rettferdig. Det er en grunn for at det er kø forran kassa. Hvis ikke så ville jo alle bortskjemte drittunger, som TS, innbilt seg at de kunne gå rett forbi køen. En ørefik hadde vært på sin plass her. Anonym poster: 55761a94589b86440052b5bc532fb826 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #179 Del Skrevet 26. februar 2013 Dette må jo snart seile opp på lista over de mest idiotiske trådene her på KG. Normal folkeskikk var brått blitt frekt og frekkhet er normal folkeskikk? Jeg gir opp. Enig. Det er normal folkeskikk å vente på sin tur når man står i kø. Anonym poster: 55761a94589b86440052b5bc532fb826 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 26. februar 2013 #180 Del Skrevet 26. februar 2013 Det aner du faktisk ingenting om, du vet ikke om han skulle hjem eller andre steder, om han skulle rekke noe eller ikke. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f selvsagt vet jeg det. Han satt inne i en varm bil og slapp å vente i kulda på bussen. Om man skal rekke noe så rekker man jo ikke storhandel først?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå