Gabriel Skrevet 18. februar 2013 #101 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg hadde sluppet henne forbi og synes mannen var lite medmenneskelig. Å bare beregne god nok tid er en dårlig unnskyldning. Man kan umulig vite hva som hadde skjedd på forhånd og som var grunnen til at hun hadde dårlig tid. Ellers har Internett lært meg at det er svært lite sympati og medmennskelighet ute blandt folk. Folk er dessverre særdeles egoistiske og med liten evne til å tilpasse seg litt for å hjelpe andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #102 Del Skrevet 18. februar 2013 Hadde det vært den siste bussen som gikk, hadde jeg forstått bedre at du klaget. Men likevel hadde du bare kunne ha håpet på at han ville være hyggelig, og ikke forlange noe. Det hadde selvsagt vært hyggelig gjort av ham, men du aner ikke om han kanskje hadde en god grunn til å ikke la deg slippe foran i køa. Kanskje spurte du også på en irriterende måte? Tross alt var det bare en halvtime til neste buss, så du har ikke noe å klage over, Anonym poster: 17f03a8416f81efafeeda187c83a406f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #103 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg hadde utvilsomt sagt ja selv, men han sto foran deg i køen og hadde all rett i verden til å si nei. God grunn eller ikke. At han ville kjøpe sine ting når det er hans tur er god nok grunn. Get da føk over it. Anonym poster: deb9158dcaa89e16594ed6c0ca97f4a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2013 #104 Del Skrevet 18. februar 2013 Han sa nei, hun spurte på nytt og han sa nei igjen. Står ikke noe om at han så stygt på henne eller sa nei på en frekk måte. TS har forlatt tråden for lenge siden, men den lever visst sitt eget liv med stadig nye oppfatninger av hva som egentlig skjedde og hvorfor. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f han sa nei på en frekk måte når han bare sa nei uten beklagelse eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #105 Del Skrevet 18. februar 2013 han sa nei på en frekk måte når han bare sa nei uten beklagelse eller noe. Mener du virkelig at jeg må beklage eller forklare meg for å ikke gjøre deg en tjeneste for å ikke være frekk?? Anonym poster: bf1e1483d26819bec933fcdb29329673 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2013 #106 Del Skrevet 18. februar 2013 Mener du virkelig at jeg må beklage eller forklare meg for å ikke gjøre deg en tjeneste for å ikke være frekk?? Anonym poster: bf1e1483d26819bec933fcdb29329673 spør noen høflig så svarer man høflig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #107 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg lurer på alle dere som forsvarer at han ikke slapp jenta frem: er det ingen grunn dere kan se som er god nok til at noen kan få slippe frem i køen? Anonym poster: 1b456a559100fc282d1c6d7718863427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 19. februar 2013 #108 Del Skrevet 19. februar 2013 TS, du kan jo ikke ta det som en selvfølge. Ja visst er det kjipt, men du spurte og han sa nei, er lov til å prøve seg. Han har sin dag, og du har din dag, hva vet du om hans dag liksom? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. februar 2013 #109 Del Skrevet 19. februar 2013 han sa nei på en frekk måte når han bare sa nei uten beklagelse eller noe. Hvorfor var det frekt? Må man beklage at man vil beholde sin plass i køen? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 19. februar 2013 #110 Del Skrevet 19. februar 2013 dine behov er ikke viktig for alle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #111 Del Skrevet 19. februar 2013 Men hva i herrens navn tror du at du får gjort med dette nå da? Hva med å bare slippe saken og gå videre? Makan til hva man skal henge seg opp i. Jeg merker jeg blir litt irritert. Hvorfor komme du inn i tråden og ber TS skjerpe seg og gå videre, har du noe i mot tråden så holder du deg unna. Det finnes mye verre tråder her å irriterer seg over. Så, hva med å slippe saken og gå videre til en annen tråd? Makan til hva man skal henge seg opp i. Anonym poster: 5ea766a79d4ced8bbdfaf5f00d1f1bb3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 19. februar 2013 #112 Del Skrevet 19. februar 2013 Synes ikke noe om det der å spørre om man kan komme før noen i køen, bare fordi man har et par varer eller skal rekke noe. De som handler mye står også i køen. Og det er klart at de også har lyst til å bli ferdig. Har man det travelt, så får man planlegge litt bedre, og ikke satse på at det er noen snille folk i butikken som vil slippe deg fram. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 19. februar 2013 #113 Del Skrevet 19. februar 2013 Hvorfor var det frekt? Må man beklage at man vil beholde sin plass i køen? eh ja. Når folk spør kan jeg vær så snill få komme foran deg i køen fordi jeg har kjempedårlig tid, så sier man ikke bare nei. Man svarer slik folk spør. Det er det som er høflig, selv om man ikke må beklage noe så likevel svarer man slik. Normal folkeskikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #114 Del Skrevet 19. februar 2013 6 sider om dette her? Dere er virkelig ikke sanne. Jeg får lyst til å svare nei om det samme skulle skje med meg. Anonym poster: bcf0ea7d812d3aad34d63e33358c7be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sueno Skrevet 19. februar 2013 #115 Del Skrevet 19. februar 2013 man slipper da forbi folk i køen som har lite å betale, og som i tillegg kommer med en god grunn ? Man skal ikke forvente det nei, men det er da medmennesklighet og folkeskikk. man gjør mot andre som man vil andre skal gjøre mot seg ... fin leveregel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #116 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg hadde hatt forståelse for det, siden jeg ikke har bil selv. Kjipt å miste bussen. Allikevel kan det jo hende, som mange andre har sagt, at han hadde dårlig tid selv, slet med sykdom, hadde barn som ventet på ham, osv. Jeg slipper vanligvis(med mindre jeg selv skal noe som haster) andre som har lite foran meg i køen, uten at det behøver å spørre, men det kunne ikke falle meg inn å spørre andre om de kunne slippe meg foran. Det er jo ikke deres problem at jeg har dårlig tid. Anonym poster: d641c42a60a380421f0d6f88e3a6d7cd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #117 Del Skrevet 22. februar 2013 Før lærte man i kristendomsundervisingen at man skal gjøre mot andre hva man vil at andre skal gjøre mot en selv. Slike verdier er tydeligvis på full vei ut. Nå er det mere den humanistiske: "Du skal ikke gjøre mot andre hva du ikke vil at andre skal gjøre mot deg. Aktiv hjelp får staten ta seg av." Jeg lurer på dere som ikke ville slippe noen frem, hvordan ville dere takle følgende: - En mor står med kun en melk og en unge som skriker at hun må tisse. Slipper dere hun frem eller tenker deer at dette burde mor og datter sjekket ut på forhånd? - Hvis dere passerer en gammel dame som har falt på isen, tenker dere at det er hennes egen skyld som ikke sørget for gode nok brodder og så går dere videre? - Hvis dere kjører bil på en øde vei og kommer over noen som tydeligvis ønsker hjelp. Tenker dere da at uansett hva det gjelder så burde de ha sørget for bil service, kjørt forsiktere eller uansett hva problemet er forbredt seg bedre på forhånd? Anonym poster: cfb69895f1a0870037650cb4d9805508 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 22. februar 2013 #118 Del Skrevet 22. februar 2013 Før lærte man i kristendomsundervisingen at man skal gjøre mot andre hva man vil at andre skal gjøre mot en selv. Slike verdier er tydeligvis på full vei ut. Nå er det mere den humanistiske: "Du skal ikke gjøre mot andre hva du ikke vil at andre skal gjøre mot deg. Aktiv hjelp får staten ta seg av." Jeg lurer på dere som ikke ville slippe noen frem, hvordan ville dere takle følgende: - En mor står med kun en melk og en unge som skriker at hun må tisse. Slipper dere hun frem eller tenker deer at dette burde mor og datter sjekket ut på forhånd? - Hvis dere passerer en gammel dame som har falt på isen, tenker dere at det er hennes egen skyld som ikke sørget for gode nok brodder og så går dere videre? - Hvis dere kjører bil på en øde vei og kommer over noen som tydeligvis ønsker hjelp. Tenker dere da at uansett hva det gjelder så burde de ha sørget for bil service, kjørt forsiktere eller uansett hva problemet er forbredt seg bedre på forhånd? Anonym poster: cfb69895f1a0870037650cb4d9805508 - Har jeg god tid så slipper jeg moren med den ene melkekartongen foran meg. Ikke fordi ungen må tisse, men fordi hun bare har én vare. Om ungen er helt fra seg fordi den må tisse så synes jeg moren er temmelig uansvarlig om hun ikke bare setter fra seg melken, tar med ungen ut/på do så den får gjort det den skal, for så å stille seg bakerst i køen og betale for melken sin etterpå. - Den gamle damen ville jeg selvsagt hjulpet opp, etter å ha forsikret meg om at hun ikke hadde brukket noe. Om nødvendig ville jeg ringt ambulanse og sittet der med henne til den kom. Godt mulig jeg ville tipset om brodder på en hyggelig måte, siden det er utrolig praktisk om vinteren. - Kjører jeg bil så stopper jeg kun om det ser ut som trygge mennesker, da jeg har opplevd nok dritt og ønsker å unngå episoder som dette: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7120380 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=560297 http://www.tronderbladet.no/nyheter/article7118351.ece Jeg (og flertallet her inne) har ikke noe imot å hjelpe folk, men når man forventer spesialbehandling er det ikke hyggelig å gjøre noe for vedkommende lenger. Kunne aldri falt meg inn å spørre om å få gå foran noen i køen, da jeg oppfatter det som direkte uhøflig. Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg? Vel, da vil jeg at andre skal slippe meg foran hvis de har tid og lyst til å gjøre det. Har de ikke det så klarer jeg fint å stå i kø, eller forlate køen om det trengs - akkurat som alle andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #119 Del Skrevet 22. februar 2013 Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg? Vel, da vil jeg at andre skal slippe meg foran hvis de har tid og lyst til å gjøre det. Har de ikke det så klarer jeg fint å stå i kø, eller forlate køen om det trengs - akkurat som alle andre. Så hvis du står der med en melk og en unge som må tisse så plasserer du bare melka i avisstativet og løper ut med ungen? Om man får komme frem eller ikke bestemmes dermed av folks lyster og om folk synes en er sympatisk eller ikke og ikke om man har en god grunn? Så hvis jeg er usympatisk så får jeg ikke slippe frem uansett hvor god grunn jeg har? Anonym poster: cfb69895f1a0870037650cb4d9805508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 22. februar 2013 #120 Del Skrevet 22. februar 2013 For noen sure, gretne mennesker mange av dere er! Det burde være en selvfølge å være litt medmenneske og slippe andre forbi i en slik situasjon. For min del har jeg kun spurt om å få komme forbi en gang, fordi jeg skulle rekke en ferge, hadde forsovet meg, ekspeditøren var under opplæring og supertreig, og jeg virkelig måtte innom polet for å handle til et bursdagsbarn. Da fikk jeg DEN leksjonen av dama foran om planlegging osv, osv.. Det var sikkert en av dere? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå