Gå til innhold

Hvordan kam jeg trøste han?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typen har nettopp fått vite at bestefaren hans kommer til å dø om ikke så lenge, men de vet hvor lenge han har igjen, bare at han ikke har lenge igjen.

Typen og bestefaren har et godt forhold og vi er der nesten hver dag og bare prater osv (før vi fikk vite dette, jeg er ikke med opp nå lenger). Så ja, de er veldig close.

Typen virker helt trøstesløs og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å være til trøst. Han sier jeg ikke trenger gjøre noe, og Han starter å gråte hver gang jeg gir han en klem. What to do? :(

Anonym poster: 3725da59436b3c955e42128e6d9932d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du kan gjøre noe for å få han til å føle seg bedre. Dette må han, som resten av oss, bare gjennom. Men du kan være der for han. Som du allerede gjør. Vær der fysisk for ham, klemme han. Gjøre andre fine ting for han. Og ved å ikke på noen måte vise/si at det er rart eller dumt at han er lei seg og gråter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke endret på at bestefaren hans snart dør, og du får heller ikke endret følesen typen din har inni seg. Det eneste du kan gjøre er å være der for han. Om han vil gråte, så hold rundt han. Hvis han vil prate, så lytt. Hvis han vil komme seg ut, så ta han med på bowling eller annet som kan flytte fokuset hans over på noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...