AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Jeg er veldig glad i kaffe drikker endel kopper svart kaffe i løpet av dagen. Vet at man bør kutte ut koffein kaffe under graviditet. Men man hører jo så mye om at kaffe reduserer fruktbarheten. Menes det da at fruktbarheten er redusert i periodene man drikker kaffe og dermed gjør det vanskeligere å bli gravid eller har kvinner som har drukket mye kaffe opp gjennom men som kanskje slutter litt før prøving fortsatt vanskeligere for å bli befruktet? Vi skal starte prøving til høsten og jeg tenker å roe kaffe drikkinga fra sommer av. Men har jeg allerede redusert fruktbarheten min med all kaffe drikkinga mi? Anonym poster: 9c5ab15bd07d1672aac9f896a0d20e0b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Har ikke peiling men har alltid tenkt at det bare er ødeleggende når man drikker kaffe, altså ingen varige skader, men jeg vet som sagt ikke. Ser ikke for meg at kaffe kan ødelegge fruktbarheten for evig tid, ser for meg at den virker som alkohol, bare skadelig der og da. Anonym poster: 4afd4422525a2716919a1fe9383205e4
Gjest Kaninpus Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Du trenger ikke kutte kaffe fordi om du prøver å bli gravid eller er det:) Men har du et høyt forbruk som jeg hadde før graviditet (hvertfall 8 kopper om dagen), så bør du kutte ned. Jeg drikker 1-2 kopper om dagen som gravid, og det går helt fint:)
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Hadde kaffe gjort varige skader på fruktbarheten så hadde alle kvinner i fruktbar alder blitt frarådet å drikke kaffe. Jo enig i at man trenger ikke kutte kaffen helt ut, jeg tenkte ikke over akkurat det fordi jeg drikker ikke kaffe. Anonym poster: 4afd4422525a2716919a1fe9383205e4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Anbefalingen under prøving og graviditet er maks 2 kopperdaglig, det inkluderer te med koffein(men endel tetyper kan man jo samlet drikke flere kopper av fordi det er mindre koffein enn kaffe). Anonym poster: 08ab3bdad9fab8fe4a94e9dbe200e13f 1
lemonaid Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Jeg var en stordrikker av kaffe før jeg ble gravid - men det tok to mnd før det klaffet, så mye tilfeldigehter. Snuste gjorde jeg også! Fysj! Fruktbarheten er nok ikke kun styrt av koffein - men andre faktorer. Akkuratt som spontanaborter. Det er med andre ord lite man kan gjøre fra og til. Oftest er det ikke kaffen sin skyld, det som var poenget mitt :-) Hehe.. Har kuttet ned til maks 3 kopper daglig nå, heldigvis. Før kunne jeg drikke en liter kaffe på jobb sikkert :-)
Emas Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Det er vel pga fare for spontanabort gravide frarådes å drikke koffeinholdige drikkar, så vidt eg har lest meg til.. Edit: etter eg vart gravid har eg ikkje hatt lyst på kaffi i det heile, eg kunne drikke fleire koppar for dag + 5-6 koppar te.. Endret 12. februar 2013 av Emas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå