Gå til innhold

Dating/treffe noen når man er stressa og sliten (på grunn av jobb)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bør man forholde seg til dating når man er konstant sliten og stressa? For min del skyldes det i stor grad jobb, jobber ofte veldig mye (en god del mer enn 8-4, og titt samt en del helger), og jobben er stressende i lange perioder, hvilket igjen går utover motivasjonen for å date. Kan selvsagt frigjøre tid ved å slutte å trene sent på kvelden rett etter jobb, men har absolutt ikke lyst til det da trening fungerer som motvekt til stress. Jeg behøver absolutt de tre gangene i uka jeg har satt av til å trene. Den lyse siden er at jeg har valgt å prioritere vekk alt annet av hobbyer, det har jeg uansett lite tid til.

Samtidig har en jo lyst til å treffe en ny kvinne, det er bare så utrolig vanskelig å finne tid og overskudd til det. Hvordan gjør andre som jobber mye det?

Anonym poster: eaad3b7323aeb4f759617a8512554e4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på...Kanskje vi må sette av tid til dating, slik vi gjør med trening?

• Liker 1
Skrevet

Men er det dette livet du ønsker å leve(konstnt utslitt) og har du tid til kjæreste?

Men ln du kutte ned tiden mellom obb og trening? eller reisetiden til treningsstedet?(f.eks trene hjemme)

Anonym poster: eb78bbf0ae7ad3df5937c32331b1d58c

• Liker 1
Skrevet

Dette lurer jeg også på...Kanskje vi må sette av tid til dating, slik vi gjør med trening?

Eller date MENS man trener?

Skrevet

Men er det dette livet du ønsker å leve(konstnt utslitt) og har du tid til kjæreste?

Men ln du kutte ned tiden mellom obb og trening? eller reisetiden til treningsstedet?(f.eks trene hjemme)

Tviler på at jeg kan kutte ned tiden mellom jobb og trening noe særlig, tar maksimalt 5 minutter å gå bort til treningsstudioet. Og jeg gjør det slik at jeg går rett fra jobb til trening, så kaster ikke vekk tid ved å dra hjemom heller.

Skrevet

Hva med helgene da?

Skrevet

Og den andre tingen :)

Ønsker og ønsker. Det er vel ingen som ser en stressende hverdag som ideell, men man må jo jobbe og forsøke å gjøre det beste av det. I min bransje er det nok vanskelig å komme seg unna lange dager og stress, jeg kjenner mange som jobber med det samme eller noe i samme gate som sliter med akkurat det samme som meg.

Skrevet

Det jeg lurer mest på er om du overhodet har tid til å ha en kjæreste? For det tar tid det også, de vil jo bruke tid med deg mer enn bare en date hver fullmåne.

Anonym poster: d3de957d38da833937333d5dfd7d098d

• Liker 1
Skrevet

Eller date MENS man trener?

Takk for svar :)

Joda, det er jo en mulighet, men det blir kanskje ikke den mest effektive treningsøkta?

Syntes det er viktig å få trent så effektivt som mulig, uten for mye småprat imellom slik at det skal passe inn i timeplanen.

Ellers så er det langt fra alle helger som er ledige. Noen må jeg jobbe en del, andre bruker jeg for å tillegge meg noe jobbkompetanse.

Skrevet

Det jeg lurer mest på er om du overhodet har tid til å ha en kjæreste? For det tar tid det også, de vil jo bruke tid med deg mer enn bare en date hver fullmåne.

Anonym poster: d3de957d38da833937333d5dfd7d098d

Exactly. Det er jo noe jeg også tenker over, det hjelper jo lite med en date presset inn i ny og ne, man skal jo ha tid til å bli kjent med hverandre over tid også, og da må man inn på litt andre arenaer enn den første litt overfladiske datinga.

Men jeg tenker jo også at det er mange som jobber mye/lenge i dagens samfunn, og jeg nekter jo å tro at alle disse er single, så lurer derfor også på hvordan de får det til, at man kanskje finner datingarenaer som passer de med lite tid? :)

Skrevet

Takk for svar :)

Joda, det er jo en mulighet, men det blir kanskje ikke den mest effektive treningsøkta?

Syntes det er viktig å få trent så effektivt som mulig, uten for mye småprat imellom slik at det skal passe inn i timeplanen.

Ellers så er det langt fra alle helger som er ledige. Noen må jeg jobbe en del, andre bruker jeg for å tillegge meg noe jobbkompetanse.

Småpraten tar man før og etter timen. En skikkelig effektiv BodyPump time hvor man presser hverandre til å hive på mer vekter og heier på hverandre gjennom timen er toppen av lykke! Så tar man følge hjem eller småsnakker litt etter at timen er over før man hiver seg i dusjen eller drar hjem. Man blir faktisk ganske godt kjent når man treffes sånn over tid.Og plutselig har man lyst til å sette av noen timer til en middag eller noe annet hyggelig utenfor treningssenteret også.

Skrevet

Dater du så ofte at du ikke kan kutte til to dagermed trening de ukene? Du bør vel bruke litt mer tid på å bli kjent via meldinger først, slik at du kun dater de du virkelig har god magefølelse for!

Anonym poster: 16c8ecf7162601ba11b2c08af6a0560a

Gjest fjellhamster
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at dating skal kreve så ekstremt med tid og ressurser? Det handler om prioritering. Hvordan skal du ha tid til kjæreste når du er så stressa og sliten da?

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å date i helgene?

Selv har jeg hektisk hverdag, med lange arbeidsdager, og trening ved siden av. Jeg har kun én kveld i uka der jeg har "fri". Den liker jeg godt å ha fri på også, nettopp for å hente meg inn igjen til ny dag. Ellers er det helgen. Da vil det være greit å date.

Kanskje det er derfor vi er single?

Skulle ønske man bare kunne få en kjæreste uten alt dette datingstyret.. Da kunne man vært sammen om kveldene og nettene, og ha hele helgen. I en datingprosess må man jo avtale, og det blir jo sjelden dates når man kun har helger tilgjengelig.

Jaja.. får bare være som det er, enn så lenge. Så får jeg heller se om jeg vil prioritere dating ytterligere senere.

Skrevet

Jeg lurer også litt på om du har tid og overskudd til å ha kjæreste når du har det så travelt. En ting er at det selvsagt er mer "styr" i begynnelsen med å bli kjent. Når jeg tenker på noen av hverdagsdatene jeg hadde i starten med han jeg er sammen med nå, når begge var slitne, syntes jeg det var vanskeligere å tolke signalene hans og samtalene gled kanskje ikke like bra som når vi hadde mer tid sammen i helgene. På den annen side: Jeg er i hvert fall mer tålmodig i starten, synes det er greit at det tar tid å bli kjent, finne ut av sine egne følelser og at en ikke har lagt opp hele livet etter å ha tid til ørten dater i uka. Enda en jo gjerne er mer bevisst på å få truffet hverandre i ledige øyeblikk i starten enn når forholdet blir rutine...

Men over tid ønsker jeg å treffe ham oftere, og jeg ønsker meg et forhold/samboerskap hvor vi ser hverandre av og til i hverdagene og hvor ikke den ene (evt begge?) er så utkjørt at man ikke orker å bidra med hverdagsting eller (enda verre?) finne på noe hyggelig i helgene... Å være sammen med en som aldri har tid pga antall timer på jobb, eller at han/hun blir utbrent av jobben, er ikke noe som helst moro...

Jeg tror jo egentlig at det er litt derfor en del er single lenge, at det er mange langtidssingle i byene og at mange får barn seint/ikke får barn. Har man det for travelt så rekker man hverken å bli kjent med en potensiell partner, eller den andre mister interessen fordi han eller hun ikke blir prioritert nok.

Anonym poster: b422628a607d7ac4d903ddcd01c8a9f2

Skrevet

Jeg velger på grunn av livssituasjonen min (sliter med psykisk sykdom) å vente med å date/finne meg kjæreste. Det får vente til jeg blir frisk(ere). Akkurat nå har jeg nok med meg selv. Men dette er jo helt individuelt. Jeg har alltid vært veldig selvstendig og trives best som singel, mens andre igjen trives best i forhold. Du må nesten kjenne etter hva du selv ønsker og har tid til. Vi kan ikke fortelle deg hva som er best å gjøre siden dette er forskjellig fra person til person. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Skrevet

Når du treffer ei du har lyst til å bruke tid med, går det der av seg selv! ;) Jeg jobber mye overtid selv, og fyller ofte opp det timeantallet jeg har lov til å jobbe i uken, i tillegg har jeg skolearbeid og trening. Synes det er helt fint, og orker ikke stresse med dating.

Men da jeg like før jul traff en veldig spennende mann som jeg likte å tilbringe tid med, ble det fort til at jeg takket nei til mye av overtiden og prioriterte tid på han. Dessuten, selv om man er sliten, så er man ikke sliten når man er med den personen, det er bare fint, og det er verdt det å være ekstra sliten og trøtt på jobben dagen etterpå! ;)

Dette gikk dessverre "att skauen", og nå er det tilbake til masse masse masse jobbing, og det er helt greit det også, når ting først gikk som det gikk. Synes det er godt å ha et travelt liv, slippe å ha tid til å kjede seg. Men sette av tid til å nettdate, eller treffe random folk bare for å SE om man funker sammen, DET gidder jeg ikke. Du får la det komme av seg selv! :)

Anonym poster: 74873bb897a188f43364b9daf36ba62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...