Gå til innhold

For tynn livmorslimhinne :/


HåpeHåpe

Anbefalte innlegg

På onsdag var jeg første gangen hos gynekolog for og skjekke at alt var i orden , da vi har prøvd nå i 17 mnde`r uten hell :(

Hun sa alt så fint ut ,MEN jeg hadde bare 7 mm tykk livmorslimhinne!

Som da mestsannsynlig har ført til at egget ikke vil feste seg etter befruktning!

Og jeg skulle ha mensen den dagen ( noe jeg fikk senere på kvelden)

slimhinnen skal vel ligger på rundt 10 mm, ved mens tider?!:/

Jeg skulle også ta noen blodprøver på sykehuset.

Den første blodprøven skal jeg ta i morgen.

Hun ville at det skulle tas blodprøver for å se om jeg har hatt eggløsning og mister egg.Men hun kunne antyde at jeg hadde mistet ett egg denne syklusen .

Er det flere som har hatt problemmer med for tynn livmorslimhinne?

Fikk du noe for dette ?

Å hjalp det med evt tablettene du fikk?

Er veldig spent på svar på blodprøver .Håper det blir vår tur snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adeline*Jouvin

Jeg har i allefall hørt at pergotime gir tynnere hinne... Noe jeg gikk på en stund. Men da gyno ville prøve Letrozol, pga manglende EL, gikk det på andre forsøk. Hun kunne tydelig se at livmorshinnen var tykk og fin, noe Letrozol hadde noe å gjøre med.

Det er i allefall min erfaring:)

Letrozol er ikke et medikament som er så mye brukt, har jeg forstått ,men det er mildere en pergo og kan brukes hver mnd i tillegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken pergo eller letrozol skal brukes, da det fremmer eggløsning men virker motsatt på livmorslimhinna. Dette er enda en god grunn til å ikke pøse på med clomidpreparater så fort man har problemer med å bli gravid - det kan virke mot sin hensikt.

Akkurat nå får du riktig hjelp. Blodprøver gjennom syklusen for å sjekke om du har eggløsning. Manglende eggløsning kan forklare tynnere livmorslimhinne.

7 mm er ikke for tynt. Det er blan annet minimumskravet for å få satt inn egg ved prøverørsforsøk. 10-14 er vel normalen. Så denne målingen behøver ikke å bety noe som helst. Men blir det konstatert for tynn hinne kan progesteronstøtte hjelpe.

Når man er i gang med utredning er det vanlig å henge seg opp i alt gynekologen sier, og tenke at det er grunnen - hvorfor er det slik - hva kan jeg gjøre - hvor fort kan jeg begynne. Det er lite konstruktivt. AKkurat nå er det bare to ting å gjøre. Vente på blodprøver og videre utredning, og å få mannen avgårde til sædprøve så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Hun gynokologet jeg var hos kunne trolig se at jeg hadde hatt eggløsning , men ville at jeg skulle ta blodprøver for og være helt sikker :)

Men håper jeg kan få noe for at jeg har for tynn livmorslimhinne!

Regner med jeg får mere svar av gyn når hun har fått svar på blodprøvene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :)

Jeg har lest litt om det at minimumskravet er på 7mm.ved innsetting av egg.men dette er vel midt i syklusen!?(må bare spørre jeg xD )

Men den dagen jeg var hos gyn var på ikm dagen og livmorslimhinnen var på 7 mm.

Men dette er ikke noe jeg burde henge meg oppi tror du !?

Ja nå er det bare og få tatt blodprøvene og vente på svar :)

Samt sædprøve selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...