Gå til innhold

Hjelp! Får nye E16 gjennom hagen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det ingen som ønsker å oppleve dette, ts.

Allikevel kan man se på det som et nødvendig onde fpr å gjøre samfunnet bedre. Og dere som sier man kan bygge rundt, virkelig? Ønsker vi slike veier i Norge? Det tror jeg faktisk de fleste vil svare nei på. Da må faktisk noen ofre noe for samfunnet, forhåpentligvis mot en real kompensasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal man bygge rundt enkelte "spesielle" hager på slike veiprosjekter, så vil det fort vekk gå med 1-2-3-4-5 eller enda flere andre hager i dragsuget. det lages ikke bråe svinger på slike veier, derfor må svingen starte lenge før den aktuelle hagen, og ende lenge etter hagen. Dette med et potensiale for å berøre mange flere hager og personer, enn den ene hagen det først var snakk om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan nærmest hoppe fra balkongen og ned på nye E16.

(Ts)

Anonym poster: 6a6b1b61bae89d96c266cda60a7c8aff

Og det hadde jeg gjort om jeg fikk E16 i hagen..!

Anonym poster: 3f480316f5e6b3614d3cde9b77189a2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stor sjel som skjønner frustrasjonen til TS kjempegodt! Ikke rart det er krig i verden med så mange kalde mennesker. Greit at de ikke kan flytte på hele E16, men de kan vel lage en liten sving rundt tunet? :)

Får den du kjenner, TS, igjen noen penger for tunet de tar?

"En liten sving" kan fort koste vanvittig mye mer penger, og ta innmari mye mer tid enn å kjøpe ut eiendom. I tillegg kommer regnestykket trafikksikkerhet vs. enkeltpersoners interesser. En "liten sving" kan fort koste flere liv. Er disse livene mindre verdt enn enkeltpersonens ønske om hage?

Jeg er klar over at jeg setter det veldig på spissen, men det kan faktisk være ytterste konsekvens.

TS, Vegvesenet har lagt ut en del informasjon som avståelse av eiendom, les her: http://www.vegvesen.no/Vegprosjekter/Om+vegprosjekter/Avstaelse+av+eiendom

Anonym poster: 00772f955c857d3cff90944f5db2ff42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slektningen din bør bli politiker. Det er dog heldigvis ikke alltid nok...

http://mobil.bt.no/nyheter/okonomi/Stopper-Borten-Moes-kraftlinje-2848140.html

Veier, jernbane, strømlinjer er viktig infrastruktur. Ideelt sett skal man kunne stole på fagfolk som tar gode, veloverveide vurderinger. Ryker hage eller hus får det bare være.

Dessverre er Norge nepotismens høyborg. "Faglige vurderinger" er ofte vanskelige å forstå uten det politiske bakteppet:

- Føkke til Hardanger, en av våre største trekkplastre i reiselivet, for å få selge strøm til England og Europa?

- Bygge Hardangerbroen med begrunnelse stamvei Oslo-Bergen når H.vidda er den mest vinterstengte fjellovergangen, og folk dør som fluer på en overbelastet, 60-talls-standard E16 som stort sett alltid er åpen?

Listen er uendelig og hagen blir nok litt liten i denne rekka med vurderinger...

Anonym poster: 48c7fcbecbf9c848d24f4e2a38a29aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Staten kan gjøre akkurat som den vil, og gjør det. Slik er det bare i Norge og vil alltid bli.

Om slektningen din er heldig får han muligens 15,000 - 20,000 i kompensasjon, om dette medfører en vesentlig ulempe for vedkommende. Men det skal argumenteres godt for å få godkjent en vesentlig ulempe.

Anonym poster: d000c35bc322c2255871203531aff1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten kan gjøre akkurat som den vil, og gjør det. Slik er det bare i Norge og vil alltid bli.

Om slektningen din er heldig får han muligens 15,000 - 20,000 i kompensasjon, om dette medfører en vesentlig ulempe for vedkommende. Men det skal argumenteres godt for å få godkjent en vesentlig ulempe.

Anonym poster: d000c35bc322c2255871203531aff1af

Det kommer helt an på hva markedsprisen på denne typen eiendommer er i området, og hvor stort areal som må kjøpes ut.

Anonym poster: d685f96bf37214e2f85d9facd4ffcb6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...