Gå til innhold

Gi telefonnummer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender dere telefonnummer til folk dere skal treffe fra nettet eller bør man være litt forsiktig med det? Man kan jo søke opp en del informasjon når man får fullt navn, adresse osv, men jeg har jo allerede fortalt hvor jeg jobber blant annet. Vi har snakket en stund, magefølelsen er god og vi har avtalt å treffes.

Anonym poster: f9ade083f3178dc79683673653407b2e

Anonym poster: 903e6ebdf511f7017e9de022a71a094a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir nummer til de jeg skal treffe.

Og det er utrolig hva man kan finne ut om noen ut fra få opplysninger og. Jeg hadde fornavn og ca bosted til en fyr, fant ut utrolig mye om han. Så mye at jeg ikke skal google noen igjen som jeg skal treffe. For det blir ikke så gøy når du vet alt om mennesket før dere møtes.

Nå er det jo forskjell på hvem du er og, noen finner man ikke ut noe om på google, andre har nesten hele livet sitt der.

Skrevet

Jeg trodde nesten at det var almen høflighet å google folk man skulle møte når man hadde nummeret, jeg. Det kan spare deg for noen bomturer, i hvert fall.

Jeg dro på middagsdate med en fyr jeg hadde møtt på byen og hadde hatt en ons med. På daten kom alderen min frem, og han ble skikkelig stresset da det viste seg at jeg var 6 år eldre enn han. Hvis han bare hadde googlet meg, hadde vi kunnet spart oss bryderiet!

Anonym poster: 73884f45fc5919b2255107e833a7599c

Skrevet

Allmenn høflighet å google folk?? Altså jeg syns ikke at det er uhøflig men tar det ikke som en selvfølge at folk som aldri har møtt hverandre skal google hverandre. Man gjør det hvis man føler for det. Og ja jeg har gitt nr til folk, fordi de kan uansett ikke finne ut hvor jeg bor, heller ikke ved å google. Er reservert for å vises i telefonkataloger og nummeropplysninger. Har googla meg selv og adressa mi kommer ikke opp. Men det er jo meg! Hadde adressa mi vistes så hadde jeg antakelig vært mer skeptisk til å gi ut nr mitt, men hadde bare sørget for lengre kontakt med den andre før første møte og nummerbytte. Syns det virker paranoid å ikke ville gi ut nr sitt.

Har aldri opplevd å bli terrorisert på tlf, men skjer det så er det vel bare å bytte nr (selvsagt irriterende å måtte det), og eventuelt anmelde.

Anonym poster: d683ba67ab1ccf068f633c33cbcb8b67

• Liker 1
Skrevet

Liker ikke tanken på å bli googlet, så jeg googler ikke de andre. Har heller aldri forstått at så mange var så opptatt av å skjekke skattelisten.

Om jeg godtar å treffe en, betyr det at vi allerede har snakket en del sammen og at jeg forholdsvis "stoler" litt på ham. Og det blir uansett på et offentlig sted. Så jeg trenger ikke å google. :)

Anonym poster: b10bc7751da034d9807748031b100543

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...