Gå til innhold

Jeg vil spørre min date hvor vi står... eksklusive eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig nok, til tross for at jeg er voksen og kan gi gode råd til folk i komplekse situasjoner, er klarer jeg ikke noe så enkelt som å bestemme hvordan jeg skal si det til ham... uten å skremme ham.

I det siste har det vært litt annerledes mellom oss, selv om vi ikke har truffet hverandre ofte, men jeg tror nok både for ham og for meg at det er noe spesielt mellom oss.

Vi har begge våre tidligere erfaringer, og ting har ikke gått fort mellom oss fra dagen 1, noe jeg setter pris på.

Siden siste gang vi var sammen har vi vært mer romantiske i våre meldinger, og mens vi var sammen følte jeg (og sansynligvis han også) at kjemien startet sin lille magi.

Jeg skal treffe ham i kveld, og jeg vil spørre hvor vi står i forhold til eksklusivitet.

Ingenting viser at han har vært det eller ikke, men før ting går framover vil jeg sikre meg det. Vil hest vite det før det går lengre..

Ps : er blitt litt lei at folk som bare svarer for å kritisere TS... jeg tenker som jeg tenker, om det er en som ikke liker det, bra, for jeg er meg, og den er den...

Takker på forhånd de andre som skal gi sin mening :)

Anonym poster: da7a109a31e101e8076d4f7228f4d323

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil ha sex, ikke noe mer. En mann som ikke initierer et forhold er rett og slett

IKKE INTERESSERT :)

Anonym poster: 359bafc4ec5e063e49d3873af84e7371

• Liker 1
Skrevet

Takk for ditt svar, men der tror jeg (og håper jeg) at du tar feil. Han har initiert alt mellom oss, og han tar tid fordi jeg i begynnelsen sa jeg trengte å ta det rolig. Nå vil jeg vise ham at ting har forandret seg.

For eksempel er det han som har initiert at det ble mer romatnisk mellom oss. Han sier at det er veldig vanskelig å forstå hva jeg mener, og jeg prøver å berolige ham med å si det jeg mener, men jeg er litt klossete... Det er veldig lenge siden jeg kunne uttrykke mine følelser fritt, og selv om jeg skjerper meg, er det ikke alltid lett.

Og jeg synes uansett han har gjort alt perfekt hittil, akkurat da jeg begynte å virkelig ønske mer romantisme, innledet han det..

Men tross alt dette, føler jeg meg som en ungdom, og klarer ikke å spørre om det med ekskllusivitet på en god måte..

Skrevet

Er vi kjærester nå?

Hvor vanskelig kan det være?

Skrevet

De fleste ser ut til å være skremt av ordet "kjærester", derfor vil jeg helst ikke bruke det...

Skrevet

Og der har du poenget mitt, blir han skremt av et slikt ord er han kun ute etter sex.

Leit, men sånn er det :)

• Liker 5
Skrevet

Det finnes vel også folk som ikke vil ta det for fort, men som ikke nødvendgvis er ute etter sex, ikke sant?

Som for eksempel de som er redd for å bli såret?

• Liker 2
Skrevet

Nei, er man interessert viser man det tydelig og blir ikke redd av forpliktelser.

Ikke vær en dum jente og innbill deg at han har følelser - konfronter ham og kutt ut sexen om han ikke er interessert i mer.

• Liker 1
Skrevet

Nei, er man interessert viser man det tydelig og blir ikke redd av forpliktelser.

Ikke vær en dum jente og innbill deg at han har følelser - konfronter ham og kutt ut sexen om han ikke er interessert i mer.

Ok... nå begynner jeg å være redd du er rett :(

Vi har ikke hatt sex ennå, bare kysset og klinet. Det er derfor jeg opprettet innlegget her. Jeg vil ikke ligge med ham om han holder på med anre eller kun er etter sex...

Skrevet

Jeg sier ikke han er slik, men hvorfor du ikke kan spørre ham hvor dere står, det skjønner jeg ikke.

Vil du ligge med noen uten å få bekreftet at han liker deg?

• Liker 1
Skrevet

Og der har du poenget mitt, blir han skremt av et slikt ord er han kun ute etter sex.

Leit, men sånn er det :)

Heldigvis er det ikke så sort/hvitt som dette. Jeg skjønner godt hva du mener TS. Dere dater, dere begynner å få litt føleleser for hverandre, og da er det naturlig å stille seg det spørsmålet; er vi eksklusiv eller ikke? Jeg ville ha spurt ham om, ikke sagt at du vil være det, men bare spør om han har tenkt på det.. :) Skjønner det er litt vanskelig å bringe det på bane, men jeg tror ikke du skremmer ham bort ved å høre hva han tenker om det. Just do it! :)

• Liker 1
Skrevet

Det går an å si det helt enkelt - at dersom vi skal ha sex og finne ut av ting framover forventer jeg at vi er eksklusive. Blir han skremt av det er han uansett ikke det du trenger. Og jeg synes ikke det er så rart du lurer, jeg synes også sånne ting er vanskelig å si, og har ofte overlatt det til mannen (heldigvis har jeg stort sett vært involvert med menn som synes det er nok å holde på med ei av gangen dersom det ligger an til noe litt seriøst).

Anonym poster: 3ea9de82dbc5e6c367b8a6217a69d84e

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror kanskje det kan være greit å bare være ærlig med han. Fortell han at du tenker mye på han og liker han bedre og bedre, og har veldig lyst til å ta steget videre til neste nivå. (altså sex) Men for deg så er det noe veldig intimt og det er ikke noe du deler med hvem som helst og derfor er det viktig for deg å vite at han ser potensiale i dere og ikke har behov for å være med andre.

Det er mange som trenger tid for å vite om de er klar for ett forhold eller ikke, og hvis noen pusher de før de vet hva de føler så stikker de. Det betyr ikke at de bare er ute etter en ting, men at de virkelig vil bli kjent med personen og føle at dette er noe som virkelig kan bli bra.

Når man er voksen betyr kjærester ofte at man etterhvert skal flytte sammen og dele livet med hverandre og det er ikke noe man gjør med hvem som helst. Derfor kan det være greit å ikke bruke betegnelser i det hele tatt før man plutselig innser at man ikke vil være uten hverandre.

Følelsene er jo det som betyr noe, ikke hva man kaller seg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke enig med de som sier at han ikke er interessert. Det er selvfølgelig mulig, men siden du har sagt at du ønsker å ta ting rolig og det virker som han respekterer det.

Jeg er som deg ikke særlig god på sånne samtaler. Selv ville jeg nok begynt med noe sånt: "jeg liker deg bedre og bedre og trives utrolig godt sammen med deg". Så sett an responsen før jeg kanskje tilføyer noe om at jeg føler meg tryggere sammen med ham nå og at jeg er glad for at han respekterte mitt ønske om å ta det rolig. Om han ikke reagerer og drar videre dette ville jeg nok blitt skuffa.

Men det er meg altså! Som synes direkte tale er litt skkmmelt. ;-)

Anonym poster: 1107802366d928268dd42855c5456352

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier ikke han er slik, men hvorfor du ikke kan spørre ham hvor dere står, det skjønner jeg ikke.

Vil du ligge med noen uten å få bekreftet at han liker deg?

Skrev nettopp at jeg ikke ville ligge md ham om han ikke mente det samme som meg...

Han tok hensyn til at jeg trengte å ta det rolig, og jeg tror nok han også trengte det. Nå virker det som om det er blitt lit mer mellom oss, men jeg vil ikke at han føler seg presset. :)

Heldigvis er det ikke så sort/hvitt som dette. Jeg skjønner godt hva du mener TS. Dere dater, dere begynner å få litt føleleser for hverandre, og da er det naturlig å stille seg det spørsmålet; er vi eksklusiv eller ikke? Jeg ville ha spurt ham om, ikke sagt at du vil være det, men bare spør om han har tenkt på det.. :) Skjønner det er litt vanskelig å bringe det på bane, men jeg tror ikke du skremmer ham bort ved å høre hva han tenker om det. Just do it! :)

Tusen takk :) hadde faktisk tenkt å spørre ham om det på en måte som ikke avslører hva jeg selv tenker. Men hvordan si det????

Det går an å si det helt enkelt - at dersom vi skal ha sex og finne ut av ting framover forventer jeg at vi er eksklusive. Blir han skremt av det er han uansett ikke det du trenger. Og jeg synes ikke det er så rart du lurer, jeg synes også sånne ting er vanskelig å si, og har ofte overlatt det til mannen (heldigvis har jeg stort sett vært involvert med menn som synes det er nok å holde på med ei av gangen dersom det ligger an til noe litt seriøst).

Anonym poster: 3ea9de82dbc5e6c367b8a6217a69d84e

Ja, en så liten ting er så vanskelig å si :) Men om jeg sier det sånn, er det mange menn som ville si hva de tror jeg forventer å høre, bare for å få det de vil. Jeg har veldig godt inntrykk av ham, men begynner å tvile nå..Uffameg!!! :(

Jeg tror kanskje det kan være greit å bare være ærlig med han. Fortell han at du tenker mye på han og liker han bedre og bedre, og har veldig lyst til å ta steget videre til neste nivå. (altså sex) Men for deg så er det noe veldig intimt og det er ikke noe du deler med hvem som helst og derfor er det viktig for deg å vite at han ser potensiale i dere og ikke har behov for å være med andre.

Det er mange som trenger tid for å vite om de er klar for ett forhold eller ikke, og hvis noen pusher de før de vet hva de føler så stikker de. Det betyr ikke at de bare er ute etter en ting, men at de virkelig vil bli kjent med personen og føle at dette er noe som virkelig kan bli bra.

Når man er voksen betyr kjærester ofte at man etterhvert skal flytte sammen og dele livet med hverandre og det er ikke noe man gjør med hvem som helst. Derfor kan det være greit å ikke bruke betegnelser i det hele tatt før man plutselig innser at man ikke vil være uten hverandre.

Følelsene er jo det som betyr noe, ikke hva man kaller seg.

Tusen takk for lærerik forklaring :) visste ikke at begrepet kjæreste hadde så stor betydning...selv om jeg syntes det var litt for mye i forhold til hvor jeg synes og ønsker at vi står :) Tror jeg skal spørre litt nøytralt, og om jeg ser at han gir et svar som passer til det jeg mener, skal jeg si det du skrev.

Det er nettopp pga det du skrev at jeg ikke vil skremme ham, derfor vil jeg bare snakke om å være eskklusive, da kan vi si at vi holder på med hverandre, men ikke at vi er sammen. Til og med for meg ville det være for tidlig ellers...

Jeg er ikke enig med de som sier at han ikke er interessert. Det er selvfølgelig mulig, men siden du har sagt at du ønsker å ta ting rolig og det virker som han respekterer det.

Jeg er som deg ikke særlig god på sånne samtaler. Selv ville jeg nok begynt med noe sånt: "jeg liker deg bedre og bedre og trives utrolig godt sammen med deg". Så sett an responsen før jeg kanskje tilføyer noe om at jeg føler meg tryggere sammen med ham nå og at jeg er glad for at han respekterte mitt ønske om å ta det rolig. Om han ikke reagerer og drar videre dette ville jeg nok blitt skuffa.

Men det er meg altså! Som synes direkte tale er litt skkmmelt. ;-)

Anonym poster: 1107802366d928268dd42855c5456352

Ja, tror nok jeg skal tilføye det du nevnte! :) Foretrekker uansett å være skuffet nå enn senere, for jeg føler han er ganske spesiell for meg. Det har jeg bare følt én gang før, og det stemte, det var noe helt unikt mellom oss... Så jeg håper det vil stemme den gangen også :)

Skrevet

Haha, menn føler seg ikke presset av et enkelt spørsmål om eksklusivitet om de ikke er ute etter kun sex.

Det er en unnskyldning kvinner lager for dem når de ikke er nok interessert i dem.

• Liker 1
Skrevet

.

Nemlig.

-------------

• Liker 2
Skrevet

Haha, menn føler seg ikke presset av et enkelt spørsmål om eksklusivitet om de ikke er ute etter kun sex.

Det er en unnskyldning kvinner lager for dem når de ikke er nok interessert i dem.

Jeg hadde følt meg presset om han hadde nevnt eksklusivitet siste gang jeg var med ham, og jeg hadde allerede begynt å like ham godt. Jeg trengte bare tid.

Nå er jeg klar til å ta det lille steget, men det er ikke nødvendigvis at han ble klar samtidig som meg.

Tror faktisk ikke vi kan generalisere, og si at det alltid bety det når man gjør ditt eller datt.

Var sammen med en da jeg var 18, han var 20, og sa rett og slett han ikke ville at jeg trodde vi var kjærester for han hadde vært såret. Jeg hadde likte ham i noen år, så jeg godtok det. Etter noen mnder ble det seriøst mellom oss. 2 år senere gjorde jeg det slutt fordi han elsket meg så mye at jeg ikke kunne puste. Og nå er jeg fortsatt veldig spesiell for ham. Så nei, det du skrev stemmer absolutt ikke.

Skrevet

Du begynner vel å kjenne denne mannen nå, ikke sant? Ikke analyser så mye, å ikke tenk så mye på alle "advarslene" du får her inne. Du kjenner ham bedre enn noen av oss, og mennene som har svart her inne kan heldigvis ikke snakke for daten din, det er det kun han som kan! :) Når en begynner å bli voksen, ser man på ting litt annerledes, heldigvis. Ut i fra det du skriver, høres han ut som en snill og fornuftig mann, som har latt ting skje i ditt tempo. Jeg hadde tatt det som et tegn på at han liker deg veldig godt :)

Når dere treffes, og det føles naturlig, kan du bare si det som det er, at du lurer på hva han tenker om dere to, hvor dere står. Kommuniser! :)

• Liker 1
Skrevet

Du begynner vel å kjenne denne mannen nå, ikke sant? Ikke analyser så mye, å ikke tenk så mye på alle "advarslene" du får her inne. Du kjenner ham bedre enn noen av oss, og mennene som har svart her inne kan heldigvis ikke snakke for daten din, det er det kun han som kan! :) Når en begynner å bli voksen, ser man på ting litt annerledes, heldigvis. Ut i fra det du skriver, høres han ut som en snill og fornuftig mann, som har latt ting skje i ditt tempo. Jeg hadde tatt det som et tegn på at han liker deg veldig godt :)

Når dere treffes, og det føles naturlig, kan du bare si det som det er, at du lurer på hva han tenker om dere to, hvor dere står. Kommuniser! :)

:blomst: Ja, skal prøve å si det på en mest naturlige måten, takk !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...