Gå til innhold

Dating og kontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har truffet ei jente som jeg liker veldig godt og vi har datet litt.

Hvor ofte liker dere få meldinger og generell kontakt i oppstartfasen av et potentielt forhold?

Dette blir selvfølgelig personavhengigavheng, men er det noen sånn generell regel for hvor mye interesse man skal vise den andre personen?

Selv er jeg forelsket og ønsker jeg treffe jenta hele tiden, men merker at jeg prøver holde igjen for å ikke skremme henne også :)

Anonym poster: 3a84f04650d47a0c61a4f6365250168b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer ifølge min personlige mening, og er ikke sikker på at alle er enige.

Det er, synes avhengig av alderen din og hennes. Hvor gamle er dere?

Som kvinne liker jeg den spenning å vente på en melding, og om jeg ikke får, tror jeg han ikke er så interessert, og da kan det skje noe i hjernen min som gjør at jeg mister interesse også.

Men om han sender flere per dag og lar meg ikke tid til å savne hans meldinger eller til å bli spent, når jeg vet jeg kan ta det for gitt, da, mister jeg interesse også.

Så da gjelder det å holde balanse, hverken for mange eller for få.

Annenhver dag eller hver tredge dag ville passe meg, og det som for meg er viktig, er at han ikke bare sender meg meldinger når vi skal avtale å møttes.

Men det er ogås avhangeig av hvor lenge ere har datet. Da er det greit om jo lengre dere har datet, jo flere meldinger du sender. Men ikke flere per dag.

En uventet melding for å ønske meg god natt eller si at han tenkte på meg gjør meg kjempeglad og ivrig. Da blir jeg 14 år gammel igjen, og liker ham enda bedre.

Anonym poster: fc6a8af94e09a8f7425a4315d804f1e2

Skrevet

Svarer ifølge min personlige mening, og er ikke sikker på at alle er enige.

Det er, synes avhengig av alderen din og hennes. Hvor gamle er dere?

Som kvinne liker jeg den spenning å vente på en melding, og om jeg ikke får, tror jeg han ikke er så interessert, og da kan det skje noe i hjernen min som gjør at jeg mister interesse også.

Men om han sender flere per dag og lar meg ikke tid til å savne hans meldinger eller til å bli spent, når jeg vet jeg kan ta det for gitt, da, mister jeg interesse også.

Så da gjelder det å holde balanse, hverken for mange eller for få.

Annenhver dag eller hver tredge dag ville passe meg, og det som for meg er viktig, er at han ikke bare sender meg meldinger når vi skal avtale å møttes.

Men det er ogås avhangeig av hvor lenge ere har datet. Da er det greit om jo lengre dere har datet, jo flere meldinger du sender. Men ikke flere per dag.

En uventet melding for å ønske meg god natt eller si at han tenkte på meg gjør meg kjempeglad og ivrig. Da blir jeg 14 år gammel igjen, og liker ham enda bedre.

Høres greit ut og bra svar.

Er ikke 20 år lenger, men heller tidlig 30 årene.

Hver tredje dag høres lenge ut siden jeg ønsker mer kontakt, men kanskje det ikke er så dumt holde igjen interessen litt ja :)

• Liker 1
Skrevet

Etter som det passer og gjerne når du har lyst til å fortelle noe spesielt/morsomt. Enig i at alder har betydning og jeg er på samme alder som deg. Ikke mer enn en melding/meldingsutveksling per dag (med mindre det er noe viktig/morsomt du vil fortelle) og det kan gjerne gå et par dager uten.

Selv liker jeg best meldinger med innhold, gjerne morsome, og er nok ikke så "sukkersøt". Jeg liker ikke overdoser av smilefjes og flåsete komplimenter. Du skjønner sikkert hvordan dama di er på dette. Se litt på hvordan hun kommuniserer.

Anonym poster: a4e9c07ee94a39d5d505d78701b38563

Skrevet

Jeg er av de som er veldig ivrig når jeg liker noen og har lyst til å sende meldinger hele tiden, men denne gangen holdt jeg igjen og det er jeg veldig glad for. Selv om jeg forelsker meg raskt og føler mye er det andre som trenger mer tid. Det trengte han her, og han har fortalt meg hvor glad han er for at jeg ikke krevde for mye av han i begynnelsen. Nå er han like ivrig som meg og har lyst til å være med meg hele tiden, fordi han har blitt kjent meg meg og blitt forelsket i meg.

Anonym poster: 924fac567cec86a572a2f74a8087f758

Skrevet

Når jeg har møtt en jeg virkelig, virkelig liker, kunne jeg nok tålt mye kontakt og initiativ fra hans side. Samtidig er det veldig godt å kjenne på spenningen og å få rom på en måte. Da jeg møtte han jeg er sammen med nå ble det ikke alltid mer enn en melding om dagen, ca, og han bruker av og til lang tid på å svare fordi han har andre ting å gjøre. I tillegg var det nok et delvis bevisst - delvis praktisk betinget - valg om å ta det rolig i starten.

Men jeg fikk hele veien tydelige signaler om at han var interessert og brydde seg, så det at det kunne ta litt tid både mellom meldinger og hver gang vi traff hverandre, gjorde meg aldri usikker... dessuten: når vi først snakker eller chatter, har vi så lange og gode og morsomme samtaler. Det har vi også hatt fra starten. Ikke noe planlagt, det bare går av seg selv. Jeg tror med andre ord ikke det er noe poeng å gjøre seg kostbar og spille på usikkerhet, men heller ikke å sende 10 meldinger før du har fått svar på én. Se an signalene hennes også, om hun svarer med en gang og det blir en samtale av det er det jo bare å øke tempoet, tenker jeg.

Anonym poster: 5ea4b2c954dbc45894e1908901a27811

• Liker 1
Skrevet

Jeg har begynt å dat en nå, og han sender ikke så mange meldinger. Jeg er kjempeglad når jeg får en, men jeg svarer nesten aldri med en gang. Ofte er det at jeg begynner å skrive, men synes det jeg skriver høres dumt ut, så jeg venter og skriver noe annet, osv ...

Skrevet

Mye bra tips. takk.

Har vel aldri vært typen som venter så veldig lenge med å ta kontakt osv, men skjønner det kan være mer hensiktmessig :)

Hvor ofte foretrekker dere "dates" da i starten? 1 i uka, 1 annen hver uke, eller mange i uken? :D

Skrevet

Hvor gamle er dere ca.? og hva betyr starten?

For min del passer det godt 1 gang per uke de 2 eller 3 første møtene, men etter det, og om man har kysset hverandre, synes jeg 2 ganger i uka passer bra. Det viser også at ting går framover, men uten å gå for fort og risikere å skremme henne, det var vel det du var redd for ?

Skrevet

Mye bra tips. takk.

Har vel aldri vært typen som venter så veldig lenge med å ta kontakt osv, men skjønner det kan være mer hensiktmessig :)

Hvor ofte foretrekker dere "dates" da i starten? 1 i uka, 1 annen hver uke, eller mange i uken? :D

Ikke vent VELDIG lenge :)

Hvor ofte jeg foretrekker å treffes i starten kommer egentlig mest an på det praktiske. I perioder hvor jeg har mye å gjøre, hvis det er reisevei osv synes jeg det er helt ok å treffes ca en gang i uka, til og med sjeldnere. Men om det lot seg gjøre hadde det vært fint å treffes oftere også. Mulig jeg er litt rar, jeg bruker lang tid på å bli kjent med nye mennesker og det å ha litt avstand i starten funker bra for meg - men så vil jeg jo likevel at man har mer tid til hverandre etter hvert, at ikke livet er så travelt at en aldri har tid... Tror egentlig folk er ganske forskjellige der, eksen min flyttet inn til sin nye kjæreste etter et par måneder, fordi han uansett var der hele tiden og uansett skulle flytte nærmere. Det kunne ikke jeg gjort med ham jeg er sammen med, selv om vi er veldig sikre på forholdet.

Anonym poster: 5ea4b2c954dbc45894e1908901a27811

Skrevet

Men er det en grunn til at du ikke vil skremme henne i forhold til det hun har fortalt deg eller opplevd for eksempel?

For det finnes også noen som ikke ville bli skremt om du ønsket å treffe dem 2 ganger i uka fra første date for eksempel. Men jeg svarte deg med tanke på at hun muligens kunne bli skremt, og jeg er i ca. denne situasjon hvor jeg ønsker å ta det rolig, selv om jeg føler at jeg begynner å like ham bedre og bedre hver dag som går...

Skrevet

Dersom jeg liker noen vil jeg helst prøve å treffes et par ganger i uka, men er det travelt, så får man bare vente. Når man blir mer intime er det jo lettere å skvise inn overnattingsbesøk o.l. Ville ikke ventet i to uker på date nummer ti! Det er lenge!

Jeg har egentlig alltid blitt veldig fort intim med mine tidligere kjærester. Føler at det har vært riktig siden gnisten har vært der.

Skrevet

Dersom jeg liker noen vil jeg helst prøve å treffes et par ganger i uka, men er det travelt, så får man bare vente. Når man blir mer intime er det jo lettere å skvise inn overnattingsbesøk o.l. Ville ikke ventet i to uker på date nummer ti! Det er lenge!

Jeg har egentlig alltid blitt veldig fort intim med mine tidligere kjærester. Føler at det har vært riktig siden gnisten har vært der.

Edit: ...to uker på date nummer TO! (ikke ti).

Skrevet

Men er det en grunn til at du ikke vil skremme henne i forhold til det hun har fortalt deg eller opplevd for eksempel?

For det finnes også noen som ikke ville bli skremt om du ønsket å treffe dem 2 ganger i uka fra første date for eksempel. Men jeg svarte deg med tanke på at hun muligens kunne bli skremt, og jeg er i ca. denne situasjon hvor jeg ønsker å ta det rolig, selv om jeg føler at jeg begynner å like ham bedre og bedre hver dag som går...

Ikke noen spesiell grunn som jeg vet, men får følelsen at det kan lønne seg ta det litt rolig med henne :)

Skrevet

Ja, og det er smart, men det skal ikke være altfor rolig, så som en annen skrev før meg, er annenhver uke altfor sjelden i hvertfall :)

Du svarte ikke på alderen. Forstår kanskje du er redd for ikke å bli anonym, så du kan bare si om dere er i 20, 30, 40, 50 årene eller annet. Da vil du få svar fra folk fra lignende alder :)

Skrevet

Hva med å ikke spille spill, og bare gjøre det som føles rett der og da?

• Liker 4
Skrevet

Till alla er som frågar efter hans ålder! LÄS hans svar då!

Er ikke 20 år lenger, men heller tidlig 30 årene.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å ikke spille spill, og bare gjøre det som føles rett der og da?

This.

Å starte et forhold med å spille spille er ikke er direkte godt utgangspunkt. På et eller annet tidspunkt bør man introdusere sitt egentlige jeg, om man ønsker noe ekte. Jo før, jo heller..

Uansett, selv setter jeg pris på å høre fra menn jeg dater daglig. Jeg liker ikke å vente "i spenning" på meldinger, og menn som er slappe med å la høre fra seg tolker jeg alltid som lite interesserte.

Folk som skremmes av daglig kontakt er etter min erfaring ikke så interessert i utgangspunktet uansett, og da skjærer det seg alltid før eller siden.

Anonym poster: 2b28de12a3459881cf54632215e4bb22

• Liker 1
Skrevet

Dette er selvfølgelig et tema som er personavhengig, men for min del så ville jeg gjerne hatt mye kontakt. Gjerne daglig. Selv om det ofte er lurt å heve hodet og legge fra seg mobil og pc en stund :)

Og selv om det er utrolig vanskelig så er det lureste å snakke sammen. Hvis den ene trenger tid så er det ganske greit at den andre vet om det. Så slipper man situasjoner hvor en sender mld, og får ikke svar, eller får litt "snaue" svar tilbake også blir man usikker. Kjenner nemlig den følelsen veldig godt....

Anonym poster: dcc37a52114303b8984e3c5172a69019

Skrevet

Det kommer nok veldig an på personen, men prøv deg frem og se an responsen du får. Han jeg dater nå er altfor innpåsliten, om jeg er pålogget på facebook tar det max 5 min før han snakker til meg, og om jeg ikke logger meg på facebook en dag så sender han meg melding for å høre hva jeg gjør. I tillegg til å sende opptil flere meldinger resten av dagen, om alt og ingenting. Også maser han om å møtes selv om han vet jeg har det travelt. Han er egentlig en bra fyr som jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med, men det blir altfor mye mas. Jeg trenger spenning og tid til å savne han! Så pass på at det ikke blir for mye!

Anonym poster: a76e5340e7f77b929b8911657dbc9b15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...