AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Hallo KG! I hovedsak skulle tittelen på tråden være "Jeg har glemt hvordan man oppfører seg som kjæreste", men siden det hadde blitt en av tidenes lengste, måtte jeg finne på noe annet. Dette kommer til å bli litt langt og jeg er fullt klar over at det blir enkelte ting jeg overanalyserer, men føler jeg må få det ut og trenger konstruktiv hjelp fra dere ekspertene. Jeg velger å skrive kort og relevant. Kan legge til annen info om nødvendig. Forord: Jeg er ungkar på 28, er en trivelig og hyggelig person med normalt utseende og karakteristikker. Er egentlig ganske sjenert og beskjeden, men åpner meg opp så fort jeg blir komfortabel med situasjonen. Jeg har vært singel i snart 7 år, men rett før jul opprettet jeg profil på Sukker med håp om å truffe noen. For 2 uker siden fikk jeg svar fra en veldig søt jente og vi avtalte å møtes. I disse perioder jobber hun et annet sted og kommer til Oslo kun i helgene. På lørdag møttes vi og hadde det veldig trivelig sammen og fant tonen. Vi var sammen helt til midnatt og avsluttet kvelden rolig. Søndag var jeg ute med andre venner og det ble beleilig at jeg møtte hun igjen sent på kvelden for å følge henne til avreisen. Begge syntes det var koslig. Egenvurdering: Singellivet har virkelig gjort meg helt ut av game og det merket jeg fort på søndag. I tillegg så har jeg ikke de sterkeste sosiale evnene, signaltolkning og være frampå når det gjelder sånne ting. Allerede noen timer etter vi møttes fant vi tonen men gjorde ikke særlig framstøt, og først etter jeg kom hjem og tok en vurdering av kvelden at jeg forstod hun hadde gitt "grønt signal" allerede der. [Jeg ville kysse henne, men tenkte dette var første daten og om det egentlig passet eller ikke] Jeg er en ærlig og åpen person*, og fortalte mine vurdering til henne på søndag, det var mest positivt uansett og vi lo litt av det. Det verste med søndagen var at dette er gammelt-nytt for meg og ikke er så komfortabel med å være flørtete og intim offentlig. Dette forstod jeg hun bemerket seg, og selv om jeg ga henne et godt kyss før hun dro, følte jeg det ikke helt ble det samme. [*har også tendens til å snakke uten å tenke eller ikke uttrykke meg som jeg vil, som gir andre tolkninger] Jeg hatet meg selv resten av kvelden og skjønte det ikke er lett med slike overganger. Jeg ringte henne i går bare for å høre hvordan hun hadde det, men presterte å bringe opp oppførselen min og prøvde å forklare det, var ikke akkurat vellykket, men på en annen side er det ikke så lett å prate over telefon heller. Så allerede på 3 dager har jeg klart å gi inntrykk av usikkerhet og sjeneanse, når det egentlig er helt tvert i mot. Hun er en veldig flott person, lett å prate med og jeg liker henne veldig godt og hadde ikke hat imot å se henne hver dag. Nå tenker jeg heller på hvordan jeg kan vinkle dette på en humoristisk måte og at jeg blir en klovn når jeg er med henne. Forsåvidt så er det fakta, det ble en rar kombinasjon av glede og sjeneanse når vi var sammen. Konklusjon: Så, kjære kjæreste-guruer, hvordan skal jeg forholde meg til dette? Jeg vet at kommunikasjon er alfa-omega og jeg vil gjerne prate med henne om alt, åpent og ærlig. Men hvor ofte? Når man er i en slik fase, har man kontakt hver dag? Hvordan snakke om både seriøse/akutelle ting, og flørting/koseprat? Er det normalt å ha mye fysisk kontakt når man er sammen? Dette er selvsagt ting VI SELV må prate og finne ut av, men vil gjerne høre andres syn på det. Fortell gjerne om deres erfaringer om disse første dagene etter dere møttes. Tillegg: Alt av alle ting, så har hun også bursdag førstkommende lørdagen og Universet vil ha det til at vi skulle få feire det sammen, og jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe og finne på. Tenkte å stelle istand en semi-romantisk middag hjemme med blomster og lys, og en god film etterpå. Om dagen tenkte jeg på bowling. Har jo lyst å finne på noe skikkelig, men i.o.m det bare blir 3. gangen vi møttes, vil jeg ikke overdrive heller. Tips om dette mottas også med takk. Hvis du har vært tålmodig og klart å lese gjennom alt: tusen, tusen takk for at du tok deg tid. “La aldri gårsdagens skuffelser overskygge morgendagens drømmer” - Ukjent Anonym poster: d03b8bd0ecc1c1ffa3e0d43ae574b5b9 Anonym poster: d03b8bd0ecc1c1ffa3e0d43ae574b5b9 Anonym poster: d03b8bd0ecc1c1ffa3e0d43ae574b5b9 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Morsom form på innlegget Jeg synes dette høres bra ut jeg, og tenker at du egentlig bare skal slappe av og være deg selv - og kjenne etter om du klarer å være en god versjon av deg selv sammen med henne Hvilken rolle du ønsker å innta ovenfor henne er det vanskelig å planlegge og det blir ofte kunstig; om dere har kjemi og en del felles ordner sånn seg... Og jeg synes det er lov å være litt sjenert og klumsete i starten - en er jo gjerne litt usikker både på hva en selv og den andre vil, om man plutselig oppfattes helt annerledes enn sist gang osv (eller er det bare jeg som tenker sånn? ). Angående bursdag - jeg hadde i hvert fall ikke forventet gave etter så få treff, middag hadde holdt i massevis for meg. Om du kommer på en liten ting som kan passe er vel ikke det feil heller, men ikke nødvendig etter min tankegang... Mitt beste råd til deg er vel egentlig: Bare slapp av, og ikke prøv å være noen annen enn deg selv Du høres ut som en bra person og jenta er interessert i deg. Anonym poster: d240e1d2d1ea68f38a5472aa16410ae0
Hanna! Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Det er ikke så lurt å beklage at man er litt klossete. Det er ingenting å beklage og det blir bare rarere da. Men siden dere skal feire bursdag sammen så forestiller jeg meg at hun liker deg ganske godt Dette er jo veldig individuelt, kan hende liker hun at du kommer med dine intime innrømmelser. Selv liker jeg at det ikke blir for mye med én gang, jeg blir veldig lett skremt. Ikke vær for ambisiøs på bursdagen hennes, et heldagsopplegg kan kanskje bli litt mye? Men hvis hun vil, så kjør på! Om det er forelskelse inne i bildet går det aller meste bra. Hvis hun er like ivrig som deg, er det nok bare supert! Det er umulig å gi et skikkelig svar, som du sier så må du prøve deg fram. Og det må sies at hvis dette ikke fungerer, så er det bare å ta tida til hjelp og prøve på nytt. Øving gjør mester Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Unnskyld meg, men forstår jeg det rett, når jeg tolker innlegget ditt dithen at du har møtt dama tilsammen 2 ganger og dette var FORRIGE helg, og du anser dere som et type stadie "close to kjærester"?? I alle dager. Ro ned i svingene! og for all del, vurder NØYE om du virkelig skal kjøpe bursdagsgave til henne. Jeg personlig hater å få gaver, og ville blitt negativt overrasket om jeg hadde fått det av en fyr jeg hadde møtt 2 ganger for en uke siden. Det er ikke sikkert hun heller synes det er annet enn kleint og rart å få gave sånn av en fyr hun nesten ikke kjenner. Anonym poster: 6ebf3f9a856508b1ee39e8dbabd84cbc
Hanna! Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 En mulig gave er kanskje noe dere kan dele der og da? Som en film eller god sjokolade (hvis hun liker det). Da blir det ikke like "stort og skremmende" 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Wow, takk for svar dere. Skal prøve å svare enkelt av dere: @AD_d240: visste det kom til å bli et langt innlegg, så tenkte det var lurt å gjøre slik. Er det noe jeg hater, er det lange, uoversiktlige og rotete innlegg. Hun liker meg ja, ingen tvil om det. Vil ikke repetere meg, men enig i det du sier. Jeg har heller ikke tenkt på fysisk gave, vil bare at hun skal ha det fint. Jeg må legge til at bursdagen ble slik fordi hun skulle i utgangspunktet feire med vennene sine, men ene kunne ikke da og da valgte de heller å utsette festen en uke, og derfor oppstod denne situasjonen. Angående presangen: så hadde jeg bestemt meg for å ta henne med til hjembyen min, ta en tur på stranda, se på svanene og deretter dra til et kjent galleri/kafe, også hjem til meg for en middag og film. MEN, jeg ser nå at i praksis vil det bli drastisk overdrivelse, så nå er jeg usikker igjen. Jeg vil gjerne at kvelden slutter hos meg med koslig middag og film, og muligheter for "dessert". Vet bare ikke hva jeg skal finne på om dagen. Enig med deg om fysisk gave, kjenner henne ikke godt nok for noe sånt og da vil jeg heller at hun får det fint på dagen sin. @Hanna!: Takk for konstruktivt innlegg. Poenget er ikke å vise meg sårbar, heller at jeg tør å innrømme at jeg har mine tullete sider og har selvironi om meg selv. Ja som sagt, hadde planlagt en del, men nå kaster jeg alt i søpla og driter i overraskelsen, og planlegger det helt åpent med henne. Det enkle er ofte det beste, som det sies. Jeg beholder middag og film hos meg dog. Hun sier seg ikke imot mye, men alt med forbehold selvsagt. @AD_6ebf: Jeg beklager at du tolket innlegget mitt slik, men det er ikke tilfellet. Jeg vet godt at vi foreløpig er "ingenting", men det betyr ikke at jeg skal oppføre meg som vennen hennes heller. Særlig som gutt, krever dere jenter at vi skal være entydige med våre intensjoner og følelser fra første stund, og det er det jeg prøver å finne ut av. Du er velkommen til å si din mening, men prøv også å se dette fra min side. Ellers vil jeg si det har kommet ny film på kino jeg vil se (Wreck it-Ralph/Rive-Rolf), dessverre har de lagt original versjonen kl. 23 om natta, så vet ikke om jeg skal spørre om natt til lørdag eller natt til søndag. Begge dagene passer dårlig fordi hvis vi drar på fredag, har vi valg enten om å overnatte hos hverandre og være sammen hele lørdagen(som kan bli mye samvær som nevnt), ELLER ta det rolig på lørdag med aktivitet om dagen, middag og film/spill/whatever om kvelden og igjen stikke ut sent for å dra på kino. Decisions, decisions... Anonym poster: d03b8bd0ecc1c1ffa3e0d43ae574b5b9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Faen, sorry AD_d240, var ikke meningen å ha dobbel spoiler, hadde lagt den inne først og glemte å fjerne etterpå.... [tenkte å sette inn passende smiley, men herregud så mange det er her! I frykt for å si noe frekt, lar jeg det ligge med den bemerkningen.] Anonym poster: d03b8bd0ecc1c1ffa3e0d43ae574b5b9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering. Hun nevnte hun hadde lyst å stå på ski, så kanskje en tur til Holmenkollen om dagen kan være en ide? Gå en av de langrennsløypene der, ha det gøy. Aldri vært der selv, så må undersøke en del da; fasiliteter, utleie, osv. Hvis noen har vært der før og kan fortelle om oppleggene, hadde det vært supert. Anonym poster: d03b8bd0ecc1c1ffa3e0d43ae574b5b9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Ny oppdatering: da har vi avtalt kino om dagen, og middag og kake hos meg etterpå. Skal lage middagen helt selv og har også et par mindre overraskelser i ermen. Skal bli godt å spise skikkelig middag, tenker å lage ovnstekt laks med tilbehør av krydret potetbåter og champignon, og en god hvitvin til. Blir en koslig dag tenker jeg meg. Anonym poster: d03b8bd0ecc1c1ffa3e0d43ae574b5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå