AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Hei, Har tenkt litt på dette. Er nå 27, siste året på Universitetet, dessverre en linje som er helt blottet for jenter. Min sosiale sirkel har også blitt tynnere, dvs: alle vennene begynner å gli inn i forhold, fast jobb og slikt. Følgelig blir det mindre tid med dem...har dog fortsatt de single kompisene som man drar på byen med, men det kan bli ensformig å sjekke damer på byen(en gang i uka, hver andre uke.) Dagene mine består stort sett av: Skolearbeid, trening, hobbyer, TV og film (enten alene eller med et par kompiser), Internet...Tja, og det er det. Med andre ord så kommer jeg ikke på noen plasser å komme i kontakt med kvinnfolk, utenom når man er ute på byen i helgene. Dette var ikke noe problem når man var yngre, og alle hooket alle opp med hverandre. Kan ikke se for meg at det blir noe bedre når jeg går i jobb heller, spesielt ikke innen teknisk sektor. Så...fyr løs med forslag, hva du ville gjort om du var meg Anonym poster: ae0dcec0248aa2ee61fd324606242545
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 nettdating? eller utvide den sosiale sirkelen din, ta dansekurs, eller noe? Anonym poster: 30cc05e974d1cc0565584e3889a23ee8
sara-ellis Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Jeg tenker at man kan begynne på en form for trening eller aktivitet som man liker da jeg synes det er lettere å komme i kontakt med mennesker når man har en felles interesse. Endret 4. februar 2013 av sara-ellis
Løvefrøken Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Er det ingen damer som har de samme hobbyene som deg heller? Hobbyer er fine datesteder...
Asus84 Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Er også i denne situasjonen , er singel igjen og vet ikke helt hvor jeg skal møte noen nye. Nettdating har jeg tenkt på men vil heller ha dette som en slags ekstra greie hvor jeg kanskje bare lager en profil og tar det derfra uten og legge så altfor mye energi ned i det. Vil jo helst møte noen på "den vanlige måten" Jeg jobber i et mannsdominert yrke så det er ikke akkurat noe tjangs for og møte noen på jobben. Ettersom jeg har vært i faste forhold de 10 siste årene med kun 4-6 mnd singeltid er dette "helt nytt" for meg og jeg ser litt mørkt på det. Kan alltids gå ut med kompiser og prøve å sjekke på den måten men jeg har liksom ikke helt sansen for sjekking på byen , ikke er jeg spesielt "smooth" heller med noen øl innabords
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 TS her: Vell, er akkurat nå hobbymusiker. Var aktiv musiker(live, studio) før, men ikke på 2-3 år. Var veldig lett å møte damer i det miljøet, spesielt når man spilte live, men er dessverre tung å kombinere med krevende jobb og studie. Det å utvide sosial sirkel føles mye vanskeligere, jo eldre man blir. Er åpenbart lett når du først har fått kjærest, men nå virker det nesten bare som at par "henger" med hverandre, eller at du bare blir en "bekjent" av allerede godt etablerte vennegjenger. Trener aktivt, og er mye søte jenter å se i det miljøet, men har den oppfatningen at gym er "no-go" på det området, og har helt ærlig aldri prøvd meg der. Anonym poster: ae0dcec0248aa2ee61fd324606242545
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Jeg er i samme situasjon Jeg er 26 år, og det er så og si bare jenter på studiet mitt. Nesten alle mine venninner har kjæreste, samboer, og to stykker planlegger bryllup! Virker ganske håpløst å finne noen Anonym poster: dd30defe1d34bbccbab8c177ab69084d
sara-ellis Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Trener aktivt, og er mye søte jenter å se i det miljøet, men har den oppfatningen at gym er "no-go" på det området, og har helt ærlig aldri prøvd meg der. Anonym poster: ae0dcec0248aa2ee61fd324606242545 Angående treningssenteret så synes jeg selv at åpenlys sjekking første gangen man snakker sammen ikke er greit, men om noen jeg hadde snakket med over lengre tid der hadde spurt om å finne på noe utenom trening så hadde det vært noe jeg kunne vurdert. Men om man holder på med en mer konkret aktivitet, f.eks. fjellklatring (både innendørs og utendørs er et alternativ!), så er det lettere å snakke om enn treningssenteret...
Pene sko... Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Så...fyr løs med forslag, hva du ville gjort om du var meg Anonym poster: ae0dcec0248aa2ee61fd324606242545 Verden er en eneste stor lekeplass. Du kan komme i kontakt med damer når som helst og hvor som helst. Hva stopper deg? Endret 4. februar 2013 av Pene sko... 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 Verden er en eneste stor lekeplass. Du kan komme i kontakt med damer når som helst og hvor som helst. Hva stopper deg? Gi noen tips til TS da, når du synes det er så lett. Selv er jeg dame, og det kreves/forventes vel ikke at man skal være så frempå (noe jeg heller ikke vil være). Men mennene prøver sjelden å komme i kontakt. Skulle ønske en mann kom bort dersom jeg bare smilte til ham. Anonym poster: 54b64ffd2a06a49435d0c262f10e8352
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #11 Skrevet 4. februar 2013 Er i samme bår jeg også. Skulle ønske det var lettere for oss single og finne hverandre.. Anonym poster: 32d8c8ebd4ba2692427f3ee9a9e03a8b
*amanda* Skrevet 4. februar 2013 #12 Skrevet 4. februar 2013 Hvor er du fra da? Jeg er 24 år og i samme situasjon..ikke så gøy nei
rockarollawoman Skrevet 4. februar 2013 #13 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Verden er en eneste stor lekeplass. Du kan komme i kontakt med damer når som helst og hvor som helst. Hva stopper deg? Skriver under på denne. Gi noen tips til TS da, når du synes det er så lett. Selv er jeg dame, og det kreves/forventes vel ikke at man skal være så frempå (noe jeg heller ikke vil være). Men mennene prøver sjelden å komme i kontakt. Skulle ønske en mann kom bort dersom jeg bare smilte til ham. Anonym poster: 54b64ffd2a06a49435d0c262f10e8352 Det var et konkret tips, resten må man nesten finne ut av selv. alt etter situasjonen man er/setter seg i. Hvis det ikke holder å smile, hva med å ta steget videre og gå bort til mannen? Endret 4. februar 2013 av rockarollawoman 1
Pene sko... Skrevet 5. februar 2013 #14 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Gi noen tips til TS da, når du synes det er så lett. Selv er jeg dame, og det kreves/forventes vel ikke at man skal være så frempå (noe jeg heller ikke vil være). Men mennene prøver sjelden å komme i kontakt. Skulle ønske en mann kom bort dersom jeg bare smilte til ham. Anonym poster: 54b64ffd2a06a49435d0c262f10e8352 Det er ikke lett, men det handler om å ta sjanser. I utgangspunktet har du alltid en sjanse, hvorfor ikke bruke den? Mange ting tyder på interesse. Og man må huske at vi mennesker er seksuelle vesener. Vi ønsker en partner alle som en - alltid. Hun som kikker på deg og holder blikket, gjerne legger på et beskjedent smil eller et stort smil, er interessert. Bare det at hun velger å ofre noen få sekunder på å studere deg med øynene sine er dristig nok for mange. Hun som stiller seg tett inntil deg, eller går slik at deres armer/hender treffer hverandre fysisk enten dere står ved siden av hverandre eller i det dere passerer hverandre på gaten. Desto nærmere, desto bedre. Hun har du en real sjanse på. Videre har du henne som fomler fælt (kan ikke åpne en brusflaske ordentlig, mister pennen og har problemer med å plukke den opp igjen, gjerne mister den igjen) og knapt tør å se deg i øynene, er interessert. Søt som hun er rødmer hun sikkert. Hun som er veldig nervøs med utvidede pupiller, flakkende blikk og en høy hjerterytme som får hele brystet hennes til slå. Hun sier ikke stort og kan virke uinteressert, men hun er interessert - hun smiler pent mens hun ser i bakken, hun digger deg. Hun imøtekommende som smiler innbydende bredt, snakker med en oppløftende tone og gjør seg ekstra feminin (kler seg pent, retter på utseende for deg), er interessert. Hun som lener seg mot deg (gjerne også plasserer sine armer/hender og/eller ben nærme dine, helst så de treffer) med hode oppmerksomt på skakke, er interessert. Hun som er spørrende om deg og ditt liv, er interessert. Det finnes så mange eksempler, og ting kommer i mange kombinasjoner. Men minst en av dere må ta sjansen. Om ikke forsvinner dere ut av livene til hverandre, og det som potensielt kunne vært begynnelsen på et forbannet flott forhold går man nå glipp av. Ser du noe du liker, gå for det. Fullt og helt. Ut over det har man de mer åpenbare som at hun spør om å treffes, hun flørter åpenlyst, kysser deg, etc. Endret 5. februar 2013 av Pene sko... 3
pressplay Skrevet 5. februar 2013 #15 Skrevet 5. februar 2013 Det er ikke lett, men det handler om å ta sjanser. I utgangspunktet har du alltid en sjanse, hvorfor ikke bruke den? Mange ting tyder på interesse. Og man må huske at vi mennesker er seksuelle vesener. Vi ønsker en partner alle som en - alltid. Hun som kikker på deg og holder blikket, gjerne legger på et beskjedent smil eller et stort smil, er interessert. Bare det at hun velger å ofre noen få sekunder på å studere deg med øynene sine er dristig nok for mange. Hun som stiller seg tett inntil deg, eller går slik at deres armer/hender treffer hverandre fysisk enten dere står ved siden av hverandre eller i det dere passerer hverandre på gaten. Desto nærmere, desto bedre. Hun har du en real sjanse på. Videre har du henne som fomler fælt (kan ikke åpne en brusflaske ordentlig, mister pennen og har problemer med å plukke den opp igjen, gjerne mister den igjen) og knapt tør å se deg i øynene, er interessert. Søt som hun er rødmer hun sikkert. Hun som er veldig nervøs med utvidede pupiller, flakkende blikk og en høy hjerterytme som får hele brystet hennes til slå. Hun sier ikke stort og kan virke uinteressert, men hun er interessert - hun smiler pent mens hun ser i bakken, hun digger deg. Hun imøtekommende som smiler innbydende bredt, snakker med en oppløftende tone og gjør seg ekstra feminin (kler seg pent, retter på utseende for deg), er interessert. Hun som lener seg mot deg (gjerne også plasserer sine armer/hender og/eller ben nærme dine, helst så de treffer) med hode oppmerksomt på skakke, er interessert. Hun som er spørrende om deg og ditt liv, er interessert. Det finnes så mange eksempler, og ting kommer i mange kombinasjoner. Men minst en av dere må ta sjansen. Om ikke forsvinner dere ut av livene til hverandre, og det som potensielt kunne vært begynnelsen på et forbannet flott forhold går man nå glipp av. Ser du noe du liker, gå for det. Fullt og helt. Ut over det har man de mer åpenbare som at hun spør om å treffes, hun flørter åpenlyst, kysser deg, etc. Hva har dette med TS åpningsinnlegg å gjøre? Han spør om hjelp om å utvide sin sosiale sirkel, ikke tegn som viser at damer er interesserte. Mange tenker ikke på hvordan man møter andre mennesker, har man mange venner så er det bare slik det er. Men forskjellige livssituasjoner fører til endringer i det sosiale liv. Når man går på skole er det lett å være sosial fordi det er så mange i samme situasjon og alder rundt deg, men når man går ut i arbeidslivet er det ofte stor aldersforskjell og forskjellige livssituasjoner. Jeg er i samme båt som TS og har egentlig gitt opp å ha det like sosialt som da jeg gikk på skole. Det er rett og slett ikke realistisk. Venner jobber med andre ting enn meg og stifter familie. Spontan festing i helgene med disse vennene er over. Det må mer planlegging til. Det betyr ikke at jeg lever et usosialt liv, men det er andre ting som tar opp tiden min. Hobbier blir viktige. Nettdating er for meg enkelste måten å møte nye damer på. Sjekking på byn er jeg lei. Kjenner meg igjen at venner blir en par-ting, men heng deg på allikevel og inviter dem til middag, filmkveld, ut på tur etc. Plutselig dukker det opp en søt venninne til et av parene. Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget egentlig, men kom deg ut og gjør ting. Enten hobbier, trening eller sosialisering med venner. Smil og være hyggelig med dem du møter. Jo flere ting man gjør jo større sjanse er det for å treffe på andre mennesker. 1
Pene sko... Skrevet 5. februar 2013 #16 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Hva har dette med TS åpningsinnlegg å gjøre? Han spør om hjelp om å utvide sin sosiale sirkel, ikke tegn som viser at damer er interesserte. Han spør om hvordan oppsøke kvinner når din sosiale sirkel er liten. Og jeg tillater meg å si at damer kan man treffe hvor som helst og når som helst. Etter det blir jeg spurt om tips av annen bruker. Der etter gir jeg noen få vink angående signaler som man kan se etter hvor som helst og når som helst. Date kan du skaffe deg på Narvesen, på Waynes Coffee, TGI Fridays, i en butikk, i parken, på gata. Kort fortalt overalt. Det må ikke være på byen i helger. Du trenger strengt talt ingen sosial sirkel for å skaffe deg dates heller. Det er ingen nødvendighet. Dates kan man fint skaffe helt på egenhånd. Endret 5. februar 2013 av Pene sko... 1
Gjest proteinet Skrevet 5. februar 2013 #17 Skrevet 5. februar 2013 Jeg ser at du skriver at du studerer ved et universitet - der kan du ta jo ta kontakt med noen av det motsatte kjønn. Du trenger da ikke å sjekke opp noen som går samme linje som deg selv? Har en utfordring til deg: ta kontakt med ei jente du syns ser interessant ut. Referer til boken hun holder i hånda, nevn at du har lagt merke til henne eller spør hvilken linje hun går. Rekk ut hånda til henne, presenter deg selv og si noe vittig\noe hyggelig (Ikke bruk et teit sjekketriks, men si noe enkelt og hyggelig). Dersom dere virker å være på bølgelengde kan du invitere henne på kaffe eller ta en rusletur på campusen. Hva har du å tape egentlig? Do it.
pressplay Skrevet 5. februar 2013 #18 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Han spør om hvordan oppsøke kvinner når din sosiale sirkel er liten. Og jeg tillater meg å si at damer kan man treffe hvor som helst og når som helst. Etter det blir jeg spurt om tips av annen bruker. Der etter gir jeg noen få vink angående signaler som man kan se etter hvor som helst og når som helst. Date kan du skaffe deg på Narvesen, på Waynes Coffee, TGI Fridays, i en butikk, i parken, på gata. Kort fortalt overalt. Det må ikke være på byen i helger. Du trenger strengt talt ingen sosial sirkel for å skaffe deg dates heller. Det er ingen nødvendighet. Dates kan man fint skaffe helt på egenhånd. Joa.. jada... men jeg synes at de rådene du gir er først når man allerede har kommet i en slags kontakt med dama og ikke forteller noe om hvordan. Rådene blir litt for teoretiske om du forstår hva jeg mener (fomle med penn og brusflasker, økt hjerterytme og pupiller). Man kan møte damer over alt, for de fleste er ikke "dama på gaten" det mest realistiske alternativet. De fleste møtes gjennom sosiale sirkler og det er å utvide disse TS spør om. Det ligger ikke for alle å ta kontakt med fremmede på tilfeldige plasser. Da er man uansett inne på området sjekking, noe ikke alle mestrer. Endret 5. februar 2013 av pressplay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå