AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Jeg fyller straks 31 år, og tenker vi begynner med prøvingen senest om 3 år (avhengig av jobb, vi er begge nyutdannet) Gått på p-piller i 15 år om det skulle ha noe å si. Når ville du ha sluttet med p-pillene med tanke på opplysningene jeg har gitt her? Anonym poster: c37f113a4d379b5844e862e5e5ff8e91
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Umulig å si, men jeg ville sluttet på pillene når jeg var klar for å starte prøving. Noen blir gravide med en gang etter pilleslutt, hos andre tar det flere måneder før eggløsning kommer i gang. Hvor lenge du har gått på p-pillene skal ikke ha noe å si, for kroppen vil starte egen hormonproduksjon når du slutter å tilføre den hormon. Anonym poster: 59957f08b7ebb88b572ed00b96fc67d5
Athene Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Det finnes ingen fasit. Ett år etter pilleslutt er alt tilbake til det normale, samtidig er det lenge å gå med alternativ prevansjon. Mange opplever en "boost" i det de slutter på pillen, og pillelutt har derfor en positiv effekt på fruktbarheten. Hos meg hadde jeg normale, regelmessige sykluser i syv måneder etter pilleslutt, deretter hang hele systemet seg i et halvt år. Jeg hadde nok valgt å ikke stresse med å slutte med pillen før man ble prøver, da det hos de aller fleste går ganske fort.
Gjest Kaninpus Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Jeg ble gravid umiddelbart etter p-pilleslutt to ganger. Er 31 år nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå