Gå til innhold

Grunn til å bli "hysterisk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på flørtern med en fyr. I helgen har han vært på andre siden av landet i jobbforbindelse. Han og kameraten var en tur på byen etter endt arbeid. Plutselig ser jeg at han er tagget i et bilde der han sitter ved siden av ei jente og har armen rundt henne. Kameraten har ei annen jente på fanget.

Vi har som sagt ikke noe særlig mer enn en flørt ennå, men dette har vi holdt på med en stund...

Bør jeg roe meg ned og "tillate" dette etter som dette mest sannsynlig er første og siste gang de møttes?

Anonym poster: 25839ab938544d7d43e92da899fc0681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på flørtern med en fyr. I helgen har han vært på andre siden av landet i jobbforbindelse. Han og kameraten var en tur på byen etter endt arbeid. Plutselig ser jeg at han er tagget i et bilde der han sitter ved siden av ei jente og har armen rundt henne. Kameraten har ei annen jente på fanget.

Vi har som sagt ikke noe særlig mer enn en flørt ennå, men dette har vi holdt på med en stund...

Bør jeg roe meg ned og "tillate" dette etter som dette mest sannsynlig er første og siste gang de møttes?

Anonym poster: 25839ab938544d7d43e92da899fc0681

...og at dette skjedde på byen der begge hadde noe innabords?

Anonym poster: a93ea552e354a8799435b58b3fd9be97

Gjest Tidssone
Skrevet

Fnis. Du flørter med en gutt, han har armen rundt en annen jente og du lurer på om du kan tillate dette?

Wow. Jeg mener. Wow.

Du kan på en måte ikke tillate deg til å tillate noe som helst. Han er singel, dere flørter. Han kan holde armen rundt en million jenter. Han kan til og med tillate seg å bli kjærester med en gutt. Uten at du har mulighet til å tillate noe som helst.

Eller. Du kan selvsagt tillate deg å bli hysterisk...

• Liker 6
Skrevet

Du kan tillate deg å ta samtalen om dere skal inngå et mer forpliktende forhold eller ikke, men du kan ikke bli hysterisk om han har gjort noe med en annen i utlandet. Eller du kan jo bli det, men noen god grunn har du ikke. Så lenge dere ikke har noen avtaler har han i mine øyne ikke gjort noe galt.

• Liker 5
Skrevet

Nei, det har dere jo rett i. Han har ikke gjort noe galt. Men betyr det nødvendigvis noe? Jeg mener, kan han faktisk ha følelser for meg selv om han kanskje holder rundt ei jente på byen?

Gjest Tidssone
Skrevet

Nei, det har dere jo rett i. Han har ikke gjort noe galt. Men betyr det nødvendigvis noe? Jeg mener, kan han faktisk ha følelser for meg selv om han kanskje holder rundt ei jente på byen?

Klart han kan ha følelser for deg selvom han har armen rundt en dame.

Tror kanskje tiden er inne for å la forholdet enten passere, eller prøve å dra det forbi flørtestadiet?

• Liker 3
Skrevet

Klart han kan ha følelser for deg selvom han har armen rundt en dame.

Tror kanskje tiden er inne for å la forholdet enten passere, eller prøve å dra det forbi flørtestadiet?

Så absolutt...

Skrevet

Selv om han absolutt har lov til å holde rundt andre jenter, så ville jeg ikke likt det. Han må skjønne at TS kanskje kan komme til å se bildet. Jeg ville likt det om en mann skjønte at det ikke var noe bra for meg å se at han holder seg rundt andre jenter. Så hadde jeg vært TS, ville jeg vært avventende nå, kanskje vært litt opptatt fremover.

Anonym poster: 4528cadb254b9638d8014733dcc86e85

Skrevet

Jeg VET det er vanskelig for mange av oss jenter å ikke reagerer med følelser når vi ser noe slikt, men det beste er å ignorere den frykten vi får i oss og bare la det ligge. Det at han holder rundt en annen jente betyr ikke at han ikke liker deg. Menn/gutter involverer seg ofte på en annen måte følelsesmessig enn vi gjør (det finnes selvfølgelig unntak som alltid) og de trenger litt mer tid for å se hva de har med en jente.

Det verste menn vet er damer som skal ha kontroll over hva dem gjør og som blir sure og krakilske for hver minste ting de kan analysere mot dem.

La det hele ligge og konsentrer deg om det dere har og ikke det dere ikke har. Vær smilende og trygg på deg selv og vis han at du synes det er hyggelig at han koser seg når han er på byen.. du kan eventuelt ta en liten spøk om bilde og si "så du kosa deg på byen i helga.. hihi" og se hva han sier hvis du MÅ ha svar på hvem hun er eller hva han føler for henne.

Husk også at det ikke bare handler om hva han føler, men også hva du føler. Hvis han har behov for å flørte og kose seg selv om dere holder på, og eventuelt også når dere er i ett forhold, så må du finne ut om det er en type du har interesse av å være i ett forhold med.

Skrevet

La det hele ligge og konsentrer deg om det dere har og ikke det dere ikke har. Vær smilende og trygg på deg selv og vis han at du synes det er hyggelig at han koser seg når han er på byen.. du kan eventuelt ta en liten spøk om bilde og si "så du kosa deg på byen i helga.. hihi" og se hva han sier hvis du MÅ ha svar på hvem hun er eller hva han føler for henne.

Det kunne aldri jeg sagt. Da viser man jo at man synes det er greit. Jeg ville aldri sagt noe om bildet til mannen, men jeg ville forholdt med litt avventende for å se hvordan han var overfor meg etter det bildet. Jeg er nok gammeldags og romantisk anlagt og mener at en mann jeg dater må synes at jeg er spesiell.

• Liker 3
Skrevet

Det kunne aldri jeg sagt. Da viser man jo at man synes det er greit. Jeg ville aldri sagt noe om bildet til mannen, men jeg ville forholdt med litt avventende for å se hvordan han var overfor meg etter det bildet. Jeg er nok gammeldags og romantisk anlagt og mener at en mann jeg dater må synes at jeg er spesiell.

Men en mann kan ikke vite at du er spesiell før han har blitt skikkelig kjent med deg. Vi kvinner forventer ofte at vi skal bety noe med en gang vi har involvert oss med noen og analyserer hver eneste lille ting som sjer for å finne ut hvor mye vi betyr for han. Jeg er også romantisk anlagt og vil at jeg skal være spesiell for han jeg er sammen med, men da har jeg også en plikt til å skille meg ut fra mengden og bli spesiell for han. Det betyr at man må svelge noen kameler i startfasen og la tvilen komme han tilgode frem til det er noe seriøst med han.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Men en mann kan ikke vite at du er spesiell før han har blitt skikkelig kjent med deg. Vi kvinner forventer ofte at vi skal bety noe med en gang vi har involvert oss med noen og analyserer hver eneste lille ting som sjer for å finne ut hvor mye vi betyr for han. Jeg er også romantisk anlagt og vil at jeg skal være spesiell for han jeg er sammen med, men da har jeg også en plikt til å skille meg ut fra mengden og bli spesiell for han. Det betyr at man må svelge noen kameler i startfasen og la tvilen komme han tilgode frem til det er noe seriøst med han.

Jeg er fundamentalt uenig med deg. Alt i hele innlegget faktisk.

Har møtt flere menn jeg har vært spesiell for, helt fra første gangen jeg møtte dem. De forteller fortsatt at jeg er spesiell for dem.

Jeg kjenner også mange damer som ikke analyserer en dritt, men kaller en spade for en spade.

Og plikt til å skille seg ut fra mengden? Hva gjør du for å overholde denne plikten? Jeg tror nemlig man blir den spesielle bare ved å være seg selv. (Og jeg er sær, rar og underfundig. Har aldri tenkt på det som en plikt å være spesiell for noen, jeg bare _er_ det i kraft av å være meg selv.)

Kamelsvelging i startfasen tror jeg er det verste som kan skje. Et forhold skal starte med spenning, ysgjerrighet og glede. Ikke kamelsvelging.

• Liker 5
Skrevet

Og plikt til å skille seg ut fra mengden? Hva gjør du for å overholde denne plikten? Jeg tror nemlig man blir den spesielle bare ved å være seg selv. (Og jeg er sær, rar og underfundig. Har aldri tenkt på det som en plikt å være spesiell for noen, jeg bare _er_ det i kraft av å være meg selv.)

Kamelsvelging i startfasen tror jeg er det verste som kan skje. Et forhold skal starte med spenning, ysgjerrighet og glede. Ikke kamelsvelging.

Helt enig. Det finnes andre menn, og man trenger ikke å være opptatt av å bevise for EN mann at man er spesiell for nettopp ham. Så desperat er man ikke heldigvis.

• Liker 3
Skrevet

Grunn til å bli hysterisk? Nei. Grunn til å bli skeptisk? Ja.

Anonym poster: 2e08aee055452928d63ba6ba0072fed0

• Liker 3
Skrevet

Jeg er fundamentalt uenig med deg. Alt i hele innlegget faktisk.

Har møtt flere menn jeg har vært spesiell for, helt fra første gangen jeg møtte dem. De forteller fortsatt at jeg er spesiell for dem.

Jeg kjenner også mange damer som ikke analyserer en dritt, men kaller en spade for en spade.

Vel jeg mener ikke at det er sånn for alle, men for enkelte menn er det faktisk slik at de trenger tid for å se det spesielle. Det kan være tidligere erfaringer som gjør det slik, eller måten de er på. Påvirkning fra kompisser er også en faktor. Analysering er jeg også i mot, og jeg kaller også en spade for en spade, men hvordan man velger å ta den spaden som man opplever kan faktisk bety om det blir til noe mer eller ikke.

Selvfølgelig kan man bestemme seg for å ikke bruke tid på de som ikke ser på en som spesielle fra første stund. Det er opp til hver og en det. Men med så mange mennesker som er forskjellige synes jeg det er dumt å sette sånne regler når det kommer til hvordan kjærlgheten skal starte. Det er vel kanskje derfor man har vanskelig for å finne noen, fordi man krever at det skal være slik eller slik.

Folk er forskjellige og har forskjellige erfaringer og det er faktisk greit å gjøre en innsats når man får kjærlighet i retur.

Skrevet

Helt enig. Det finnes andre menn, og man trenger ikke å være opptatt av å bevise for EN mann at man er spesiell for nettopp ham. Så desperat er man ikke heldigvis.

Ja det er mange fisker i havet, det vet alle, men noen fisker er faktisk verdt å bruke litt energi på å fange.

Skrevet

Selv om dere er kjærester, må han få lov til å holde rundt andre.

Skrevet

Selv om dere er kjærester, må han få lov til å holde rundt andre.

Hadde du likt om typen din holdt rundt ei random jente på byen??

De er nå ikke sammen enda, men jeg hadde nok følt meg rimelig skuffa dersom jeg hadde holdt på med en fyr, og han åpenbart hadde flørta med alle andre også.. Greit at han ikke hadde hatt noen forpliktelser ettersom vi ikke hadde vært kjærester enda, men jeg ville jo ønsket at han skal ønske å ha meg, og ikke alle andre.

Skrevet

Hadde du likt om typen din holdt rundt ei random jente på byen??

De er nå ikke sammen enda, men jeg hadde nok følt meg rimelig skuffa dersom jeg hadde holdt på med en fyr, og han åpenbart hadde flørta med alle andre også.. Greit at han ikke hadde hatt noen forpliktelser ettersom vi ikke hadde vært kjærester enda, men jeg ville jo ønsket at han skal ønske å ha meg, og ikke alle andre.

Man kan vell holde rundt og la andre jenter sitte på fanget uten å flørte? Om jeg hadde blitt sint på typen min om han hadde kroppskontakt med en annen jente på et bilde, tror jeg han ville blitt bra lei meg. Jeg er egentlig en person som fort blir sjalu, men jeg tror ikke jeg hadde blitt sjalu av dette ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg MÅ bare sitere den her en gang til for holdningen din provoserer meg faktisk litt denne gangen. Du er en kvinne med god selvtlitt, vet hva du vil ha og er kravstor når det kommer til mannen som skal få lov til å få deg. Det betyr ikke at alle andre har det som deg! De er ikke like selvsikre og vet ikke hvordan de skal reagerer i forskjellige settinger og ofte er reaksjonen de har noe som skremmer vekk potensielle kjærester.

Skal ikke de få lov til å få seg kjæreste pg få noen verktøy de kan bruke for å ikke skremme de vekk?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...