Gå til innhold

Vet ikke om vi passer sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på med en gutt en stund nå, og er nå veldig usikker på om han er noe for meg. Det er mange ting jeg liker ved han, men også mange ting jeg gjerne ville at skulle være anderledes.

Positivt:

-Friluftlivsperson

-Snill, omsorgsfull, til å stole på

-kjekk, høy og mørk

-gøy å være sammen med

Negativt:

-Vi har ikke den beste kjemien. Dette skyldes meg selv også, da jeg ikke helt klarer å slappe av med han. Jeg er dårlig på å være sammen med gutter.

-ikke høy utdannelse. Jeg har mastergrad i realfag, og jeg føler at vi to ulike nivåer. (Håper ikke dette høres veldig blærete ut, er ikke ment sånn)

-han spør meg nesten aldri om noe. Vi snakker mest om han.

Sikkert mer som jeg ikke kommer på nå.

Er det da ikke håp? :sjenert:

Egentlig er det negative såpass mye at jeg skjønner at vi ikke passer sammen. Men likevel tenker jeg mye på han :sukk:

Anonym poster: edaa8f3a06167b4bebf1d530958c6847

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Det hender jo at motsetninger(?) fører folk sammen. At to personer som virkelig har hatet hverandre i ungdommen/barndommen blir sammen som voksne.

Jeg tror det er håp :)

-Den som intet våger, intet vinner.

Skrevet

- Kanskje det hjelper å bli bedre kjent? Har dere ikke kjemi så har dere ikke kjemi, men hvis det bare skyldes at du er nervøs og det er slik med alle menn, så er det noe du kan jobbe med.

- Hva mener du med ulike nivåer? Klarer han ikke å henge med i samtalen? Blir du flau over han fordi han ikke har høy utdannelse? Vil du helst ikke tjene mer enn han? Eller vil du at han skal ha utdannelse bare for å ha det?

- Det høres bare kjipt ut. Men hvis du er klein og nervøs hele tiden så inviterer du kanskje ikke til det heller.

Anonym poster: c3ed85c4e4aa224803e707fd07d39b34

Skrevet

- Kanskje det hjelper å bli bedre kjent? Har dere ikke kjemi så har dere ikke kjemi, men hvis det bare skyldes at du er nervøs og det er slik med alle menn, så er det noe du kan jobbe med.

Jeg har det ikke slik med alle menn, men mange. Så jeg vet at mye av problemet ligger hos meg. Men merker man ikke med en gang om man har kjemi? Møter jo mange folk jeg bare klikker med med en gang. Også gutter (men da helst de jeg ikke er tiltrukket av på noen måte)

- Hva mener du med ulike nivåer? Klarer han ikke å henge med i samtalen? Blir du flau over han fordi han ikke har høy utdannelse? Vil du helst ikke tjene mer enn han? Eller vil du at han skal ha utdannelse bare for å ha det?

Det kom nok litt feil ut. Ikke flau eller noe. Og det han jo forsåvidt ikke alt med utdannelse å gjøre heller, men dreier seg egentlig mest om det intellektuelle, å reflektere over ting, å kunne diskutere ol. Jeg sier ikke at jeg er supersmart, men jeg har i hvertfall mitt felt der jeg har gått i dybden. Følger også litt med på politikk, når jeg er ute å reiser ønsker jeg å vite historien bak bygninger, steder ol. Merker at jeg har litt vanskeligheter med å forklare dette. Veldig lett å ha det gøy med han (dra på fjelltur, fisketur, ski, bade, ja alt av aktiviteter), men på andre plan føler jeg at vi kræsjer.

- Det høres bare kjipt ut. Men hvis du er klein og nervøs hele tiden så inviterer du kanskje ikke til det heller.

Tror ikke han merker dette. Folk flest skjønner ikke hva jeg snakker om når jeg sier at jeg er litt sjenert ol. Han spør jo hvordan det går, men så må jeg holde samtalen i gang resten av tiden, for ellers blir det stille. Spør jeg han om noe forteller han med glede, men han spør sjeldent meg. Tror ikke han vet dette selv, for han sa en gang at vi hadde jo pratet sammen så mye, hehe!

Anonym poster: c3ed85c4e4aa224803e707fd07d39b34

Skrevet

I en tidlig fase av et forhold skal man være forelsket, stolt og trygg på den man er sammen med. Hva man har gjort, hva man driver med eller hvilken utdannelse man har blir ubetydningsfullt når man treffer noen man bare klikker med.

Slik jeg leser svaret ditt er ikke du stolt nok over han til at dette kan bære frukter over tid. De tingene som du ser på som negative vil andre ikke reagerer på, og han fortjener ei jente som ser på han som fantastisk akkurat slik som han er!

Skrevet

Av erfaring vil jeg bare gi deg dette rådet; Når du føler at dere ikke passer sammen så er du ikke interessert nok. Jeg burde kuttet ut flere gutter mye tidligere enn jeg gjorde, fordi jeg tenkte jeg skulle "se litt mer, og bli litt sikrere... han er jo en hyggelig gutt"... det var bare bortkastet. Jeg vet at når jeg er usikker, så kommer jeg ikke til å like ham bedre om noen uker. Da liker jeg ham rett og slett ikke nok, og da er det bare å la ham gå.

• Liker 3
Skrevet

Slik jeg leser svaret ditt er ikke du stolt nok over han til at dette kan bære frukter over tid. De tingene som du ser på som negative vil andre ikke reagerer på, og han fortjener ei jente som ser på han som fantastisk akkurat slik som han er!

Han er jo egentlig helt fantastisk. Hun som får han er veldig heldig:)

Skrevet

Han er jo egentlig helt fantastisk. Hun som får han er veldig heldig:)

Ja det ligger nok litt i det at han kanskje ikke er skikkelig intressert i TS heller, siden han ikke er nysgjerrig på henne.

Det er jo der den berømte kjemien kommer inn. Selv om to personer er perfekte hver for seg betyr det ikke at de vil være perfekte sammen :)

• Liker 1
Skrevet

Av erfaring vil jeg bare gi deg dette rådet; Når du føler at dere ikke passer sammen så er du ikke interessert nok. Jeg burde kuttet ut flere gutter mye tidligere enn jeg gjorde, fordi jeg tenkte jeg skulle "se litt mer, og bli litt sikrere... han er jo en hyggelig gutt"... det var bare bortkastet. Jeg vet at når jeg er usikker, så kommer jeg ikke til å like ham bedre om noen uker. Da liker jeg ham rett og slett ikke nok, og da er det bare å la ham gå.

Et viktig råd alle burde lytte til!

Skrevet

La han gå, han trenger en fin person å leve med.

Skrevet

La han gå, han trenger en fin person å leve med.

Uffda, er jeg så ille?

Skrevet

Uffda, er jeg så ille?

ja slutt å ramse opp alt ved en person og begynn å leve rundt han istedenfor.

Skrevet

Har flere ganger datet gutter jeg føler det sånn med. Den usikkerheten jeg føler rundt de, jeg trodde alltid før at det var fordi noe inni meg "fortalte" at de er feil for meg. Så ble jeg eldre og tenkte at hva om den følelsen handler om min egen frykt og forventninger? med eksen var det jo sånn i begynnelsen, og alt det jeg følte som var negativt (og også det positive) viste seg og stemme og ting gikk jo dårlig. Men samtidig så ble det mye mer kjemi mellom oss enn det var de første gangene vi møttes, så den kjemien som etterhvert oppsto kunne jeg ikke forutse.

Jeg har med andre ord ikke nok erfaring med hvordan den usikkerheten kan slå ut til å gi deg et godt råd, skulle ønske jeg visste selv!

Anonym poster: 09f60ae6017e9c9efa6d2f35c627e174

Skrevet

Uffda, er jeg så ille?

Nei det er du absolutt ikke! De fleste av oss har tenkt de samme tankene som deg, men du er ærlig nok til å innrømme det. En dag treffer du en som du plutselig ikke må tenke over hvordan er, for han er bra så bra og gir deg så gode følelser. Den dagen har du truffet den rette for deg! :)

Skrevet

TS er et typisk tilfelle hvor hun eneste motivasjonen i utgangspunktet har vært å bli sammen med noen for å slippe å være alene.

Det er som regel er dårlig oppskrift på success ...

Skrevet

-ikke høy utdannelse. Jeg har mastergrad i realfag, og jeg føler at vi to ulike nivåer. (Håper ikke dette høres veldig blærete ut, er ikke ment sånn)

På hvilken måte er det et problem? Er han "dum" og skjønner ikke forskjellige sammenhenger, skorter det på kunnskap?

Jeg har inntrykk av at mange med høyere utdanning ofte bare har funnet ut at kjæresten også må ha det, uten noen ordentlig grunn. Jeg har en universitetsgrad, men forventer ikke at en kjæreste skal ha det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...