Gå til innhold

Gutter som ikke leser signaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat vært på en date, som var helt krise. Følte jeg da. Fyren virket kjempenerd og lite intelligent (på en gang, trodde ikke det gikk an før jeg møtte han.) Jeg er kjempesosial og kan prate med alle, men akkurat han her ble jeg helt flau over innimellom og helt oppgitt over ting han sa, så samtalen stoppet flere ganger. Men når vi skal gå hver til vårt etterpå, så prøver han å gi et kyss på munnen!! Har han vært på en helt annen date enn jeg var på? Så klart jeg var hyggelig på daten selv om jeg skjønte fort at han ikke var match, men han må da ha merket at dette ikke var en bra date?? Lurer på om han ikke klarer å lese signaler, eller om han trodde at alle dater liksom skal avsluttes med kyss, og at han derfor var nødt til å prøve seg? Har andre opplevd dette? Blir helt oppgitt.

Anonym poster: 07e156f0c4ec9eb9243d3906941d0269

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat vært på en date, som var helt krise. Følte jeg da. Fyren virket kjempenerd og lite intelligent (på en gang, trodde ikke det gikk an før jeg møtte han.) Jeg er kjempesosial og kan prate med alle, men akkurat han her ble jeg helt flau over innimellom og helt oppgitt over ting han sa, så samtalen stoppet flere ganger. Men når vi skal gå hver til vårt etterpå, så prøver han å gi et kyss på munnen!! Har han vært på en helt annen date enn jeg var på? Så klart jeg var hyggelig på daten selv om jeg skjønte fort at han ikke var match, men han må da ha merket at dette ikke var en bra date?? Lurer på om han ikke klarer å lese signaler, eller om han trodde at alle dater liksom skal avsluttes med kyss, og at han derfor var nødt til å prøve seg? Har andre opplevd dette? Blir helt oppgitt.

Et tips til deg er å prate, og ikke bare prøve å "sende ut" signaler. Det er forresten svært sjelden at kvinner gir signaler før en mann har tatt initiativ...

Hvordan endte du opp på denne daten forresten?

Anonym poster: 90feadb516dafb53e495e1944f3d950b

• Liker 6
Skrevet

Har opplevd mye rart.

En følte for å skifte samtaleemne hver gang samtalen gled godt (og den gikk trått, altså, vi var innom 20-30 tema!).

En som snakket om seg selv. Kontinuerlig. Etterpå skulle han gi klem og følge meg til bilen - jeg fikk helt noia og måtte vekk fra han før jeg sa rett ut at han var ikke så forbanna interessant at 2 timers sammenhengende blah! om livet hans var det artigste jeg hadde opplevd.

Begge virket normale på forhånd... :vetikke:

Intelligente menn (og kvinner) kan desverre være relativt dumme. Altså: de har høy iq og lite sunn vett og forstand.

Anonym poster: c289ce7a26915bedc7de4dddec319f95

• Liker 2
Skrevet

En som snakket om seg selv. Kontinuerlig. Etterpå skulle han gi klem og følge meg til bilen - jeg fikk helt noia og måtte vekk fra han før jeg sa rett ut at han var ikke så forbanna interessant at 2 timers sammenhengende blah! om livet hans var det artigste jeg hadde opplevd.

Anonym poster: c289ce7a26915bedc7de4dddec319f95

Jepp, dette sa du sikkert :ironi:

• Liker 4
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Jepp, dette sa du sikkert :ironi:

Og jeg bare: "Gtfo, bitch. Hvis ikke du var stum som en østers, hadde jeg ikke trengt å styre samtalen hele kvelden." før jeg gølva henne med bildøra og pulte søstera hennes i stedet.

• Liker 16
Skrevet

Det er vanskelig å være mann, av og til!

Skrevet

Hvordan signaliserte du at du ikke var interessert?

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på om kvinsa noen gang kan beskrive de såkalte signalene de hevder å bruke? Så lenge det uteblir regner jeg med at du egentlig bare har tungt for å forstå at dine tanker ikke kan leses eller blinker i panna på deg som et varselskilt. Forøvrig kan det like greit være at han svarte med hensikt å få samtalen til å stoppe opp grunnet et ikke alt for usansynlig ustanselig kakkel.

Anonym poster: 283ffbc5f9e220d756102e48037e1a73

• Liker 5
Skrevet

Hvordan signaliserte du at du ikke var interessert?

TS her. Jeg prøvde å gå med en gang etter at vi hadde spist, men da ville han bestille kaffe og da følte jeg at jeg måtte sitte og ta en kaffe med han også. Det er et tegn på at det er en dårlig date når jenta sier at det er på tide at hun kommer seg hjem etter omkring en og en halv time, når første mulighet byr seg. En annen ting er at han må ha lagt merke til at jeg ikke flørtet noe som helst med ham. Bare snakket helt vanlig, og ikke tullet med ham eller småertet ham.

Samtalen gikk også trått innimellom, og de gangene den fløt fint snakket jeg på samme måte som jeg ville hatt en jobbsamtale, høflig og hyggelig. Ikke hint av flørting fra min side. Dessuten lo han i overkant høyt innimellom, og da lo jeg IKKE med fordi hele spisestedet kunne jo høre ham, og jeg tror faktisk jeg så ned. Jeg mener at man merker kjemi, og da merker man om det ikke er stemning for å kysse. Dette får meg til å tenke at fyren hadde hatt godt av et sjekkekurs eller noe. Han trenger i alle fall å bli bedre til å lese noe jeg vil si er klare signaler for personer med godt utviklede sosiale antenner.

• Liker 1
Skrevet

Et tips til deg er å prate, og ikke bare prøve å "sende ut" signaler. Det er forresten svært sjelden at kvinner gir signaler før en mann har tatt initiativ...

Hvordan endte du opp på denne daten forresten?

Så du mener at jeg skal si til ham, mens vi fortsatt er på daten, at dette var en dårlig date. Lykke til videre?

• Liker 2
Skrevet

Men du skjønner vel at dette var en fyr som var usikker på seg selv og hadde veldig dårlige antenner? Det er jo ikke akkurat vanlig oppførsel.

Anonym poster: ebd3c2703645f975bba449f78d86f5fa

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes faktisk at du heller skal være glad for at han synes du var fin og hadde lyst til å kysse deg jeg.

Ikke heng deg opp i detaljene rundt det hele, og vær heller mer bevisst neste gang du går på date. Dater man, spesielt via nettet er det ofte realiteten ikke blir helt som virkeligheten, men det eneste du kan gjøre er å være deg selv, (en hyggelig versjon av deg selv sådan) og ta det som dukker opp med godt humør.

Det eneste du fikk ut av denne kvelden var irritasjon og skuffelse over at han ikke var slik du hadde håpet. Det er faktisk ikke hans skyld, og noen andre enn deg ville kanskje hatt et annet inntrykk av han enn det du har.

Folk er forskjellige, og nettdater man tar man en risk hver gang.

Endret av Nettinettet
  • Liker 2
Skrevet

Dette er da ikke hans feil. Det er så forbanna simpelt å skylde på at han "er dårlig til å lese signaler". Han er åpenbart ikke god på å lese dem, og ikke den som føler seg tryggest, eller er flinkest, rent sosialt. Da holder det ikke at du helt subjektivt føler at du har sendt ut signaler om at dette var en dårlig date.

Du klager altså på nettet over at en fyr ville kysse deg etter en date, og det av den grunn at han ikke forsto kroppsspråket ditt da du forsøkte å både være hyggelig og å komme over som uinteressert. Jeg blir mer oppgitt over deg enn ham.

Anonym poster: b0d34ead28a9dd6fd43beb0c93ec1e44

• Liker 3
Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet. Du var tydeligvis ikke interessert, men han var.. det er vel heller han som burde sitte å klage på nettet i ettertid enn deg som gikk ut av det hele med verdigheten i behold?

Skrevet

Men du skjønner vel at dette var en fyr som var usikker på seg selv og hadde veldig dårlige antenner? Det er jo ikke akkurat vanlig oppførsel.

Anonym poster: ebd3c2703645f975bba449f78d86f5fa

Det er akkurat det jeg tenker også. Men så begynner jeg å lure på om det er flere av ham der ute enn jeg hadde trodd. Jeg tror jeg må bli MYE tydeligere på hva jeg leter etter, og ikke gå på date med noen fra nettet uten å ha sett dem på cam og snakket med dem der først. Det tror jeg hadde gjort at jeg kunne unngått situasjonen. En annen ting jeg tenker er at visse gutter virklig trenger profesjonell hjelp til å lære å tolke signaler.

• Liker 1
Skrevet

Det er akkurat det jeg tenker også. Men så begynner jeg å lure på om det er flere av ham der ute enn jeg hadde trodd. Jeg tror jeg må bli MYE tydeligere på hva jeg leter etter, og ikke gå på date med noen fra nettet uten å ha sett dem på cam og snakket med dem der først. Det tror jeg hadde gjort at jeg kunne unngått situasjonen. En annen ting jeg tenker er at visse gutter virklig trenger profesjonell hjelp til å lære å tolke signaler.

Klarer du ikke tolke signalene folk sender deg her da om at du virker ganske fjern?

Skrevet

Klarer du ikke tolke signalene folk sender deg her da om at du virker ganske fjern?

Det er strengt tatt ikke det de sier, men at jeg heller bør være smigret over at han ville kysse meg i stedet for å skrive om det på internett. Og selvfølgelig tar jeg det som et kompliment at han ville kysse meg. Antagelig er grunnen til at jeg skrev her inne, som Nettinettet sier, at det eneste jeg fikk ut av den kvelden var irritasjon og skuffelse over at han ikke var slik jeg fikk inntrykk av. Den skuffelsen måtte jeg bare få utløp for. En annen grunn til at jeg skrev her inne var for å høre om andre har hatt samme opplevelser. Men jeg håper jo virkelig at folk flest ikke har det, for det må jo bety at det er flere der ute uten sosiale antenner enn jeg håper at det er. Har nå funnet ut at jeg heller skal gå mer ut på byen og på fester. Alle gutter jeg har møtt på byen, og på fester hos venner, har vært mye bedre match. Og det er jo ikke så rart, for da leser man hverandre i løpet av sekunder, og finner ut om man er på samme bølgelengde. TS.

• Liker 1
Skrevet

stakkars mann lurer på hvor mange ganger han tenkte, når skal hun klappe igjen kjeften så jeg får si noe.

Så du disse signalene?

• Liker 2
Skrevet

Noen av oss er ganske dårlige på å tolke signaler. For å ta meg selv som eksempel; det har tatt en del år med øvelse for å bygge opp en "database" over hva ting betyr, og hvilke(n) reaksjon(er) som er forventet.

Veldig mye skjer i hodet mitt, og jeg stoler på det. Jeg stoler ikke like mye på følelsesmessige eller intuitive reaksjoner.

Så selv om magefølelsen sier at, "hun her er ikke det minste interessert i meg", så er veien lang til å konkludere uten et tydeligere signal. Og kanskje er det et signal jeg har lært meg som vises, og det kan hjelpe meg videre.

Dette er altså tankeprosesser. En analyse. Der du ser det nedslåtte blikket, det skjeve smilet og hånden som steller håret som et tydelig signal om interesse har dette ingen mening for meg. Før jeg observerer det i forhold til det jeg har lært, om at dette er noe jenter ofte gjør hvis de er interesserte.

Og forresten: Å ville avbryte en date etter 90 minutter er ikke noe jeg har "lagret" som et signal om manglende interesse. For hvis det var meg du satt overfor, så hadde jeg sammenlignet den kommentaren med informasjon jeg har om at mange foreslår 30 minutter som en god førstedate, noen 60 minutter, osv. Altså: At det ikke har noe informasjonsverdi i seg selv, fordi meninger er delt.

Neste gang sier du: "Du Per. Jeg må gå nå. Det har vært hyggelig, men jeg merker allerede nå at vi ikke har noe å bygge videre på. Men lykke til i søket". (Hvis han heter Per, velogmerke).

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Såehaltså. Dere mener seriøst at det ikke er noen mulighet for at han ikke var spesielt sosialt skærp?

Hva gjør egentlig at veldig mange tråder her inne ser ut til å handle om å fordreie det en trådstarter prøver å formidle? Noen ganger ser det ut til at det er en konkurranse om å sette folk til veggs.

Så nå sier jeg; ikke rart mange mennesker er single. Dersom dette er måtene dere fremstår utenfor nettet også, så er det ikke så mye å sjarmeres av.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...