Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på jobbintervju til en stilling jeg har veldig lyst på. Er i utdanning, men mangler 37 studiepoeng grunnet noe som skjedde familien min på mitt andre studieår. Er dette fy-fy? Hva bør jeg si? Vet ikke hvor passende det er å legge ut om hvorfor jeg ligger litt bak. Stillingen er en 100 % fast stilling innen det jeg har utdannet meg i. Er ferdig nå til våren. Jeg bør jo helt klart gi beskjed om at jeg skal ta eksamen til vinteren og et fag til neste vår.

- Pernille

Anonym poster: 38dd8f2a89d6d5dd4b4de1dbd78b2e15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart du må fortelle det, du er jo ikke ferdig med utdannelsen før du har fått tatt disse siste fagene.

Skrevet

Du trenger jo ikke fortelle hele historien, det kan bli fy fy, men si at pga noe som skjedde i familien så ble det slik, og hvis de spør og graver så forklart kort. Hvis de ikke spør mer om akkurat det så ikke si mer. Lykke til!!

Anonym poster: 44aa5009bac5c64589258af653535ac7

• Liker 2
Skrevet

Du trenger jo ikke fortelle hele historien, det kan bli fy fy, men si at pga noe som skjedde i familien så ble det slik, og hvis de spør og graver så forklart kort. Hvis de ikke spør mer om akkurat det så ikke si mer. Lykke til!!

Anonym poster: 44aa5009bac5c64589258af653535ac7

Tusen takk for svar :) Jeg har blitt sterkere etter denne hendelsen og håper at de ser forbi det. Er vel ikke helt uvanlig at folk blir ansatt og at mangles noen fag som skal tas..? Grunnet sykdom og forskjellig. Man har jo alikevel kompetansen

Skrevet

Nå ser jeg at jeg var litt rask med å svare... Jeg mente ikke at du nødvendigvis skal fortelle i detalj hva som gjorde at du ikke fikk tatt disse studiepoengene til normal tid, men fortelle at du mangler dem. Så lenge du kan vise til ok karakterer i fagene du har tatt, samt en klar plan for når du skal ta opp fagene du mangler, så tror jeg nok ikke dette vil være avgjørende.

• Liker 1
Skrevet

Nå ser jeg at jeg var litt rask med å svare... Jeg mente ikke at du nødvendigvis skal fortelle i detalj hva som gjorde at du ikke fikk tatt disse studiepoengene til normal tid, men fortelle at du mangler dem. Så lenge du kan vise til ok karakterer i fagene du har tatt, samt en klar plan for når du skal ta opp fagene du mangler, så tror jeg nok ikke dette vil være avgjørende.

Supert, takk for svar :) er enig i at det ikke bør være avgjørende. har en klar plan for når jeg skal ta dem opp, altså å ta de jeg mangler til jul :) Jeg er ganske motivert og interessert i å bli ferdig. Er nok ikke en av dem som kommer til å ha en grad ufullført:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...