Gå til innhold

¨"perfekte mennesker"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ElinS

Hei dere her inne! :-)

Jeg er student, og akkurat nå driver jeg med en oppgave som omhandler "perfekte mennesker". For å få en så bred som mulig besvarelse på hva samfunnet ser på som "perfekt mennesker" spør jeg dere her inne hva dere legger i dette begrepet. Uansett om dere da legger vekt på utseende eller personlighet o.s.v.

Hvor langt vil dere gå for å bli "perfekte"? evt hva har dere allerede gjort?

Jeg setter stor pris på alle mulige slags innspill, og ærlighet selvfølgelig! Jeg kommer ikke til å bruke evt nickname og referere til, men dette er bare for min egen del. Hvordan synes dere utviklingen har vært frem til nå, og hvordan tror dere det vil være her i Norge om 3-5 år?

Hilsen Elin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moonshadow

Skulle gjærne hjulpet men jeg tror ikke det finnes perfekte mennesker.. Alle har sine feil og mangler så vel som positive sider.

Tror også det hadde vært kjedelig med perfekte mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElinS

Jeg personlig er helt enig med deg der...at ingen er perfekte, eller at alle er det på hver sin måte :wink: men hvordan føler du at samfunnet mener at et perfekt menneske skal være da? Ikke nødvendigvis hvordan du mener det skal være, men hvordan du kanskje selv føler at du "bør" være? Om du ikke bryr deg om det personlig så hvordan du tror andre føler at de bør være da...hvis du skjønner..hehe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle følt meg perfekt ville jeg vært høy og tynn med flat mage og store pupper. Være gift, ha mange barn og karriere og ikke mindst vært god husmor. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere her inne! :-)

Jeg er student, og akkurat nå driver jeg med en oppgave som omhandler "perfekte mennesker". For å få en så bred som mulig besvarelse på hva samfunnet ser på som "perfekt mennesker" spør jeg dere her inne hva dere legger i dette begrepet. Uansett om dere da legger vekt på utseende eller personlighet o.s.v.

Hvor langt vil dere gå for å bli "perfekte"? evt hva har dere allerede gjort?

Jeg setter stor pris på alle mulige slags innspill, og ærlighet selvfølgelig! Jeg kommer ikke til å bruke evt nickname og referere til, men dette er bare for min egen del. Hvordan synes dere utviklingen har vært frem til nå, og hvordan tror dere det vil være her i Norge om 3-5 år?

Hilsen Elin :-)

alines mening og tolkning av begrepet "perfekte mennesker":

Når jeg en sjelden gang snakker om såkalte "perfekte mennesker" så er det som en omtale om mennesker som har gjort alt "rett" i livet utifra hva jeg ser som manges "mål", dvs mennesker som har "alt", partner, 2,5 barn, stort hus, hytte ved vannet, hund og stasjonsvogn. De tjener bra begge to, er veltrente og aktive mennesker med mange venner og stor familie med god kontakt.

Jeg omtaler dem som "perfekte mennesker" fordi jeg vet de har oppnådd noe mange ønsker seg og jobber etter.

Hvor langt jeg vil gå for å bli perfekt?

I mine øyne så finnes ikke det perfekte mennesket fordi vi alle vil forskjellige ting og vi har alle forskjellige verdier i livet, det som er det viktigste og beste for naboen trenger så absolutt ikke å være det beste for meg.

For at jeg skal bli så "perfekt" som mulig så må jeg høre på meg selv og gjøre det som er viktigst for meg, og det varierer igjennom hele livet tror jeg.

Jeg er villig til å gjøre mye for at jeg skal ha ett så godt liv som mulig, hva det nå en måtte innebære, alt fra å legge drømmer midlertidig på hylla for å se om èn vei er riktigere en en annen til å jobbe hardt for å oppnå noe som er viktig for meg som bare meg.

Det jeg har gjort hittil for å få ett så godt ressultat utav livet mitt som mulig, er å lære meg å høre på meg selv og andre, å være åpen for innspill og endringer, og prøve å aldri si aldri, ingenting er umulig, men noen biter trenger kanskje ikke falle på plass akkurat i dag?

Utviklingen i norge ifht dette synes jeg er vanskelig å svare på, da jeg synes det er vanskelig å snakke generellt om noe som jeg oppfatter som skrekkelig individuelt!

Men vi er heldige og bortskjemte i norge, men jeg tror fler og fler faktisk ser det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det perfekte mennesket (som jeg ikke tror finnes) måtte vel være hun som har 2 barn (gutt og jente), stort hus, god økonomi, høy utdannelse og samtidig masse jobberfarig samtidig som hun ikke er mer enn toppen 27 ( :roll: ) og selvfølgelig modellslank, alltid plettfrie klær, glatt hud, trener hver dag og lager på et mirakuløst vis middag helt fra bunnen hver dag, baker eget brød og sørger for at alle ikludert hun selv spiser minst fem om dagen... Het og erfaren, men samtidig fullstendig uskyldig elskerinne, gift med kjekk, vakker og trofast mann. Stiller alltid opp på foreldremøter, tar på seg verv i lokale idrettslag osv, holder huset plettfritt og går tur med hunden hver dag...

Hva mer...? Dyktig sjåfør, flott og ny bil. leser minst ei bok i uka, holder seg oppdatert om nyheter, går på kino en gang i uke og vet litt om alt...

Usj... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke at perfekte mennesker finnes. Og så tror at de fleste av oss vil strekke oss ganske langt mot drømmen om det perfekte

Å være perfekt ( kvinne ) ville vært noe som at man er veldig velykket ( 2 barn, hus, mann som elsker deg, bra jobb, selvsagt ganske pen og veltrent ). Vidre så er "hun" alltid i godt humør, se alltid positivt på ting, hun som aldri får den hårsveien på en sikkelig blåmandag, rett og slett en som er lykkelig og har det de fleste vil ha.

Når man tenker på seg selv så vet man hva sin feil er og man henger seg fort opp i disse. Jeg vil eks gå ned 5 kg til og tror jeg vil bli rålekker av den grunn. Ikke dermed sagt at man blir lykkelig. Men det er noe med den følelsen av at andre synes du er perfekt ....

Perfekt er også at man gjør ting i riktig rekkefølge, blir sammen, gifter seg, flytter i hus, barn osv

At familien er i harmoni og alt virker så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celina-fan 29

Jeg kan fortelle deg hva jeg selv legger i begrepet "et perfekt menneske" slik jeg opplever det vel vitende om at jeg lar meg påvirke av media:

Celina Midelfart: hun er rik, er kjempepen, tynn, har masse designerklær, kan reise så mye hun ønsker, kan ta seg masse friheter fordi hun har så mye penger.

Oppsummert: pen, tynn, litt store pupper, festlig, interessant yrke, lang utdannelse, har reist endel/bodd i utlandet, har kule kjærester, rik på penger, ikke sjalu og smålig, karrierekvinne, urban, delta i bylivets konserter/fester/arrangement, synes i media, oppmerksomhet fra andre, osv.osv.

Håper det var til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekte menneske?

Det er meg det!

Finnes det flere av oss? :smoke:

Det "perfekte menneske"...tja, mange har skrevet om de som gjør alt det "rette" i riktig rekkefølge. Utdannelse, jobb, perfekte partner, barn..bla,bla... Når jeg tenker det "perfekte menneske" så tenker jeg ofte på folk som får til det som de ønsker, og helst på første forsøk. Og så vil de som "sliter og strever" føle seg "enda mer" misslykket.

Har de et bra utseende så vil jo det bare forsterke det hele.

Er jaggu glad jeg er perfekt ... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal skrive oppgave om dette må du jo ta utgangspunkt i teori om dette. Finnes det egentlig noe teori/empri på dette? :klø: Aldri hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElinS

Tusen takk for mange innspill!! :-) Det er ganske spennende å lese om hva folk oppfatter som det perfekte menneske :-) For all del..Jeg blir glad for flere meninger også da..hehe...

Oppgaven går ut på at jeg skal overvåke trender, og da skal jeg ta for meg det "perfekte menneske" da. Så vidt jeg veit så er det (forhåpentligvis) ikke noen teorier på dette..hehe...hadde i allefall blitt rimelig provosert selv om det var det :wink:

Jeg skal bare finne så mye som mulig om temaet og gi en rapport på utviklingen til der vi er og konklusjon på hvordan jeg kan anta at det vil være om noen år frem i tid. Å definere hva et perfekt menneske er er vel nesten en oppgave i seg selv...men et veldig spennende tema da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ElinS
care Skrevet: Tor Mar 18, 2004 10:55 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Hvilken oppgave er det du skriver?

Oppgaven går ut på at vi(er en gruppe) skal overvåke trender i samfunnet, og den trenden jeg skal skrive om er "perfekte mennesker" Altså hvordan utviklingen av synet på perfekte mennesker er, og hvordan utviklingen i samfunnet på hva folk gjør for å bli mer og mer "perfekte". Vi har ikke fått noen konkret oppgavetekst, og derfor jeg oppgaven en smule diffus, men så lenge vi da definerer hvordan vi tolker oppgaven, så er jo det forsåvidt greit nok.

I de siste årene så har det jo vært en enorm utvikling på f.eks plastiske operasjoner. Fler og fler legger inn silikon (og evt andre stoffer) i brystene, får fiksa på nesa osv...Jeg tror egentlig jeg kommer til å peilie inn oppgaven på denne siden av trenden..er litt lettere å finne håndfast materiale på slike ting. På en annen side synes jeg det er vel så spennende å se på utviklingen av folks oppfatning på hva det vil si å være perfekt, og det var derfor jeg skrev inn dette innlegget.. :-)

Hvis du lurer på hva resten av gruppa har så er det om "stress mennesker" og "offline mennesker" (folk som lever uten inernett, mobli osv)

Det er bare å spørre mer hvid du/dere lurer på noe...får jo meg til å tenke litt dypere for hver gang...hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg er enig med alle andre her i at det perfekte mennesket ikke finnes - men hva et perfekt menneske er handler jo om hvilke idealer vi har.

Etter som motebildet endres, endres jo også våre idealer for hvordan en kvinnekropp bør se ut, for eksempel. En gang i tiden var det jo faktisk store bryster, stor rumpe og brede hofter som var idealet - det var fyldige former man skulle ha - mens nå i dag skal man jo helst være tynn og flat og uten former.

En annen endring er jo kvinners rolle i samfunnet, før likestillingens tid hadde man husmoridealer, mens nå i dag er vel den vellykkede og perfekte kvinne en som kommer langt med sin karriere, god inntekt, makt i arbeidslivet etc, mens en hjemmeværende kvinne i dag har lav status til sammenligning. Kvinner generelt hadde kanskje ikke høy status før, men innad for kjønnet var det jo om å gjøre å være en flink husmor, flink til å lage mat og holde hjemmet rent og pent osv. Å gjøre denne jobben i dag er ikke attraktivt sammenlignet med å gjøre karriere.

Personlig er jeg ikke så opptatt av å være "perfekt"/oppnå det perfekte. Jo, jeg ønsker meg en utdanning og et yrke jeg vil trives i, og jeg ønsker meg familie, og at dette skal være mulig å kombinere.. men det er ikke viktig for meg å alltid være like fiks og fin og alltid ha kontroll. Det er lov å være menneskelig, lov å føle seg sliten og lei, lov til å ikke alltid være best og lov til å ikke strekke seg etter alle idealer - jfr et ideal om det perfekte menneske som en som mestrer alle situasjoner, alltid er velstelt og vellykket, rekker over alle gjøremål og har en hektisk og viktig jobbsituasjon som kombineres perfekt med familieliv og gjøremål hjemme - uten at et hårstrå havner feil eller leppestiften blekner i løpet av dagen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største "trenden" nå er vel den berømmelige tidsklemma?

Og det perfekte menneske i den sammenheng er den som kan jobbe nok til å tjene masse, samtidig ha masse fritid til barn og egne aktiviteter og reise på spennende opplevelsesturer verden rundt.

Behovet for plastiske operasjoner tror jeg ikke er så "nytt" - det som gjør at det er blitt en trend, er at det er mer tilgjengelig nå enn tidligere, dvs. lavere pris og flere utøvere av yrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest perfekt menneske i mine øyne er en som har tid nok til å gjøre alt en har lyst til og samtidig har tid til å gjøre alt en må gjøre. Ennå ha energi og overskudd til neste dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

I min mening er perfekte mennesker de som er lykkelige og tilfredse mennesker. De som har oppnådd det de vil og er fornøyde og komfortable i sitt eget liv. Det virker perfekt for meg. De som har livslyst og optimisme.

Frisk, sunn og pen er kanskje mer fysiske sider av saken, men de gjør det visst ofte lettere å være lykkelige og tilfredse.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...