Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at mange prøver mye lenger enn meg før depresjonen tar til, men jeg har fått den nå, etter 4 prøverunder. Trodde selv jeg kom til å bli gravid etter 1-2 mnd, og det ødelegger meg psykisk dette her, klarer ikke å slappe av!

Jeg er 31 år, og gikk på p-pillen i ca 10 år før jeg sluttet i september/oktober.

Det eneste pilleslutten så langt har gitt meg er et tonn med kviser og mindre pupper, føler meg rett og slett mindre kvinnelig, spesielt når jeg ikke blir gravid.

Er det noen som har noen kjerringråd, tips til å slappe av? Hvor tidlig gikk dere til lege/gynekolog for å sjekke at "alt er som det skal"?

Anonym poster: 7734a530d9177c8f9f73961739659522

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er desverre prøveverden. Men nå kan det helt fint ta opp til ett år før spiren sitter, ja tilogmed 2 år! Det er en del av gamet, desverre :( Tips og råd har jeg svært lite av da jeg selv er midt oppi det du er nå.. Er selv i pp6. Lykke til !

Skrevet

Jeg blir snart 31 år og sluttet på pillen i juli etter 11 år på pillen, er ennå ikke gravid. Deppingen går opp og ned hos meg, men sånn er det for mange trur jeg :( Det som er verst er at jeg ble gravid av å glemme et par piller for 5 år siden, den gangen var jo det jo tydeligvis lett å bli gravid! Men det endte i en spontanabort da.

Man kan dra til legen når man har prøvd å bli gravid i ett år. Jeg har ingen spesielle tips, men prøv å finne ut når du har eggløsning, hvis du ikke allerede gjør det. Du kan kjøpe tester billig på nettet. Min kjære reiser litt i jobben og tilfeldig har han vært bortreist når jeg har hatt eggløsning de siste gangene, grrrrr....

Ang. kviser så har jeg og fått mer av det, og det hjelper meg å skrubbe ansiktet hver gang jeg dusjer med slike skrubbehansker. Men hvis du er mer enn normalt plaget, så hjelper det kanskje ikke.

:hug:

Anonym poster: 9b5301b232deecf52f537ca075c373ed

Gjest roseduft
Skrevet

Jeg vet at mange prøver mye lenger enn meg før depresjonen tar til, men jeg har fått den nå, etter 4 prøverunder. Trodde selv jeg kom til å bli gravid etter 1-2 mnd, og det ødelegger meg psykisk dette her, klarer ikke å slappe av!

Jeg er 31 år, og gikk på p-pillen i ca 10 år før jeg sluttet i september/oktober.

Det eneste pilleslutten så langt har gitt meg er et tonn med kviser og mindre pupper, føler meg rett og slett mindre kvinnelig, spesielt når jeg ikke blir gravid.

Er det noen som har noen kjerringråd, tips til å slappe av? Hvor tidlig gikk dere til lege/gynekolog for å sjekke at "alt er som det skal"?

Anonym poster: 7734a530d9177c8f9f73961739659522

Du er hvertfall ikke alene, og damene her på KG er gull verdt!

Jeg har blitt møtt med forståelse, trøst, oppmuntrende ord og gode råd på veien.

Vi er i vår pp9 nå, og trodde selv som du at spira kom til å sitte innen ett par mnd..

Etter pp3 begynte jeg å miste håpet.. Etter pp4, tenkte jeg enda mer negativt. Så gikk pp 6..pp7..hvor jeg hadde gitt opp! Men da ble jeg gravid, noe som resulterte i tidlig sa eller kjemisk.. Etter pp8 da tr dukket opp, mistet jeg totalt lysten på i det heletatt å prøve videre! Slettet dagboka mi her på KG, og bestemte meg for å legge alle babyplaner på hylla! Men av en eller annen grunn, så kommer man seg på bena og ønsker å prøve videre! Man blir ikke gravid hvis man ikke prøver hvertfall :) eller, "slutter å prøve", som mange råder om..at man blir enklere gravid hvis man ikke tenker og prøver for hardt.M

En det er slitsomt å være en prøver i lengden, kjenner godt på det selv.. Man blir så utrolig glad og positiv/spendt på samme tid når man endelig bestemmer seg for at man vil ha barn sammen, og da bli møtt med motgang på motgang, så er det utrolig sårt..

Men, spira sitter når den sitter :) det er helt normalt at det tar opp til 1 år for friske sunne par! Også opp til 2 år er normalt :)

Håper du klarer å finne roen og heller nyte prøvetida fremover.. Det ble hvertfall litt turbulens i forholdet vårt da jeg ble så lei meg hver gang, og nærmest deprimert.. Man tenker og tror at det aldri kommer til og skje osv osv.. Det går ut over forholdet da, og man glemmer litt hverandre og være kjærester også oppi det hele.. Plei forholdet og kos deg i hverandres selskap og nærvær :) Ikke la sexen bli en plikt, men gjør det for dere selv ønsker! :)

Mange anbefaler og tempe, teste etter el, tappe-tafse osv.. Jeg har boikottet alt det denne pp, føler bare det blir en unødvendig stressfaktor for min del..

Om du kjenner til syklusene dine, og vet at el er ca 14 dager før neste mens, så prøv å ha sex rundt disse dagene uten at det skal bli plikt-sex.. :)

I tillegg er det lurt å få i seg vitaminer, proteiner, starte med folat, kutte ned på koffein og røyk, samt alkohol rundt el.. Selv om mange blir gravide i fulle osv ;) ekstra sink er også å anbefale, både for din og mannen sin del. Det er veldig godt for sæden sin del hvertfall :)

Ønsker deg lykke til videre, og vit at du aldeles ikke er alene! :) Opprett en dagbok, så kan vi følge hverandre. Og du vil garantert bli møtt med forståelse, oppmuntring og trøst fra KG damene her inne :)

Er utrolig herlig å ha en plass å lufte ventilen på, og bli møtt med likesinnede mennesker som "sliter" med det samme :)

:klem:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...