Gå til innhold

Kevlarsjäls treningsdagbok!


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har lenge skrevet i boka Prosjekt Røykeslutt, men siden jeg har vært røykfri i langt over ett år tenkte jeg at det var påtide å starte med blanke ark.

Om meg:

22 år, bor på østlandet. Er arbeidsledig, men håper å få studieplass til høsten. Har derfor massevis av tid til overs, og bruker den til trening og vegansk matlaging. Jeg er også med og driver en musikk-bar med konserrter og sånn innimellom på frivillig basis.

Trener hovedsaklig på treningssenter nå i vintermånedene, men pleier å jogge mye ute i skogen om sommern. Liker å svømme i svømmehall om vinteren. Dessuten blir jeg lett irritert av folk på treningssenteret, så det kommer nok en del rants her også.

Mål og sånn:

Høyde: 167 cm

Vekt: 54 kg

Problemområde: usunt magefett og "tar det i morra"-attitude

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Allright!

Dro på treningssenteret i dag, og starta opp med tredemølla og Cough to 5 K-appen. Fungerte i overkant bra, og jeg er glad og motivert og sliten i beina!

I dag var jeg også helt aleine på treningssenteret, det var skikkelig forfriskende. Virker som nyttårsforsett-folka har kommet seg tilbake til sofaene sine! Perfekt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

:blomst:

Sikkert herlig med en ny bok, vurderer det selv etterhvert faktisk. Litt godt med nye ark og mer fokus på det som er viktig her og nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

:blomst:

Sikkert herlig med en ny bok, vurderer det selv etterhvert faktisk. Litt godt med nye ark og mer fokus på det som er viktig her og nå :)

:takke:

Så du fant frem her også ja! Flink pike :) Ja, ny dagbok er alltid godt, i grunn. Spesielt når man når noen milepæler eller hva det heter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

To (!) timers gåtur i dag! Det var så fint vær, så jeg bestemte meg for å gå på besøk til noen jeg kjenner som bor et stykke unna. Det gikk kjempefint. Hadde følge med Harry Potter den ene veien, og av min far som jeg møtte tilfeldig på tilbakeveien.

Glad og fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

C25K økt 2 er gjennomført. God og svett og glad. Den appen gir virkelig god selvfølelse! Jeg begynte jo på uke 1, selv om jeg egentlig er i mye bedre løpeform enn det. Men da får jeg bare en egoboost.

Dagens Dust går til: den syltynne, blonde dama som løp på sånn 14 km/t i 30 minutter i strekk uten å svette engang, og som ga meg sånne "eh, hva er det du holder på med?"-blikk samtidig som hun HIMLET MED ØYNENE. Seriøst, det er damer som deg som gjorde at jeg lot vær å trene i mange mange år, fordi jeg fikk dårlig selvfølelse. Get off your high horse!

Dagens søteste går til: møtte naboens alt for søte katt utenfor. Vi har et godt forhold, er perlevenner og hilser alltid på hverandre når vi møtes ved postkassene. Han kommer som regel løpende mot meg. I dag prøvde han å løpe mot meg, men så var det så speilblank is at han snubla og glei en meter mens potene gikk sånn bambi-på-isen til alle kanter. Holdte på å le meg ihjel. Tror jeg har ødelagt vennskapet, for katten ble tydelig fornærma og snudde og gikk vekk uten å hilse:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Puravida

Så flink du er! Stå på:)

Og ikke bry deg om de rundt deg på treningssenteret. Den mest trente måtte jo begynne fra begynnelsen en gang h*n også. Noen har bare en tendens til å glemme det og se ned på alle som ikke er topptrente. En dag løper du raskere og lengre enn blondinen på senteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Så flink du er! Stå på :)

Og ikke bry deg om de rundt deg på treningssenteret. Den mest trente måtte jo begynne fra begynnelsen en gang h*n også. Noen har bare en tendens til å glemme det og se ned på alle som ikke er topptrente. En dag løper du raskere og lengre enn blondinen på senteret!

JEPP! Helt enig :) Hun kan gå og ta seg en bolle! Og velkommen til dagboka mi skal du være, Puravida :icon_lol:

Det minner meg på min absolutte yndlingsrant på youtube om folk på treningssenteret:

jeg lever veldig etter det hun sier om å ikke sniktitte på andres skjerm for eksempel. Det er så irriterende når folk kikker og tenker "åh, så hun har brent 357 kcal ja.. jaha" liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puravida

Takk takk!:)

Ja, den har jeg sett! Helt enig, bare at jeg noen ganger har en tendens til å kikke på andres skjermer. Blir så nysgjerrig. Haha må forbedre meg på det punktet! Liker jo ikke når andre ser på min.

Ellers takler jeg ikke gjenger som tar over apparater (se: knebøy) i 45 minutter osv. Og de som trener mens de prater i tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ja, jeg blir veldig nysgjerrig på folks puls jeg! Hadde SÅÅ lyst til å vite hva pulsen til hun blonde berta lå på, hun var i virkelig god form!

Treningsapparatmafiaen er også håpløse, ja. Det skjer ikke så ofte her jeg trener, for jeg trener tiidlig i morran, så det er som regel bare meg og pensjonistene :) Veldig greit i grunn, pensjonistene som trener har jeg respekt for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Gjennomført ukas tredje C25K-økt! Herlig opplegg. I dag er det kjempefint vær, men speilblanke fortau. Jeg begynner allikevel å snuse på følelsen av vår, og bar asfalt.. MMMM.

Dagens Dust: fyren ved siden av meg som hadde på seg ca 3 tonn parfyme. GIDD å ta på deg parfyme på treningssenteret, jeg får ikke nok oksygen! Og dessuten gadd han ikke vaske av apparatet etter bruk. Kvalme jævel.

Nåvel. Nå er det helg, og det er til for cafe med venninne i solskinnet, før jeg får besøk av kjærsten min. Vi skal spise middag hos besteforeldrene i dag, og på kino i morgen. Det lukter gammelt ektepar lang vei av oss. Men skal nok få til en hel del puling også, for å veie opp for gamlisfaktoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Det er tidlig, det er kaldt både ute og inne, det er mørkt, og jeg har bare kjipe planer for dagen *sutre sutre*

Skal på senteret og løpe nå, og har massivt lite lyst. Har hatt en helg hvor alt bare har vært mørkt og grått og kjipt, så er vanvittig lite gira på å komme meg ut. Vil bare være inne og synes synd på meg selv under dyna.

Men jeg vet at når jeg først har begynt å løpe, så føles det bedre. Og når jeg har kommet meg hjem igjen etter avtalene så kommer jeg til å være i mye bedre humør enn jeg er nå. Og dessuten skal jeg belønne meg selv ved å kjøpe en avocado når jeg er ferdig. Stay tuned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har kommet hjem fra treningssenteret :) Ganske fornøyd med dagens innsats.

Første dag i andre uka av C25K i dag, ble nesten 4 kmt totalt sett på en halvtime. Begynner jo å nærme seg med stormskritt allerede :)

Pleier å gå på ca 7 kmt og løpe på ca 10 kmt, så føler ikke at jeg slæcker heller.

I dag er det ingen Dagens Dust, fordi alle jeg møtte var snille , trivelige og hygeniske. Bra stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har vært på tur med pappa og en venninnes hund, ca en time og tre kvarter. Hunden har et jævlig energinivå, så var ganske rask gange også. Skal bli godt å slække på sofaen resten av dagen kjenner jeg.

Bra stil!

Har forresten begynt å legge 20 kroner i et norgesglass hver gang jeg trener, men er usikker på hva jeg egentlig sparer pengene til. Må finne på noe smart.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Noe flott nytt treningstøy? Nye joggesko? :) Tror jeg skal gjøre det samme, da får jeg råd til sko ganske fort :ler:

God ide! Kanskje det kan finansiere treningstøy ja! Jeg har også lyst på skritteller. De er ikke så dyre heldigvis..

Og ja, i det tempoet du trener skal det ikke lange tida til før du har nye sko:P hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Uke 2, dag 2 er i boks! Kjenner at jeg egentlig burde restituert mer etter gårsdagens langtur, men jeg SKAL ha inn 3 treningsøkter denne uka - og da må jeg trene i morgen også.

Neste uke skal jeg være flink og trene mandag-onsdag-fredag i steden for tirsdag-torsdag-fredag.

Dagens Irritasjon: i dag måtte jeg dele garderobe med BÅDE en klasse 7åringer som hadde svømming, OG en klasse 17åringer som ahdde gym. Det var trangt, bråkete og masete. Og det var kø om dusjene! Så note to self: neste treningssenter jeg benytter meg av bør helst ikke dele garderobe med både barneskolen, ungdomskolen OG vidregåendeskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Forsov meg fra helvete og rakk ikke trening i dag - jeg tar det som et tegn på at jeg trengte mer restutisjon. På igjen på mandag!

Jeg skal besøke kjærsten i helga, og gleder meg til en bygdehelg. Vi skal lage hjemmelaga vegansk pizza og lage veganske fastelavensboller fra bunnen av. Har ikke spist fastelavensboller siden jeg var 8 år, så det blir bra! Og for å ikke falle heelt i gammalt-ektepar-fella har jeg kjøpt meg dødssexy hofteholdere fra etsy og de skal jeg bruke under en kjole når jeg møter ham. :nigo: Forventer bra reaksjon, spesielt siden vi møtes i på halvveien. Håper på action i bilen, det fortjener jeg! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...