Gå til innhold

Fortelle sjefen nå at jeg tror jeg kommer til å bli sykemeldt? Eller vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jobbe i helgen, og har legitime på fredag. Sannsynligheten for at jeg blir sykemeldt er absolutt tilstede. Skal jeg si ifra slik at han kan skaffe andre folk, eller vente å se om jeg blir sykemeldt?

Anonym poster: 8937d4d7070e12f4c4ba0442bb70fa65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville definitivt flyttet legetimen lenger frem, slik at jeg ikke ga arbeidsgiveren min såpass kort frist til å finne en erstatning for helgevakten.

Skrevet

Det er ikke noe ledig før :/

TS

Skrevet

Ja, jeg ville sagt i fra!

Skrevet

Hvis du ender opp med sykemelding kan du snakke med legen om at den skal gjelde fra mandag av, så kan du jobbe helgen selv, hvis dette er mulig.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg ville snakket med sjefen, fortalt om legetimen, og sagt at det er sannsynlig at det kommer en sykemelding. Da kan hun jobbe ut i fra det.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Hvis du ender opp med sykemelding kan du snakke med legen om at den skal gjelde fra mandag av, så kan du jobbe helgen selv, hvis dette er mulig.

Men er mam frisk nok til å jobbe, så trenger man jo ikke sykemeldingen i første omgang..

• Liker 1
Skrevet

Men er mam frisk nok til å jobbe, så trenger man jo ikke sykemeldingen i første omgang..

Det kommer vel litt ann på hvorfor man er sykemeldt

Skrevet

Skal jobbe i helgen, og har legitime på fredag. Sannsynligheten for at jeg blir sykemeldt er absolutt tilstede. Skal jeg si ifra slik at han kan skaffe andre folk, eller vente å se om jeg blir sykemeldt?

Veldig merkelig mld du legger ut her.

Vente å se om du blir sykemeldt? Sannsynligheten er stor..

Det er noe legen avgjør, og ikke du

Anonym poster: b2399d6f1d7405b4ed174d5bbd8870db

• Liker 1
Gjest Spiderpig
Skrevet

Jeg ville sagt i fra, så slipper det å komme overaskende på.

Jeg sa i fra at jeg kom til å bli sykemeldt fra og med den datoen. Litt annerledes, da det var pga en operasjon og jeg ble borte i 8uker, men jeg ville sagt i fra uansett. Samme hvis jeg føler meg dritt på søndag så sender jeg en melding å sier at det er mulighet for at jeg er syk dagen etterpå. Så sjefen vet at det kan skje, og kan høre om noen andre kanskje kan jobbe for meg.

Skrevet

Veldig merkelig mld du legger ut her.

Vente å se om du blir sykemeldt? Sannsynligheten er stor..

Det er noe legen avgjør, og ikke du

Anonym poster: b2399d6f1d7405b4ed174d5bbd8870db

Legen skriver ut sykemelding, men da blir den selvfølgelig skrevet ut i en dialog med pasienten! Pasienten kjenner da selv sine symptomer og arbeidsforhold, og legen fatter en diagnose og eventuelt en sykemelding utifra det.

Men tilbake til TS: Jeg ville kontaktet arbeidsgiver og forklart situasjonen. En tidlig og god dialog med arbeidsgiver i en eventuell sykemeldingsperiode er til det beste for alle parter.

• Liker 2
Skrevet

Er vel en grunn til at hun trenger sykemelding.

Kommer helt an på forholdet til sjefen.

Anonym poster: e0a012d4b0e015e1009740ba2a4c0f53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...