Gå til innhold

Innmelding av obligatorisk opplæring


Orbis

Anbefalte innlegg

Nå som min oppkjøring nærmer seg med stormskritt, sitter jeg å kikker igjennom alt jeg har av papirer for å forsikre meg om at jeg ikke har glemt noe.

På den lappen jeg fikk den dagen jeg tok teoriprøven står det bland annet at all obligatorisk opplæring må være meldt inn senest tre dager før oppkjøringen. Så av nysgjerrighet, er den noen her som har opplevd at den obligatoriske opplæringen ikke har vert meldt inn slik at de ikke har fått lov til å kjøre opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender at trafikkskoler glemmer å melde inn obligatorisk opplæring, men det er heldigvis veldig sjeldent.

Trafikkstasjoner har også som rutine å sjekke alle kanditatene som skal kjøre opp dagen før oppkjøring og som regel blir slike ting avdekket da.

Man skal ikke få bestilt oppkjøring før alt er meldt inn.

Den vanligste feilen tror jeg må være at trafikkkskoler glemmer å melde inn mørkekjøring eller trafikalt grunnkurs, men det merker eleven ved at hun ikke får trafikalt grunnkursbevis eller ikke får fornyet førerkortet (de som har tatt førerkort på den lyse årstiden og senere har tatt mørkekjøring å må fornye førerkortet). Men igjen, det er ikke så ofte at skolene gjør slike glipper.

Lykke til. :)

Anonym poster: 9ea93c70033b0a131997a6a04394fc4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Det hender at trafikkskoler glemmer å melde inn obligatorisk opplæring, men det er heldigvis veldig sjeldent.

Trafikkstasjoner har også som rutine å sjekke alle kanditatene som skal kjøre opp dagen før oppkjøring og som regel blir slike ting avdekket da.

Man skal ikke få bestilt oppkjøring før alt er meldt inn.

Den vanligste feilen tror jeg må være at trafikkkskoler glemmer å melde inn mørkekjøring eller trafikalt grunnkurs, men det merker eleven ved at hun ikke får trafikalt grunnkursbevis eller ikke får fornyet førerkortet (de som har tatt førerkort på den lyse årstiden og senere har tatt mørkekjøring å må fornye førerkortet). Men igjen, det er ikke så ofte at skolene gjør slike glipper.

Lykke til. :)

Anonym poster: 9ea93c70033b0a131997a6a04394fc4d

Joda. Det er det ingen begrensninger på. Mange som bestiller time før de er ferdige med opplærimgen. Mange ganger kan det være lurt også, siden det kan være få ledige timer.

Me som nevnt, det hender kjøreskolene glemmer å melde inn opplæringen. Som regel går det greit lievel, hvis de kan bevise at opplæringen faktisk er gjennomført.

Det som kan være lurt er å ta en telefon til trafikkstasjonen noen dager før oppkjøringen bare for å sjekke at opplæringen er innmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...