AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Får studentene for lite fra LK synes du? Nå får de vel 90.000 i året. Jeg synes det beløpet er helt ok og klarte meg helt fint på det og jobb om sommeren. Det store problemet for mange studenter mener jeg er at bolig er alt for dyrt. Bør man ikke hele satse på å bygge flere billige studentboliger enn å øke støtten?. Øker man støtten vil bare boligprisene øke mer. Anonym poster: 779562cb1e40d74df0eeae00e63ff488 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Jeg er enig i at 90 000 burde være nok, men i realiteten som du påpeker så går det ikke alltid opp i opp pga de helt sinnsyke leieprisene. Jeg var heldig nok til å bo i byen først, men når jeg måtte flytte måtte jeg bosette meg nesten på Fantoft for å ha råd til husleie med en venninne. Og vi var ikke kresne, bybanen fungerer helt fint - det var derimot boligprisene som var hinsides dyre. 4500 og oppover, og det var ikke i sentrumskjernen i Bergen en gang. Anonym poster: cc8cad7e431c6a6165a9812b6dce73f5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Jeg er enig i at 90 000 burde være nok, men i realiteten som du påpeker så går det ikke alltid opp i opp pga de helt sinnsyke leieprisene. Jeg var heldig nok til å bo i byen først, men når jeg måtte flytte måtte jeg bosette meg nesten på Fantoft for å ha råd til husleie med en venninne. Og vi var ikke kresne, bybanen fungerer helt fint - det var derimot boligprisene som var hinsides dyre. 4500 og oppover, og det var ikke i sentrumskjernen i Bergen en gang. Anonym poster: cc8cad7e431c6a6165a9812b6dce73f5 Øker man støtten fra LK vil også boligprisene gå opp da hver student kan betale mer i leie. Å øke støtten vil ikke gjøre stuentene godt. Den eneste medisinen vil være å bygge masse nye rimelige boliger der studentene kan bo. Anonym poster: 779562cb1e40d74df0eeae00e63ff488 2
awesome. Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Synes det er nok, jeg! Bruker å jobbe i feriene, og setter lønnen jeg tjener på en egen konto som jeg betaler husleie med. Slik får jeg hele stipendet på 6900 til å bruke på mat, klær og fritid. Jeg er enig i at det burde prioriteres utbygging av flere studentbyer framfor å øke støtten fra LK.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 Ja, det trengs helt klart flere studentboliger! Om man ikke vil bo i kollektiv, så er prisene vanvittige, spesielt i byene. Må man leie privat, så er man fucked, det er i alle fall min erfaring... Studiestøtten er visstnok lavere nå enn den har vært på lenge (sett i forhold til prisene i samfunnet), men som folk sier, så går det rundt om man finner en rimelig bolig. Det er forøvrig nesten lagt opp til at man skal jobbe under studiene. De som pga sykdom ikke kan jobbe har faktisk rett på mer støtte fra lk. Anonym poster: dc9a038f5a7c43add2aa05605fb515a1
momo Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 For meg er det ikke nok. Jeg er enslig mor til to barn, har høye boutgifter siden jeg har to barn. Jeg har så og si aldri barnefri, har derfor ingen mulighet til å skaffe meg en jobb ved siden av. Og det og være fulltidsstudent og mor til to på fulltid er jo krevende i seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå