AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Jeg har datet en fyr som jeg liker veldig godt i 3 og en halv måned. Jeg er 28, han 30. Vi har vært sammen hver helg og trives veldig godt i hverandres selskap. Bra sex, lett å prate med, veldig god match på alle måter. For et par mnd, siden spurte jeg om hva han tenker om oss, om vi er sammen eller ikke. Han sa at han synes jeg er fantastisk, men at han har problemer med å forelske seg, og at det sjeldent skjer (han har tatt antidepressiver i 5 år, men sluttet på dette i begynnelsen av des. Likegyldighet er en bivirkning) Så nei vi var nok ikke sammen. På en måte var det helt greit for meg og jeg forstår at han trenger tid. Vi har begge fortalt om hverandre til familie/venner og snakket om hva vi ønsker i fremtiden, men ikke hatt noe ny prat om hvorvidt det går mot et forhold eller ikke. Mulig det er bare jeg som er utålmodig, men vi oppfører oss som kjærester når vi er sammen og jeg kjenner at jeg stadig får dypere følelser for han. Han er også utrolig snill og har hjulpet meg masse med praktiske ting. Han jobber for seg selv og er mye på PC/internett. Kom over facebooken hans (vet det er dårlig gjort å snoke, men jeg er så eksremt nysgjerrig!) da jeg skulle hjelpe han med noe på Pc, og så at han hadde sendt meldinger med en jente fra Brasil. Han hadde skrevet "You look gorgeous" og at han skulle komme til Brasil engang og at han har mange venner der. I går fant jeg også ut at han er aktiv på Møteplassen og han oppdatert profilen sin etter at vi møttes (pga. nye bilder som var lagt inn). Ja jeg reg. meg for å sjekke om han fortsatt var der! Jeg hadde tatt det for gitt at vi ikke dater andre selv om jeg tror (pga. mye jobbing i uka og hos meg hver helg) at han ikke dater/har sex med andre, chatting derimot! Jeg føler meg ført bak lyset og lurer på om jeg skal droppe hele fyren før jeg får enda sterkere følelser. Samtidig vil jeg gi han en sjanse fordi vi er en så god match at jeg ikke vil la han gå fra meg. Er usikker på om jeg burde prate med han om dette, ev. om hvor vi står. Redd for å skremme han vekk. Andre med lignende erfaringer, og er det for tidlig å forvente at vi skal være eksklusive etter 3 og en halv mnd? Ser nå etter å ha skrevet alt dette at jeg burde ta en prat med han... Anonym poster: e32839678fcb1d39978ffbf79f1f5476
Staketten Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Han er vel på jakt etter ein betre elskar, går eg ut i frå. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Tror ikke han er ute etter en bedre elsker, da sexen er lidenskaplig og bra. Han har kjøpt seg 3-roms og ønsker seg barn, men han har aldri hatt et langvarig og seriøst forhold. Kanskje han tviholder på singeltilværelsen litt til...? Anonym poster: e32839678fcb1d39978ffbf79f1f5476
Gjest Tidssone Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Kanskje du rett og slett skal spørre ham om dette? 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Er i en lignende situasjon selv og prøver nå å holde avstand/dempe følelsene mine. Min tolkning av det er at han (hos meg) fortsatt leter etter noe bedre og fremdeles er for spenningssøkende til å satse på et forhold med. Det vil før eller siden ende pga akkurat dette, i værste fall pga tanker som senere vil komme hos meg om at han egentlig ikke ville ha meg men at han ikke fant noe annet. Og satset. Jeg gidder ikke ta det opp, da jeg mener det er opp til han å vurdere når han er fornøyd med fangst via nettdatigen. Men det plager meg at jeg faktisk har tatt han i å titte innom siden IMENS vi har vært sammen. Tror ikke dette er så uvanlig. Farlig med nettdatigen. Syns jeg. Anonym poster: 6c8a02f373ace33ad7b826038f253f5d 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #6 Skrevet 24. januar 2013 Er i en lignende situasjon selv og prøver nå å holde avstand/dempe følelsene mine. Min tolkning av det er at han (hos meg) fortsatt leter etter noe bedre og fremdeles er for spenningssøkende til å satse på et forhold med. Det vil før eller siden ende pga akkurat dette, i værste fall pga tanker som senere vil komme hos meg om at han egentlig ikke ville ha meg men at han ikke fant noe annet. Og satset. Jeg gidder ikke ta det opp, da jeg mener det er opp til han å vurdere når han er fornøyd med fangst via nettdatigen. Men det plager meg at jeg faktisk har tatt han i å titte innom siden IMENS vi har vært sammen. Tror ikke dette er så uvanlig. Farlig med nettdatigen. Syns jeg. Anonym poster: 6c8a02f373ace33ad7b826038f253f5d Trist å høre. Jeg prøver også å dempe følelsene mine og ikke ta kontakt med han. Gjør vondt å tenke på at han kanskje leter etter noen som er bedre. Kommer nok til å møte han i helgen, og han merker nok allerede nå at det er noe "ugler i mosen", da han har tatt kontakt via FB og jeg bare har svart kort og høflig tilbake. Får vel ta den praten i løpet av helgen...Har også tenkt på at det kanskje vil være lurt å være fra hverandre noen uker for å finne ut hva man vil...? Anonym poster: e32839678fcb1d39978ffbf79f1f5476 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 Kanskje du rett og slett skal spørre ham om dette? TS her. Jeg får vel spørre han i løpet av helgen...Det har liksom vært så ukomplisert mellom oss frem til nå. og nå skal kanskje jeg ødelegge alt med den praten. Føler ivertfall at jeg trenger en avklaring innen rimelig tid. Anonym poster: e32839678fcb1d39978ffbf79f1f5476
Gjest Tidssone Skrevet 24. januar 2013 #8 Skrevet 24. januar 2013 TS her. Jeg får vel spørre han i løpet av helgen...Det har liksom vært så ukomplisert mellom oss frem til nå. og nå skal kanskje jeg ødelegge alt med den praten. Føler ivertfall at jeg trenger en avklaring innen rimelig tid. Anonym poster: e32839678fcb1d39978ffbf79f1f5476 Vet du. Etter tre og en halv måned sammen, er det jaggu på tide med en avklaring. Du har ikke lyst til å kaste bort mer tid enn nødvendig med å gå rundt og gruble på dette. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #9 Skrevet 24. januar 2013 Typisk nettdating. Livredde for å gå glipp av 'noe bedre.' Grunnen til at jeg kuttet ut nettdatingen. Hadde forresten kuttet ut de to som beskrives her også, er de ikke klare for å forplikte seg og kutte ut nettdatingen, så er det ikke noe å bruke tid på. Bedre å være singel da. Anonym poster: 8442c22ce5e71bc331002e2f7b7f06d4 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #10 Skrevet 24. januar 2013 En ting er å ikke slette profilen, men å fortsatt være aktiv, holde kontakt/flørte med andre når man har datet såpass lenge, hadde gjort meg usikker. Om det går mot et forhold må en faktisk være villig til å satse, det er et minimum - at en ender med å likevel ikke forelske seg nok er jo en ærlig sak, men når en holder dørene oppe for andre er det jo ikke rart en ikke forelsker seg... Så jeg synes du skal kunne prate med ham om det i hvert fall - for min del har jeg ikke trengt å få det i rene ord at "nå er vi kjærester" eller noe sånt, men jeg må ha den tryggheten at det er noe begge vil og satser omtrent like mye på. Anonym poster: 5ea4b15bee3ac79cef00a99ebf766bd5
rockarollawoman Skrevet 24. januar 2013 #11 Skrevet 24. januar 2013 Skremmer du ham bort med praten, er det kanskje like greit å gå hvert til sitt, for da virker det ikke som dere er helt på samme plan. Når det er sagt, så synes jeg ikke tre måneder er så veldig langt tid, og det er mange som bruker adskillig lenger tid på å forelske seg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #12 Skrevet 24. januar 2013 Skremmer du ham bort med praten, er det kanskje like greit å gå hvert til sitt, for da virker det ikke som dere er helt på samme plan. Når det er sagt, så synes jeg ikke tre måneder er så veldig langt tid, og det er mange som bruker adskillig lenger tid på å forelske seg. Jeg er enig i at tre måneder ikke er så lang tid nødvendigvis, og jeg forstår at man kan trenge lenger tid på å føle seg sikker på at man vil være kjærester, går fra å være betatt til forelska osv... men om man faktisk har seriøse hensikter med noen (og akkurat det kjenner man vel?), har sex osv, så bør en kutte ut andre mens man finner ut av følelsene og hverandre. Når man ikke er klar for å droppe andre er man kanskje heller ikke så seriøs eller av en eller annen grunn ikke i stand til å involvere seg nok... Anonym poster: 5ea4b15bee3ac79cef00a99ebf766bd5
Nettinettet Skrevet 25. januar 2013 #13 Skrevet 25. januar 2013 Jeg på min side tror veldig mange ødelegger ved å legge skjul på følelsene sine når de blir usikre. Poenget er jo å finne den som liker en som en er, og som forguder en like mye som en selv forguder. Det betyr at hvis du har lyst til å vise følelser og være kun med han så må du finne en mann som setter pris på det og som viser deg like mye følelser og som ikke har behov for andre heller. Jeg merker at "min" trekker seg litt unna nå, og det må han få lov til.. men da er han heller ikke den rette for meg.. Jeg tilpasser meg ikke for å beholde noen.. jeg er meg selv og er ikke det bra nok for han så er ikke han bra nok for meg! 3
rockarollawoman Skrevet 25. januar 2013 #14 Skrevet 25. januar 2013 Jeg er enig i at tre måneder ikke er så lang tid nødvendigvis, og jeg forstår at man kan trenge lenger tid på å føle seg sikker på at man vil være kjærester, går fra å være betatt til forelska osv... men om man faktisk har seriøse hensikter med noen (og akkurat det kjenner man vel?), har sex osv, så bør en kutte ut andre mens man finner ut av følelsene og hverandre. Når man ikke er klar for å droppe andre er man kanskje heller ikke så seriøs eller av en eller annen grunn ikke i stand til å involvere seg nok... Anonym poster: 5ea4b15bee3ac79cef00a99ebf766bd5 Folk har forskjellige meninger om hva som er greit og ikke, så hvis dere ikke har blitt enige dere i mellom kan han ikke slaktes for det, selv om du mener det er logisk og naturlig å kutte ut andre der dere er nå. Du må nesten høre med ham hvorfor han gjør som han gjør, og ta stand til det når du har fått høre hans versjon. Hvis det strider helt imot dine prinsipper, er kanskje ikke tiden inne - eller han er ikke den rette, nå.
Gjest celine Skrevet 25. januar 2013 #15 Skrevet 25. januar 2013 Du får opprette en profil der, legge inn et bilde av ei tilfeldig søt jente, ta initiativet til en liten flørt på nett, og se om han biter på ;-) Har dessverre opplevd noe lignende, men "min" fyr var veldig klar på at det kun var meg i hans hjerte. Jeg opprettet en profil, og jammen bet han på, gitt :-D Avtalte så å møte ham i en by et stykke unna ham en kald fredagskveld det regnet... Han ble stående ute å fryse en god stund før han fikk tog tilbake, hihi. Dagen etter ringte han meg og fortalte at han var blitt skikkelig forkjølet, samt hadde mistet troen på menneskeheten! 4
Nettinettet Skrevet 25. januar 2013 #16 Skrevet 25. januar 2013 Du får opprette en profil der, legge inn et bilde av ei tilfeldig søt jente, ta initiativet til en liten flørt på nett, og se om han biter på ;-) Har dessverre opplevd noe lignende, men "min" fyr var veldig klar på at det kun var meg i hans hjerte. Jeg opprettet en profil, og jammen bet han på, gitt :-D Avtalte så å møte ham i en by et stykke unna ham en kald fredagskveld det regnet... Han ble stående ute å fryse en god stund før han fikk tog tilbake, hihi. Dagen etter ringte han meg og fortalte at han var blitt skikkelig forkjølet, samt hadde mistet troen på menneskeheten! Hihi.. det er jo virkelig ikke rart vi blir som vi blir.. utspekulerte.. *ler* Har tatt en eks av meg på samme måten.. mannfolk når de tenker med det lille hodet altså.. hehe
Gjest celine Skrevet 25. januar 2013 #17 Skrevet 25. januar 2013 Hihi.. det er jo virkelig ikke rart vi blir som vi blir.. utspekulerte.. *ler* Har tatt en eks av meg på samme måten.. mannfolk når de tenker med det lille hodet altså.. hehe For å si det sånn - har aldri vært nysgjerrig på nettdating siden :-D Han vet fortsatt ikke at det var meg, forresten - hvis han ikke er på kg og kjenner meg igjen da ;-) Vi endte iallefall opp med å bli kompiser som møtes en gang eller to i året, går ut på konsert eller bare tar en øl i byen :-)
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #18 Skrevet 25. januar 2013 Han har tatt antidepressiver i 5 år skriver du, og dere har et dampende sexliv. Det pleier å gå andre veien når folk tar de pillene. Sexlysten minsker eller blir helt borte. Hvilket merke bruker han? Anonym poster: 2d99dff771dc46cdfcf106e37654ca55
Gjest Svampebob1 Skrevet 25. januar 2013 #19 Skrevet 25. januar 2013 Det betyr at hvis du har lyst til å vise følelser og være kun med han så må du finne en mann som setter pris på det og som viser deg like mye følelser og som ikke har behov for andre heller. Dette vet dere sikkert mye mer om enn meg, men er det ikke slik at menn ikke viser så mye følelser? Har hatt noen sparringsrunder med partneren min i firmaet vi driver de siste månedene hvor jeg har blitt litt bevisst på dette. Jeg viser lett følelser, men det er ikke så vanlig for menn. Kan dere da forvente at en mann viser like mye tilbake? Eller hva legger du i det? jeg er meg selv og er ikke det bra nok for han så er ikke han bra nok for meg! Det er bra at du holder roen og er deg selv. Det er viktig. Men handler det virkelig om å være bra nok? Jeg tenker at det er så mye annet som spiller inn og om vi er bra nok eller ikke har mer med hva vi gjør det til selv. Alt annet handler om match og tilpasning.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #20 Skrevet 25. januar 2013 Han har tatt antidepressiver i 5 år skriver du, og dere har et dampende sexliv. Det pleier å gå andre veien når folk tar de pillene. Sexlysten minsker eller blir helt borte. Hvilket merke bruker han? Anonym poster: 2d99dff771dc46cdfcf106e37654ca55 Ts her. Jeg har ikke sagt at vi har et dampende sexliv, men at vi har det bra i senga på den måten at det er mye kos og nærhet og når vi har sex ( ca en gang om dagen) er det bra. Han har selv sagt at han har slitt med lysten i tiden han har tatt medisinene (Zoloft) men har trappet gradvis ned og han sier også at han har blitt kåtere etter at han slutta. Anonym poster: e32839678fcb1d39978ffbf79f1f5476
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå