Gå til innhold

Hva ser du frem til i hagen din i år?


Wonders

Anbefalte innlegg

Vi flytta inn i fjor, så her må alt gjøres. Skal lage nye plattinger på begge sider, legge ny plen, sette opp gjerde i hagen, plante diverse og lage kjøkkenhage. I tillegg skal vi male huset, så har nok å holde på med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg kjøpte litt frø på planteriket.no i går kveld. Jeg vet ikke helt hva som vokser opp fra i fjor, så jeg får ha frøne her sånn i tilfelle det blir litt tomt oppi beddet.

Kjøpte to meter høye Alcea rosea 'Appleblossom, som er stokkrose.

http://www.nettbutikk.planteriket.no/index.php?main_page=product_info&cPath=67&products_id=738

Lilium tigrinum 'Red' som er den vanlig orange liljen...

http://www.nettbutikk.planteriket.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84&products_id=847

Og Lilium 'Triumphator

http://www.nettbutikk.planteriket.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84&products_id=892

Må lese meg litt opp på dem så jeg ikke gjør noe feil da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til hagemessa i Lillestrøm nå i april :)

Åj dit må jeg. Emmm legge igjen masterkort hjemme eller...jæææ :wow: :wow: :wow:

De har samme logo som året før, det er amatørmessig asså...

Endret av Wonders
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg mest til at snøen er borte, og at jeg kan gå barbeint i gresset :sol:

Vi drenerte og gjorde om en del i fjor høst, så fort snøen smelter skal vi kjøre på med matjord, og så gress. Jeg ønsker meg også nytt stakitgjerde.

Eller så skal jeg plante flere stauder, og lage meg ordentlige bed. Akkurat nå har vi plantet litt overalt.

Gleder meg veldig til alt blomstrer også forsåvidt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi flyttet inn på et lite småbruk for litt over ett år siden og her i hagen som min svigerbestemor har jobbet med er det masse å ta seg til, da den har vært litt forlatt i noen år.

Jeg gleder meg til å se om det jeg plantet i fjor har klart seg over vinteren og krysser fingrene for at både riddersporer, pioner, valmuesøster, ligularia, rosa moyesi, epletreet, alle løkene ( tulipaner, snøklokker, pinseliljer mm.) og de vakre primulaene kommer opp. Jeg gleder meg også til å fortsette å grave ut steinbelegningen som noen la for kanskje 200-300 år siden og som nå har blitt en av de mange sitteplassene vi har i hagen og murene rundt det gamle huset som ble revet for 50 år siden. Oppe i muren skal vi se om vi kan plante div. vakre planter og litt nyttevekster , men det prosjektet kommer nok ikke til å bli ferdig dette året.

Vi skal også lage sandkasse til minstemann ved siden av " utgravingsprosjektet" . Det jeg gleder meg minst like mye til er å kunne være ute å kome kaffe og lage mat på bålpanna, mens vi jobber i hagen - deilig å være ute hele dagen og slippe unna en del av oppvasken som blir når man lager mat inne.

Så nå er det bare å vente på at snøen som har lavet ned i det siste skal forsvinne ( og på at rabarbraen kommer opp, så det blir deilig suppe og pai på oss) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter fra scratch i år og jeg gleder meg. Det er en ganske liten rekkehushage, og vi overtok i fjor høst. Det er årevis siden noen har gjort noe her, og i vinter drenerte vi.

Vi skal harve opp, fylle på mer jord og legge rulleplen. I tillegg skal vi lage platting med nedfelte blomsterkasser. Men før vi får kommet i gang må vi få satt inn et nytt kjellervindu og montert lyskasse.

Av planter skal vi ha klematis, humle, akeleie og lavendel blant annet.

Endret av Ciara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte at jeg gleder meg til å sette potet og sette opp veksthuset som jeg kjøpte hos Efferus i fjor. Skal ha grønnsaker til neste sommer, når vi har blitt kvitt det verste rotugraset, ved hjelp av potetkulturen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Gleder meg til hagemessa i Lillestrøm nå i april :)

Jeg var der for noen år siden, men da var det ikke helt min greie. Utemøbler, dammer osv til sinnsyke priser. Har kanskje blitt litt mer for "hvermannsen" nå? Hva er det som er bra med hagemessen? Kanskje jeg skulle vurdert å ta en tur i år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for noen år siden, men da var det ikke helt min greie. Utemøbler, dammer osv til sinnsyke priser. Har kanskje blitt litt mer for "hvermannsen" nå? Hva er det som er bra med hagemessen? Kanskje jeg skulle vurdert å ta en tur i år..

Jeg stikker med mutter'n jeg. Gruer meg mest til unger i hytt og pine og vogner..

.Hva har de der å gjøre? Det er ikke et lekeland :pasha:

De griller, så det er sikkert smaksprøver, og giveaways...Demoer og foredrag... Kan alltids lære noe nytt...

Jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente. Hagegal forumet har stand der...flinke damer men forumsoppsettet er så gammelt at jeg ikke makter å være der...

Finnes det hageforumer bort set fra hagagal.no?????

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for noen år siden, men da var det ikke helt min greie. Utemøbler, dammer osv til sinnsyke priser. Har kanskje blitt litt mer for "hvermannsen" nå? Hva er det som er bra med hagemessen? Kanskje jeg skulle vurdert å ta en tur i år..

Åja, jeg har ikke hatt hage før i år jeg, så tenkte at hagemessen er ett fint sted å få tips til ting og tang. Gleder meg til å "innrede" min første hage.

Men har ikke vært på hagemessen før, så vet ikke om det er så bra enda ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med samboeren dit, han er heldigvis like interessert som meg så han ville være med på hagemesse :) Men har aldri vært der før vi heller, så er spente på hvordan det er der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal bygge platting, da den ble revet opp grunnet drenering. Så har jeg nå på kjøkkenet plantet mange jordbærfrø, tomat, paprika og urter. Tomatene har kommet såvidt fram, de kom raskt. Ellers venter jeg i spenning.

Jordbærene skal plantes ut til senvåren, tomatene i potter, så skal jeg kjøpe en bringebærbusk som skal plantes ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har akkurat kjøpt oss nytt hus, så jeg er bare spent på å se hva som faktisk er her :P

og jeg har ingen peil på hage =/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da blir det hagemesse på meg og mannen også. Sa at det helt sikkert var billige Weber-griller der (og smaksprøver) så da ble han med. Gleder meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til at plenen gror til igjen. Måtte så ny i fjor etter at vi hadde gravd opp deler av hagen.

Nå ligger det under isen, og det kommer til å ta lang tid. Får prøve å sette opp noen sperrebånd så ikke ungene tråkker så mye på det etter smeltinga. Blir jo bare gjørme der :(

Anonym poster: 92a090ca0eef268d532c15b9b78a753f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...