Gå til innhold

Beautifulpeople.com


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er litt interessant at en random antall personer skal avgjøre om man er pen nok eller ikke, egentlig. Som om det finnes en universell sannhet. Sikkert noen som har blitt stemt ut som kunne funnet kjærligheten der og omvendt.

Skjønner egentlig heller ikke de som "absolutt må prøve" selv om det er teit. Selv tror jeg det er grunnen til at veldig mange er medlem. Denne sida fremkaller nok, som Skjønningen er inne på, et bekreftelsesbehov som er grunnleggende i de fleste mennesker. I stedet for å la en eller annen random webside avgjøre om dere er pene nok eller ikke, smil og vær glad, og vær fornøyd med dere selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emmanuelle

Jeg er utsultet på oppmerksomhet fra det mannlige kjønn, så jeg tar det jeg får :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder i grunn mer enn lenge nok med at hun ene synes jeg er pen nok ja :)

Vet ikke helt hvordan det funker, men ja smaken er jo som baken, så da er det jo litt tilfeldig hvem som er logget inn og hvem som stemmer som avgjør om man er "pen" nok til å bli med. Drømmedama/mann trenger jo absolutt ikke være enige med de på siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt interessant at en random antall personer skal avgjøre om man er pen nok eller ikke, egentlig. Som om det finnes en universell sannhet. Sikkert noen som har blitt stemt ut som kunne funnet kjærligheten der og omvendt.

Skjønner egentlig heller ikke de som "absolutt må prøve" selv om det er teit. Selv tror jeg det er grunnen til at veldig mange er medlem. Denne sida fremkaller nok, som Skjønningen er inne på, et bekreftelsesbehov som er grunnleggende i de fleste mennesker. I stedet for å la en eller annen random webside avgjøre om dere er pene nok eller ikke, smil og vær glad, og vær fornøyd med dere selv.

Nja - litt det samme som når personer har hundre ulike bilder i profilbildemappen sin på facebook. Man er sulten på "likes" og bekreftelse (ofte fra personer man knapt omgås i hverdagen), og skifter ofte for å se om man er bra nok.

Sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt interessant at en random antall personer skal avgjøre om man er pen nok eller ikke, egentlig. Som om det finnes en universell sannhet. Sikkert noen som har blitt stemt ut som kunne funnet kjærligheten der og omvendt.

Skjønner egentlig heller ikke de som "absolutt må prøve" selv om det er teit. Selv tror jeg det er grunnen til at veldig mange er medlem. Denne sida fremkaller nok, som Skjønningen er inne på, et bekreftelsesbehov som er grunnleggende i de fleste mennesker. I stedet for å la en eller annen random webside avgjøre om dere er pene nok eller ikke, smil og vær glad, og vær fornøyd med dere selv.

Vi er enige.

Velkommen til forumet, forresten! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja - litt det samme som når personer har hundre ulike bilder i profilbildemappen sin på facebook. Man er sulten på "likes" og bekreftelse (ofte fra personer man knapt omgås i hverdagen), og skifter ofte for å se om man er bra nok.

Sånn er det.

Har lagt merke til samme trenden selv, og det er jo som regel de som må bruke tusenvis av bilder på å vise at de er pene som legger ut så mange, men nok om det; folk får gjøre som de vil, men om man sliter med selvtilliten tror jeg ikke at hundre likes eller å bli godtatt på en datingside er oppbyggende i det lange løp. Det er ytre motivasjon, og sånne issues krever som regel større indre forandring/motivasjon. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være at noen søker etter stadig ny bekreftelse på at de er god nok, men disse må arbeide med å bygge opp sin egen selvtillit om de skal få det bedre med seg selv. Dette handler egentlig ikke om hvordan andre ser dem, men om hvordan de selv påvirkes av det andre ser dem som. De føler at de ikke er pene - andre sier de er pene - kanskje synes de da etterhvert selv også at de er pene og har det bedre med seg selv? De leter etter "den ene" kommentaren som overbeviser dem om at de er pene. Dette fungerer som sagt dårlig. Denne "ene kommentaren" er sjelden å finne. Man vil alltid ha mer bekreftelse, sulten gir seg ikke. Den gir seg ofte heller ikke selv om man finner en partner som forguder en. Det er da man kanskje ser at det begynner å virkelig bli et problem. Slikt kan blant annet føre til utroskap hvis det ikke håndteres på riktig måte... men la oss ikke ta den lengre.

Klart det også finnes de som er tilfreds med seg selv og som kun fisker etter kompliment på slike sider som denne fordi de synes det er gøy. Hvis man derimot konstant søker bekreftelser; det er da man har problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at noen søker etter stadig ny bekreftelse på at de er god nok, men disse må arbeide med å bygge opp sin egen selvtillit om de skal få det bedre med seg selv. Dette handler egentlig ikke om hvordan andre ser dem, men om hvordan de selv påvirkes av det andre ser dem som. De føler at de ikke er pene - andre sier de er pene - kanskje synes de da etterhvert selv også at de er pene og har det bedre med seg selv? De leter etter "den ene" kommentaren som overbeviser dem om at de er pene. Dette fungerer som sagt dårlig. Denne "ene kommentaren" er sjelden å finne. Man vil alltid ha mer bekreftelse, sulten gir seg ikke. Den gir seg ofte heller ikke selv om man finner en partner som forguder en. Det er da man kanskje ser at det begynner å virkelig bli et problem. Slikt kan blant annet føre til utroskap hvis det ikke håndteres på riktig måte... men la oss ikke ta den lengre.

Klart det også finnes de som er tilfreds med seg selv og som kun fisker etter kompliment på slike sider som denne fordi de synes det er gøy. Hvis man derimot konstant søker bekreftelser; det er da man har problemer.

Dette blir off topic, så jeg gir meg her, men veldig enig i det du skriver. Jeg har selv jobbet som modell, og har vel det mange vil beskrive som et klassisk pent utseende. En periode var jeg sammen med en fyr som hadde et helt greit utseende, men som ikke var slående kjekk. Han beskyldte alltid meg for å fiske etter komplimenter (har aldri gjort det), men det var han som registrerte seg på god know what av websider og la ut xx antall youtube-videoer av seg selv når han trente. Selvfølgelig fikk han et hav av "oh, you´re so hot"-kommentarer av små jenter, og det førte bare til mer vann på mølla.

Nå er det ikke nødvendigvis alle som er sånn, men jeg opplever vel at mange av de som etterspør kommentarer/likes og deltar på slike nettsider, er jenter og gutter som ikke nødvendigvis er helt fornøyde med seg selv. Det synes jeg er synd - bare konseptet, at helt fremmede mennesker skal avgjøre hvorvidt man er pen, sier sitt. Jeg synes ingen burde bygge opp under slike holdninger, jeg tør vedde på at det er en del usikre ungjenter med kanskje et par valpefett kilo ekstra som søker seg inn og som vil få avslag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til samme trenden selv, og det er jo som regel de som må bruke tusenvis av bilder på å vise at de er pene som legger ut så mange, men nok om det; folk får gjøre som de vil, men om man sliter med selvtilliten tror jeg ikke at hundre likes eller å bli godtatt på en datingside er oppbyggende i det lange løp. Det er ytre motivasjon, og sånne issues krever som regel større indre forandring/motivasjon. :)

Jeg er helt enig med deg. Og dersom man faktisk ønsker å bruke intrenett som en arena for å finne seg kjæreste - jeg ville nok startet et annet sted enn "beautifulpeople.com". De kunne like godt kalt siden for "usikremenneskersomersultenpåbekreftelse.com" eller "jegerovergjennomsnittligopptattavdetytre.no"

Endret av Ferny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

For å si det sånn, jeg tror ikke folk flest er på beautifulpeople for å finne seg et langvarig forhold...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, jeg tror ikke folk flest er på beautifulpeople for å finne seg et langvarig forhold...

Har du pratet med noen der inne ennå? Og er det mange medlemmer fra Norge?

Tror ikke nødvendigvis folk flest på andre sånne datingsider er ute etter den store kjærligheten heller. Men sikkert mer ekstremt der inne ja.

Endret av Ferny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Har du pratet med noen der inne ennå? Og er det mange medlemmer fra Norge?

Tror ikke nødvendigvis folk flest på andre sånne datingsider er ute etter den store kjærligheten heller. Men sikkert mer ekstremt der inne ja.

Jeg har fått 43 henvendelser, men siden jeg ikke er akseptert enda så får jeg ikke se, lese eller skrive noe som helst. Får dommen om 18 timer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått 43 henvendelser, men siden jeg ikke er akseptert enda så får jeg ikke se, lese eller skrive noe som helst. Får dommen om 18 timer :fnise:

Hahaha! Spennende! Regner med det må være en del nordmenn da med så mange henvendelser allerede. Og at du kommer inn. Du får oppdatere saken om 18 timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg opprettet en ny profil nå, med nyere bilder. Ser dårlig ut.. Har på følelsen at dette blir et skikkelig selvtillitsknekk :fnise: Skulle ønske jeg ikke brydde meg..

Anonym poster: 3d487eff766a66bdb50d24fe9bda468d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Hahaha! Spennende! Regner med det må være en del nordmenn da med så mange henvendelser allerede. Og at du kommer inn. Du får oppdatere saken om 18 timer!

Registrerte meg i et annet land enn Norge, vil ikke bli gjenkjent på en sånn side :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils-Per

Skulle gjerne ha testa det ut bare for nysjerrigheten sin skyld, men er redd noen skal kjenne meg igjen og tro at jeg er der fordi jeg innbiller meg at det er stedet for meg :sjenert:

edit:

Registrerte meg i et annet land enn Norge, vil ikke bli gjenkjent på en sånn side :fnise:

Ja! Bra tips. Skal teste det ut.

Endret av Nils-Per
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, jeg opprettet en ny profil nå, med nyere bilder. Ser dårlig ut.. Har på følelsen at dette blir et skikkelig selvtillitsknekk :fnise: Skulle ønske jeg ikke brydde meg..

Anonym poster: 3d487eff766a66bdb50d24fe9bda468d

Opprettet profil nå jeg også. Foreløpig er pollen høy på "Hmmm ok" men noen har også stemt "No". Hvor kan jeg se hvor mange som har stemt på hver?

Anonym poster: be570fdb0062fa974bed3cdd39394bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Skulle gjerne ha testa det ut bare for nysjerrigheten sin skyld, men er redd noen skal kjenne meg igjen og tro at jeg er der fordi jeg innbiller meg at det er stedet for meg :sjenert:

Ingen av de som kjenner meg hadde tatt det seriøst om de hadde funnet meg der. De vet jeg ikke går rundt og synes jeg er så forbaska pen. Skrev også i profilteksten at dette var bare for gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Opprettet profil nå jeg også. Foreløpig er pollen høy på "Hmmm ok" men noen har også stemt "No". Hvor kan jeg se hvor mange som har stemt på hver?

Anonym poster: be570fdb0062fa974bed3cdd39394bab

Så vidt jeg vet kan du ikke se antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet kan du ikke se antall.

No-pollen stiger og stiger hvertfall :fniser: Og jeg som la ut mitt fineste bilde...

Anonym poster: be570fdb0062fa974bed3cdd39394bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...