Gå til innhold

Tørr ikke prate med pene menn?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tørr ikke jeg gå bort og prate med de kjekke og pene mennene?

Mine venninner flyr rundt over alt hver helg og treffer på mange kjekke menn. Men jeg klarer alltid å sitte "fast" med en jeg absolutt ikke er interissert i.

Jeg får oppmerksomhet av guttene, jeg er jo pen og hyggelig. Har mange venner og får mye skryt over oppførsel og utseendet mitt. Så det er ikke det at jeg føler meg stygg og usikker (har ikke god selvtillit og føler meg ofte teit, men alikevell så vet jeg jo at det er bare tankene mine som er teite), det er mer det at jeg går i lås og aner ikke hva jeg skal si.. Sist gang jeg prøvde å flørte begynte jeg å snakke om tran! :takke: Ellers blir jeg bare helt stille og tørr ikke se på han en gang..

Hvordan kan jeg endre meg? Jeg har så lyst til å kunne snakke med en kjekk mann uten å gå i vranglås.. :vetikke:

Anonym poster: 7e59255b745f82758f0468f808052f36

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sist gang jeg prøvde å flørte begynte jeg å snakke om tran! :takke: Ellers blir jeg bare helt stille og tørr ikke se på han en gang..

Slutt med det å unngå å se på han. Da tolker han det lett dithen at du ikke er så interessert. Han vil føle seg utilpass og til bry for deg - du vil jo ikke se ordentlig på han engang vil han tenke. Slikt oppfattes både som uhøflig og som en klar indikator på at man burde finnes seg en annen samtalepartner. Og vips, så forlater han deg og forsvinner dermed ut av livet ditt. Houdini says "poff!" and he's gone.

Hva du sier betyr ikke alt så lenge det sies med engasjement og en liten dose humor. Man kan prate om hva som helst egentlig. De beste samtalene, eller rettere sagt de morsomste, er de som ikke er på det rasjonelle planet, om du forstår? Det første som faller deg inn i samtalen, det sier/svarer du. Når du begynner å planlegge samtalen og ordene du skal anvende, vil samtalen fort dabbe ut i et kjedelig spor. Dette har vel alle erfart mange ganger tidligere.

Når det kommer til small talk vil jeg si at tommelfingerregelen er å ikke tenke så mye før du taler. Keep it light and simpel.

På en annen side er det et kjent fenomen at man gjerne går litt i vranglås når man føler seg stresset eller nervøs. Men den beste medisinen er å bare fortsette å prate. Prate og prate. Komforten blir gradvis bedre for hvert ord som sies, og et smil og en latter gjør som hovedregel underverker i en samtale.

Endret av Pene sko...
  • Liker 4
Skrevet

Slutt med det å unngå å se på han. Da tolker han det lett dithen at du ikke er så interessert. Han vil føle seg utilpass og til bry for deg - du vil jo ikke se ordentlig på han engang vil han tenke. Slikt oppfattes både som uhøflig og som en klar indikator på at man burde finnes seg en annen samtalepartner. Og vips, så forlater han deg og forsvinner dermed ut av livet ditt. Houdini says "poff!" and he's gone.

Hva du sier betyr ikke alt så lenge det sies med engasjement og en liten dose humor. Man kan prate om hva som helst egentlig. De beste samtalene, eller rettere sagt de morsomste, er de som ikke er på det rasjonelle planet, om du forstår? Det første som faller deg inn i samtalen, det sier/svarer du. Når du begynner å planlegge samtalen og ordene du skal anvende, vil samtalen fort dabbe ut i et kjedelig spor. Dette har vel alle erfart mange ganger tidligere.

Når det kommer til small talk vil jeg si at tommelfingerregelen er å ikke tenke så mye før du taler. Keep it light and simpel.

På en annen side er det et kjent fenomen at man gjerne går litt i vranglås når man føler seg stresset eller nervøs. Men den beste medisinen er å bare fortsette å prate. Prate og prate. Komforten blir gradvis bedre for hvert ord som sies, og et smil og en latter gjør som hovedregel underverker i en samtale.

Bamsemannen min!!!! :lillesky: :lillesky: SUKK SÅ HERLIG Å LESE INNLEGGET DITT !!! :rodmer: :rodmer: :rodmer:

Anonym poster: 8e8e0dd3cc8f758df505c93edcb5fa97

• Liker 3
Skrevet
Sist gang jeg prøvde å flørte begynte jeg å snakke om tran! :takke:

Hadde det vært meg du la an på, så hadde jeg smilt stoooort inni meg :-).

Du kunne til og med risikert å bli bedre kjent med meg pga. akkurat dette.

Ikke vær redd for å være deg selv. Treffer du den rette, så har det ikke noe å si så lenge du er blid og hyggelig :-)

Anonym poster: c2ac13319c44d0683b9363d4f8b79dac

• Liker 3
Skrevet

Bamsemannen min!!!! :lillesky: :lillesky: SUKK SÅ HERLIG Å LESE INNLEGGET DITT !!! :rodmer: :rodmer: :rodmer:

Anonym poster: 8e8e0dd3cc8f758df505c93edcb5fa97

Noen som er litt småbetatt av Pene sko eller?? *knis*

Når det kommer til TS så er jeg veldig enig med Pene sko, og den endringen du må gjøre, handler om, som du også selv var inne på, dine egen tanker. Det er litt som disse guttaboys som skal ut å sjekke og så står dem forran speilet og forteller seg selv hvor bra de er, sånn at de skal tro det selv.

Finn frem den beste versjonen av deg selv og vær stolt over den du er sånn som du er. Da er det enklere å sette i gang uten å analysere så mye i forveien så du mister motet.

Mine beste tips er blikk-kontakt og latter. Får du han til å le er han sikkert solgt med en gang, og hvis du i tillegg ser han inn i øynene vil han ikke vike fra blikket ditt. Latter er den beste måten å skape kontakt med noen på, og ler man sammen så er man egentlig veldig godt på vei..

Gjest Lurifix
Skrevet

Tror du skal bare lære å gi faen egentlig. Gå bort til en kjekk mann og snakk om tran om du må. Om han er en mann for deg så vil han ikke lure på hvorfor du snakker om tran, men han vil skjønne at du er nervøs rundt han.

Andre jenter prater jo om alt mulig rart, så prat i vei som en gal om alt og ingenting!

Skrevet

hahah tran! De beste samtalene er jo som oftest de litt utenom det vanlige ;)

Jeg er litt sånn som deg, men har funnet ut at det bare funker når jeg har en bra kveld. Altså, at du går ut å føler deg bra, at du VET du ser bra ut. Ha på deg klær du føler deg sexy i, smink deg fint, vær fornøyd med håret å si "dette skal bli en bra kveld". Da blir resultatet (som oftest) at du gir faen å har det gøy. Du tenker egentlig ikke før du snakker, å du føler at du kan skjekke opp hver eneste gutt i rommet. Blikkontakt å et lite smil , viktig viktig!

Skrevet

TS her!

Tusen takk for gode råd og kommentarer! :)

Hvordan kan jeg ha det gøy med en kjekk fyr, flørte og bli kjent med han uten at han vil ha meg med hjem?

Jeg blir ofte spurt om å bli med hjem på narch. Men da må jeg si nei siden jeg føler alle mener at narch er sex. - som igjenn gjør at de ikke tar kontakt med meg dagen(e) etter for de føler seg avvist eller noe? Ikke vet jeg.. Dette gjelder alle gutter, ikke bare de jeg syns er kjekke. Må også legge til at jeg sier ikke nei på en sur måte, jeg pleier å beklage meg med at jeg må tilig opp i morgen eller noe sånnt og smile.

Når jeg pratet om tran med han fyren så satt han egentlig bare og stirret i taket og sukket.. Jeg var nervøs så jeg drakk en del drinker jeg ikke behøvde og det endte opp med at jeg faktisk ble med han hjem.. Angrer jo, for jeg ønsker ikke å ha ONS, men faktisk bli kjent med en og ikke bli sendt på dør dagen etter.

Skrevet

TS her!

Hvordan kan jeg ha det gøy med en kjekk fyr, flørte og bli kjent med han uten at han vil ha meg med hjem?

Jeg blir ofte spurt om å bli med hjem på narch. Men da må jeg si nei siden jeg føler alle mener at narch er sex. - som igjenn gjør at de ikke tar kontakt med meg dagen(e) etter for de føler seg avvist eller noe? Ikke vet jeg.. Dette gjelder alle gutter, ikke bare de jeg syns er kjekke. Må også legge til at jeg sier ikke nei på en sur måte, jeg pleier å beklage meg med at jeg må tilig opp i morgen eller noe sånnt og smile.

Når jeg pratet om tran med han fyren så satt han egentlig bare og stirret i taket og sukket.. Jeg var nervøs så jeg drakk en del drinker jeg ikke behøvde og det endte opp med at jeg faktisk ble med han hjem.. Angrer jo, for jeg ønsker ikke å ha ONS, men faktisk bli kjent med en og ikke bli sendt på dør dagen etter.

TS her igjenn..

Må også bare si at dette var mitt første og siste ons til nå. Sånn at dere ikke tror jeg hopper til køys med alle som jeg flørter/blir flørtet med :)

Skrevet

TS her igjenn..

Må også bare si at dette var mitt første og siste ons til nå. Sånn at dere ikke tror jeg hopper til køys med alle som jeg flørter/blir flørtet med :)

Vi gjør alle våre feil her i livet. Det viktigste er at du lærer av dine. ;)

Gjest Svampebob1
Skrevet

Sist gang jeg prøvde å flørte begynte jeg å snakke om tran! :takke: Ellers blir jeg bare helt stille og tørr ikke se på han en gang..

Hvordan kan jeg endre meg? Jeg har så lyst til å kunne snakke med en kjekk mann uten å gå i vranglås.. :vetikke:

Jeg tror at hvis du finner deg en som du føler deg trygg på, så går det nok sikkert lettere :-).

En som har litt takhøyde vil bare synes det er sjarmerende og vil prøve å få deg til å løsne opp litt i stedet.

Dette og så må du bare øve deg på dette. Prøve deg frem og gjøre deg noen erfaringer. Sett deg noen mål og skriv litt om årsaken til hvorfor du går i lås. Jeg tror at det er fordi du føler deg teit. Jeg kan love deg at det ikke er fakta og at det er noe kun du føler.

Jeg har jobbet mye med slikt som dette. Ikke fordi det var et problem, men fordi jeg ønsket å forbedre meg og gjøre ting lettere for meg. Underveis oppdaget jeg at det har egentlig ingenting å si hva andre tror og tenker om meg. Det vet jeg ikke uansett. Det er hva jeg selv tror og tenker om meg selv som betyr noe.

Skrevet

TS her!

Hvorfor ikke bare si: Nei, jeg blir ikke med deg på nach, men du kan få nummeret mitt.

Det virker veldig needy å først spørre en jente med på nach, for så å bli avvist, også plutselig skulle spørre om nummeret rett etterpå. Jeg hadde ikke gjort det hvertfall ;)

Skrevet

Ikke sikert du gjør noe galt, det er bare færre menn som leter etter kjæreste på byen enn som kunne tenke seg sex, i tillegg vil menn kunne ha sex med flere enn de kunne ha pult.

Anonym poster: 2551aabcc33dbdbde7225fbf0b34f3cb

Skrevet

TS her :

Tusen takk for enda flere gode råd og svar! Jeg skal ut i morgen og skal prøve å tenke på det dere skriver :)

Hvordan sier man egentlig nei til sex på en høfflig måte? Alså hvis du er med på narch med venner, men alle stikker og du er midt i en samtale med han som bor der så du får det ikke helt med deg. Han hinter til sex og prøver seg skikkelig som om det skulle vert en selvfølge. Jeg liker å være høfflig og grei, ikke la andre føle seg dumme som prøvde. Så jeg ønsker å lære meg å faktisk stå på mitt og si nei på en bra måte.

Hvis mannen er teit og respektløs så kan jeg selvsagt være teit tilbake og si at slik oppfører man seg ikke. Men dere forstår nok hva jeg mener.

Dette med å si "nei jeg blir ikke med på narch, men du kan få nummeret mitt" sliter jeg litt med. Det var en utrolig bra settning som kunne funket kjempe bra! Men jeg kommer nok ikke til å tørre. Jeg tenker altfor mye på at -tenk om jeg missforstår- .. -tenk om han ville bare ha meg med på narch for å pule, men at jeg ikke var bra nok for videre kontakt- .. -tenk at hun faktisk tror at jeg vil ha nummeret hennes- .. -hun er ikke såå bra..-

Ja, det er skikkelig teite tanker. Og jeg vet jo at jeg er en ok dame som de aller fleste kommer godt over ens med. Men tankene slår meg hele tiden.. Men det jobber jeg med.. :-)

• Liker 1
Skrevet

Tran :fnise:

Ikke det verste man kan gjøre rundt kjekke menn. JEG klarte å grise lapskaus utover skoa til den kjekke kunden min på jobb-_- Akk. Kan aldri se ham i de nydelige grønne øynene igjen :grine:

Anonym poster: c73b1622e65b77263c1ce25e9031d2fb

Skrevet

TS her :

Tusen takk for enda flere gode råd og svar! Jeg skal ut i morgen og skal prøve å tenke på det dere skriver :)

Hvordan sier man egentlig nei til sex på en høfflig måte? Alså hvis du er med på narch med venner, men alle stikker og du er midt i en samtale med han som bor der så du får det ikke helt med deg. Han hinter til sex og prøver seg skikkelig som om det skulle vert en selvfølge. Jeg liker å være høfflig og grei, ikke la andre føle seg dumme som prøvde. Så jeg ønsker å lære meg å faktisk stå på mitt og si nei på en bra måte.

Hvis mannen er teit og respektløs så kan jeg selvsagt være teit tilbake og si at slik oppfører man seg ikke. Men dere forstår nok hva jeg mener.

Dette med å si "nei jeg blir ikke med på narch, men du kan få nummeret mitt" sliter jeg litt med. Det var en utrolig bra settning som kunne funket kjempe bra! Men jeg kommer nok ikke til å tørre. Jeg tenker altfor mye på at -tenk om jeg missforstår- .. -tenk om han ville bare ha meg med på narch for å pule, men at jeg ikke var bra nok for videre kontakt- .. -tenk at hun faktisk tror at jeg vil ha nummeret hennes- .. -hun er ikke såå bra..-

Ja, det er skikkelig teite tanker. Og jeg vet jo at jeg er en ok dame som de aller fleste kommer godt over ens med. Men tankene slår meg hele tiden.. Men det jobber jeg med.. :-)

Jeg synes ikke du skal bekymre deg så veldig om hvordan det mottas. Et konsekvent nei vil som oftest bli respektert.

Anonym poster: c2ac13319c44d0683b9363d4f8b79dac

Skrevet

Du tenker veldig mye på andre rundt deg, er opptatt av at de ikke skal føle seg dum som prøvde. Du har dårlig selvtillit, men merker at du også klokskap og rasjonell tankegang på dette også.

Jeg føler at selvtilliten innerst inne, den der som er dårlig og ikke klok, dukker opp når pene menn eller flotte menn er der. At du har et kompleks i deg selv som sier: jeg har ikke rett utdannelsen, rette leiligheten, rette livsstilen, utseendet, økonomi, rette matveien, ikke helt ferdig med å trene enda, tankegangen min er altfor rotete, så dette vil han nok han også se! At man sier til seg selv at man ikke enda er helt der. Har kommet dit hvor man kontakter den man helst vil kontakte, ikke er god nok enda.

Litt sånn: Jeg eier ikke sosial angst. Men når jeg har lav selvtillit, klokskap og dumskap i mot hverandre pga et punkt jeg føler meg skamfull for, er det så utrolig skummelt å ta telefonen når noen ringer. Spesielt en offentlig person. Av en eller annen grunn kommer en ekkel følelse opp: den personen som ringer, vil se nøyaktig det samme som jeg ser. At jeg ikke er helt perfekt, god nok, at jeg er dum, at jeg ikke blabla.

Nå vet jeg ikke om dette gjelder deg. Men jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg hadde lav selvtillit og tok ikke kontakt med de som jeg egentlig ønsket kontakt med. Venninnemessig og guttemessig.

Jeg ville vente til "bedre selvtillit", mens det egentlig var en skamfølelse jeg måtte ta tak i. Men alt i alt, må du tenke på hvor positivt dette er. At du faktisk bryr deg om andre mennesker, at du ikke vil at de skal føle seg dum. Det er ydmykt og fint :)

Men er det på sin rette plass, for en som ikke ville respektert et høflig nei på fest/sex?

Anonym poster: 4b7188b8e0462f3f29dc53e323647df8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...