Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde at granateple kunne sprenge! Jeg trodde det ganske lenge! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg vokste opp var det to busselskaper, ene hadde blå og andre hadde røde busser. De  blå kjørte hjem til oss.

Mamma hadde ikke lappen da vi var små (type barnehagetiden) så vi tok alltid buss, og broren min og jeg hadde fått streng beskjed om å aldri gå inn i de røde bussene, bare de blå. Mulig vi hadde fått forklaring på hvorfor, men det hadde ikke jeg fått med meg. 

I flere år syns jeg skikkelig synd i alle de som gikk inn i de røde bussene, visste de ikke at det var farlig?? 😂 Og egentlig lurte jeg på hva som kom til å skje i de røde bussene, men turte ikke spørre i tilfelle det var noe skikkelig fælt. 

 

 

Endret av Oda Sofie
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

At min mor var fisket opp i byens andedam med en sukkerbit. Skammen min ble stor da jeg lånte en bok på biblioteket som hette "Mor hvorfor?" som forklarte akkurat dette i klar tekst og illustrasjoner......jeg hadde da akkurat fått vite at jeg skulle få en lillebror.

boken ble aldri levert tilbake.....

Det endte med en faktura fra biblioteket som jeg måtte betale med lommepengene jeg hadde spart opp :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2013 den 20.00, MalloryK skrev:

Hvis man spiste eplefrø ville det vokse epletrær i magen

Gammelt innlegg, men det trodde jeg også.:) Dette skjedde vel i en eller annen barnebok..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, herregud det er mye, antakelig veldig mye mer enn jeg kommer på nå :laugh: 

- Jeg trodde at stjernene på himmelen var nattbordlyset til alle englene som bodde der. Og at stjernen jeg så sterkest fra soveromsvinduet mitt var mamma sitt nattlys fordi den stjernen måtte jo være nærmest og hun ville jo bo nærmest meg som mulig.

- At det var et monster under senga som tok bena mine hvis jeg ikke hoppet. Så jeg tok alltid løpefart fra soveromsdøra og hoppet langt opp i senga. Monsteret under senga hadde også en sammenheng med at jeg ofte følte at senga svevde opp og ned litt over gulvet. Aner ikke hvor den følelsen kom fra, men det slet jeg med til jeg var lang i tenårene. 

- Sov ofte hos farmor og farfar, og hos dem var det et monster som gjemte seg bak en stor potteplante. Så hver gang jeg sov der måtte farmor bre meg ordentlig inn, med dyna brettet godt under bena. Det kunne ikke være den minste åpning for da tok monsteret meg.

- At hunder kunne finne ut alt om en annnen hund ved å lukte på avføringen dens, inkl. rase, kjønn, alder, navn og hvor den bodde.

- Frem til et par år siden trodde jeg at lutefisk var en egen art. :rodme:

- Frem til jeg leste denne tråden trodde jeg rognebær var giftig. Og at de i Bomfunk MC's Freestyler sang "rakkamakkafåå!" :rodme:

- Og til helt nylig hvor jeg fikk en gedigen abbor trodde jeg ikke de ble større enn ca en halv agurk. :fnise:

- Trodde at øyenstikker het øyestikker og stakk ut øynene til folk, og det var derfor det fantes blinde. Fortsatt redd øyenstikkere i dag.

- At læreren min i 2.klasse spiste kritt (hun spiste ofte sånn godteri-kritt), og at det var det eneste lærere spiste. Lærere var nemlig en egen menneskeart. 

- Jeg hadde en gediiiiigen pappeske full av kosebamser og måtte ha så mange som mulig i senga om natten. Jeg ble så lei meg for at ikke alle fikk plass, for de andre kosebamsene ble jo lei seg for at de måtte sove i pappesken. Så derfor måtte jeg bytte på hvem som fikk sove i senga, og hvilke bamser som fikk sove øverst i pappesken. Den eneste som fikk sove med meg hver natt var favorittkosedyret mitt, for han klarte jeg ikke sove uten. Forklarte de alle hvordan det var hver natt, og at de ikke måtte begynne å krangle når jeg hadde sovet og de kom til liv. 

- Trodde også som mange andre her at verden var i svart/hvitt før, at hvis man spiste frø vokste det trær i magen, og at dersom man svelget en tyggis ville den sette seg fast i nyrene. 

- Trodde virkelig på dodraugen og hadde skikkelig traumer rundt det der. Når man satt på do og det plasket vann opp i rumpa var det nemlig dodraugen som kom. Derfor forlangte jeg i mange år å få på bleie hver gang jeg skulle gjøre nr. 2. Kan tro jeg blir mobbet for dette i dag.. :sjenert:

- Var sikker på at mamma kunne se meg fra himmelen hele tiden, og hvis jeg gjorde noe galt ville hun bli sint og ikke ha noe lyst til å møte meg når jeg også skulle til himmelen. Kan med det si at jeg var en snill pike og sjeldent gjorde noen rampestreker. 

Endret av lostpenguin
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Jeg trodde at jeans var et merke for dongeribukser, ikke at det var det samme. I tillegg uttalte jeg det rett fram på norsk som je-ans. 

I den lokale klesbutikken hvor vi pleide å handle da jeg var liten, hang det en plakat med teksten "Wrangler, mer enn jeans" Jeg tolker det som at Wrangler var et bedre buksemerke enn Jeans. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten var jeg veldig mye hos farmor og farfar, og jeg pleide å sove mellom dem i senga. Det resulterte i at når farfar stod opp om morgenen for å dra på kontoret, så våknet jo jeg. Han hadde på seg frakk og sixpence også hadde han en dokumentkoffert. Jeg visste ikke hva et kontor var, og jeg ante ikke hva som var oppi en koffert, så jeg trodde han dro til en telefonkiosk (aka kontoret), åpnet kofferten og stod og lekte med alle lekene som han hadde i kofferten. Og der var han hele dagen.

Fikk litt sjokk da jeg lærte hva et kontor var, og hva som befant seg oppi kofferten. 

Endret av bippo
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

At mennesker var til å stole på var vel det mest idiotiske jeg trodde da jeg var liten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg trodde at de bare var de som bodde i nærheten av en butikk som fikk lov til å handle der, trodde ikke at man kunne handle der hvis man bodde langt unna. Trodde også at man ikke kunne ha penger før man ble 12 år, og trodde det bare var barn som spiste godteri, ble derfor veldig overasket da jeg så mamma spise det en gang. Trodde heller ikke at voksne gråt.Jeg trodde også at katter gråt når de mjauet, så jeg spurte alltid hvorfor katten gråt når den mjauet :ninuskapus:😹

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og trodde at de som jobbet i barnehagen også bodde der, og at de ikke gjorde noenting når det ikke var barn der. og trodde ikke at lærere hadde noe liv etter skolen, de fantes bare på skolen, trodde det på barneskolen 😄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte veldig på hva en zombie var (hørte på Slave av Dumdum boys, selv da var jeg i en alder jeg burde vite det). Min mor svarte skråsikkert at det var en type veps. Jeg slukte svaret med hud og hår, og trodde til jeg var sikkert 30 år at det var tilfellet. Men jeg kunne ikke forstå at Prepple følte seg som en veps uten partneren sin! 😂😂😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde håret på dukker og barbiedukker vokste ut igjen, så skamklippte ALLE jeg hadde! 🤣Jeg skulle jo bli frisør som voksen

Endret av smalls
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2016 den 21.08, AnonymBruker skrev:

At om vi gravde et hull i hagen dypt nok så kom vi til Kina.

Anonymkode: c5ab9...af8

Haha, det trodde jeg også :hoho: 

Trodde verden var fargeløs i gamle dager 

Trodde man kunne bli sånn om man gjorde grimaser for mye

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Salka skrev:

Haha, det trodde jeg også :hoho:

Jeg og, men trodde vi kom til Australia 😂 Siden det er down under 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
9 timer siden, Salka skrev:

Haha, det trodde jeg også :hoho: 

Trodde verden var fargeløs i gamle dager 

Trodde man kunne bli sånn om man gjorde grimaser for mye

Det trodde jeg også :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...