Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom på en ting til: jeg og nabogutten fant hodeskallen til en sau. Vi trakk ut alle tennene og la de i en termoskopp med vann. Vi ventet i ukevis på tannfeen helt til moren hans fant koppen og kastet tennene ;)

Anonymous poster hash: 96479...eb5

Haha. Æsj :fnise:

Anonymous poster hash: e882f...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søsteren min sa at hvis man kysset en frosk så ble den til en prins, men jeg hadde ingen frosker tilgjengelig, og prøvde meg heller på en salamander i håp om en enda kjekkere prins.

Var nesten for gammel til å tro dette, men i noen minutter var jeg nesten overbevist om at det hadde bodd drager i alle hulene i fjellet på Vestlandet for mange tusen år siden. Faren min var veldig overbevisende tydeligvis.



Anonymous poster hash: e882f...8b2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig skremt en gang når jeg var lita. Vi spiste middag sent 31 desember, og så fikk jeg beskjed om at "Nå får du ikke noe mer mat før til neste år!" Skal love deg at middagen gikk ned, og det fort!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at hvis man gjeipet så fikk man makk på tungen.

Dette var fordi mormor sa det og rett etterpå så geipet mamma til meg og min bror og da så det ut som om hun hadde mange makker på tungen. Det vi ikke visste var at hun nettopp hadde spist nudler og ikke hadde svelget enda.

Trodde på dette i flere år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det begynte å gå mot vinter, pleide de voksne å si at dagene ble bare kortere om dagene. Da trodde jeg at dagene begynte å bli kortere for hver dag som gikk og at det snart ikke ville være noe dag igjen.. Ble jo livredd for at vi bare skulle leve i mørket. :fnise:

Ellers trodde jeg at øyenstikkere skulle stikke meg i øyet.

Trodde også at hvis man kysset for mye så fikk man kyssesyken.

:fnise::fnise::fnise::fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg trodde at man bare kunne gifte seg med en som hadde bursdag på samme dag som en selv, aner ikke hvor jeg fikk det fra:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,det var det der med resirkulering av flasker.

-Hadde jo lært i barnehagen om at det fantes biologisk nedbrytbart avfall og at ting ble nedbrutt til jord.

Men jeg var ikke så skarp på det der med å oppfatte alle ord riktig.

Så jeg mente det het flaskeplanting.

Noe som var helt innlysende. Man gravde ned flasker -og de ble til jord.

I tillegg hadde jeg fått med meg at man fikk penger for innsatsen.

Så jeg samla noen flasker for å plante.

Det skulle såklart gjøres på butikken. Så jeg dro til en butikk og gravde ned flaskene i bakken ved vareleverings-rampa bak sjappa. Der var det jo mange bruskasser,så jeg tenke -Det er her de planter.

Ok.

Men pengene? Jo,men det er jo helt logiskt at man ikke kan få med seg dem, med det samme!

Det tar jo mange uker for plantede ting å vokse opp, såklart.

Så de må man sikkert komme igjen og hente en gang til høsten når poteter og epler og sånt blir modent..

Det er jo det man har "plantelapper" til,er det ikke det?

Så da lagde jeg meg en plantelapp med tid og sted for planting og antall flasker, vanna flaskene litt og gikk hjem..

Men jeg fant ut at det tok så lang tid å tjene penger på den måten at jeg ikke gadd å drive mer med flaskeplant.

Kanskje like greit... :rolleyes:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

Jeg la et egg jeg fant i kjøleskapet i en av hodeputene mine og lå spent i senga hver natt og klappet kjærlig på puten, i håp om at det en dag ville bli en kylling. Sorgen var stor da jeg våknet en dag og egget var knust.

Endret av Wanderlust
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en ting til

Jeg overhørte at noen store gutter sa at blotting var straffbart.

Så jeg spurte hjemme hva blotting var og fikk som ganske korrekt forklaring at det var å kneppe opp buksa ute og ta fram utstyret sitt.

Men faen som jeg sleit mange ganger etterpå med å holde meg til jeg kom hjem på badet i stedet for å bare pisse utendørs.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pilldorf

Jeg trodde julenissen fantes. Inntil jeg så at det bare var min far.

Og tannfeen, for da fikk jeg en mynt gitt.

Og at alle barna kunne være venner med alle, hvis alle bare var snill og god med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det begynte å gå mot vinter, pleide de voksne å si at dagene ble bare kortere om dagene. Da trodde jeg at dagene begynte å bli kortere for hver dag som gikk og at det snart ikke ville være noe dag igjen.. Ble jo livredd for at vi bare skulle leve i mørket. :fnise:

Ellers trodde jeg at øyenstikkere skulle stikke meg i øyet.

Trodde også at hvis man kysset for mye så fikk man kyssesyken.

:fnise::fnise::fnise::fnise:

Haha! Jeg trodde dagene ble kortere kun fordi moren min stilte klokka. Hun sa noe ala "jeg har stilt klokka, så det blir mørkere og mørkere ute".

Kom på (enda) en ting til: Jeg var helt overbevist om at jeg kunne oppdra maur til å få menneskelige egenskaper, bare jeg passet på å være sammen med dem fra det øyeblikket de ble klekket ut. Så jeg fant et mauregg (...trodde jeg i hvertfall) som jeg gikk med i lomma i to uker. Jeg tok det opp og sang for det og snakket til det hver dag. Til slutt ødela jeg egget for å få fortgang i klekkingen... Jeg snekret i samme periode en liten båt hvor jeg gjorde meg flid og hang miniatyrbilder (som jeg klippet ut fra det "oversiktsarket" som lå øverst i konvolutten når man fremkalte bilder), samlet maur i den og sendte den ut på vannet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde honning og karamell var det samme.

Ble veldig skuffa da jeg en gang fikk en kjærlighet på pinne som skulle smake honning (karamell, trodde jeg), men den var jo ikke god i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 1b245...729
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker at jeg spurte moren min om man måtte være gift for å bli gravid. Hun svarte jo selvsagt JA. Man oppdrar da sine døtre til høy moral!

Etter noen år i god tro på dette "prevensjonsmiddelet", gikk sannheten brutalt opp for meg. :fnise:

jeg trudde mamma og pappa var gift 4 ganger, for det var måten man fikk barn på:P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn var det ikke så mye snakk om sex og kropp i media som det er nå i 2013 (jeg hadde ganske konservative foreldre som ikke fortalte meg mye). Jeg var ikke tilstede den dagen vi på barneskolen skulle lære om hvordan barn ble til... Jeg visste at barn ble til ved at to kjønnsorgan ble gnidd hverandre (hadde hørt noen jevnaldrene snakke om dette og kalt det "puling"), men jeg trodde at både to kvinner, to menn og mann/dame kunne lage barn sammen, og dette trodde jeg til jeg var rundt 9 år...! :sjokkert: Dette var tidlig på 80-tallet hvor man ikke hadde internett... Jeg trodde også at alle hadde homofile følelser men at alle bare "faket" at de likte det motsatte kjønn, det trodde jeg leeenge, til jeg var 15 år, kanskje enda lengre...! (Det hender jeg tenker det om enkelte personer fortsatt... :fnise: ) Dette kommer ikke som et sjokk, men jeg må nevne at jeg selv er homofil, noe jeg alltid har visst at jeg er, selv før jeg fant ut om begrepene homofili/hetrofili da jeg var rundt 11 år, likevel trodde jeg i 4 år etterpå at alle de "heterofile" bare latet som, og at de egentlig likte sitt eget kjønn de også... ;)



Anonymous poster hash: 0fc10...4ab
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har svart på denne tråden før, men samme det. Jeg trodde at hvis alle kinesere hoppet på en og samme tid, ville jorda bli skutt av bane....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Jeg var veldig opptatt av verdensrommet som liten, og las i en bok at solen kom til å sluke jorden, og ja... Jeg ble livredd og tenkte på det leeenge før jeg turte å si det til mamma og pappa, som da forklarte meg at når det skjedde var vi døde for lengst allerede.... Jaja - oppmuntrende... :(

haha, det trodde jeg også.

Jeg leste riktignok at sola kom til å bli så stor om noen milliarder år, men jeg hadde jo ikke tidsbegrep som tilsa at vi da hadde vært døde temmelig lenge.

ellers kommer jeg faktisk ikke på noe, har sikkert trodd på mye rart men ikke fått høre nevneverdig om det i ettertid.

Søstera mi husker jeg derimot at var livredd for fluer når hun var 3-4 år (kan vel takke mammas insektsskrekk for det), problemet var bare at hun trodde lo også var fluer.... og dermed var hun jo helt hysterisk hver gang hun så en lodott.

etter flere demonstrasjoner forstod hun til slutt at det var to forskjellige ting. Men hadde da klart å bytte om. Så fluer var lo, og ikke farlig. Mens lo fortsatt var fluer og skumle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at man ble nærsynt av å sitte for nærme tvn.
At verden var i sort hvitt når mamma og pappa var små. Ble så forundret når amma nevnte at hun hadde hatt en rød regnjakke når hun var liten..
Hvis jeg ikke hadde belte på så kom politiet. (Politiet ser alt)
At den svarte hunden som bodde på vei til skolen spiste barn. (Det sa venninna mi)
At det fantes skumle små blekkspruter i badevannet. (Det sa storebror)
At det var et menneskeben vi fant på skoleveien.
At det var romvesen som hadde fått tia til å gå så fort. (Lekte med en venninne, og 4 timer føltes mer som 1-2 timer)

At man ble sjeløyd om man sjela med øynene (bare se på "Renate" i barnehagen, sa mamma)
At år man ble 18 år fikk man en lapp som het "LEG" for å komme inn steder og kjøpe øl. (Storesøster drev jo å prata om leg.)

Venners:

Hvis hun ikke spiste fisk fikk hun blemmer.
At det var fjøsnissen som hadde forsynt seg av lørdagsgodtet hans.
At naboen som het Bjørn kunne forvandle seg til en bjørn.

At mammaer får frø av pappan til å plante baby i magen, hun nektet å spise brød med frø... ;)



Anonymous poster hash: 44b87...6be
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Jeg trodde Labbetuss var ekte, helt til samboen viste meg et videoklipp. Han kunne nemlig ikke tro at noen kunne ha trodd at Labbetuss var ekte, mens jeg var bombesikker (....jeg var 30 år når jeg fikk se dette videoklippet......)

En annen illusjon var at kuer og hester ikke kunne sitte/ligge, med mindre de holdt på å dø. Var skremmende gammel før jeg fant ut at ikke det stemte heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en liten logisk brist den gang ja. Jeg hadde funnet opp hvordan man ikke døde i flykræsj (trodde jeg). Det var jo bare å stille seg på vingen og hoppe av bare noen metre før det traff bakken. Da ville fallet bli veldig lite og ingen skadet seg. Vell vell, jeg støtter vell ikke teorien i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...