Gå til innhold

Fikk ikke fortalt om dødsfall selv - ble lagt ut på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man bør være varsom ved å bruke FB til å kringkaste dødsfall. Pressen går ikke ut med navn før de pårørende er varslet, og sånn bør man vel tenke med FB også. Nå kunne jo ikke kusinen din vite om alle var varslet, men å vente litt lenger hadde sikkert vært lurt.

Noe jeg reagerte veldig på var da en venninne av meg mistet moren sin, da skrev en annen venninne "kondolerer" på veggen hennes uten at hun hadde skrevet noe om dødsfallet selv. Det synes jeg var et skikkelig overtramp, men vet ikke om hun reagerte selv.

Kondolerer, forresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes fremdeles at enhver må få bruke facebook slik en selv vil. Jeg brukte facebook til å informere venner og bekjente om forlovelse, giftermål, barnefødsel og andre viktige begivenheter i mitt liv. Også dødsfall i familien. Jeg bruker ikke facebook til å informere om hva jeg spiste til middag eller hva jeg synes om siste kjendissladder.

Synes det må være opp til meg hvordan jeg bruker facebook, og hvordan jeg vil kommunisere med menneskene i livet mitt. Jeg lar andre ha samme rett til å bestemme over sine kommunikasjonskanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg brukte 2 uker på det, men det var et spesielt dødsfall, dessuten hadde vi ikke hastverk med å bestemme det så fort, vi ville få unna det med testamente og alt det der først. Noen planlegger vel begravelsen før alt annet. Sikkert mer vanlig å gjøre det sånn :)

Jeg syns avdøde kan få komme i jorda før man fordeler eiendelene.

Anonym poster: 165050d03ffef299529975a5c69e89d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut en melding på facebook om at broren din lurte på hvorfor ikke han kunne fått vite dette før det ble lagt ut på face, og sleng på tusen takk kjære kusine, sinna på deg, bruk huet neste gang, fuck off.

Ta hensyn til dine følelser også. Hvis hu kjerringa skal få tilgivelse, hvorfor kan ikke du.

Ikke ta the higher road. Gå for strupen. Du føler deg bedre etterpå. Seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...