Gå til innhold

Ikke bestått - avlegge ny førerprøve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først av alt så vil jeg si at dette ikke er en "var det rettferdig at jeg fikk stryk" tråd.

Jeg fikk altså ikke bestått på oppkjøringen på bil i dag, og jeg sitter igjen med en utrolig dårlig følelse fordi jeg gjorde mange unødvendige feil og fordi jeg VET at jeg kan gjøre det bedre.

Jeg hadde en oppvarmingstime før selve oppkjøringen, og den timen gikk helt supert og alt var perfekt, men når jeg kom til selve oppkjøringen begynte plutselig alt å gå til helv----.

Uansett, nå har jeg en fire ukers venteperiode før jeg kan avlegge ny førerprøve, og det jeg lurer på er om denne venteperioden er 100 % fast bestemt?

På grunn av reise via jobb osv, så reiser jeg et par dager før denne fire ukers perioden er over, så det passer utrolig dårlig. Er det mulighet for å få avlegge ny førerprøve litt tidligere hvis jeg ringer og forklarer situasjonen?

Eller er det helt umulig å få avlegge ny førerprøve før AKKURAT 28 dager har gått?

Anonym poster: 16b3d70bd932850eac069be989963eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke skråsikker, men jeg tror ikke de viker på reglene for noe sånt altså.

Det er jo ikke krise om du venter litt lenger enn 4 uker vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke får avlegge førerprøven et par dager tidligere så må jeg vente cirka 4-5 måneder før jeg kan ta lappen, og det er utrolig kjipt å vente så lenge.

Det er jo en ganske dum regel egentlig. Jeg vet jo selv når jeg er klar for å avlegge førerprøven på nytt.

Anonym poster: 16b3d70bd932850eac069be989963eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var 6 uker mellom hvert oppkjøringsforsøk?

Anonym poster: 4b099d41c9351a11f25b2fd9d63592f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en absolutt bestemmelse. Les mer her:

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Forerproven/Generelle+bestemmelser

Der står det bl a at

Mange kandidater har problemer med å bestå førerprøven pga at de er for dårlig forberedt. Dette fører til lengre ventetider, større bruk av ressurser på trafikkstasjonene og ekstra utgifter til prøvegebyr for kandidaten. Karantenetiden er ment å motivere kandidaten til å forberede seg godt.

Anonym poster: a246e352ab70680b5d1813b2b9c72b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke om disp. og slippe karantenen. Ring kjørelæreren din og ta kontakt med faggruppelederem i ditt distrikt. Du må søke og få det innvilget og så må det være ledig time til deg. Vet det er lange køer for tiden.

Anonym poster: 8cea6fe6b53a1d28a4b0e16cc1ccbb69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Det skal ganske mye til for at de vikre fra denne regelen. Men du kan prøve å søke om disp ved å sende inn en skriftlig søknad sammen med dokumentasjon på at du skal ut å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier kan du søke disp. Om du får det godkjent kan du allikevel risikere å vente en stund for det må jo være en ledig time til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...