Gå til innhold

Hvetegress, er det så bra som man hører?


Gelica

Anbefalte innlegg

Leste at hvetegress øker energien og er bra for immunforsvaret.

Har noen her forsøkt dette og føler at det fungerer?

Ser at man får kjøpt hvetegresspulver som man blander i vann og hvetegressjuice.

Hva er forskjellen og hva bør jeg kjøpe?

Er det noe forskjell på de ulike typene som selges, eller spiller det ingen rolle.

Takker for tilbakemeldinger :-)

Jeg bestiller fra iherb.com :D Kjempe billig og funker super bra mot fordøyelsen, immunforsvaret og er veldig bra om du ikke får i deg nok grønnsaker! Anbefales! Men husk å drikke det på tom mage, og vent med å spise i 30-45 minutter! :) Bør taes 1 gang hver dag for best effekt.

Anonymous poster hash: 23149...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Riktig. Hadde det virket hadde det nemlig hett medisin. Eventuelt kosttilskudd, dersom det bare var noe veldig sunt du inntok jevnlig.

Igjen, folk får bruke pengene sine på det de vil. Jeg misunner forsåvidt å oppnå placeboeffekt av slikt, på samme måte som jeg misunner religiøse å tro på nonsense og bli glade av det. Det bare virker så rart.

Anonym poster: 8025e0b32acf689e9a2bae56e0248c76

Synes det er underholdende å se at det enda finnes så reinbarka, trangsynte mennesker her til lands..... Har du brukt hvetegress jevnlig over lengre tid?

Hvis ikke, anbefaler jeg deg å gjøre det, så kan du kommentere igjen. Har du tatt hvetegress jevnlig over lengre tid og ikke lagt merke til noen positive endringer, må du rett og slett være "Super-human"!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller fra iherb.com :D Kjempe billig og funker super bra mot fordøyelsen, immunforsvaret og er veldig bra om du ikke får i deg nok grønnsaker! Anbefales! Men husk å drikke det på tom mage, og vent med å spise i 30-45 minutter! :) Bør taes 1 gang hver dag for best effekt.

Anonymous poster hash: 23149...9b4

Forresten, den heter; Green Kamut (merke: pure planet)

Anonymous poster hash: 23149...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart det ikke virker.

Hadde hvetegress virkelig styrket immunforsvaret så hadde det vært anbefalt av leger og blitt tatt i bruk på sykehus og institusjoner.

Grunnen til at Hvetegress og andre såkalte "super-foods" ikke blir anbefalt av moderne leger, sykehus og institusjoner er pga av at man ikke kan monopolisere natur-preparater, og dermed kan ikke medisin og lege-industrien tjene penger på dette......

Hvetegress virker, og det virker på meget mange måter. Av erfaring har jeg selv opplevd akne-problem forsvinne, økt energi-nivå, bedre kvalitet på hår, økt vekst av negler og hår, forbedret immunforsvar, økt metabolisme og reduksjon av eksem. Og dette er kun noen av virkningene jeg erfarer. Legen min og jeg har eksperimentert ved å slutte å innta hvetegress - hvor da alle symptomer og plager returnerte - til å begynne igjen og alt forsvant. Legen min er blitt en stor tilhenger av hvetegress og anbefaler til stadighet hvetegress til pasienter som trenger vitamin-tilskudd, litt mer overskudd osv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart det ikke virker.

Hadde hvetegress virkelig styrket immunforsvaret så hadde det vært anbefalt av leger og blitt tatt i bruk på sykehus og institusjoner.

Grunnen til at Hvetegress og andre såkalte "super-foods" ikke blir anbefalt av moderne leger, sykehus og institusjoner er pga av at man ikke kan monopolisere natur-preparater, og dermed kan ikke medisin og lege-industrien tjene penger på dette......

Hvetegress virker, og det virker på meget mange måter. Av erfaring har jeg selv opplevd akne-problem forsvinne, økt energi-nivå, bedre kvalitet på hår, økt vekst av negler og hår, forbedret immunforsvar, økt metabolisme og reduksjon av eksem. Og dette er kun noen av virkningene jeg erfarer. Legen min og jeg har eksperimentert ved å slutte å innta hvetegress - hvor da alle symptomer og plager returnerte - til å begynne igjen og alt forsvant. Legen min er blitt en stor tilhenger av hvetegress og anbefaler til stadighet hvetegress til pasienter som trenger vitamin-tilskudd, litt mer overskudd osv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gress er jo ikke engang menneskeføde... Det nytter ikke om det er stappfullt av vitaminer om vi ikke har et fordøyelsessystem som er designet til å nyttegjøre seg av det.

Hadde vi skulle spise gress så hadde vi gjort det.

Har vi fordøyelses-system til å nyttegjøre dagens mat med dens tilsetninger?

I think NOT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vi fordøyelses-system til å nyttegjøre dagens mat med dens tilsetninger?

I think NOT!!!

Har jeg heller aldri sagt. Ro deg ned superbruker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...