AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 For å ikke miste min anonymitet i tilfelle bekjente leser her inne så må jeg formulere dette på en litt kryptisk måte; Jeg har en ny venn/bekjent som jeg er langt over gjennomsnittet interessert i. Han er alt jeg tenker på dag og natt og jeg kan ikke huske sist jeg hadde så intense følelser for noen i en så tidlig fase (ca en måned siden vi begynte å snakke sammen). Han vet at jeg er interessert, men han vet ikke at jeg er helt på knærne etter ham. I her i uken var vi sammen for første gang og så en film. Ingenting skjedde, vi satt i sofaen, pratet og hadde det morsomt, det var en hyggelig kveld. Et par dager senere var vi sammen igjen, denne gangen med en venninne av meg og en kamerat av ham. Det ble litt "meg og ham" og "de to", vi satt blant annet ved siden av hverandre hele tiden. Telefonen hans ringte et par ganger, og det var kompiser som lurte på om han skulle være med ut. Litt ut på kvelden trodde jeg det ble stemning for at de skulle gå, men isteden foreslo han at vi kunne se en film. Igjen - ingenting skjedde annet enn at han satte seg nærmere meg. Jeg tenkte at dersom vi var alene kunne det nok skjedd noe, men jeg vet ikke. Problemet er at jeg er så fryktelig usikker! Begge kveldene var på mitt initiativ og jeg tenker at kanskje han sa ja bare for å være hyggelig og ikke skape dårlig stemning (vi ser hverandre flere ganger i uken). Samtidig lurer jeg på om han egentlig ville sagt ja til to tette kvelder, spesielt når han tydeligvis hadde andre tilbud stående? Jeg vil ikke ta mer initiativ til flere møter nå selvom alt jeg vil er å være med ham. Jeg er i en skikkelig overanalyserende fase her, så hva tenker dere, er dette noe man gjør når man ikke er interessert? Jeg personlig tror ikke jeg hadde giddet å tilbringe tid med (og finne og dra med meg en venn til) en person jeg egentlig ikke kjente noe særlig og ikke kunne sett på som mer enn en kompis to kvelder på èn uke om jeg ikke hadde noen som helst "baktanke" eller interesse for noe mer. Er det bare meg? Anonym poster: b17879056b46df459f0de9e57e9e983e
kulu-kulu Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Spør han om en date , hva har du å tape? Hadde han ikke vert det minste interessert , hadde han blitt med kompisene på byen Go for it! 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 Spør han om en date , hva har du å tape? Hadde han ikke vert det minste interessert , hadde han blitt med kompisene på byen Go for it! Men nå har begge disse kveldene vært på mitt initiativ, så jeg føler jeg bør se det litt an og ihvertfall ikke spørre ham på en offisiell date med det første..? Nå er jeg veldig singel da, så jeg vet ikke Men det hjelper å høre at han ihvertfall muligens har et snev av interesse! Anonym poster: b17879056b46df459f0de9e57e9e983e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Ingen andre? Anonym poster: b17879056b46df459f0de9e57e9e983e
Gjest bambam Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Du kan fint la det gå noen dager for å se om han kontakter deg. Om du liker han så godt, så forstår jeg at det er lett å overanalysere alt som har skjedd, men du kommer ingen vei med det. Det beste er å puste dypt og Tenke at skjer det noe, så er det fint! Jeg ville prøvd å vente 4-5 dager i alle fall før jeg sendte en sms eller ringte han. Hvis han er av typen som har mange venner som krever sin tid med han, så bør ikke du bli en superklengete, da han kan føle han ikke har tid til det nå. Vent altså noen dager med å kontakte ham. Videre så ville jeg skrevet noe sånt som "Hei. hyggelig å se deg her om dagen! Lyst til å ta en kaffe til helgen?" Da får du bekreftet om han vil se deg igjen eller ikke, pluss at en kaffe er veldig harmløst.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Du kan fint la det gå noen dager for å se om han kontakter deg. Om du liker han så godt, så forstår jeg at det er lett å overanalysere alt som har skjedd, men du kommer ingen vei med det. Det beste er å puste dypt og Tenke at skjer det noe, så er det fint! Jeg ville prøvd å vente 4-5 dager i alle fall før jeg sendte en sms eller ringte han. Hvis han er av typen som har mange venner som krever sin tid med han, så bør ikke du bli en superklengete, da han kan føle han ikke har tid til det nå. Vent altså noen dager med å kontakte ham. Videre så ville jeg skrevet noe sånt som "Hei. hyggelig å se deg her om dagen! Lyst til å ta en kaffe til helgen?" Da får du bekreftet om han vil se deg igjen eller ikke, pluss at en kaffe er veldig harmløst. Takk! Jeg møtte ham idag og han var helt normalt hyggelig. Vi pratet ikke om å møtes igjen, men det kommer vel til å skje, jeg er bare redd for å virke masete om jeg tar initiativet til det igjen. "En kaffe" syns jeg høres fryktelig seriøst ut, mer seriøst enn filmkveld.. Haha, er det bare jeg som er litt rar? Vi er begge i begynnelsen av 20-årene forresten Anonym poster: b17879056b46df459f0de9e57e9e983e
Gjest bambam Skrevet 14. januar 2013 #7 Skrevet 14. januar 2013 Takk! Jeg møtte ham idag og han var helt normalt hyggelig. Vi pratet ikke om å møtes igjen, men det kommer vel til å skje, jeg er bare redd for å virke masete om jeg tar initiativet til det igjen. "En kaffe" syns jeg høres fryktelig seriøst ut, mer seriøst enn filmkveld.. Haha, er det bare jeg som er litt rar? Vi er begge i begynnelsen av 20-årene forresten Anonym poster: b17879056b46df459f0de9e57e9e983e Jeg syns ikke en kaffe er mer seriøst en filmkveld. En kaffedate kan man gå fra når man vil Jeg er også i begynnelsen av 20 årene. 1
Guybrush Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 Det jeg tenker er at om fyren ikke likte å sitte der med deg hadde han stukket med en eneste gang kompisene ringte.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #9 Skrevet 15. januar 2013 Det jeg tenker er at om fyren ikke likte å sitte der med deg hadde han stukket med en eneste gang kompisene ringte. Ikke sant, jeg tenkte litt det samme selv, bortsett fra at det kan være av ren høflighet at han ble? At det var for å være grei og ikke skape dårlig/klein stemning når vi møttes igjen at han i det hele tatt sa ja? Personlig hadde jeg funnet på en unnskyldning om jeg ikke ville være med noen, men man vet jo aldri hva andre tenker. Jeg skjønner at jeg muligens overtenker hele greien, men det er vanskelig å la være Anonym poster: b17879056b46df459f0de9e57e9e983e
hfthomas Skrevet 16. januar 2013 #10 Skrevet 16. januar 2013 Hva om han er i samme situasjon som deg? Litt usikker på hva som egentlig skjer og tør ikke å gjøre noe. Prøv å sette deg i hans situasjon. Mange gutter som har mistet en del jenter de kunne fått ved å være for interessert. Da blir det å prøve andre enden av skalaen. Snakker av erfaring. Såvidt jeg har forstått, er du interessert i han. Enten så får dere være venner, eller så må du ta sjansen og risikere at dere ikke ser hverandre igjen. Prøv å gå litt mer fram hvis du er interessert.
Gjest pellepirat Skrevet 16. januar 2013 #11 Skrevet 16. januar 2013 Punkt 1 er å slutte å overanalysere . Som de andre sier, så har han nok noe interesse når han dropper kamerater for å være med deg. Hadde jeg vært i en slik situasjon, så hadde kompiser vært en flott anledning for å komme seg unna. Her vil han nok være med deg. Men eksakt hvor interessert han er blir jo opp til deg å finne ut. Jeg ville ikke vært for laidback. Da får han kanskje følelsen av at du ikke er så interessert i han på den måten? Med å være litt "på" nå i begynnelsen så finner du ut ting, og er han ikke interessert i date, så er det bedre å få hjerte knust nå, enn om et halvt år tenker jeg. Hva med å sende han ei melding og spørre om han er interessert i en date med deg? og sleng på et smilefjes for å ufarliggjøre det litt. ta en kaffe og dra på kino... dra sammen og spis pizza.. et el annet..? lykke til, og fortell gjerne hvordan det arter seg
Petalouda Skrevet 16. januar 2013 #12 Skrevet 16. januar 2013 jeg tenker at du bør la han jobbe litt jeg da. la han være litt mann, vise at han har litt baller. en mann som er interessert i deg tar kontakt. se for øvrig filmen He`s not that into you jeg tror fyren er interessert altså. men hvorfor skal han jobbe for å få deg når du jobber .. ?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #13 Skrevet 16. januar 2013 TS her. Takk for mange gode (og varierende) svar! Har tenkt på alle alternativene dere kommer med Hva om han er i samme situasjon som deg? Litt usikker på hva som egentlig skjer og tør ikke å gjøre noe. Prøv å sette deg i hans situasjon. Mange gutter som har mistet en del jenter de kunne fått ved å være for interessert. Da blir det å prøve andre enden av skalaen. Snakker av erfaring. Såvidt jeg har forstått, er du interessert i han. Enten så får dere være venner, eller så må du ta sjansen og risikere at dere ikke ser hverandre igjen. Prøv å gå litt mer fram hvis du er interessert. Men hva når han har skjønt at jeg er interessert? (Han må da ha forstått det, etter at jeg har invitert ham hjem to ganger og jeg har på en måte sagt det rett fram), da vil det vel være normalt å være mer selvsikker og om man er interessert, gå for det? Jeg har tenkt at det kan kanskje være som du sier, at han er interessert men ikke helt vet hva som skjer. Forrige gang jeg traff ham (mandag morgen) virket han litt nervøs og fiklet litt med hendene, så ut som han ikke visste helt hva han skulle gjøre. Punkt 1 er å slutte å overanalysere . Som de andre sier, så har han nok noe interesse når han dropper kamerater for å være med deg. Hadde jeg vært i en slik situasjon, så hadde kompiser vært en flott anledning for å komme seg unna. Her vil han nok være med deg. Men eksakt hvor interessert han er blir jo opp til deg å finne ut. Jeg ville ikke vært for laidback. Da får han kanskje følelsen av at du ikke er så interessert i han på den måten? Med å være litt "på" nå i begynnelsen så finner du ut ting, og er han ikke interessert i date, så er det bedre å få hjerte knust nå, enn om et halvt år tenker jeg. Hva med å sende han ei melding og spørre om han er interessert i en date med deg? og sleng på et smilefjes for å ufarliggjøre det litt. ta en kaffe og dra på kino... dra sammen og spis pizza.. et el annet..? lykke til, og fortell gjerne hvordan det arter seg Så mye lettere sagt enn gjort! Jeg prøver å la være, men du vet sikkert hvor lett det er selv Jeg har ikke bedt ham med på en date enda, men jeg føler selv at jeg har vært veldig "på", med å ta initiativ til nesten alt så langt. Kanskje jeg er så "godt igang" at han tenker at jeg må ta initiativ til neste gang også.. Jeg skal holde dere oppdatert! jeg tenker at du bør la han jobbe litt jeg da. la han være litt mann, vise at han har litt baller. en mann som er interessert i deg tar kontakt. se for øvrig filmen He`s not that into you jeg tror fyren er interessert altså. men hvorfor skal han jobbe for å få deg når du jobber .. ? He's just not that into you er en av mine favorittfilmer, men man håper jo alltids at man er i "unntaks"-båsen Dessuten føler jeg at den filmen ikke appelerer så mye til norge og norsk datingkultur, her er vi mye mer likestilt enn de skal ha det til der. Spørsmål til alle; Jeg sendte ham en melding på facebook på mandag ettermiddag og fortalte om noe som hadde skjedd på skolen den dagen. Han pleier alltid å svare nesten med en gang, senest etter et par timer, men da svarte han ikke før igår (tirsdag) kveld! Han er gjerne på facebook flere ganger om dagen, og jeg så at han hadde vært aktiv èn gang etter at jeg sendte meldingen men han hadde ikke sjekket den. Når han svarte igår kveld fikk vi en liten samtale ut av det. Men burde jeg ta det som et hint, at han ikke gadd å sjekke meldingen tidligere? Anonym poster: b17879056b46df459f0de9e57e9e983e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #14 Skrevet 16. januar 2013 Forrige gang jeg traff ham (mandag morgen) virket han litt nervøs og fiklet litt med hendene, så ut som han ikke visste helt hva han skulle gjøre. Anonym poster: b17879056b46df459f0de9e57e9e983e Dette kan også hende var fordi sjefen hans satt rett bak ham.. Hehe Anonym poster: b17879056b46df459f0de9e57e9e983e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #15 Skrevet 16. januar 2013 Okei det var det. Jeg spurte om han ville finne på noe ikveld, men han var opptatt (i og for seg helt ok), men han sa ikke "men vi kan finne på noe på lørdag" feks.. Så da tar jeg det som at han er faktisk ikke interessert. Æsj TS Anonym poster: b17879056b46df459f0de9e57e9e983e
Gjest white tiger Skrevet 16. januar 2013 #16 Skrevet 16. januar 2013 Det var leit å høre Jeg er i en følelsesmessig berg- og dalbane for tiden jeg også (pga en mann), så jeg kjenner meg veldig godt igjen i den overanalysere-greia du har hatt gående. Du får tenke at det med tiden helt sikkert dukker opp noen du liker som faktisk er interessert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå