Gå til innhold

Loven om tiltrekning/The Secret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tilhenger av Loven om tiltrekning, og hører/leser mest av Hicks/Abraham. Ønsker å komme i kontakt med flere tilhengere her, for kanskje å få litt råd/utveksling av erfaringer.

Saken min er at jeg ønsker meg flere viktige ting, men vet ikke helt om jeg må prøve å fokusere på en ting av gangen. Men hvis jeg bare skal fokusere på en ting, vil det ta så lang tid før jeg kan fokusere på andre ting jeg ønsker, tenker jeg. For eksempel ønsker jeg å finne meg en ny utdanning/jobb, men er usikker på hvilken retning jeg skal velge. Og så ønsker jeg å få meg kjæreste mer enn noe annet. Samtidig ønsker jeg å trene mer.

Noen som har erfaringer angående flere ønsker på en gang?

Jeg ønsker bare å utveksle tanker med de som allerede kjenner til Loven om tiltrekning og tror på dette.

(Dette er ikke en tråd verken til forsvar eller kritikk av Loven om tiltrekning. Kritikere får eventuelt lage en egen tråd om det. Takk!)

Anonym poster: 84398ff8ea23e67cee997fb3f1b9b86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lurifix

What

Law of Attraction. Om du vil ha en mann med fin rygg. Så må du sende ut positive tanker, så kommer han til deg. Easy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det fungert veldig godt, men ikke med vilje, egentlig. Jeg har bare tenkt og fokusert mye på det jeg vil ha, ikke bevist som i "jeg ønsker meg, jeg må ha, jeg vil ha" osv. Men har bare hatt et behov for det, man må virkelig trenge det og sende ut ektefølte signaler om at dette må en ha, om du skjønner?

Skjebnen, eller hva fader, vil så sette deg i de riktige retningene. Men du må ville det nok, det må være et behov du har, ikke et fokus, da går du automatisk mot det.

Anonym poster: ac66067c0d022f0054dad4baaedafa20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

For meg har det fungert veldig godt, men ikke med vilje, egentlig. Jeg har bare tenkt og fokusert mye på det jeg vil ha, ikke bevist som i "jeg ønsker meg, jeg må ha, jeg vil ha" osv. Men har bare hatt et behov for det, man må virkelig trenge det og sende ut ektefølte signaler om at dette må en ha, om du skjønner?

Skjebnen, eller hva fader, vil så sette deg i de riktige retningene. Men du må ville det nok, det må være et behov du har, ikke et fokus, da går du automatisk mot det.

Anonym poster: ac66067c0d022f0054dad4baaedafa20

Kan du forklare litt mer? Hvordan du tenker på fokuserer på ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest boka noen ganger og hadde en lang periode hvor jeg gjorde det jeg skulle, men det skjedde ingenting. En kan bli veldig stressa når en må tenke "rett" hele tiden. Den ble en bestselger over alt og forfatteren Michael Losier har blitt en god del rikere ved å fortelle oss hvordan vi må oppføre oss. Jeg var full av håp om at dette hadde noe for seg, men sånn i ettertid tror jeg ikke på den. Noen er heldigere i livet enn andre og det er vel alt det dreier seg om.

Anonym poster: 906f5c64dc5338b0997f9288a540b9b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare litt mer? Hvordan du tenker på fokuserer på ting?

Det er skikkelig vanskelig å forklare, men jeg merker at jeg etterhvert tiltrekker meg akkurat hva jeg virkelig dypt innerst inne ønsker meg. Feks penger.. litt stygt eksempel, men jeg vasser i penger, lønnsøkninger, pengegaver, vinner alltid noen tusen i lotto, finner alltid penger på gata. Det er kanskje fordi at jeg og alenemoren min vokste opp fattig, jeg tenkte bevisst fra jeg var liten av at når jeg ble voksen, skulle jeg alltid ha penger. Det er ikke det at jeg har superutdannelse eller superjobb, pengene kommer til meg rett som det er, uansett.

Det begynte vel i tenårene, da var det blitt en så naturlig del av meg, å vite at jeg senere skulle ha penger. Så kom de rennende.

Folk kan si hva de vil om at dette med ønskekraft ikke fungerer, men sannheten er at om man setter seg et mål, ikke ønsker, har lyst til, eller kunne tenke seg, men sier til seg selv "slik skal det faen meg bli, sånn er det bare", så vil man komme dit.

Anonym poster: ac66067c0d022f0054dad4baaedafa20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, det er første innlegg som setter tema for tråden

Sophie-Ann,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilhenger av Loven om tiltrekning, og hører/leser mest av Hicks/Abraham. Ønsker å komme i kontakt med flere tilhengere her, for kanskje å få litt råd/utveksling av erfaringer.

Saken min er at jeg ønsker meg flere viktige ting, men vet ikke helt om jeg må prøve å fokusere på en ting av gangen. Men hvis jeg bare skal fokusere på en ting, vil det ta så lang tid før jeg kan fokusere på andre ting jeg ønsker, tenker jeg. For eksempel ønsker jeg å finne meg en ny utdanning/jobb, men er usikker på hvilken retning jeg skal velge. Og så ønsker jeg å få meg kjæreste mer enn noe annet. Samtidig ønsker jeg å trene mer.

Noen som har erfaringer angående flere ønsker på en gang?

Jeg ønsker bare å utveksle tanker med de som allerede kjenner til Loven om tiltrekning og tror på dette.

(Dette er ikke en tråd verken til forsvar eller kritikk av Loven om tiltrekning. Kritikere får eventuelt lage en egen tråd om det. Takk!)

Anonym poster: 84398ff8ea23e67cee997fb3f1b9b86f

Dette er hva som får alle til å tenke at loven om tiltrekning ikke virker. De er for det første usikre på HVA DE VIL HA. Og dette er viktig, vær tydelig på det du vil ha. Er du vag, får du alltid vage svar. Universet gir deg det du vil ha, og jo fler detaljer du kan visualisere, jo bedre.

En annen ting er at mange tenker "Dette vil jeg ha SNART, eller EN GANG I FREMTIDEN." -Slik forblir det alltid nettopp i fremtiden. Cluet er å forestille seg akkurat hva du trenger, og visualisere at du har nådd målet! For eksempel utdanningen din. Forestill deg at du kjenner lukten av nytrykkede bøker, at du blar i sidene, tar notater osv. Som om det allerede er ditt! For det du kan visualisere, det du kan ha bilder av i hodet, det bare MÅ dukke opp!;)

Mange ønsker seg også alt UMIDDELBART og blir utålmodige. Det sinker egentlig bare prosessen fordi du tviler. Universet tolker det som at du tviler på at du egentlig vil ha det, så vær bombesikker på at det er ditt, vær takknemlig for det du "HAR NÅ", og ha tillit til at det kommer. For det gjør det virkelig!

Hvor lang eller kort tid det tar, avhenger egentlig av fokuset ditt, og tilliten. Mange sitter også og forestiller seg HVORDAN det skjer. Det må jeg bare si at egentlig er noe som forsinker prosessen, da legger du begrensninger ved å fortelle hvordan det skal skje. Om du legger din tillit til Universet, uten å tenke på HVORDAN, da vil du bli overrasket, det kan komme på måter du aldri kunne forestille deg. ;-)

Noe som er veldig heldig er at vi har følelser. Det er et ekstra hjelpemiddel, siden det vi føler forteller om du er negativ eller positiv. Man kan endre humøret om det er litt gørr. Når man er i dårlig humør er det lurt å ikke la det gå utover ønsket ditt. -- Gjør noe som du liker, sett på en sang eller syng selv om det gjør deg glad. Og når humøret er på topp igjen, fortsetter du å visualisere!:)

Og husk å være TAKKNEMLIG!:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er loven om tiltrekning og tankenes kraft logikk. Forholdt meg til dette lenge før jeg leste bøker om det. Bøkene bare bekreftet det jeg har erfart at fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er hva som får alle til å tenke at loven om tiltrekning ikke virker. De er for det første usikre på HVA DE VIL HA. Og dette er viktig, vær tydelig på det du vil ha. Er du vag, får du alltid vage svar. Universet gir deg det du vil ha, og jo fler detaljer du kan visualisere, jo bedre.

En annen ting er at mange tenker "Dette vil jeg ha SNART, eller EN GANG I FREMTIDEN." -Slik forblir det alltid nettopp i fremtiden. Cluet er å forestille seg akkurat hva du trenger, og visualisere at du har nådd målet! For eksempel utdanningen din. Forestill deg at du kjenner lukten av nytrykkede bøker, at du blar i sidene, tar notater osv. Som om det allerede er ditt! For det du kan visualisere, det du kan ha bilder av i hodet, det bare MÅ dukke opp! ;)

Noe som er veldig heldig er at vi har følelser. Det er et ekstra hjelpemiddel, siden det vi føler forteller om du er negativ eller positiv. Man kan endre humøret om det er litt gørr. Når man er i dårlig humør er det lurt å ikke la det gå utover ønsket ditt. -- Gjør noe som du liker, sett på en sang eller syng selv om det gjør deg glad. Og når humøret er på topp igjen, fortsetter du å visualisere! :)

Og husk å være TAKKNEMLIG! :)

Veldig bra! Jeg må bruke innlevelsesevnen min mer enn jeg har gjort tidligere.

Har du selv erfart at du har oppnådd det du ønsket, eller er du i startfasen hvor du er i ferd med å få teken på det?

TS

Anonym poster: 84398ff8ea23e67cee997fb3f1b9b86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig på hva dere egentlig legger i dette konseptet. Mener dere at det er noe 'overnaturlig' som bidrar til å oppfylle disse ønskene eller er det rett og slett en slags måte å holde motivasjonen oppe på mens man jobber mot langsiktige mål?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut, TS! :-) Lykke til!

Vel, man kan vel si at jeg har begynt å virkelig få dette til nå. Det er litt vrient i starten fordi man ikke er vant med å følge med på hva man tenker, og kanskje er litt utålmodig. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt nysgjerrig på hva dere egentlig legger i dette konseptet. Mener dere at det er noe 'overnaturlig' som bidrar til å oppfylle disse ønskene eller er det rett og slett en slags måte å holde motivasjonen oppe på mens man jobber mot langsiktige mål?

Akkurat HVA som gjør at det funker vet jeg ikke, men det funker. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...