Gå til innhold

Det gjør så vondt i hjertet å bli droppet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en god stund holdt på med en veldig bra fyr. Eller, jeg sier "holdt på", men vi har egentlig aldri definert hva greia mellom oss er annet enn at vi har likt hverandre godt. Vi har snakket masse på meldinger og Face, hatt lange samtaler når vi har møttes, og sovet over hos hverandre flere ganger. Holdt rundt hverandre. Han har gitt meg komplimenter for de sidene av meg selv som jeg selv ikke er så glad i, og jeg har følt at han er noe helt spesielt. Som om vi var sjelevenner, nesten.

Men nå har det plutselig tatt helt slutt. Det er jeg som har tatt mest initiativ til kontakt den seneste tiden, og nå er kontakten helt ikke-eksisterende. Så vidt jeg kan forstå har jeg ikke gjort eller sagt noe dumt. Har vært en fin tone mellom oss hele veien. Går og venter på en lyd fra ham, men det skjer aldri lenger. Vi er i nærheten av hverandre ganske ofte, og treffer stadig på hverandre, men nå merker jeg ikke noe interesse fra ham. Han er helt vanlig mot meg, søker aldri blikket mitt, gjør ikke noe for å være i samme rom som meg. Han er rett og slett ikke keen lenger.

Og det gjør så vondt! Innser at jeg nok er forelsket i ham. Går bare rundt med en stor klump i halsen og føler meg ikke helt som meg selv.

Huff, måtte bare få det ut. Lurer på hvor lang tid det går før jeg er over ham. Har en følelse av at det kan ta tid. :sukk:

Anonym poster: d51c88f8fa638448217090d90e1c957e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare spørre han om noe er galt? At du føler han tar litt avstand?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare spørre han om noe er galt? At du føler han tar litt avstand?

Jo, jeg kan jo det. Men jeg er så innmari stolt også. Vil ikke være klein. Dessuten har jeg ikke inntrykk av at han er sur, eller at det har skjedd noe. Han oppfører seg helt normalt hyggelig, bare at han ikke tar kontakt og at "gnisten" liksom er borte når vi møtes. Før kunne jeg merke at han var betatt, jeg merket at han kikket på meg i skjul og ble sånn glad og opprømt om vi havnet ved siden av hverandre i sofaen, for eksempel. Ikke nå lenger. Alt peker liksom på at de romantiske følelsene ble borte. Jeg lurer litt på om han kanskje har møtt en annen, noe sier meg det av en eller annen grunn. Og da vil jeg jo ihvertfall ikke mase på ham.

Tror det jeg synes er så vanskelig er at jeg følte han meg, på en måte. At vi klaffet på et dypere plan. Ikke så ofte det skjer. Derfor det gjør så vondt. Det er mange menn som liker meg, og jeg har ikke noe problemer på den fronten, men ingen kan måle seg føler jeg.

Gjest navnelapp
Skrevet

Du kan jo berre sette opp det kaldaste ansiktet du har, og seie at dersom han ikkje vil ha noko meir med deg å gjere så er det hyggeleg å seie frå, i staden for å berre vere ein kald fisk. Det er god folkeskikk, faktisk. Men om du oppnår noko med det er eg meir usikker på. Kanskje får du sjå han frå si styggaste side, slik at det blir tydeleg kvifor han ikkje er noko for deg likevel. :klemmer:

Skrevet

Jeg lurer litt på om han kanskje har møtt en annen, noe sier meg det av en eller annen grunn. Og da vil jeg jo ihvertfall ikke mase på ham.

Han merket kanskje at du var i ferd med å falle for ham, og når han kjente etter, så kjente han kanskje at han ikke likte deg så godt at han ønsket noe seriøst med deg. Dette kan ha foregått seg i underbevisstheten hans. Så jeg er enig i at det nytter ikke å mase eller konfrontere ham. Tvert imot.

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo berre sette opp det kaldaste ansiktet du har, og seie at dersom han ikkje vil ha noko meir med deg å gjere så er det hyggeleg å seie frå, i staden for å berre vere ein kald fisk. Det er god folkeskikk, faktisk. Men om du oppnår noko med det er eg meir usikker på. Kanskje får du sjå han frå si styggaste side, slik at det blir tydeleg kvifor han ikkje er noko for deg likevel. :klemmer:

Nå syns jeg du feiltolker situasjonen. Hun skriver jo at han oppfører seg "helt normalt hyggelig", og da bli det feil å lage en scene. De har aldri vært kjærester - bare venner.

• Liker 1
Skrevet

Du sier at dere har "holdt på" - har dere gjort noe mer enn å bare holde rundt hverandre? Hvis ikke, så følte han kanskje at du avviste ham, og at han har gitt opp troen på at det skulle bli noe mer mellom dere, og derfor nå forholder seg til deg kun som en venn?

• Liker 2
Skrevet

Har en god stund holdt på med en veldig bra fyr. Eller, jeg sier "holdt på", men vi har egentlig aldri definert hva greia mellom oss er annet enn at vi har likt hverandre godt. Vi har snakket masse på meldinger og Face, hatt lange samtaler når vi har møttes, og sovet over hos hverandre flere ganger. Holdt rundt hverandre. Han har gitt meg komplimenter for de sidene av meg selv som jeg selv ikke er så glad i, og jeg har følt at han er noe helt spesielt. Som om vi var sjelevenner, nesten.

Men nå har det plutselig tatt helt slutt. Det er jeg som har tatt mest initiativ til kontakt den seneste tiden, og nå er kontakten helt ikke-eksisterende. Så vidt jeg kan forstå har jeg ikke gjort eller sagt noe dumt. Har vært en fin tone mellom oss hele veien. Går og venter på en lyd fra ham, men det skjer aldri lenger. Vi er i nærheten av hverandre ganske ofte, og treffer stadig på hverandre, men nå merker jeg ikke noe interesse fra ham. Han er helt vanlig mot meg, søker aldri blikket mitt, gjør ikke noe for å være i samme rom som meg. Han er rett og slett ikke keen lenger.

Og det gjør så vondt! Innser at jeg nok er forelsket i ham. Går bare rundt med en stor klump i halsen og føler meg ikke helt som meg selv.

Huff, måtte bare få det ut. Lurer på hvor lang tid det går før jeg er over ham. Har en følelse av at det kan ta tid. :sukk:

Sovet over som i sex? Eller sovet bare? Høres jo ut som om han kanskje bare har tenkt venner hele tiden eller? Hvor gammel er dere? Det går jo an å snakke sammen...

AnonymBruker
Skrevet

Nå syns jeg du feiltolker situasjonen. Hun skriver jo at han oppfører seg "helt normalt hyggelig", og da bli det feil å lage en scene. De har aldri vært kjærester - bare venner.

Det er jo ikke å lage en scene, om de har holdt på. Da er det jo bare vanlige folkeskikk å si ifra på en skikkelig måte, enn å bare la det "gli bort" og la den andre føle seg som dritt.

Anonym poster: 7947636d4e6316028103495502f7fa37

Gjest navnelapp
Skrevet

Når eg seier "det kaldaste ansiktet" så meiner eg jo nettopp ikkje å gråte, ikkje sjå ut som ein som har selt smør og ikkje fått pengar for det. Ho bør vere roleg og kontrollert, men ikkje trist eller bedande.

Skrevet

Det å få et svar på hva som har skjedd kan gjøre det lettere å gå videre. Det er i hvertfall min erfaring. Uansett hva svaret er slipper du å spekulere, og kan jobbe med å komme over han. Jeg vet det gjør vondt...*klem*

Skrevet

Det er desverre slik at man ofte blir forelsket i forelskelsen og når man blir bedre kjent så kjenner man at det er noe der som mangler. Det betyr ikke at det er noe galt med deg, eller han det er bare ikke helt rett. Hvis du ikke er den rette for han er jo ikke han den rette for deg heller, selv om det føltes sånn når dere var sammen.

Jeg vet ikke om jeg hadde sendt han en melding for å få bekreftelsen om at han ikke føler det er nok der til å ta det videre, det i seg selv gjør så vondt, men for andre er det det som trengs for at man skal komme seg videre også.

Jeg har ingen gode råd desverre, kjenner bare følelsen du har nå og den er kjempe vond! Stor klem!!

• Liker 3
Gjest Payandeh
Skrevet

Opplevd liknende! Jeg nekter å sitte igjen å føle meg som en tosk, så jeg spurte han direkte. Vi fikk en god samtale ut av det, og vi fortsatte i flere måneder etterpå. Det endte med at jeg mistet interessen, fordi jeg endelig skjønte at jeg faktisk fortjener bedre, og var "fanget" i en fantasi om at det kunne bli noe mer på sikt. Kanskje det kunne blitt det, kanskje ikke. Likevel fortjener man å bli behandlet bedre i så tidlig fase. Hvis han allerede så tidlig "mister" interessen, er det lite sannsynlig at ting plutselig vil snu brått. Dessverre. Håper dog det ordner seg, og at det er en helt annen grunn til at han er slik mot deg. God klem og lykke til!

Råder deg dog til å snakke med han, det var egentlig poenget med innlegget. Vær ærlig, og spør han direkte. Gå rundt grøten fungerer ikke, og det kan bli kleint. Du skal vise han at du er såpass glad i deg selv at du unner deg bedre oppførsel fra andre du har kjært. Sett deg selv i respekt på den måten, og hvis det blir slutt, har du i hvert fall ikke kastet bort unødvendig tid til venting på en interessen som kanskje aldri kommer tilbake. Det er en vond følelse, som kan unngås/minske ved å få korta på bordet med en gang. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...