AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Del Skrevet 6. januar 2013 Har noen venner fra Litauen og Polen som hevder bruk av refleks er spesielt for Skandinavia. Deres familie og venner i hjemlandene skjønner ikke hvorfor de skulle bruke refleks. Refleksjoner (hehe) om dette? Og hva heter egentlig refleks på engelsk? Visste ikke hvor jeg skulle poste denne, så den havnet her.... Anonym poster: afb9ddb6befba5a6f7ed42da9a1996b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 6. januar 2013 #2 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Det er vel fordi det er dritmørkt her oppe, store deler av året. Jeg har opplevd trafikken i både Polen og Litauen, og trafikksikkerhet virker ikke å stå høyest på agendaen. Endret 6. januar 2013 av Alice123 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 7. januar 2013 #3 Del Skrevet 7. januar 2013 Det stemmer. Har ikke sett at vanlige borgere bruker refleks i andre europeiske land. Veiarbeidere derimot bruker refleksvester. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 8. januar 2013 #4 Del Skrevet 8. januar 2013 Og hva heter egentlig refleks på engelsk? Anonym poster: afb9ddb6befba5a6f7ed42da9a1996b0 Retroreflector. Men det begrepet omfavner alt som reflekterer på samme måte, inkludert katteøyne. Men ja, refleksbruk er i all hovedsak en norsk greie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 8. januar 2013 #5 Del Skrevet 8. januar 2013 Og det er eigentleg heilt vilt. Eg har vore i Afrika, og har aldri følt meir behov for refleks enn der. Det blir stupmørkt klokka seks, og dei køyrer som gale. Men det er vel eit fenomen høgt oppe i Maslows behovshierarki. Burde ikkje vere det, men... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. januar 2013 #6 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg er glad vi er såpass flinke med reflekser jeg da. Det er galskap å gå uten. Har selv gått med lommelykt når jeg har vært nærmere ekvator. Som en sier - det blir bekkmørt klokka seks og de eier ikke trafikkregler heller. Så det er rene russisk rulett å gå langs veiene i enkelte land. Synes det er rart at de bryr seg så lite om sikkerheten. De dævver jo som fluer i bilulykker, men det virker neste som om de ikke bryr seg. Men å sørge kan de. Har alltid lurt på hvorfor det er slik. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 11. januar 2013 #7 Del Skrevet 11. januar 2013 Min britiske venninne så bare dumt på meg da hun så refleksen min De hadde riktignok refleksvest da, som spesielt barna brukte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sága Grotesque Skrevet 11. januar 2013 #8 Del Skrevet 11. januar 2013 Har ikke tenkt på det før, men når du nevner det kan jeg ikke huske å ha sett refleks i utlandet, uansett hvor mørkt det har vært. Note to self: Ta med refleks på neste utenlandstur. Scandinavian fashion! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal mann Skrevet 11. januar 2013 #9 Del Skrevet 11. januar 2013 Refleks er en ting hos oss med vettet i behold ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #10 Del Skrevet 11. januar 2013 Min britiske kjæreste har kjøpt seg sånn refleksbånd man har rundt armen her i Norge. Han synes det er genialt, og kan ikke skjønne hvorfor det ikke er mer vanlig overalt. Jeg er enig Anonym poster: ab2d114a9da49ae76996c6283ec881b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Middag Skrevet 11. januar 2013 #11 Del Skrevet 11. januar 2013 Er bare i nisselandet norge at vi går rundt og tror vi blir påkjørt om ikke vi bruker refleks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 23. januar 2013 #12 Del Skrevet 23. januar 2013 Er bare i nisselandet norge at vi går rundt og tror vi blir påkjørt om ikke vi bruker refleks. Nå hender jo også det da, så kanskje nisselandet ikke er så dumt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #13 Del Skrevet 24. januar 2013 Er bare i nisselandet norge at vi går rundt og tror vi blir påkjørt om ikke vi bruker refleks. Idiot. Refleks reduserer risikoen for å bli påkjørt i mørket med 85 %: http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Media/Nyhetsarkiv/Nasjonalt/388922.cms Anonym poster: 79cd32fd3de258dc3ecb726c4980defd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SpaceBaby Skrevet 24. januar 2013 #14 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Er bare i nisselandet norge at vi går rundt og tror vi blir påkjørt om ikke vi bruker refleks. Strengt tatt burde man ha på seg hjelm også. Det er tross alt mye som kan skje når man er ute og går. Man kan snuble og falle på hodet, man kan slå seg selv for hardt i hodet over noe idiotisk en kompis sa eller man kan gå på et skilt eller noe. Det er i det hele tatt viktig å være 100% trygg hele tiden. Shit doesn't happen, not when in Norway. Endret 24. januar 2013 av SpaceBaby 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 30. januar 2013 #15 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Jeg ble stoppet på hovedflyplassen i London å tatt til siden når jeg hadde refleksbånd på meg i sikkerhetskontrollen. De spurte hva det var jeg hadde meg. Jeg svarte en refleks. De lurte på hvorfor det. Grav alvorlige. Da ble jeg så satt ut at jeg ikke klarte å si noe på et langt sekund. De ble morskere og jeg klarte å så vidt stamme frem ....Biler.... Gate.... Beskyttelse.... De stusset litt og så sa de i kor.....aaaahhhhhh brilliant! Noen som vet hvor jeg får tak i gratis. De på sportsbutikker, apotek og motebutikker er så grelle... Endret 30. januar 2013 av Wonders 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #16 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg er glad vi er såpass flinke med reflekser jeg da. Det er galskap å gå uten. Har selv gått med lommelykt når jeg har vært nærmere ekvator. Som en sier - det blir bekkmørt klokka seks og de eier ikke trafikkregler heller. Så det er rene russisk rulett å gå langs veiene i enkelte land. Synes det er rart at de bryr seg så lite om sikkerheten. De dævver jo som fluer i bilulykker, men det virker neste som om de ikke bryr seg. Men å sørge kan de. Har alltid lurt på hvorfor det er slik. Huff! Haha, unnskyld, men dette innlegget fikk meg til å le! Men nå har jeg en grusom morbid, sarkastisk galgenhumor også... *får komme meg i skammekroken* ...unnskyld Anonym poster: b2a04372955276aa71dda5c20cf834b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #17 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg bor i Sør-Europa, og ingen bruker refleks. Bortsett fra på noen hunde- og kattehalsbånd.... Her er det stupmørkt på kvelden og natta, og ingen fortau og ingen veibelysning på vanlige veier (kun på de store motorveiene). Men jeg har to reflekser, medbrakt fra Norge. Så jeg har "lite spøkelse" på ene siden og "minibamse" på andre siden Anonym poster: 66b6ad82d54de9936027aa1446a20aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 30. januar 2013 #18 Del Skrevet 30. januar 2013 Noen som vet hvor jeg får tak i gratis. De på sportsbutikker, apotek og motebutikker er så grelle... Karrieremesser. Det har vært det nye hotte å gi bort de siste årene. Jeg har flust, både fra kjøreskolen min og fjorten ulike oljeselskap... Aldri betalt for en refleks i mitt liv, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #19 Del Skrevet 30. januar 2013 Fordi det er mørkt oppi her vel, og mange elendige sjåfører.. I tillegg ser man jo fader ikke folka som er ute å går i mørket. Anonym poster: 53ba370e199a26b3536afa779eb6a1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 30. januar 2013 #20 Del Skrevet 30. januar 2013 Karrieremesser. Det har vært det nye hotte å gi bort de siste årene. Jeg har flust, både fra kjøreskolen min og fjorten ulike oljeselskap... Aldri betalt for en refleks i mitt liv, tror jeg. Jeg leter meg ihjel på nett. Er aldri på messer. Kanskje jeg skal sende noen på sånne ting å hanke inn etterpå.... Hmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå