Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! :vinke:

Jeg lurer bare på hva dere bruker Vaselin til? Den har visst så mange forskjellige bruksområder...jeg vet ikke om alle! Gøy å få noen tips!

Jeg bruker den til leppene og på øyebryna for å forme dem. Synes det er lettere å påføre øyebrynsblyant etter jeg har hatt vaselin på først, for da glir den så lett.

Hva med dere?

Skrevet

Dette tenkte jeg på og, har nemlig brukt den til leppene.

Men leste så et sted her på forumet at dette ikke var bra for det ville tørke ut leppene.

Kan den brukes til noe som helst da?

Gjest Moonshadow
Skrevet

Kan den brukes til noe som helst da?

Glidemiddel kanskje :oops:

Skrevet

ånei..den anbefales ikke som glidemiddel, har jeg hørt. men har hørt rykter om babyolje! hehe :)

Til leppebruk så brukte jeg vaselin masse før..men jeg ble så avhengig! Derfor sluttet jeg. Men jeg bruker vaselin til å ta en "leppe-behandling". jeg smører et tykt lag med vaselin på leppene, lar det gå 20 min og så pusser jeg forsiktig med en tannbørste. blir en slags maske/peeling for leppene. Dette frisker opp leppene og tar vekk løse flak osv. Godt for leppene!

har også hørt at man bør være forsiktig med å bruke for mye vaselin, spesielt overleppa pga produksjon av hår/mørke hår el.lign.. Har en slags mascara balsam -vaselin, som jeg bruker en gang i blant for å gi øyenvippene det den trenger av stoffer. Tror vanlig vaselin gjør samme nytten. Mormor fortalte meg også at vaselin gjøre øyenvippene mørkere. ellers kan den jo brukes til en klassisk ting; til såre romper/underliv osv... ;)

Skrevet

Bruker vaselin på leppene fordi det gjør dem mye mykere.

Gjest Myumi
Skrevet

Vaselin skal aldri brukes som glidemiddel, det står tom. advarsel om dette bakpå kondompakkene.

Sort vaselin var vanlig å bruke som mascara før men det anbefales ikke pga. at man må gnikke og gni får å få det av, dermed mister man mye vipper. Det er også veldig klissete og ubehagelig å ha på ett såpass sensitivt sted som rundt øynene.

Vaselin på leppene er heller ikke å anbefale fordi vaselinen bare blir liggende som en fet hinne utenpå leppene uten å trekke inn eller pleie huden. Bruk heller leppebalsam.

Gjest Tristessa
Skrevet

Ingenting lenger. Synes den tørker ut mer enn den gjør godt. I alle fall på leppene.

Skrevet
Vaselin skal aldri brukes som glidemiddel, det står tom. advarsel om dette bakpå kondompakkene.

Hvorfor ikke?

Vaselin på leppene er heller ikke å anbefale fordi vaselinen bare blir liggende som en fet hinne utenpå leppene uten å trekke inn eller pleie huden. Bruk heller leppebalsam.

Jeg tar alltid av vaselinen etter en liten stund så tror ikke det er noe problem. til vanlig bruker jeg leppebalsam.

Gjest Myumi
Skrevet

Vaselin ødelegger kondomet (det oppstår en kjemisk reaksjon) og øker sjansen for at det sprekker- unnskyld meg men det er ganske skremmende at såpass mange ikke vet dette.

Dette er elementærkunnskap jenter.

Gjest Cuddly
Skrevet

INGENTING!

Usj og æsj, det fettklisset minner meg om da jeg spilte i korps og smurte ventilene på instrumentet...med usjæsjvaselin!

Gjest Moonshadow
Skrevet
Vaselin ødelegger kondomet (det oppstår en kjemisk reaksjon) og øker sjansen for at det sprekker- unnskyld meg men det er ganske skremmende at såpass mange ikke vet dette.

Mente jo ikke sammen med kondom da....

Jeg forbinner vasselin med homser..vet ikke helt hvorfor men...

Skrevet

Men altså.. nå mente jeg ikke med kondom da.

Skrevet

Bruker av og til vaselin (og kleenex) til å fjerne øyensminke. Ellers så funker både det og babyolje fint som glidemiddel. Når jeg var yngre brukte jeg vaselin når jeg skulle sole meg - stekefett :) Husker også på slutten av åttitallet at det på skolen var veldig pop med vaselingloss - da smeltet vi mors gamle lebestifter sammen med vaselinen så den fikk litt rosa/rødfarge.

Gjest Jamila
Skrevet

Usj og æsj, det fettklisset minner meg om da jeg spilte i korps og smurte ventilene på instrumentet...med usjæsjvaselin!

aånn dærre dårlig flashback...

nope, ingenting her heller!

Skrevet
Ingenting lenger. Synes den tørker ut mer enn den gjør godt. I alle fall på leppene.

Enig. Vaselinen kan heller la være, det gjør faktisk problemet bare vondt verre.

Skrevet

:o Tørker ut leppene? Hmmm...det visste jeg ikke!

*gå å ta ut vaselinen fra veska, legge oppi Lyspyl* :roll:

Skrevet
*gå å ta ut vaselinen fra veska' date=' legge oppi Lyspyl*[/quote']

Lipsyl inneholder parafinvoks, så den tørker også ut leppene. ( ihvertfall den blå, vet ikke om de andre gjør det) :wink:

Skrevet

Lypsyl er noe dritt! hehe! Gjør leppene 100 ganger verre...da er det faktisk bedre med vaselin, selv om det ikke er noe særlig heller! Eller la være å bruke noe i det hele tatt. Den/de beste jeg har funnet er Blistex, mentholatium (heter den ikke det? den blå boksen, fåes tak i på apoteket) og en lypsyl til....hva heter den da?! Argh! Den er også blå, finnes også i boks-form. Fåes tak i på vita osv... fælt så jernteppe jeg skulle ha nå da ;)

Skrevet

Vaselin har jeg kun brukt til salvegrunnlag når jeg har laget salver og kremer på jobb og skole...

Skrevet

Mente jo ikke sammen med kondom da....

Jeg forbinner vasselin med homser..vet ikke helt hvorfor men...

Homofile bruker også kondomer. Samleie uten kondom er den viktigste smittemåten for menn som har sex med menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...