engracada Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Jeg har brukt depend øyenbrynsfarge en god stund nå, men plutselig har jeg begynt å bli ordentlig allergisk mot den. Øyenbrynene blir helt røde og begynner å klø i flere dager etterpå. Hater det, for jeg vil virkelig farge brynene. Noen flere som har opplevd dette? Finnes det andre øyenbrynsfarger som er mildere? Noen som har testa ut andre?
WTForum Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 bruk heller sminke! det er min anbefaling, så slipper du å reagere så sterkt. brukt sånn øyenbrynspenn eller noe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Sjekk hva slags ingredienser som er i slike farger før du kjøper dem, og hva som lett kan skape allergi. Anonym poster: 52cc0e6d322332c99afec348a2d40bc0
ane87 Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har brukt depend øyenbrynsfarge en god stund nå, men plutselig har jeg begynt å bli ordentlig allergisk mot den. Øyenbrynene blir helt røde og begynner å klø i flere dager etterpå. Hater det, for jeg vil virkelig farge brynene. Noen flere som har opplevd dette? Finnes det andre øyenbrynsfarger som er mildere? Noen som har testa ut andre? Akkurat det samme skjedde med meg for 2 år siden. Jeg var hos en hudpleier etterpå for å farge de der istedet og reagerte ikke, så da spurte jeg om merket de brukte og søkte det opp på nett. Det er egentlig et hudpleie/frisør-merke som ikke selges til privatpersoner, men jeg fant en nettside og har siden brukt denne fargen. Nettsiden heter iglow.no og merket er RefectoCil.
Gjest Sillå Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Hei. Jeg har også reaksjoner på brynfarge, og har prøvd på hudpleie å farge dem, men reagerer like mye på det. Spørs nok hva du reagerer på. Jeg har utviklet Parafenylendiamin, som er en allergi på fargestoff. Jeg kan ikje ha mørk hårfarge, kun ha lyse striper i. Jeg hovnet opp i hodebunnen og hadde store åpne sår i hodebunnen som væsket. Har vært ut og inn av sykehus for ta tester ol. I sammenheng med denne allergien fikk jeg i etterkant eksem som kommer og går. Jeg råder deg og være forsiktig når det kommer til farging av bryn og hår, skyll fort ut om du reagerer
Ragg Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Jeg og opplevde dette, røde kløende øyenbryn.. Byttet til refectoCil som hun over skrev, kan og kjøpes på Nelly. Men husk at du må kjøpe farge og væske til å blande i
engracada Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2013 Tusen takk for gode råd, da skal jeg prøve RefectoCil-fargen. Og vis det ikke hjelper må nok jeg også bare bruke sminke istedet. (har nemlig også fått eksem etter at jeg begynte å farge brynene, så det kan jo ha en sammenheng..)
Gjest Benni Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 det samme skjedde for meg for meg idag.. jeg farget brynene mine igår og nå klør de som f***.. Utrolig irriterende, har dere noen tips for og lindre kløen?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Jeg har brukt depend øyenbrynsfarge en god stund nå, men plutselig har jeg begynt å bli ordentlig allergisk mot den. Øyenbrynene blir helt røde og begynner å klø i flere dager etterpå. Hater det, for jeg vil virkelig farge brynene. Noen flere som har opplevd dette? Finnes det andre øyenbrynsfarger som er mildere? Noen som har testa ut andre? Jeg opplevde akkurat det samme. i tillegg hovnet jeg opp. Har rett og slett ikke turd å gjøre det flere ganger. Men lurer på om det finnes en annen form for farging som er mildere enn denne?
Gjest *MaggieQ* Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 (endret) Ta permanent makeup. Da trenger du bare en touch up 1 gang i året. Endret 7. juli 2013 av *MaggieQ*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå