Gå til innhold

Hills prøvedagbok.


Hills

Anbefalte innlegg

Hei du!

Jeg liker deg, så jeg følger litt med på deg i kulissene;)

Har gått og tenkt på noe mht til deg i noen dager, så nå bare skriver jeg det. Og tilgi meg om det blit feil, det er ikke meningen å skape stress etc. Bare et tips, eller en tanke. Jeg ser at du spiser en dle greens. det gjorde jeg også. Men i juleferien droppet jeg det. Var hjemme i tre uker, og orket ikke høre på hvor sær jeg er mht til shaker, grønt pulver osv. ikke noe foreldrene mine driver med, for å si det sånn. Og den pp ble jeg gravid. Helt sikkert utrolig tilfeldig. Men da jkeg kom hjem igjen googlet jeg graviditet og greens for sikkerhets skyld. Og dte viser seg at dte ikke er lurt i det hele tatt å ta greens når man er nygravid. det er fordi det meste (spirulina, hvetegress osv) har en utsensende effekt. Og embryoet er jo egentlig et fremmedlegeme. Og vi vil IKKE at kroppen skal rense det ut. Det er også derfor gravide ikke skal overspise ingefær. Så nå har jeg tenk da. Og mine tanker aner jeg ikke om er riktige, det kan godt hende dte er helt på trynet. Men kanskje er det sånn at det ikke er så lurt å ta masse utrensende greier mens man prøver? Kanskje det er til hinder for et befruktet egg som skal feste seg? Om det drøyer, kan du jo vurdere å teste om det funker å kutte ut det grønne pulveret en stund:) Håper IKKE jeg ødelegger noe med å si dette, jeg vil deg virkelig bare det aller beste. Bare mine tanker om mine erfaringer (som kan være tilfeldigheter).

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive alt dette.

Jeg setter ubeskrivelig stor pris på at du faktisk bruker av din egen tid og energi til å gi meg tips som virkelig kan være utrolig viktig!

Jeg holder på å sjekke opp litt ang.spirulina,chlorella og hvetegress(som er 3 av tingene jeg tar til daglig) og finner faktisk flere artikler som tilsier at dette bør man ligge unna i en prøveperiode.

Jeg skal dermed forsøke å la den biten av supermaten ligge inntil videre. (det vil si smoothie uten supermat,men med masse bær:)) )

tenkte jeg skulle ta en liten leserunde for å se om jeg kan finne noe supermat som kan øke sannsynligheten for graviditet.

Tusen takk igjen for ordene du skrev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God kveld i natten fru Hills :)

Takk for dine kloke ord tidligere idag! Jeg har virkelig tatt det til meg, og skal prøve så godt jeg kan å minne meg selv på det å leve og gjøre det beste utav hver eneste dag så godt jeg bare kan! :)

Prøvingen tok overtaket på meg en stund, men det går fint nå :) føler selv jeg blir mer og mer avslappet til det hele, og det er jo bare naturlig og kroppen har nokk bare godt av det. Og kun positivt vil komme utav det i tillegg.. :) Tror man ubevisst er klar eller ikke, kroppsmessig, for ett svangerskap. Om man stresser, tenker og analyserer alt heletiden, så vil ikke kroppen tror jeg.........

Håper du har en fin nattevakt og får en fortsatt videre fin helg :)

Valentine`s Day her ble feiret på en litt spesiell, men veldig romantisk og rørende måte :hjerte:

Jeg var en tur og kjøpte kort, sjokolade, hjertesnop og en pakke med Calvin Klein boksere til mannen igår, som jeg pakket inn - og skrev en laaaangt tekst i kortet om hvor mye han betyr for meg osv.

Dette plasserte jeg på kjøkkenbenken igår før jeg la meg, ettersom jeg jobbet kveld så la jeg meg litt senere enn han, slik han våknet til dette imorges.

Og siden han var så tidlig oppe idag, så var han allerede i seng når jeg kom hjem i kveld, han var nokk så sliten etter en lang dag stakkar. Men da når jeg kom inn dørene, så sto det en aldeles nydelig bukett med roser i en vase på kjøkkenbenken, sammen med en eske med hjertesjokolade og verdens fineste og mest rørende kort noensinne.. :rodmer: jeg vil påstå at jeg har funnet drømmemannen i mitt liv, som for meg er verdens beste og helt og holdent perfekt i mine øyne! :fnise: ble sukkersøtt dette her :rolleyes:

Hvordan går det med menssmertene dine? :) Mine har gitt seg.. Men det er normalt..

Du har ingen andre "symptom" som enten er normalt for deg eller uvanlig i forhold til tidligere sykluser?

:goodbye:

hørtes ut som en herlig valentine dag :)

Fantastisk å kunne sette pris på de man er glad i <3

Menssmertene er forsvunnet totalt, men det er forsåvidt vanlig.

De komr,forsvinnr igjen, kommer gjerne litt tilbake igjen,og kan forsvinne litt før tanten setter inn for fult. Da har jeg så vondt at jeg er avhengig av Iibux og Paracet for å fungere i det hele tatt :P

Skal bli en glede å slippe det der i 9 mnd :P

veldig hyggelig å høre at du satte pris på ordene jeg skrev.

Tror det er viktig at vi som er prøvere forsøker å fokusere på det gode og positive i hverdagen og ikke glemme all gleden vi har rundt oss =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Hei Hills! :)

Hvordan går det?

Hadde du en fin nattevakt igår? :)

Her har tr komt på besøk..ikke velkommen, men men.. Man får smøre seg med tålmodighet, og fortsette å gjøre det vi gjør best - prøve :)

I mellomtiden, sette pris på livet og de rundt oss som betyr noe og som vi er glade i :hjerte:

Har det helt likt selv ang menssmerter som kommer og går helt frem til tr..samt kviser ett par dager før ikm, helt likt denne pp som alle de andre.. Så har virkelig lært meg kroppen å kjenne gjennom disse 9 mnd som prøvere.

PP10 here we come :)

Håper du har en herlig helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom tr.

Som vanlig med enorme smerter. Jeg tåler mye før jeg må ha sm.spillende, men i natt har jeg faktisk hatt då vondt at jeg kastet opp. Kvalm blir jeg alltid men har aldri kastet opp.

Nå ligger jeg på varmeteppe med Ibux og Paracet i magen. Håper snart det hjelper litt :-)

Velkommen pp 6 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når det medfører smerter og oppkast :s Håper varmeteppet og tablettene hjelper på! Masse lykke til i pp6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er smertene litt under kontroll.

Jeg har aldri opplevd maken til vondt av "bare" menssmerter.

Ringte til en kompis som er lege for å bare spørre,og han sa at man faktisk kan oppleve enorme smerter når kroppen endelig er på plass igjen etter lang tid med p piller.

Noe som forsåvidt kan stemme, med tanke på at TR nå kom på dag 14, ikke dag 16 som den tidligere har gjort.

Håper på at dette stemmer.

Han sa også at jeg bare skulle ta 600 mg ibux og 1,5g Paracet x4 om jeg trengte det (noe jeg forsåvidt vet,men alltid greit å få det litt bekreftet) så nå er jeg endelig såppas at jeg klarer å få i meg noe mat :P haha, at det går ann altså :P

tenker at vi gir prøvingen denne mnd også, og hvis TR kommer i Mars, så bestiller jeg en privat GU time til både meg og mannen.

Jeg ser på det hele med friskt mot, tenker på alt positivt jeg kan komme på med å ikke ha blirr gravid.

Som tur i påsken, turer til sommeren,helgeturer, hesten som skal ris inn nå, hunder som skal trenes og hus som snaaart er ferdig oppusset.

Jeg har fått egen dagbok til renoveringen, om dere vil ta en sniktitt :) Link i signaturen :)

I går bestilte vi maling,tapet,laminat og fliser,så nå begynner det å ligne noe!

Hvordan er det med dere damer?

Har dere hatt en fin helg?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Synd å høre at tr kom.. Vi får holde sammen videre..2 uker til el :P

Likte godt det du postet her sisst..måtte "stjele" den og la den på facebook nettopp.. Var en liten wake-up call :) er helt enig med deg!

Håper du har hatt en fin søndag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag damer :)

Hvordan har helgen vært?

Her har det vært full fart i helgen, kino med samboer og endel venner på freda (beautifull creature,anbefales! tårene trillet på slutten av filmen!)

På lørdag ble det en tur på kafè med samboer og 2 vennepar,etterfulgt av bestilling av ting til huset og spillekveld hos ett vennepar på kvelden.

Var hjemme kl 02 på natten,så søndagen ble rolig på formiddagen,før vi koste oss på tur med hest og hunder :)

Nå sitter jeg her og leser litt skole, komplikasjoner i svangerskaper. Spennende. :)

Eksamen er rett rundt hjørnet,så jeg er skikkelig stressa kjenner jeg.

I natt er det nattevakt igjen, har 2 stk denne uken, og deretter arbeidshelg.

Etter det har jeg faktisk endel fri i turnus,så det skal bli fint :)

Velvel, nå er det bare å telle ned til ny EL, tiden fra TR til EL går utrolig fort, heldigvis :)

Gleder meg til tanten forsvinner :)

Ønsker dere en flott Mandag og uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en ny uke snart slutt,og TR har heldigvis gått sin vei!

Det er mye som har skjedd denne uka, med både skole, planlegging av materialer til huset,og ikke minst alt annet som skal gå opp i en vanlig hverdag.

Kjenner jeg gleder meg til påsken, da skal vi på tur =) Blir herlig!

Ute er det utrolig herlig vær nå, ettpar minus og strålende sol på blå himmel, veldig typisk at jeg da skal tilbringe dagen min på jobb fra k 15 til 21 i kveld! Jaja, det er enda godt det er en kort vakt om ikke annet :P

Jobber kveld både i morgen og Lørdagen også,så denne helgen flyr nok avsted,å før jeg vet ordet av det er det faktisk EL :o

Syns det går utrooolig fort fra TR og til EL. Det er jo bare en liten uke igjen?

velvel, jeg får krysse fingrene for at PP 6 er den rette mnd.

Kjenner motivasjonen til å prøve daler i takt med tiden som går.

Det må være herlig for de som blir gravide på 3-4 mnd..... Tenk det, bare såvidt rekke å kjenne på å være prøver før en spire sitter. Det må være fantastisk.

Tiltros for at jeg tar dette så med ro jeg bare klarer,er det ikke til å stikke under en stol at motivasjonen er i bratt nedoverbakke.

Jeg vil bare kose meg,leve livet,reise,oppleve,kjenne at jeg nyter hvert eneste sekund. Jeg gjør forsåvidt det,å har mye og se frem til, men en liten del av meg føler på ett snev av nedstemthet og motivasjonsbrist på område som anngår prøvingen.

Ikke fordi jeg EGENTLIG har det så travelt med å få barn, men fordi jeg er bekymret over om noe er galt.

Sånn det er nå så stiller jeg jo nesten spørsmålet på om jeg egentlig VIL ha barn eller om jeg bare fortsetter å prøve fordi jeg vil finne ut om det egentlig går. Om dere henger med?

For alt i verden,en spire er mer en velkommen, men jeg sitter liksom med følelsen på at denne prøvingen er litt halvhjertet... Jeg har så mye fint i livet mitt, hesten,hundene, samboer,huset vi har kjøpt,alle turene vi koser oss på.... Blir jeg gravid så snur jeg omtrent rundt på alt dette.

Jeg sitter litt med følelsen at jeg prøver å bli gravid bare for ¨ha gjort det,fordi det er "obligatorisk" og få barn og fordi jeg vil finne ut om jeg egentlig kan bli gravid.

jeg håper ingen missforstår meg her nå, for jeg gleder meg absolutt til å bli mor,ett barn skal få all kjærlighet og omtanke i verden.

Akkurat nå kjenner jeg bare litt på følelsen av at det er noe jeg "bare gjør" og egentlig ikke er alt for gira på....

velvel, denne følelsen snur vel om jeg en vakker dag skulle bli gravid..

Håper dere alle får en flott Fredag og en suveren helg. Ta vare på hverandre og de dere er glad i <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

God helg til deg også kjære :kose:

Jeg føler på de samme følelsene du beskrev..

Ting tar desverre tid..

Jobbehelg her også.. Greit tidsfordriv ;)

Føler el er rundt hjørnet..ny pergokur også..

Håper spira sitter iløpet av året.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen i det du skriver, iløpet av disse årene har tankene vært der opptil flere ganger. Håper jo at et lite knøtt vil klamre seg fast når som helst nå, samtidig som man bare har lyst til å leve uten slike forpliktelser. Det skal ikke være lett...

God helg til deg Hills :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hills!

Det skulle bare mangle, jeg bruker gjerne av min tid. Følte på prøveutfordringene selv nå sist. Var bare 4 pp, men hadde ventet i mange mnd før det på å få mensen i gang, så følte nesten jeg hadde vært prøver (iallefall "venter") i nesten et år.

Nå skal jeg blande meg i din buisness for siste gang;) Og bare å ignorere meg om du helst vil det. Men altså. Har lest at dere har mye sex. Jeg har lett rundt på nett og spurt to ulike gynekologer som dette, fordi jeg var veldig usikker. Jeg tenkte som deg at jo mer jo bedre. Men samtlige svar jeg fikk er at uansett hvor god sædkvalitet mannen har, så reduseres den kraftig ved å ha utløsning mer enn en gang i døgnet. det er rett og slett frarådet å ha så mye sex om man prøver å bli gravid. Finner sikkert masse eksempler på at det har resultert i barn, men ekspertenes tale er klar: Max en gang i døgnet. Gynekolog nr 2 sa faktisk at annenhver dag statistisk sett ga best resultater, uansett hvor god sædkvalitet mannen har.

Vi har hatt sex en gang i døgnet de to gangene jeg har blitt gravid. Så det går veldig fint det altså. Men om jeg var deg ville jeg virkelig ikke slitt ut mannen mer enn det;) Og husk å ha sex dagene før eggløsning. Det gir de mest optimale sjansene. De lever visst ganske lenge, de derre sædcellene. Mitt råd (etter å ha lest MYE faglitteratur) er annenhver dag, eller en gang i døgnet i dagene før eggløsning og til du er sikker på at eggløsning er overstått.

Og så er det visst bevist at våren og sommeren gjør både menn og kvinner mere fruktbare:D Så dette kommer til å gå veldig fint, søte deg.

Du er forresten veldig flink til å håndtere egne skuffelser og å se positivt på ting i prøvefasen. Du kommer til å bli en super mamma en dag:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hills!

Det skulle bare mangle, jeg bruker gjerne av min tid. Følte på prøveutfordringene selv nå sist. Var bare 4 pp, men hadde ventet i mange mnd før det på å få mensen i gang, så følte nesten jeg hadde vært prøver (iallefall "venter") i nesten et år.

Nå skal jeg blande meg i din buisness for siste gang;) Og bare å ignorere meg om du helst vil det. Men altså. Har lest at dere har mye sex. Jeg har lett rundt på nett og spurt to ulike gynekologer som dette, fordi jeg var veldig usikker. Jeg tenkte som deg at jo mer jo bedre. Men samtlige svar jeg fikk er at uansett hvor god sædkvalitet mannen har, så reduseres den kraftig ved å ha utløsning mer enn en gang i døgnet. det er rett og slett frarådet å ha så mye sex om man prøver å bli gravid. Finner sikkert masse eksempler på at det har resultert i barn, men ekspertenes tale er klar: Max en gang i døgnet. Gynekolog nr 2 sa faktisk at annenhver dag statistisk sett ga best resultater, uansett hvor god sædkvalitet mannen har.

Vi har hatt sex en gang i døgnet de to gangene jeg har blitt gravid. Så det går veldig fint det altså. Men om jeg var deg ville jeg virkelig ikke slitt ut mannen mer enn det;) Og husk å ha sex dagene før eggløsning. Det gir de mest optimale sjansene. De lever visst ganske lenge, de derre sædcellene. Mitt råd (etter å ha lest MYE faglitteratur) er annenhver dag, eller en gang i døgnet i dagene før eggløsning og til du er sikker på at eggløsning er overstått.

Og så er det visst bevist at våren og sommeren gjør både menn og kvinner mere fruktbare:D Så dette kommer til å gå veldig fint, søte deg.

Du er forresten veldig flink til å håndtere egne skuffelser og å se positivt på ting i prøvefasen. Du kommer til å bli en super mamma en dag:)

Lykke til!

Herlige,gode Mildri <3

Jeg må nok en gang takke deg for fantastiske ord, ikke minst fordi du bryr deg nok til å faktisk nok en gang bruke av tiden din til å gi meg en skikkelig tilbakemelding.

Tusen,tusen takk kjære deg. Det betyr mer enn jeg nesten kan forklare.

Jeg prøver denne PP og ha sex ca annenhver dag eller 1 gang i døgnet. Nå er vi heldigvis hjemme i helgen begge to, så da går vi allefall ikke glipp av EL :)

Om ingenting skjer denne mnd,så skal vi somsagt til privat utredning begge to.

Nesten så jeg kjenner på å kunne senke skuldrene litt nettopp fordi jeg kan fokusere på at vi skal få sjekket oss om ikke noe skjer denne mnd. :)

Har funnet en klinikk i Stavanger som virker helt fantastisk!

Du må ikke tenke at du skal la være å skrive tips/råd/erfaringer her til meg,for jeg setter ubeskrivelig stor pris på tingene du sier!

Igjen, tusen takk kjære Mildri <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på en sak de siste dagene.

Dette med graviditet og prøveperiode.

De fleste glorifeiserer hele opplevelsen noe voldsomt, det skal være så flott og fint alt sammen, alt fra man kastet p pillene til spiren ligger trygt i krybben sin i stuen, mens mor og far koser seg over en Lattè og barnet kommer med de små koselydene sine fra vuggen som gir skygger på gulvet fra solen som skinner gjennom de nypusede vinduene.

Jeg har nå to veldig nære venner som er i forskjellige stadier av graviditeten, Den ene er straks 12 uker på vei, kjempe bekymret for om dette skal gå bra hele svangerskapet, om hun skal nå målet om en liten gutt eller jente i armene etter 40 hele uker er gått.

Den andre er nå 3 dager på overtid.

Hun er så sliten at hun i går sa til meg at hun bare vil dø...

Hun har enorme smerter, fødselen går sakte fremover,med store smerter fordi barnet ligger veldig vondt til i bekkenet.

Hun sendte en melding til meg hvor hun skrev at hun var en dårlig venninde...

med tårer i øynene svarte jeg tilbake: "tenk på deg selv nå, for den første gangen i ditt liv. Jeg er så ubeskrivlig glad i deg og stolt over deg. Jeg er her for deg uansett, og gleder meg til å møte den lille på utsiden av magen, den lille, mammaen og pappaen som jeg er så utrolig stolt av."

Tårene mine triller for disse to flotte vennindene mine.

De har så mye bekymringer, ja såklart glede også, men bekymringene er tilstede...

Jeg tok meg selv i og reflektere og tenke litt for å sette dette i perspektiv. ( og kanskje for å være enda bedre forberedt på resten av prosessen selv?)

Det hele blir som å gå opp ett stort fjell.

Man står i bunnen, ser opp på hele fjellet, med alt av natur, steiner,variert terreng og alt som hører med.

Der oppe ser man toppen skinne omkapp med solen, man klør i hele seg for å begynne turen, den fantastiske turen for å nå toppen!

ENDELIG får man begynne.

Man går på med friskt mot, men finner fort ut at det ikke var så lett som man først anntok.

Man går på flere hindringer underveis, glatte steiner må overkommes, man må legge en anderledes plan for veien opp enn hva man anntok.

Etterhvert som man nermer seg toppen er kropp og hode sliten.

Det har vært tungt terreng, mye utfordinger og løse underveis, og mye uforutsette hendelser.

Når du når toppen er lykken komplett.

Alt slitet psykisk og fysisk, alle de tunge veiene,glatte steinene og de uforutsette veiene, er omtrent glemt.

Du står der på toppen som kongen over verden og innser at du har den mest fantastiske følelsen og utsikten som finnes!

Så innser du at du faktisk skal ned igjen også.

Tiltross for den flotte følelsen,alt det vonde som er glemt og alle de glatte steinene på vei opp,så må de samme hindringene forseres på veien ned.

Heldigvis er ikke dette den siste fjelltoppen man skal bestige, heller ikke den siste toppen man må ned fra, og heller ikke de siste veiene som skal lede til toppen av neste fjell.

Når jeg tenker på denne måten, er det mye lettere å sette tingene i perspektiv syns jeg. hele følesesregisteret blir lettere og sette på plass.

Jeg ser for meg hele denne reisen som min tur opp til toppen av glittertind for 2 år siden.

Ganske likt som jeg beskrev over.

Uansett så gleder jeg meg til denne turen.

Jjeg er forberedt på omveiene, den slitene følelsen i kropp og sinn, alle glatte steiner,eller bruer som må balanseres over.

Jeg er forberedt på kampen, og jeg er forberedt på lykken det er når du endelig når toppen og kan se utover alle fjellkjedene og toppene som bader i solskinn,og vite at du nyter denne utsikten fordi du var sterk nok til å ikke gi opp på vei opp!

Jeg fortsetter denne fantastiske reisen, fordi uansett hvor steinette og vanskelig det kan være.....

post-66224-0-29568300-1361966867_thumb.j

Er lykken,gleden og den utrolige følelsen av å nå toppen, større en noe du kan tenke deg...

post-66224-0-19256000-1361966983_thumb.j

post-66224-0-86715300-1361967021_thumb.j

(bildene er tatt av meg, på min tur i Jotunheimen og til toppen av glittertind, sommeren 2011.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tenkt litt på en sak de siste dagene.

Dette med graviditet og prøveperiode.

De fleste glorifeiserer hele opplevelsen noe voldsomt, det skal være så flott og fint alt sammen, alt fra man kastet p pillene til spiren ligger trygt i krybben sin i stuen, mens mor og far koser seg over en Lattè og barnet kommer med de små koselydene sine fra vuggen som gir skygger på gulvet fra solen som skinner gjennom de nypusede vinduene.

Jeg har nå to veldig nære venner som er i forskjellige stadier av graviditeten, Den ene er straks 12 uker på vei, kjempe bekymret for om dette skal gå bra hele svangerskapet, om hun skal nå målet om en liten gutt eller jente i armene etter 40 hele uker er gått.

Den andre er nå 3 dager på overtid.

Hun er så sliten at hun i går sa til meg at hun bare vil dø...

Hun har enorme smerter, fødselen går sakte fremover,med store smerter fordi barnet ligger veldig vondt til i bekkenet.

Hun sendte en melding til meg hvor hun skrev at hun var en dårlig venninde...

med tårer i øynene svarte jeg tilbake: "tenk på deg selv nå, for den første gangen i ditt liv. Jeg er så ubeskrivlig glad i deg og stolt over deg. Jeg er her for deg uansett, og gleder meg til å møte den lille på utsiden av magen, den lille, mammaen og pappaen som jeg er så utrolig stolt av."

Tårene mine triller for disse to flotte vennindene mine.

De har så mye bekymringer, ja såklart glede også, men bekymringene er tilstede...

Jeg tok meg selv i og reflektere og tenke litt for å sette dette i perspektiv. ( og kanskje for å være enda bedre forberedt på resten av prosessen selv?)

Det hele blir som å gå opp ett stort fjell.

Man står i bunnen, ser opp på hele fjellet, med alt av natur, steiner,variert terreng og alt som hører med.

Der oppe ser man toppen skinne omkapp med solen, man klør i hele seg for å begynne turen, den fantastiske turen for å nå toppen!

ENDELIG får man begynne.

Man går på med friskt mot, men finner fort ut at det ikke var så lett som man først anntok.

Man går på flere hindringer underveis, glatte steiner må overkommes, man må legge en anderledes plan for veien opp enn hva man anntok.

Etterhvert som man nermer seg toppen er kropp og hode sliten.

Det har vært tungt terreng, mye utfordinger og løse underveis, og mye uforutsette hendelser.

Når du når toppen er lykken komplett.

Alt slitet psykisk og fysisk, alle de tunge veiene,glatte steinene og de uforutsette veiene, er omtrent glemt.

Du står der på toppen som kongen over verden og innser at du har den mest fantastiske følelsen og utsikten som finnes!

Så innser du at du faktisk skal ned igjen også.

Tiltross for den flotte følelsen,alt det vonde som er glemt og alle de glatte steinene på vei opp,så må de samme hindringene forseres på veien ned.

Heldigvis er ikke dette den siste fjelltoppen man skal bestige, heller ikke den siste toppen man må ned fra, og heller ikke de siste veiene som skal lede til toppen av neste fjell.

Når jeg tenker på denne måten, er det mye lettere å sette tingene i perspektiv syns jeg. hele følesesregisteret blir lettere og sette på plass.

Jeg ser for meg hele denne reisen som min tur opp til toppen av glittertind for 2 år siden.

Ganske likt som jeg beskrev over.

Uansett så gleder jeg meg til denne turen.

Jjeg er forberedt på omveiene, den slitene følelsen i kropp og sinn, alle glatte steiner,eller bruer som må balanseres over.

Jeg er forberedt på kampen, og jeg er forberedt på lykken det er når du endelig når toppen og kan se utover alle fjellkjedene og toppene som bader i solskinn,og vite at du nyter denne utsikten fordi du var sterk nok til å ikke gi opp på vei opp!

Jeg fortsetter denne fantastiske reisen, fordi uansett hvor steinette og vanskelig det kan være.....

post-66224-0-29568300-1361966867_thumb.j

Er lykken,gleden og den utrolige følelsen av å nå toppen, større en noe du kan tenke deg...

post-66224-0-19256000-1361966983_thumb.j

post-66224-0-86715300-1361967021_thumb.j

(bildene er tatt av meg, på min tur i Jotunheimen og til toppen av glittertind, sommeren 2011.)

Så utrolig bra skrevet :klem1: Tror vi alle kan kjenne oss igjen i den metaforen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så lei meg,fortvila og sint....

Nok engang har jeg klart å få urinveisinfeksjon NØYAKTIG den helgen hvor EL er!!

EL i dag (knallpositiv test) og jeg har ikke klart å ha sex hverken hittil i dag,eller i går.

Vi hadde riktignok sex på fredag ettermiddag,så i teorien skal det jo egentlig gå, men jeg liker mye bedre å være "idiotsikker" og ha sex hver dag i nærheten av el....

Jeg er så lei denne kroppen nå at jeg kunne kastet opp.

Antibiotikaen som jeg startet på har ikke hatt særlig effekt,så jeg skal tilbake i morgen til en time...

Kan jo ikke ha det slik som dette hele tiden.

Kommer til å foreslå for legen at han setter meg på forebyggende AB så får jeg se om det kan bidra til at hverdagen blir litt lettere,uten og sitte å vente på når det skal bli vondt...

Skal også ringe gyn. i morgen og få en time fortløpende.

Er litt bekymret for at alle UVI`ene mine skal ha hatt påvirkning på livmoren og gjort det ugunstig for noe som helst og feste seg der....

Phu, det skal jammen ikke være bare bare dere....

Håper helgen deres har vært god og at alt står greit til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...