Gå til innhold

Hills prøvedagbok.


Hills

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Høres ut som du har hatt en fin start på uken og kost deg med lesing og diverse :)

Det nærmer seg eggløsning for oss begge nå! :ler: når starter dere å "prøve"?

Tester du med el-tester? Og hvor ofte pleier dere å ha sex i el-tida?

Ønsker deg en fortsatt herlig uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har sex hver-annenhver dag fra jeg er ferdig med mensen og til den dukker opp igjen :-P dette er fordi vi har lyst, føler ikke noe press på oss overhode.

Jeg tester med el tester ja, litt for å vite når jeg venter tr :-)

Begynner å teste på torsdag tenker jeg og tester frem til litt etter positiv test for å vite at egget har sluppet :-)

Hva med dere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig Mandagen igang og vel så det!

Herlig med en god start på uken :)

Her har jeg fått bakt brød for resten av uken og vært på ukeshandel i dag.

Deretter ble det noen timer i bøkene igjen.

Nyfødtsykepleie til premature/babyer med komplikasjoner og intesivpleie er det jeg har lest om i dag.

Kjempe spennende og stort tema som vi skal ha en god stund fremover.

Kjenner det er litt av en merkelig kombinasjon å lese så mye fagstoff om alt fra prøving,til graviditet og fødsel,til barseltid og videre oppfølging.

Blir liksom som å ha to roller men i samme verden om dere skjønner?

Veldig spesielt. hehe.

Jeg leter meg grønn over ett sted hvor de selger skilt som jeg kan bestille til praksissen min.

Finner bare slike kjedelige hvite,å vil gjerne ha med litt farger osv, syns det passer seg så mye bedre på en barne/føde/nyfødtintensiv enhet.

Åh, nå tok jeg endelig ut brødene fra ovnen her, jeg har ENDELIG funnet en oppskrift som er både sunn,god og luftig!

Herlig!

Håper deres Mandag er fin og at dere har hatt en god start på uken :)

Del gjeeerne brødoppskriften!! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Vi har sex hver-annenhver dag fra jeg er ferdig med mensen og til den dukker opp igjen :-P dette er fordi vi har lyst, føler ikke noe press på oss overhode.

Jeg tester med el tester ja, litt for å vite når jeg venter tr :-)

Begynner å teste på torsdag tenker jeg og tester frem til litt etter positiv test for å vite at egget har sluppet :-)

Hva med dere? :-)

Samme med sex annenhver dag :) blir ingen el-testing fremover.. Får aldri positiv test der, kun en pp..6 dager på rad.. Da var det en kjemisk graviditet :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hver sex hver 2-3 dag. Rundt EL har vi det gjerne hver dag om det går :P :P

Men vi blir sløvere og sløvere etter EL da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Vi har også hver sex hver 2-3 dag. Rundt EL har vi det gjerne hver dag om det går :P :P

Men vi blir sløvere og sløvere etter EL da :P

Hehe, sløvere og sløvere etter el her også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Del gjeeerne brødoppskriften!! ;)

Oppskriften på brødet:

9 dl samalt spelt

5 dl grov spelt

5 dl vann på rundt 37 grader ( 1 pose gjær blandes inn i vannet) Mer vann ved behov. Deigen skal være litt klissete.

1 dl kruskakli

1 dl linfrø

2 dl sesamfrø

1 dl gresskarkjerner

1 dl solsikkekjerner.

1 teskje fiberhusk

4 SS olje (valgfritt, jeg bruker økologisk)

3 ts salt.

Elt deigen i kjøkkenmaskin, ca 5 minutter.

La den heve på lunt sted i 30 minutter.

Legges i brødformene og skal etterheve i 45 minutter på varmt og lunt sted.

Stekes deretter på NEDERSTE rille i ovnen på 225 grader i 45 minutter :)

KNALL gode,luftige og holder seg LENGE!

Husk at deigen skal være litt "klissete" når du baker med spelt. Det er veldig viktig for å bevare luftigheten i brødet.

Anbefales på det sterkeste :)

Endret av Hills
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha nå skal jeg fortelle dere at det ble tilstander i heimen her!

Jeg var oppe for å sjekke den ene hunden (som var så uheldig å skade seg på tur i dag, heldigvis går alt bra nå og han kommer seg. :) )

Går ned trappe og inn på kjøkkenet... Samboer står glad og fornøyd å legger grønnsaker i en liten plastbolle som han skulle ha med seg å spise før trening...

Han sier glad å fornøyd: ENDELIG fant jeg denne, har lett å lett etter den, også sto den i GANGEN!

Jeg kjente pusten gikk ut av meg,før jeg i en blanding av panikk og latterkrampe tar tak i boksen,hiver det lille som hadde rukket og havne der,og slenger boksen i oppvaskkummen!

Samboer blir helt forskrekket å spør hva i alle dager jeg driver med...

Jeg fortalte pent og rolig (mellom latterkulene) at dette var den boksen jeg brukte når jeg tar el tester osv... Altså den boksen jeg bruker å tisse i....

Han lo så vi begge måtte sette oss ned på kjøkkengulvet!

Jeg vasker den såklart etter bruk, men alikevel!!

Hahaha, dagens gode latter herfra allefall :fnise:

Nå skal jeg snart på jentekveld med to venninder og spise herlig hjemmelaget hvitløkspizza.

Den er så ubeskrivelig god!!

Gleder meg veldig <3

Hundene har jeg vært i fjellet med i over 1 time i dag, hesten har fått sitt stell, så etter jentekvelden skal jeg bare slappe av og kose meg, kan sove lenge og kose meg i morgen, har fri frem til neste uke hvor jeg starter opp i ny jobb :)))

Håper alt står bra til med dere damer :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, synes jeg ser det for meg! Bra dere kunne le av det ihvertfall :P

Høres ut som du har hatt en fin dag med dyrene, ingenting er bedre enn det :) Kos deg i massevis i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

:ler: Så utrolig morsom historie!!

Jeg har selv en plastbeholder jeg tester med, som jeg såklart vasker etter bruk, men ville ikke brukt den til å ha noe spiselig oppi igjen for å si det slik :ler:

Håper du hadde en fin jentekveld. Hjemmelaget hvitløkspizza hørte helt fantastisk ut! :)

Ha en fortsatt fin uke :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentekvelden var uten tvil utrolig hyggelig,som alltid:)

God mat og masse prat, akkurat slik det skal være!

Herlig å kunne gjøre slik på en hverdag også. Litt avbrekk fra alt annet.

Denne helgen har hittil innebært trening og turer med masse hundevenner, og ikke minst masse kos i stallen med hesten :)

Samboer er bortreist på samling for instruktører ( han er kampsportinstruktør) så jeg har kost meg med film og godis i kveld :)

EL er forhåpentligvis på Søndag og ikke i morgen, så da håper jeg vi skal kunne treffe el denne mnd.

Hadde sex i natt og på morgenen i dag, så vi er vel innenfor grensen på å treffe el uansett:)

*krysse fingrene*

Gruer meg nesten til å gå inn i DPO land.... det er så "slitsomt" og altoppslukende.

Heldigvis starter jeg opp i ny jobb på mandag og jobber hver enste dag fra mandag tilogmed lørdag, så jeg skal nok få dagene til å gå. hehe. :)

Håper dere alle har hatt en fin helg hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge deg gjennom "kokko-uka" :ler:

Så bra du har kost deg med jentekveld Hills! :)

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

God kveld :) (eller natt) :ler:

Høres ut som du har hatt en fin fredag :) og fått lagt inn aksjer til egget kommer :lur:

Gruer meg selv til dpo land :fnise: vi får være koko sammen, men for min del vil jeg prøve så godt jeg kan å IKKE lete etter symptomer..

Får fokusere på jobb og andre ting så godt det lar seg gjøre ja, er nokk lurt :)

Hvilken ny jobb du begynner i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :) (eller natt) :ler:

Høres ut som du har hatt en fin fredag :) og fått lagt inn aksjer til egget kommer :lur:

Gruer meg selv til dpo land :fnise: vi får være koko sammen, men for min del vil jeg prøve så godt jeg kan å IKKE lete etter symptomer..

Får fokusere på jobb og andre ting så godt det lar seg gjøre ja, er nokk lurt :)

Hvilken ny jobb du begynner i?

Jeg begynner i tungpsykiatrien med brukere under makt og tvang.

En spennende og ny hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, i dag var jammen EL testen positiv, 1 dag før tiden :O

Teststreken er mye sterkere enn kontrollstreken.

Tenkte å legge inn bilde her, men det kommer bare opp noe med URL?

Noen som kan gi meg en rask og enkel forklaring?

Tenker jeg tester i morgen og ettpar dager til bare for å være sikker på at el virkelig var/er i dag.

Håper dere nyter helgen damer!

Jeg skal i bursdag til ei god venninde i kveld, men tenker å holde meg unna alkoholen.

Samboer er bortreist, og jeg har ansvaret alene for alle dyrene.

Best å holde seg edru slik at jeg kan stille opp om det skulle være noe.

Foresten dere, jeg har kjøpt meg de NYDELIGSTE sko i dag... åh dere aner ikke...

Håper jeg kan vise dere om jeg får til å legge opp bilde. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ved siden av der det står "Post" (den rosa) som du trykker på når du publiserer et innlegg står det "bruk full editor". Trykk på den. Da kommer det opp "Legg ved fil" under her du skriver :) Legg til filen og vel at du vil legge den ved :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...