Gå til innhold

..en stor hemmelighet som gikk videre til hele familien.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Her sitter jeg og angrer veldig mye på en liten ting jeg aldri burde ha gjort...

Her om dagen hadde jeg og mine 3 kusiner jentekveld, vi satt en stund og pratet. Alle fortalte om deres liv og alt på guttfronten. Når det var min tur så gledet jeg meg til og fortelle om min nye elsker, jeg sa klart ifra at ingen måtte få vite om dette her siden han var en "kjent" person (skuespiller i landet jeg kommer fra) og at det måtte bli mellom oss 4, men det varte ikke lenge... etter noen få dager viste hele familien min om det.

Jeg er ei jente på 20 år og er fra en viss kultur og religion der det ikke er "normalt" og ha kjæreste engang, så tenk deg når det er snakk om en elsker! Alle prater om det og det er veldig ubehagelig for meg... Jeg angrer veldig mye på at jeg i det hele tatt sa noe, men nå er det gjort. Jeg lærte en stor lekse, men nå sitter jeg igjen med dette her...

Det jeg vil nå er og overtale familien min om at det ikke er sant! Men, hvordan? Det er 3 mot 1! Jeg har tenkt på og få kusinene mine til og glemme det, men det er ikke lett! Så da tenker jeg og lyve om at jeg egentlig LØY og ble revet med, men samtidig så vil jeg ikke bli kalt for en løgner! Tråden startet hos kusinene mine, så da tenker jeg at det lureste er og overtale dem først også videre familien, men hvordan?

Dette problemet her er kanskje ikke så stor i noen sine øyne, men i mine/familien er det stort og jeg sitter her med stor anger.. Jeg er veldig deppet og det plager meg noe inderlig.

Jeg setter STOR pris på hjelp og takker dere på forhånd!

Anonym poster: e2d74f6b36feab3f59a8b04847cbabf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har endelig sjansen til å stå opp for deg selv som menneske. Og så sitter du her og vil gi familien din makt til å gjøre deg til en løgner og svekling?

Og hva planlegger du å gjøre med dem som nekter å tro på løgnen din uansett? Baksnakkingen og alt det andre som følger med?

Nei stå opp for deg selv! Ingen har noe med om du har ti elskere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har endelig sjansen til å stå opp for deg selv som menneske. Og så sitter du her og vil gi familien din makt til å gjøre deg til en løgner og svekling?

Og hva planlegger du å gjøre med dem som nekter å tro på løgnen din uansett? Baksnakkingen og alt det andre som følger med?

Nei stå opp for deg selv! Ingen har noe med om du har ti elskere!

finn på en løgn til kusinene dine!

Endret av Lina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her sitter jeg og angrer veldig mye på en liten ting jeg aldri burde ha gjort...

Her om dagen hadde jeg og mine 3 kusiner jentekveld, vi satt en stund og pratet. Alle fortalte om deres liv og alt på guttfronten. Når det var min tur så gledet jeg meg til og fortelle om min nye elsker, jeg sa klart ifra at ingen måtte få vite om dette her siden han var en "kjent" person (skuespiller i landet jeg kommer fra) og at det måtte bli mellom oss 4, men det varte ikke lenge... etter noen få dager viste hele familien min om det.

Jeg er ei jente på 20 år og er fra en viss kultur og religion der det ikke er "normalt" og ha kjæreste engang, så tenk deg når det er snakk om en elsker! Alle prater om det og det er veldig ubehagelig for meg... Jeg angrer veldig mye på at jeg i det hele tatt sa noe, men nå er det gjort. Jeg lærte en stor lekse, men nå sitter jeg igjen med dette her...

Det jeg vil nå er og overtale familien min om at det ikke er sant! Men, hvordan? Det er 3 mot 1! Jeg har tenkt på og få kusinene mine til og glemme det, men det er ikke lett! Så da tenker jeg og lyve om at jeg egentlig LØY og ble revet med, men samtidig så vil jeg ikke bli kalt for en løgner! Tråden startet hos kusinene mine, så da tenker jeg at det lureste er og overtale dem først også videre familien, men hvordan?

Dette problemet her er kanskje ikke så stor i noen sine øyne, men i mine/familien er det stort og jeg sitter her med stor anger.. Jeg er veldig deppet og det plager meg noe inderlig.

Jeg setter STOR pris på hjelp og takker dere på forhånd!

Anonym poster: e2d74f6b36feab3f59a8b04847cbabf4

Stå opp for deg selv. Du er myndig og lever livet og det er ingenting galt med det. Derimot er det noe galt i å fortelle videre noe som har blitt sagt i fortrolighet.

Men jeg aner at en viss kultur og en viss religion og et visst hjemland kan bety at du kan havne i trøbbel pga dette selv om du ikke har gjort noe galt. Hvis det er slik i familien din at folk lyver og alle vet det og at livsløgnen er vesentlig for fasaden, familiefreden og verdensfreden for den saks skyld, ja, da får du heller si noe i retning av at du bare ville gjøre deg interessant og teste reaksjonen til kusinene dine, og det var fordi det ikke hadde rot i virkeligheten at du ikke ville at de skulle si noe til de andre i familien. For å krydre litt på det hele kan du jo ved en senere anledning si at du har observert eller hørt at en av kusinene dine har noe på gang med en passelig ekkel og seksuelt utagerende fyr.

Min anbefaling er det første alternativet. Men om det innebærer at du blir utstøtt, gjort arveløs og i verste fall truet, da skjønner jeg at det andre alternativet kan friste mer.

Anonym poster: ad95bcc33f751b4a99dd84da8a4e08fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med kusinene dine da? De har jo fortalt om sine guttehistorier de og? Jeg hadde hvertfall gitt de en real skyllebøtte!

Anonym poster: b938aafd2bf7919dfdb3bc581855130c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si at du sa det for å se om du kunne stole på kusinene dine? Du regnet med at en så absurd historie ville spre seg raskt om de likte å sladre :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett for dere å si,

dere aner ikke hvordan utenlandske foreldre/familie er,

noen kan være helt EKSTREME.

Det er ikke bare å lyve og ferdig,

det kommer til å bli masse drama uansett.

Så i dette tilfelle så burde TS lyve...

Anonym poster: 4621b4d7f84d5636e823e5e99beacac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke familien din kommer til å tro på deg om du forsøker å lyve deg fra det. Da bærer du bare enda mer ved til bålet. Du holder "skandalen" levende ved å snakke om den og fortelle en løgn som ikke virker troverdig. Da fremstår du enda dummere enn om du biter det i deg.

Så jeg vil anbefale deg å stå for det du har gjort selv om det blir ubehagelig for deg. Skaden har allerede skjedd og kan ikke rettes opp ved å forsøke å lyve deg fra det.

Endret av Testosteron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Shabana Rehman. Håper du kan finne i deg å stoppe en kulturell sirkel som begrenser kvinners rettigheter og frihet til egne meninger og handlinger

Jeg regner med at HAN ikke får noe pes......

Anonym poster: 1785df00667572270707fbaad372ac68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett for dere å si,

dere aner ikke hvordan utenlandske foreldre/familie er,

noen kan være helt EKSTREME.

Det er ikke bare å lyve og ferdig,

det kommer til å bli masse drama uansett.

Så i dette tilfelle så burde TS lyve...

Anonym poster: 4621b4d7f84d5636e823e5e99beacac9

Bli en del av noe større enn lyving og drama og det i Norge hvor dere har alle rettigheter og kan utnytte disse til det fulle om familien oppfører seg kulturelt tilbakestående. Kvinner i hele midt-østen, nord-afrika og asia sloss for tiden i gatene for sine rettigheter.

Nekt simpelthen å være med på å undertrykke dere selv og gjør samtidig noe for kvinner verden over.

Ditt sexliv er privat her, ikke offentlig som i shariah. Nekt å snakke om det hvis du ikke vil. Stå opp for dere selv mot foreldrene deres, det gjør ungdom over hele verden hver dag, og krev å få leve det livet dere vil uten å måtte gjøre dere selv til løgnere og la hele familien få gå i drama-fistel når de kan gjøre noe produktivt istedet.

Anonym poster: 1785df00667572270707fbaad372ac68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så enig så enig i det som står over her. Synes det er på tide at utenlandske kvinner som lever i undertrykkelse står på å kjemper sin egen kamp. Og ikke minst at de får støtte av sine medsøstre, som desverre ofte feiger ut, og snakker nedsettende om andre kvinner. Jeg vet det ikke er lett, men dere lever i et land som gir dere alle rettigheter om dere tør å gripe dem. Dere har alle min støtte, men kampen må dere desverre kjempe selv. Slik kvnner i Norge startet med for 100 år siden. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...