Gå til innhold

Motivasjon og støtte til oss med psykiske lidelser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Cupcake! Du må holde oss oppdatert på hvordan det går!

Beklager at jeg ikke har vært så aktiv i det siste. Jeg har en veldig dårlig periode, og er redd jeg ville vært mer til skade enn til hjelp om jeg skulle sagt noe til dere. Kjekt å se at dagboken vår har begynt å leve sitt eget liv :)

Jeg har ikke vært ute av sengen på tre dager av frykt for å møte verden, bli skuffet og gjøre noe dumt :\

Håper dere har det fint. Gode klemmer til dere alle <3

Selvfølgelig skal jeg holde dere oppdatert! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei! Kommer med en kjapp oppdatering. Nå sitter jeg og venter på flyet. Det går 10.50! Var her ganske tidlig for å rekke alt. Det var digg :-) så har kjøpt meg nakkepute og ørepropper. Og sovemaske. Skal nok sove godt på flyet/eventuelt se litt på netflix. Er heldigvis Internett! :-)

• Liker 1
Skrevet

Heihei! Kommer med en kjapp oppdatering. Nå sitter jeg og venter på flyet. Det går 10.50! Var her ganske tidlig for å rekke alt. Det var digg :-) så har kjøpt meg nakkepute og ørepropper. Og sovemaske. Skal nok sove godt på flyet/eventuelt se litt på netflix. Er heldigvis Internett! :-)

hvordan går det? Har du kommet fram og fått et inntrykk av hvordan det vil bli?
Skrevet

Dette ser ut til å bli enda en natt uten søvn. Er dødssliten og lei. Håper lykken skal snu snart...

Hvordan har dagen deres vært?

Skrevet

Hallo alle sammen!

Blir ikke så mange oppdateringer før jeg får nett her. Har fått et midlertidig sted og bo. Jeg elsker Spania! Møtte mange fra jobben igår, de er utrolig snille! Tok meg med rundt og viste byen! På fredag starter karnevalet her, tror det blir sykt kult :-) og jeg er våken nå! Det må jo bare være positivt :-)

• Liker 1
Gjest LadySizz
Skrevet

Har en forferdelig start på dagen... Kjenner angsten kommer mere og mere.. Svette håndflater og kort i pusten..

Skrevet

Har en forferdelig start på dagen... Kjenner angsten kommer mere og mere.. Svette håndflater og kort i pusten..

ånei. Det er så utrolig fælt å ha sånne dager :( er den fortsatt like ille?

Husk at det kommer en dag i morgen som forhåpentligvis blir bedre :klemmer:

Gjest LadySizz
Skrevet

ånei. Det er så utrolig fælt å ha sånne dager :( er den fortsatt like ille?

Husk at det kommer en dag i morgen som forhåpentligvis blir bedre :klemmer:

Kjenner fortsatt veldig på den ja. Har nok mere tankekjør nå da,som at jeg skal bli gal og miste kontrollen.. (vanlige angst-tanker i mitt tilfelle)

Fikk tlf fra min kontakt på DPS idag,så det hjalp litt å prate med han. Så får jeg bare håpe jeg får komme inn dit snart igjen.. Trenger det virkelig nå.

Skrevet

Kjenner fortsatt veldig på den ja. Har nok mere tankekjør nå da,som at jeg skal bli gal og miste kontrollen.. (vanlige angst-tanker i mitt tilfelle)

Fikk tlf fra min kontakt på DPS idag,så det hjalp litt å prate med han. Så får jeg bare håpe jeg får komme inn dit snart igjen.. Trenger det virkelig nå.

Tanken på å bli gal og miste kontrollen hadde jeg også problemer med. Det er så fælt! Min lege sa til meg at de som tenker slik svært sjelden blir gal. Jeg håper at du snart føler deg bedre :hug:

Jeg har vært hos min behandler i dag. Driver og øker dosen på ene medisinen min og tror det hjelper. Har vært stabil under streken i lange tider.

Fikk du sove noe i natt Altflyter?

Gjest LadySizz
Skrevet

Tanken på å bli gal og miste kontrollen hadde jeg også problemer med. Det er så fælt! Min lege sa til meg at de som tenker slik svært sjelden blir gal. Jeg håper at du snart føler deg bedre :hug:

Jeg har vært hos min behandler i dag. Driver og øker dosen på ene medisinen min og tror det hjelper. Har vært stabil under streken i lange tider.

Vet jo innerst inne at jeg blir" jo ikke gal,men når tankene står på føler man jo seg litt "gal" på ett vis uansett.. Men håper alt slik vil gi seg snart,er rimelig lei av å ha det sånn :/

Skrevet

sovnet ikke før i dagmorges, og forsov meg til en viktig avtale med behandleren min.

Har panikk når det gjelder økonomien. Medisinene jeg tar er forferdelig dyre, og det er ikke alle jeg får på blå resept så jeg sliter. Når medisiner, andre utgifter og husleie er betalt, sitter jeg igjen med 500kroner til mat, og jeg HAR frikort. Er helt fortvilet. Nå når jeg plutselig har fått litt overskudd, bekymrer jeg meg ihjel over disse tingene.

Og som om ikke det var nok, så har jeg begynt å rase opp i vekt på grunn av medisinene. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å stoppe det. Har laget matplan som jeg prøver å holde, men vekten fortsetter oppover.

Jeg mister kontrollen over alt. Hva skal jeg gjøre? Jeg får minstesats aap og bostøtte, så jeg kan ikke søke om mer. Medisinene ruinerer meg og det er de eneste som virker. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre

Skrevet

sovnet ikke før i dagmorges, og forsov meg til en viktig avtale med behandleren min.

Har panikk når det gjelder økonomien. Medisinene jeg tar er forferdelig dyre, og det er ikke alle jeg får på blå resept så jeg sliter. Når medisiner, andre utgifter og husleie er betalt, sitter jeg igjen med 500kroner til mat, og jeg HAR frikort. Er helt fortvilet. Nå når jeg plutselig har fått litt overskudd, bekymrer jeg meg ihjel over disse tingene.

Og som om ikke det var nok, så har jeg begynt å rase opp i vekt på grunn av medisinene. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å stoppe det. Har laget matplan som jeg prøver å holde, men vekten fortsetter oppover.

Jeg mister kontrollen over alt. Hva skal jeg gjøre? Jeg får minstesats aap og bostøtte, så jeg kan ikke søke om mer. Medisinene ruinerer meg og det er de eneste som virker. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre

Dat kan jo være at du får refusjon på medisinene dine hos Helfo. Dette skal isåfall fastlegen din vite og antageligvis ordne for deg. Ring Helfo å spør.

Skrevet

Dat kan jo være at du får refusjon på medisinene dine hos Helfo. Dette skal isåfall fastlegen din vite og antageligvis ordne for deg. Ring Helfo å spør.

fastlegen min har søkt om å få dem på blå resept, men de er såpass dyre at helfo mener jeg ikke trenger dem nok til å gi meg dem på blå resept..
Skrevet

fastlegen min har søkt om å få dem på blå resept, men de er såpass dyre at helfo mener jeg ikke trenger dem nok til å gi meg dem på blå resept..

Da bør de vel ha en mening om hvilken alternativer som finnes for deg også da, som fungerer. Har de det?

Skrevet

Da bør de vel ha en mening om hvilken alternativer som finnes for deg også da, som fungerer. Har de det?

det er det de ikke har. Hele opplegget begynner å bli latterlig: sorry. Vi har ingen alternativ til deg, og du kan ikke få medisinen på blå resept. Da har du valget mellom å bli ruinert, eller slutte på medisinene og bli suicidal igjen... Hurra!
Skrevet

det er det de ikke har. Hele opplegget begynner å bli latterlig: sorry. Vi har ingen alternativ til deg, og du kan ikke få medisinen på blå resept. Da har du valget mellom å bli ruinert, eller slutte på medisinene og bli suicidal igjen... Hurra!

Jeg synes du skal ta opp dette med legen din, du skal ikke behøve å ha det sånn. Håper h*n kan hjelpe deg med å finne et alternativ til det du bruker i dag. Skjønner at det føles låst, men ofte kommer det en løsning, bare ha tro på det :)

Gjest LadySizz
Skrevet

Lurer på om det blir noe søvn inatt jeg,eller om man bare blir liggende og vri seg for møte på psyk. poliklinikken imorgen tidlig..

Noen andre som ikke har noe særlig til sovehjerte ikveld da?

Skrevet

Lurer på om det blir noe søvn inatt jeg,eller om man bare blir liggende og vri seg for møte på psyk. poliklinikken imorgen tidlig..

Noen andre som ikke har noe særlig til sovehjerte ikveld da?

Nei... Tror dette ser dårlig ut mtp søvn... Håper du fikk sove etterhvert...
Skrevet

Hei alle sammen! I dag har jeg faktisk hatt en bra dag :) Sitter under et pledd, med varm te i koppen og snus under leppen <3 Har ikke vært utenfor døren i dag, men det er egentlig ganske deilig.

Skrevet

Hei alle sammen! I dag har jeg faktisk hatt en bra dag :) Sitter under et pledd, med varm te i koppen og snus under leppen <3 Har ikke vært utenfor døren i dag, men det er egentlig ganske deilig.

Så bra, høres kos ut! :)

Har snudd døgnet igjen (note to self: ikke låne andres remeron for å tvinge seg til å sove natten igjennom for å "begynne på ny frisk" dagen etter, det gjør bare alt verre :murvegg:), og stod opp for en time siden.

Nå skal jeg rydde og vaske litt, og etterpå skal jeg spille Skyrim!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...