AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Prøver å lære meg å klippe puddelfrøkna selv, satser foreløpig på en valpeløve-sveis. Har en Andis maskin med skjær 10, 15 og 4, og er fornøyd med den, bortsett fra at jeg synes skjæret blir fort varmt mens jeg klipper. Men jeg trenger tips til en saks som er passende til denne klippen. Er venstrehendt, men klarer sikkert å klippe med en saks som er for høyrehendte, bare den ikke er altfor ergonomisk utformet for høyrehendte, sånn at den blir helt "bakvendt" å bruke med venstrehånda.. Det trenger ikke være en supersaks, har bare tenkt å klippe min egen hund, men den må være skarp nok til at den klipper rett og fint. Og så er jeg usikker på buet eller rett, eller begge deler? Takker for alle tips! Anonym poster: 97f5ddf9b7eadcd15af60ace025afa77
Gjest Raggy Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Gullsaksa er god. Du bør ha to sakser, en til møkkete og en til rein pels. Litt vanskelig å anbefale en saks da det finnes så mange.. Når du klipper men en andis bør du enten ha flere skjær så du kan bytte underveis eller ha en kjølespray så den ikke blir for varm.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 TS her. Ok, er Andis kjent for å bli raskt varm? Noen maskiner som er bedre på dette? Har tenkt at skjær 10, som jeg bruker mest av, kunne vært greit å ha to av. Er gullsaksa av et spesielt merke? Anonym poster: 97f5ddf9b7eadcd15af60ace025afa77
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 TS igjen:-) Snoka litt på nettet, utrolig hvor mye mer man finner når man googler på engelsk:-P Fant dette settet med rett og buet saks for venstrehendte, merket ble anbefalt av erfarne puddelklippere på et engelsk forum. Bestilte det, tror det kommer på rett under 1200,- med toll. Er superfornøyd med at det er for venstrehendte, håper saksene er fine å klippe med også! http://www.groomersmall.com/left-handed.html Anonym poster: 97f5ddf9b7eadcd15af60ace025afa77
Gjest Raggy Skrevet 3. januar 2013 #5 Skrevet 3. januar 2013 TS igjen:-) Snoka litt på nettet, utrolig hvor mye mer man finner når man googler på engelsk:-P Fant dette settet med rett og buet saks for venstrehendte, merket ble anbefalt av erfarne puddelklippere på et engelsk forum. Bestilte det, tror det kommer på rett under 1200,- med toll. Er superfornøyd med at det er for venstrehendte, håper saksene er fine å klippe med også! http://www.groomersm...eft-handed.html Anonym poster: 97f5ddf9b7eadcd15af60ace025afa77 Supert! Det finnes så mange sakser at det er nesten umulig å anbefale noen men gullsaksa er liksom den som "alle har. Andis får varme skjær mens oster får varm maskin så den ene er nok ikke noe bedre enn den andre. De to nevnte merkene er ihvertfall god kvalitet. Hva bruker du nr 10 til da? Labb og snute? Du bør ha to skjær av samme lengde for å bytte på. Et av dem bruker du til grovklipp før bad og et etter bad til finklippe, dette gjelder også for sakser. Evt så kan du bare klippe nybadet hund. Er hunden møkkete blir både sakser og skjær så fort skjemme... Skjær til andis finner du på ebay men det vet du kanskje
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #6 Skrevet 3. januar 2013 Supert! Det finnes så mange sakser at det er nesten umulig å anbefale noen men gullsaksa er liksom den som "alle har. Andis får varme skjær mens oster får varm maskin så den ene er nok ikke noe bedre enn den andre. De to nevnte merkene er ihvertfall god kvalitet. Hva bruker du nr 10 til da? Labb og snute? Du bør ha to skjær av samme lengde for å bytte på. Et av dem bruker du til grovklipp før bad og et etter bad til finklippe, dette gjelder også for sakser. Evt så kan du bare klippe nybadet hund. Er hunden møkkete blir både sakser og skjær så fort skjemme... Skjær til andis finner du på ebay men det vet du kanskje TS her. Ja bruker nr 10 til labb og snute, og nr 4 har jeg en til grovklipp og en til finklipp. Men klipper uansett bare når hun er nybadet:-) Har inntrykk av at Andismaskinen er god, ja, så det er litt irriterende at skjæret blir så fort varmt. Men maskina blir aldri varm.. Blir nok å kjøpe et skjær til, foreløpig har jeg klippet litt med maskin, lagt den bort og klippet litt med saks, og så fortsatt med maskin når den har blitt kald. Men det blir litt ustrukturert klipping av det, da:-P Anonym poster: 97f5ddf9b7eadcd15af60ace025afa77
Gjest Raggy Skrevet 4. januar 2013 #7 Skrevet 4. januar 2013 TS her. Ja bruker nr 10 til labb og snute, og nr 4 har jeg en til grovklipp og en til finklipp. Men klipper uansett bare når hun er nybadet:-) Har inntrykk av at Andismaskinen er god, ja, så det er litt irriterende at skjæret blir så fort varmt. Men maskina blir aldri varm.. Blir nok å kjøpe et skjær til, foreløpig har jeg klippet litt med maskin, lagt den bort og klippet litt med saks, og så fortsatt med maskin når den har blitt kald. Men det blir litt ustrukturert klipping av det, da:-P Anonym poster: 97f5ddf9b7eadcd15af60ace025afa77 Ja jeg veit, det er irriterende. Jeg har også andis men angrer litt på kjøpet, man det går greit, kjører jo laveste hastighet når jeg klipper snute og poter så da blir den ikke så veldig fort varm. Til klipp av snute kan du godt bruke skjær 30 eller 40, da blir det veldig kort, men det holder seg fint mye lengre så det er praktisk. Så sant ikke hunden din er veldig sart i huden da.. på de med sart hud brukes 10ern, mens på alle andre brukes 30/40. Anbefaler deg å prøve Ez-groom shampo til hund, den er veldig god og lukter nydelig. Husk at når du bader så shamponer to ganger å skyll alltid pelsen lengre enn du tror er nødvendig til slutt
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 Takk for tips:-) Er helt grønn.. Hva blir kortest av 30 eller 40? Vet du hvilket skjær man bruker til valpeløve til utstilling, til snute, labber og halerot? Tenker å stille henne til våren. Tror ikke hun har spesielt sart hud. Ez-groom har jeg ikke hørt om enda, har brukt Chris Christensen white on white, men fikk tips om at den kan slite på pelsen hvis man bruker den for mye, så gikk over til John Paul shampo og balsam. Er veldig fornøyd med graden av lukt på disse to, svak og veldig behagelig lukt. "Hun lukter som en teddybjørn!" sier datteren min når hunden er nybadet:-) Er egentlig på utkikk etter shampo og balsam til hunden som er parfymefri, er allergisk mot parfyme selv. Men det er jo like viktig at kvaliteten er god for pelsen hennes. Anonym poster: 97f5ddf9b7eadcd15af60ace025afa77
Gjest Raggy Skrevet 4. januar 2013 #9 Skrevet 4. januar 2013 Takk for tips:-) Er helt grønn.. Hva blir kortest av 30 eller 40? Vet du hvilket skjær man bruker til valpeløve til utstilling, til snute, labber og halerot? Tenker å stille henne til våren. Tror ikke hun har spesielt sart hud. Ez-groom har jeg ikke hørt om enda, har brukt Chris Christensen white on white, men fikk tips om at den kan slite på pelsen hvis man bruker den for mye, så gikk over til John Paul shampo og balsam. Er veldig fornøyd med graden av lukt på disse to, svak og veldig behagelig lukt. "Hun lukter som en teddybjørn!" sier datteren min når hunden er nybadet:-) Er egentlig på utkikk etter shampo og balsam til hunden som er parfymefri, er allergisk mot parfyme selv. Men det er jo like viktig at kvaliteten er god for pelsen hennes. Anonym poster: 97f5ddf9b7eadcd15af60ace025afa77 Noe uten parfyme kjenner jeg ikke til... Jeg bruker ez sin honning og lavendel shampo. 40 er kortest. Mange bruker skjær 40 før utstilling, du må bare prøve litt først å se hvor mange dager det går før pelsen har vokst så mye ut igjen at det blir "pent. Klipp sånn ca 4 dager før utstilling burde være ok. Meld deg inn i gruppa "livet med puddel på face så finner du masse info og flinke folk du kan spørre
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #10 Skrevet 4. januar 2013 Hei, takk for tipsene:-) Har meldt meg inn i gruppa. Her er forresten en pleieserie til hund (og katt har de også til) som også har parfymefrie shampoer for hunder med sensitiv hud:-) Har fått serien anbefalt av ei som har en Havanais, tenker jeg blir å prøve dette merket neste gang jeg kjøper shampo:-) http://noggahundepleie.mamutweb.com/Shop/List/Shampoo-til-hund/1/1 Anonym poster: 97f5ddf9b7eadcd15af60ace025afa77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå