Gå til innhold

Om nettdating og måter menn tar kontakt på

Anbefalte innlegg

Gjest Tidssone
Skrevet

Det er jo mye debatt om kresenhet, prinsessesyndrom osv. For å vise hva menn gjør feil, vil jeg nå gi et eksempel på hvordan nettverden ser ut for en dame.

Profilteksten min forteller litt om hva jeg liker, hvem jeg er og hva jeg søker. De som vil, kan sende en pm og få se profilen min.

Jeg har normalt utseende og er slank. Har bilder i profilen, også i helfigur.

Søker menn i alderen 38-48.

Her er et lite knippe av de meldingene jeg har fått den siste uken:

Mann 52: ..herlig profiltekst! men altfor ung . . ;)

Mann 34: jeg liker deg lyst til å catte?

Mann 42: Hei, god fredags kveld, jeg kan ikke skjønne att en så vakker jente med en flått profiltekst kan være alene,,

Mann 41: hi

Mann 28: Hallaien der! :) Levis 501 fan, eller? :)

Mann 54: Hei

Mann 19: Vakker du

Mann 41: liker du å kose? har du barbert mus?

Holder nettdating på å dø ut, eller?

Før i tiden var det flere som brukte litt tid på å formulere en god åpningsmail, selv om det den gang også muligens var flere sexrelaterte meldinger.

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette viser jo bare at det er enkelt å gjøre det bedre enn snittet av menn.

Legger man litt effort i bilder og strategi, kan man bli uslåelig!

• Liker 6
Skrevet

Det er jo mye debatt om kresenhet, prinsessesyndrom osv. For å vise hva menn gjør feil, vil jeg nå gi et eksempel på hvordan nettverden ser ut for en dame.

Profilteksten min forteller litt om hva jeg liker, hvem jeg er og hva jeg søker. De som vil, kan sende en pm og få se profilen min.

Mann 42: Hei, god fredags kveld, jeg kan ikke skjønne att en så vakker jente med en flått profiltekst kan være alene,,

Før i tiden var det flere som brukte litt tid på å formulere en god åpningsmail, selv om det den gang også muligens var flere sexrelaterte meldinger.

ikke ta alle under samme kam her da:)

hvor er profilen din på nettdatingen. sukker? mp? match? så skal jeg sende deg en mld:)

Anonym poster: f3bf10ee65e4cccf33c008ddaf1d655b

Skrevet

Bra innlegg, Tidssone! Jeg har akkurat samme erfaring som deg, ingen stas å være dame på nettdating.

• Liker 7
Skrevet

Og feilen mange gjør når man hører og leser om disse lavpanna meldingene mange menn skriver, er å overkompensere.

Forteller om hvor snille, ansvarsfulle og stabile de er. Og det samme gjør hundre andre også, så meldingene blir omtrent like.Flørt og denslags forsvinner helt, og responsen likeså.

Dermed slutter de med nettdating og forbanner det.

Skrevet

Bra innlegg, Tidssone! Jeg har akkurat samme erfaring som deg, ingen stas å være dame på nettdating.

Det er nok desto værre å være mann. Mange som aldri får svar på meldingene de sender, og kommer noen innom profilene deres er det misclick.

• Liker 6
Skrevet

Det inntrykket jeg hadde når jeg holdt på litt med dette var at det nesten ikke spilte noe rolle hvordan man formulerte seg. Det er i hvert fall vanskelig å skille seg ut noe særlig når man er 1 av 10 000 på slike steder. Je

• Liker 4
Gjest Gjest_drømmer4livet
Skrevet

får du aldri sånne da?:

Hei :) hvordan er det med deg i kveld? hatt en fin jul så langt?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så hva skriver du i dine egne åpningsmeldinger, siden disse tydeligvis ikke er bra nok?

Nei, vent - du tar selvsagt ikke kontakt selv. Det skulle tatt seg ut.

Endret av Lincoln
  • Liker 11
Skrevet (endret)

Det er nok desto værre å være mann. Mange som aldri får svar på meldingene de sender, og kommer noen innom profilene deres er det misclick.

Men når de legger så lite arbeid i meldingene de sender, så er det jo ikke så rart? Og menn taper jo ingenting på å sende:

- har lyst til å gi deg noe godt jeg

- hei

- hva gjør denne frøkna på en mandags/tirsdags/onsdagskveld

- Hvem er du da?

Og bare så det er klart; jeg sender førstemeldinger og surfer på en del profiler selv uten å få respons. Så menn er like selektive selv.

Tidssone; ikke meningen å kuppe tråden din, jeg bare syns du traff veldig godt!

Endret av Månestråle**
  • Liker 5
Skrevet

Men når de legger så lite arbeid i meldingene de sender, så er det jo ikke så rart? Og menn taper jo ingenting på å sende:

- hei

- Hvem er du da?

Og bare så det er klart; jeg sender førstemeldinger og surfer på en del profiler selv uten å få respons. Så menn er like selektive selv.

Samme om du skriver en novelle eller om du bare sender et "hei".

Det eneste som betyr noe er profilbilde og til en viss grad profilteksten.

• Liker 3
Skrevet

Det inntrykket jeg hadde når jeg holdt på litt med dette var at det nesten ikke spilte noe rolle hvordan man formulerte seg. Det er i hvert fall vanskelig å skille seg ut noe særlig når man er 1 av 10 000 på slike steder. Je

Hvor lenge holdt du på da? Det kan ta tid å bli bedre enn de fleste av de ørten andre. Det er mange som har satt telefonen foran trynet og knipset en gang, i tillegg til litt tilfeldige feriebilder, og da skiller man seg ikke ut. i tillegg har de ingen strategi i meldingene de sender, og aner ikke hvilke knapper man må trykke på.(For strategi må man ha, når det er så mange andre om "beinet" hehe.)

• Liker 1
Skrevet

"Flått"! Jeg sliter med at det er så mye skrivefeil i alle meldingene jeg får. Jeg ser forskjell på slurv (som jeg til en viss grad kan godta) og bare mangel på kunnskap. Samme hvor bra innhold det er i meldingen så klarer jeg ikke se for meg at det er en intelligent person bak den og da er det over før det har begynt.

Er på Sukker og føler jeg fikk flere sånne som Tidssone nevner før enn jeg gjør nå. Har også en nokså seriøs tekst.

Anonym poster: 49df05a920e2589d559fe76988d4bee9

• Liker 5
Skrevet

- hei

- Hvem er du da?

Au, au... Jeg avskyr sånne førstemeldinger og har til og med skrevet i profilteksten min at masseutsendte meldinger uten innhold ikke vil bli besvart. Likevel får jeg dem! Det betyr at de som sender dem ikke har tatt seg bryet med å lese teksten, de har kun sett på bildene

Og da fortjener de ikke svar, rett og slett :glare: De fortjener ikke å få kjæreste heller

• Liker 8
Skrevet

Au, au... Jeg avskyr sånne førstemeldinger og har til og med skrevet i profilteksten min at masseutsendte meldinger uten innhold ikke vil bli besvart. Likevel får jeg dem! Det betyr at de som sender dem ikke har tatt seg bryet med å lese teksten, de har kun sett på bildene

Og da fortjener de ikke svar, rett og slett :glare: De fortjener ikke å få kjæreste heller

Helt enig.

Anonym poster: 6ca0c9a8a52ea2acffbc242fb56f937d

• Liker 3
Gjest Tidssone
Skrevet

ikke ta alle under samme kam her da:)

hvor er profilen din på nettdatingen. sukker? mp? match? så skal jeg sende deg en mld:)

Anonym poster: f3bf10ee65e4cccf33c008ddaf1d655b

Jeg har profil på match. På sukker har jeg haket av for at jeg ikke vil ha kontakt med de som ikke har match med meg. Rett og slett fordi det var et par svært pågående menn i tjueårene der, som ikke ville gi seg når de fikk et høflig avslag.

Gjest Tidssone
Skrevet

Du tar fullstendig feil. Når åtte av ti meldinger er av den typen jeg nevnte i førsteinnlegget, så er det veldig lett å fatte interesse for de som har lagt seg litt flid i å skrive en førstemelding til meg.

• Liker 3
Gjest Tidssone
Skrevet

får du aldri sånne da?:

Hei :) hvordan er det med deg i kveld? hatt en fin jul så langt?

Jovisst. Tilnærmet like intetsigende som "hei".

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Prinsesser, prinsesser, prinsesser...

Naaaaa. Mer dronning, jeg. For gammel til å være prinsesse.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...