Gå til innhold

Dere som klipper håret selv: Hvilken saks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Som overskriften sier: Hvilken saks bruker dere som klipper deres eget hår? Antar at vanlig kjøkkensaks er en dårlig løsning? Kom gjerne med tips til hvor man eventuelt kan kjøpe den også.

PS: Jeg trenger ingen sarkastiske svar om hvor "idiotisk det er å klippe håret selv".

Anonym poster: 46cf6e2907dbe7cfc5cc11ac2625d1a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv denne. Det er selvfølgelig langt i fra en ordentlig frisørsaks, men tviler på at du er interessert i å investere i en saks til flere tusen? Denne er helt grei til å klippe pannelugg eller tupper med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Nei, flere tusen blir litt drøyt i første omgang, i hvert fall, så jeg tror jeg prøver den du linket til. Jeg skal bare klippe tupper og pannelugg uansett.

Anonym poster: 46cf6e2907dbe7cfc5cc11ac2625d1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaguar. Klarte å bestille den direkte tror jeg, men det var en merkelig prosess. Du kan nok finne dem på ebay også. Det er viktig å bruke en meget, meget skarp saks, jeg ville hatt ei ordentlig ei. Vurderer faktisk å begynne å klippe håret på egenhånd jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min fra Clas Ohlson, funker bra og er billig :)

- Ser at noen allerede har linket til den.

Endret av apekatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaguar. Klarte å bestille den direkte tror jeg, men det var en merkelig prosess. Du kan nok finne dem på ebay også. Det er viktig å bruke en meget, meget skarp saks, jeg ville hatt ei ordentlig ei. Vurderer faktisk å begynne å klippe håret på egenhånd jeg også.

Det er en saks som frisører også bruker, så ja, den er meget skarp og kan være farlig. Har fått noen dype kutt i fingrene av den ^^

Men min favorittsaks da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en saks som frisører også bruker, så ja, den er meget skarp og kan være farlig. Har fått noen dype kutt i fingrene av den ^^

Men min favorittsaks da :)

Nettopp det den er, og man bør ikke nøye seg med mindre. Min frisør har den også. Jeg har tatt noen jafs av huden en sjelden gang, men det har gått fint. Jeg er forøvrig veldig klønete og skjelven på hendene, så det er rart jeg ikke gjør det hver gang jeg klipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også "frisørsaks" fra Claes Ohlsson. Den fungerer fint til å klippe tupper med i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De billige funker ikke om større mengder skal klippes. Er det kun stussing så går det for det meste greit.

Anonym poster: cc1de4b68a757cd8625d8124cf60aadb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en håsklippesaks kjøpt på Vita.

Kjøp en saks beregnet for klipping av hår. Min var ikke dyr. IKKE bruk kjøkkensaks. Den er alt for grov for hår. Og den saksen du bruker må du KUN bruke til hår, ikke andre ting. Da blir den sløv, og vil splitte tuppene dine opp når du klipper håret.

Anonym poster: 700b8ac2a51922fb5345e0efd421d295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker jaguaren til å klippe splittene, nettopp fordi den er så skarp. Da unngår man å kutte tuppen ujevnt, og da splitter den seg ikke på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg klipper tuppene innimellom med kjøpt frisørsaks, ikke bruk kjøkkensaks da vil det ikke hjelpe og klippe håret da de blir like slitt igjen med en vanlig saks.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Jeg trenger å klippe håret, ikke bare stusse det. Jeg har ganske tykt hår og nå er det blitt altfor langt. Hva slags saks anbefales da? Vil ikke bruke mange tusen på frisørsaks 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I coronatider tar man den skarpeste saksen i skuffen og gjør så godt en kan i en nødsituasjon. Om en stund
åpner frisørene igjen og da kan man rette opp skaden, hvis man virkelig har gjort det veldig feil.
Jeg klipper mitt hår selv rett som det er og det er helt akseptabelt resultat. 
Det enkleste er å bare klippe uten å spørre andre om hva de syns, for da får en veldig mange forskjellige svar. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken modell av Jaguar-saksen har dere med langt m/mellomlangt hår? Finnes i x antall størrelser😬

Anonymkode: b1aa9...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 13.38, GjestSiden2006 skrev:

Ehhh denne tråden er fra 2012.....

Gjenbruk er i vinden, 8 år er ingenting!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...